Van bouwval tot landgoed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Van bouwval tot landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 08:29

anders misschien ergens een ruif neerzetten met hooi? Ze hebben honger :)

kally

Re: Van bouwval tot landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:03

Wilde dat ook zeggen om je planten te sparen wat hooi neerleggen….

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:23

wat word het al mooi Mel, haagbeuk schijnt op het moment nogal moeilijk te zijn, ik hoop echt dat de jouwe het redden. lijkt wel heel mooi. hoeveel land heb je daar eigenlijk? lijkt een flink stuk. Reeen eten bijna alles, maar ik denk dat ze van hulst wel afblijven , die zijn er in verschillende soorten, laag of hoog , of groen of bontbladig

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:25

Happinez schreef:
Dankje , ben er ook erg blij mee.
Ook daar moet weer aanplant op , alleen eten de reeën alles op.
Ze zijn zelfs begonnen aan een mooie struik vlak naast het huis dus daar moet ik wat op gaan verzinnen anders heeft het aanplanten geen zin :
Heb je dit al geprobeerd https://webshop-tenelsen.nl/bomen/hulpm ... king-1-kg/ Hier ook veel vraat, maar helpt tot nu toe goed! Plukjes mensenhaar eraan binden schijnt ook te helpen, maar dat hebben wij niet getest.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 12:00

Kinke schreef:
anders misschien ergens een ruif neerzetten met hooi? Ze hebben honger :)

Dat werk helaas niet, er staat genoeg gras nog op het land en ze kunnen bij de hooibakken van de paarden maar ze verkiezen dit boven gras/hooi.
Ze zijn verwend :+ :')

koeke schreef:
Happinez schreef:
Dankje , ben er ook erg blij mee.
Ook daar moet weer aanplant op , alleen eten de reeën alles op.
Ze zijn zelfs begonnen aan een mooie struik vlak naast het huis dus daar moet ik wat op gaan verzinnen anders heeft het aanplanten geen zin :
Heb je dit al geprobeerd https://webshop-tenelsen.nl/bomen/hulpm ... king-1-kg/ Hier ook veel vraat, maar helpt tot nu toe goed! Plukjes mensenhaar eraan binden schijnt ook te helpen, maar dat hebben wij niet getest.

Moet je dat niet telkens na een regenbui weer opnieuw aanbrengen ?
Heb inderdaad ook over schapenwol gelezen , alleen moet je dat regelmatig vervangen ... wat dan weer een enorme klus is.

jolandje schreef:
wat word het al mooi Mel, haagbeuk schijnt op het moment nogal moeilijk te zijn, ik hoop echt dat de jouwe het redden. lijkt wel heel mooi. hoeveel land heb je daar eigenlijk? lijkt een flink stuk. Reeen eten bijna alles, maar ik denk dat ze van hulst wel afblijven , die zijn er in verschillende soorten, laag of hoog , of groen of bontbladig

Ja ze schijnen de droogte wat minder goed te kunnen hebben begreep ik ook, dus dat word water geven komend voorjaar/zomerseizoen.

Klopt, de hulst laten ze wel staan.
Die prikt denk ik teveel.
De hulst die hier overal spontaan groeit probeer ik uit te spitten en richting de wal te verplanten.

Het hele perceel is bijna 3,5 hectare en het deel wat wij als tuin maken is ongeveer 4000m²
Dus dat is ruimte zat inderdaad.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:38

wow, dat is een flink stuk, heerlijk zo'n grote tuin ook <3