De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:20

Palmera schreef:
Dat niet alles is zoals jij het meemaakt. :) En daaruit voortgekomen maken mensen hun keuzes ook.

Erg vervelend trouwens dat mods en andere redactiegenoten wel makkelijk meer dan twee keer kan quoten en de rest moet ingewikkeld knippen en plakken.
Offtopic, sorry, maar valt de laatste tijd bijzonder veel op.

Dat zeg ik ook nergens, alleen ik baseer mijn keuze dus op het grote geheel en ik krijg juist het idee dat er een hoop mensen zijn (hier op bokt maar ook op Facebook) die hun besluit laten afhangen van hun persoonlijke bubbel en wat zij meemaken.

Terwijl ik dus juist daarbuiten probeer te kijken. Als je naar de cijfers kijkt die IMANDRA post, zie je dat wat ik zelf gezien heb meer aansluit met de werkelijkheid (dus dat de kans dat je iets aan covid overhoudt groter is dan dat je iets aan het vaccin overhoudt).

Dat laatste kan ik je niet mee helpen, dat doe ik niet bewust/ heb ik niet eens door.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:23

Poekkie schreef:
Moest er nu een vaccinatie zijn tegen geloof zou ik die dan wel weer direct nemen :D

En dan hebben ze het over respect naar mensen die er een andere mening op na houden. >;)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:25

Heeft er iemand de exacte cijfers van het aantal besmettingen die op intensive care terecht zijn gekomen en van het aantal besmettingen die nauwelijks klachten hebben gehad?
Die zou ik graag eens langs elkaar willen zien.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:25

nynke55 schreef:
Poekkie schreef:
Moest er nu een vaccinatie zijn tegen geloof zou ik die dan wel weer direct nemen :D

En dan hebben ze het over respect naar mensen die er een andere mening op na houden. >;)

En je punt is?
Niet radicale gelovigen zijn mij helemaal prima hoor, maar je kan moeilijk ontkennen dat geloof niet voor zeer veel geweld, verdeeldheid, conflicten en schending van de mensenrechten heeft geleid en dan nog steeds doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:27

Poekkie schreef:
nynke55 schreef:
Nee, maar geloof is niet besmettelijk en je word er ook niet ziek van of gaat er dood aan.

Ik denk dat er in de hele geschiedenis (en ook nu nog) nog niets zo dodelijk is geweest als het geloof.

:') Met alle respect maar, ten eerste, geloof is voor iedereen anders. Je gaat er niet direct dood aan, zoals Corona of griep. Ten tweede hoe haal je het in je hoofd om geloof te vergelijken met een ziekte 8)7.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:31

Mijn punt is dat jij geen vaccinatie wil nemen tegen een besmettelijke ziekte die zeer veel mensen treft, in heel veel verschillende hoedanigheden, of het nu dood of ziek is of economisch of psychisch, maar wel een vaccinatie om tegen te gaan dat mensen bidden en op zondag naar de kerk gaan. En natuurlijk begrijp ik dat er in het geloof ook extremisten zijn die vreselijke dingen doen, maar daar kun je niet alle gelovigen de schuld van geven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:32

nynke55 schreef:
Mijn punt is dat jij geen vaccinatie wil nemen tegen een besmettelijke ziekte die zeer veel mensen treft, in heel veel verschillende hoedanigheden, of het nu dood of ziek is of economisch of psychisch, maar wel een vaccinatie om tegen te gaan dat mensen bidden en op zondag naar de kerk gaan. En natuurlijk begrijp ik dat er in het geloof ook extremisten zijn die vreselijke dingen doen, maar daar kun je niet alle gelovigen de schuld van geven.

Maar je kan wel niet gevaccineerden de schuld geven van Corona kennelijk.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:32

justdiesel schreef:
Heeft er iemand de exacte cijfers van het aantal besmettingen die op intensive care terecht zijn gekomen en van het aantal besmettingen die nauwelijks klachten hebben gehad?
Die zou ik graag eens langs elkaar willen zien.

https://allecijfers.nl/nieuws/statistie ... n-covid19/

Je kan hier het aantal besmettingen opzoeken, eveneens aantal sterfgevallen en opnames per leeftijdscategorie en terugrekenen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:33

Poekkie schreef:
IMANDRA schreef:
Maar vergelijk die percentages eens? 222 gevallen op de hoeveel vaccinaties? (ik gok dat dat uitkomt op een percentage van zo'n 0,00x%). Ten opzichte van 5-10% van alle besmettingen die long-covid krijgen (waar je de IC-gevallen en doden in principe nog bij op moet tellen)?

Je vergelijkt in je antwoord naar Marjo nu pakweg 222 gevallen (wereldwijd? in Nederland?) ten opzichte van jouw bubbel die niets overhield aan de besmetting (ten opzichte van tienduizenden Nederlanders die long-covid kregen). Ik geloof best dat je goed informatie kan filteren, maar deze risicoanalyse lijkt wel weer wat schever getrokken te worden door het verschil in besmettingen in je bubbel en media-aandacht... Is op zich niet gek of erg, maar dat wringt een beetje met je statement dat je goed bent in informatie te filteren, vandaar.

Ik mis een beetje achtergrond info over die studie van 5-10%, wie de doelgroep was en wat juist de effecten waren? Alleen leeftijd zegt immers niet zo veel, ik zou het percentage astma / kanker / onderliggende ziektes / overgewicht / ... willen weten tov gezonde mensen.
IC gevallen zullen daar vast al wel bij in zitten, die hoef je niet meer op te tellen.

Hoeveel long-vaccinatie effecten er zijn weten we niet, maar vast ook veel meer dan die 222. Dat zijn immers alleen diegenen die er aan stierven of op de IC om hun leven aan het vechten waren.
De beschreven gevallen van epiletische aanvallen etc zitten daar niet in.

Dus je trekt het zelf ook behoorlijk scheef nu.

Sure. Ze schrijven 10% van besmettingen, maar dat is toch totaal iets anders dan iets opmerken vanuit jouw bubbel?

Hoe bedoel je long-vaccinatie effecten? Denk je niet dat zulke dingen ook gewoon gerapporteerd worden (je kan immers vaccinatie-bijwerkingen gewoon melden)?
Er was iemand die een epileptische aanval kreeg van het vaccin, maar voor zover ik weet is het normaal dat een vaccin dat kan triggeren. Overigens kan je door corona (bijv koorts) ook aanvallen krijgen.

Even snel wat bronnen opgezocht:
https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3026
https://jamanetwork.com/journals/jama/f ... le/2771111
https://news.harvard.edu/gazette/story/ ... ong-covid/

Excuus voor het kortere antwoord en de snelle google, maar werk is even druk :))

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:34

In de wekelijkse epidemiologische update zijn die gegevens ook heel goed te vinden.

Iedere dinsdag wordt die aangevuld met de nieuwste gegevens.

Ik ga even een linkje van de meest recente opsnorren.

F_T

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:35

nynke55 schreef:

Klopt, maar de geschiedenis leert en niet alleen de geschiedenis helaas, dat er heel en heel veel slachtoffers uit de naam van het geloof zijn gevallen of nog steeds vallen.
Maar goed, dat is idd een andere discussie.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:36

Ayasha schreef:
nynke55 schreef:

Exact.
En mijn opmerking over vaccinatie tegen het geloof mag je met een korrel zout nemen hoor. Alhoewel ik geloof in zijn algemeenheid liever zag verdwijnen omdat het voor een enorme verdeeldheid zorgt. (Btw... ook die mensen die elke zondag gaan zitten bidden en ogenschijnlijk niets mis doen... vergis je niet in hoe onverdraagzaam die vaak kunnen zijn. Hier een man in de familie die als 6 jaar samenwoont met zijn vriend
Maar als zijn gelovige ouders komen, moet die ‘verdwijnen’ want dat kan niet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:36

Ayasha schreef:
nynke55 schreef:

Corona was er al voor de vaccins, dus dat lijkt me lastig ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:40

Moest het vaccineren het ' grotere geheel ' dienen, dan hadden ze( daarmee bedoel ik dus de beslissingnemers ) het helemaal anders moeten aanpakken mijns inziens.
In de westerse landen de risicogroepen en dus ook de ouderen vaccineren ( want dat maakt de grootste groep uit in de ziekenhuizen ) en gelijktijdig de complete bevolking in de landen met weinig toegang tot medische hulp en slechte hygiënische omstandigheden.
Want het is tenslotte een wereldwijde epidemie welke dus ook wereldwijd moet aangepakt worden.
De realiteit is echter helemaal anders...

En nu ga ik op zoek naar deel II :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:41

Ayasha schreef:
nynke55 schreef:

Waarom denk je dat? Ik denk niet dat je een echte schuldige aan kan wijzen van het coronavirus namelijk.

Als je zwart/wit kijkt kun je de niet-gevaccineerden wel de schuld geven van het feit dat het wellicht langer duurt voordat de maatregelen opgeheven worden. Zeker wanneer duidelijk wordt dat de vaccinaties wel degelijk zin hebben in het laten dalen van het aantal besmettingen met daarbij dus een lagere druk op de zorg.

Persoonlijk vind ik dat er een te groot grijs gebied in ligt en vind ik het belangrijk dat iedereen zijn eigen keuze mag en kan maken. Ik laat me graag vaccineren, maar ik zou het een enge gedachte vinden dat de vaccinatie verplicht gesteld wordt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:49

Poekkie schreef:
Hoeveel long-vaccinatie effecten er zijn weten we niet, maar vast ook veel meer dan die 222. Dat zijn immers alleen diegenen die er aan stierven of op de IC om hun leven aan het vechten waren.
De beschreven gevallen van epiletische aanvallen etc zitten daar niet in.

Dus je trekt het zelf ook behoorlijk scheef nu.

Nee jij trekt het scheef nu. Die 222 was het totaal aantal op 35 miljoen vaccinaties. En die zijn zeker niet allemaal overleden en al helemaal niet allemaal op de IC geweest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:50

bigone schreef:
Roken is verboden binnen op alle openbare plekken en op alle scholen,sportplekken enz enz .Dus steekt de roker in zijn eigen huis een sigaretje op is hij geen gevaar voor anderen.
Diegene die besmet is met Corona is behalve in zijn eigen huis overal een gevaar voor anderen .

En dat zou dus niet moeten mogen want die anderen zijn als het goed is gevaccineerd en beschermd als ik de vaccinatiebereidheid moet geloven.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:54

Ayasha, dat is een hele rare conclusie, corona was er toch al voor de vaccins? En Poekkie, ik nam het ook wel met een korrel zout, maar ik vind het een respectloze opmerking. En gelovigen zijn ook mensen, ook daar zitten een hoop rotte appels tussen. Maar je kunt ze niet allemaal over 1 kam scheren en het geloof weg wensen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:55

Maar niet-gevaccineerden scheer je wel allemaal over 1 kam? Dat je mensen zoals ik weg wenst is wel duidelijk :D

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:56

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 03-06-21 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan de regels

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:57

Hoe kom je daar nou weer bij? Ik heb hier al regelmatig gezegd dat ik begrip heb voor mensen die bang zijn voor vaccinatie om verschillende redenen. En ik wens jou helemaal niet weg, ik ben het alleen niet met je eens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:57

nynke55 schreef:

Weet niet hoe dit anders te interpreteren in combinatie met de rest van je bericht

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:58

nynke55 schreef:
Hoe kom je daar nou weer bij? Ik heb hier al regelmatig gezegd dat ik begrip heb voor mensen die bang zijn voor vaccinatie om verschillende redenen. En ik wens jou helemaal niet weg, ik ben het alleen niet met je eens.

Maar je zegt wel dat het allemaal meelifters (aka profiteurs) zijn...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:02

Poekie wil een vaccinatie tegen het geloof (beetje kort door de bocht van mij, maar oke) Maar er zijn miljarden gelovigen en een aantal daarvan vinden dat een goede smoes om vreselijke dingen te doen. Dat heeft toch niks te maken met vaccinweigeraars de schuld van corona te geven? ten eerste was corona er voor dat de vaccins er waren. Ten tweede kan niet iedereen gevaccineerd worden. En ten derde zou ik dus alle kindjes er de schuld van geven, als ik jouw conclusie moet geloven.