Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:31

Ik zou zelf gewoon een ultimatum stellen als het op deze manier moet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:38

Ik zou echt even de info onder de door Roodvos geplaatste link bestuderen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:51

DuoPenotti schreef:
Dat is het rotte ook in dit hele verhaal, dat ts het op het bordje krijgt terwijl ze er eigenlijk buiten staat.
Haar vriend moet actie ondernemen, ook naar ts toe, wel zo eerlijk voor haar.

Dit! Hoe hij zich opstelt is gewoon hufterig naar TS.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:55

Er moet gewoon zo snel mogelijk een vaderschapstest komen, wie die ook betaalt.

Als jouw vriend die urgentie ervan niet inziet, zou ik me er verder niet mee bemoeien en wat afstand nemen... Hoe lastig ook. Het is niet jouw puinhoop en je moet je er niet in laten meetrekken. Hij moet en kan dit als enige fixen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:07

Precies. Het is niet aan ts, het is aan haar vriend. Jammer genoeg maken zijn (gebrek aan) acties zo indirect ook meteen haar probleem. Je wil toch graag zeker weten of je vriend een kind heeft rondlopen ja of nee. Je kunt dat niet makkelijk van je af schudden en wel afwachten of er over een aantal jaar ineens een kind komt aankloppen.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:42

Ceffyl schreef:
Klopt, maar ik vind het ook achterlijk dat mensen opperen dat jij dat geld voorschiet TS. Het kind is (waarschijnlijk) van je vriend en zijn ex, dat zijn dus de mensen die die test moeten regelen. Niet jij of iemand anders. Dat bedoelde ik te zeggen, was geen verwijt naar jou toe.

Ik denk niet dat het “achterlijk” is, ik denk dat mensen alleen zeggen wat ze zelf zouden doen als ze in deze situatie zouden zitten. Ik zou zelf ook zo snel mogelijk zekerheid willen en als dat geld kost zou ik mijn principes opzij zetten. Maar ik begrijp ook dat anderen dat belachelijk vinden.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:19

Ik denk dat als je vriend te koppig is om zo’n test te betalen de vraag niet moet zijn of jij die dan betaalt, maar of je wel zo’n vriend wilt hebben.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:22

Ceffyl schreef:
Ik denk dat als je vriend te koppig is om zo’n test te betalen de vraag niet moet zijn of jij die dan betaalt, maar of je wel zo’n vriend wilt hebben.

Absoluut mee eens.

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:23

Wat een toestand.
Is er nog nieuws Ts?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:25

Hele topic doorgelezen en ik wil 1 ding zeggen. Wat je ook doet/kiest/beslist, doe het voor jezelf en waar jij je fijn en goed bij voelt. Dat is het enige wat hierin telt. Dat gedoe over de baby, is een situatie tussen hem en haar. Kies voor jezelf wat jij wilt, en niet wat bokt verwacht of mensen in je omgeving verwachten. :*

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:33

Wat een verdrietige wending neemt dit verhaal. Alleen maar verliezers.
Lieve TS, denk ook aan jezelf en waar jij mee kunt leven.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:17

Wat een nare situatie zeg TS, het wordt er niet makkelijker op voor je :(

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom kan je vriend de test over 5 maanden wel betalen en nu niet? Ik zou denken dat als het over 5 maanden kan, dat het nu misschien ook wel kan.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:18

Dat kan aan heel veel dingen liggen.

Maar ik moet zeggen, dat wat meer verantwoordelijkheid in deze, gepast zou zijn. Ik persoonlijk had er allang een punt achter gezet. De situatie kan niet gezond zijn.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 02:05

En weer een update

Zijn ex heeft al het contact met mijn vriend verbroken.
Heeft zijn nummer geblokkeerd en ook op Facebook en andere kanalen geblokkeerd.
Ook zijn moeder en de derde partij heeft ze geblokkeerd.
Zelfs de contactpersoon van het bewind heeft ze geblokkeerd.

In overleg heeft hij voor nu gekozen hoe moeilijk het nu ook is het los te laten omdat hij echt denkt dat de kans klein is dat het kind van hem is.

Hij wil graag een toekomst met mij opbouwen en weet dat deze situatie mij ook pijn doet.

Mocht er in de toekomst verandering in de situatie komen kijken we dan wel weer verder.
Voor nu willen we samen gewoon verder en maken we het er beste van.

Het is dus niet zo dat het hem koud laat want dit is echt niet over 1 nacht gegaan deze keuze.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 02:27

Jeetje TS wat een soapserie ben je in beland. Ik wens veel wijsheid en vooral uiteindelijk duidelijkheid voor jullie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 03:08

pol013 schreef:
Die roep om een vaderschapstest snap ik echt niet hoor. Dat is toch aan hem. En niet aan zijn nieuwe relatie. Om zijn vorige relatie in twijfel te trekken :n
Wat mij betreft is er maar 1 die daar op aan kan dringen bij twijfel. En dat is de 'vader'. Niet zijn nieuwe vlam. Maar goed, daar zitten verschillende mensen anders in zo te lezen.

TS: succes. Niet gemakkelijk. Maar niet per definitie het eind van jullie relatie. Gewoon iets waar je samen de komende maanden achter gaat komen. Sterkte.

Die vaderschapstest zou een escape uit deze rotsituatie kunnen bieden, als blijkt dat hij niet de verwekker is.

Als de man voor het kind kiest, dan kun je de pleister er beter in één keer aftrekken en weer met 'n schone lei opnieuw beginnen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 04:58

Als ik zijn ex was en zeker zou weten dat het kind van hem is, hem anderhalve maand lang keer op keer de kans heb gegeven om een band op te bouwen met zijn kind en hij daar telkens lang over twijfelt en dan vanaf ziet.
Hij niet gelooft dat het kind van hem is, hij geen geld uit wil/kan geven aan een vaderschapstest en hij vind dat ik dat maar moet betalen. Hij allerlei uitvluchten bedenkt waarom dit kind niet van hem kan zijn en ik niet alleen moet communiceren hem met hem, maar ook nog eens met zijn bewindvoerder, zijn moeder en een “derde partij” hierover.

Nou ja, ik snap zijn ex wel, ik zou ook not amused zijn in deze situatie.
Ze heeft het juiste willen doen door het hem alsnog te vertellen en dit is een behoorlijke klap in het gezicht. Zeker zo vlak na een bevalling als de hormonen alle kanten op vliegen, is dit niet iets wat gemakkelijk voor haar moet zijn.

TS. Je vriend kan tweehonderd redenen bedenken waarom dit kind niet van hem kan zijn, maar realistisch gezien is er een redelijke kans dat het wel van hem is. Hij heeft in die periode namelijk seks met zijn ex gehad zonder condoom, totdat hij een test doet, die het tegendeel bewijst, is geen enkel excuus een reden om niet te testen.

Sorry maar ik vind het slap gelul van hem, laat hem verdorie zijn verantwoordelijkheid nemen en tenminste een test doen. Ik snap werkelijk niet dat je verder wil met een vent die liever uitvluchten bedenkt dan verantwoordelijkheid neemt voor een situatie waar hij zelf destijds actief aan meegewerkt heeft.

Als kind dat zonder vader is opgegroeid (ook zo’n slappe oetlul, die geen verantwoording nam) kan ik je vertellen dat het kind hier zeker schade van zal ondervinden als toch blijkt dat hij de biologische vader is en ze weet dat hij daar geen interesse in had.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 06:25

Ik ben het wel met Daphara eens. Wat een struisvogelpolitiek.
Kop in het zand en dan is het er niet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 07:33

Het is zijn keuze. Ik snap hem alleen niet.

Ik vind ook dat hij wegloopt voor zijn verantwoordelijkheden en er zo gemakkelijk vanaf wil komen. En de derde partij, een baby die hier niet om gevraagd heeft, hangt er weer tussen in. Ik blijf het een triest verhaal vinden.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 07:55

De vraag aan ts is verder, wil en kun je verder met de relatie als het idee nog bestaat dat hij dus werkelijk al vader kan zijn? Dat kan alleen ts beslissen..

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:19

Geef de moeder groot gelijk dat ze afziet van contact. Zou op deze manier van mij ook niet hoeven en sluit mij dan ook aan bij wat Daphara zegt. Uiteraard is je vriend hier vrij in te kiezen of hij de verantwoordelijkheid wil nemen (zowel over het kind of uitzoeken of hij de vader is) maar vind hem er wel aardig laks mee omgaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:25

Kristy1998x schreef:
Geef de moeder groot gelijk dat ze afziet van contact. Zou op deze manier van mij ook niet hoeven en sluit mij dan ook aan bij wat Daphara zegt. Uiteraard is je vriend hier vrij in te kiezen of hij de verantwoordelijkheid wil nemen (zowel over het kind of uitzoeken of hij de vader is) maar vind hem er wel aardig laks mee omgaan.

Ook eens. Maar het klinkt alsof dit wel oké is voor TS en vriend.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:27

Nou bereid je maar voor op een paar jaar in de achtbaan dan.. Met hetzelfde gemak waarmee ze hem buitensluit zal ook weer een verzoek komen voor geld, omgang en erkenning. En ondertussen is het kindje het bokje..

Sterkte ermee!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 08:38

Mischien had de ex eerder haar verantwoordelijkheid moeten nemen door hem op de hoogte moeten stellen van de zwangerschap en überhaupt de bevalling.
Hij rent hier niet voor weg.
Zodra de test haar te realistisch werd begon ze zelf wat terug te trekken ineens.

Hij wil prima zijn verantwoordelijkheid nemen maar vertrouwt haar voor geen meter en met recht.
Het is alleen jammer dat er een kind bij betrokken is.

En hij vroeg toen niet voor niks om een vaderschapstest als hij niet zeker was dat hij de vader zou zijn.
Want hij was niet de enige man toen in het beeld.
Dus erg betrouwbaar is die ex niet.
Dus haar als heilige en ik snap haar wel gaat bij mij niet zo op ze heeft kansen genoeg gehad.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:39

Als ze hem eerder verteld had over de zwangerschap was de baby er ook nog steeds geweest. Het is niet als.. Dan..

Als hij jou zwanger maakt en jullie gaan iets later uit elkaar wil jij ook dat ie dit goed doet.

Inderdaad, struisvogelpolitiek..