Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:26

Fitzroy schreef:
Omdat ze willen controleren of er wel echt PMD afval inzit. Hier wordt dat ook gedaan. Er blijven regelmatig zakken liggen omdat er ook ander afval tussen zit.

Controleren van de PMD kliko gebeurd soms, door deklep op te tillen voor het legen. Sommige hebben in de kliko een zak, sommige niet. Iets met kliko wat meer ''schoonhouden'' ofzo. De zakken zijn biologisch afbreekbaar en niet doorzichtig.
De zakken koop jezelf, want niet verplicht.

Oscar
Forumcoördinator

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 21:17

Een zak in de kliko zodat de kliko schoon blijft....... ik heb er nooit wat van begrepen :))

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 23:24

Tot de maden erin kruipen zelfs na het legen in de zomer? Brrr.
Ik heb nog geen kliko want woon in een flat.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 23:26

Die maden kruipen ook in die zak hoor, dat maakt echt niet uit.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 23:48

Oscar schreef:
Een zak in de kliko zodat de kliko schoon blijft....... ik heb er nooit wat van begrepen :))

Wij hebben een plastic zak in de kliko voor t plastic, anders moet je op de dag van verzamelen al je plastic alsnog overgooien in zakken :)).

Maar puur om de kliko schoon te houden, die vat ik ook niet helemaal.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 01:14

Nog nooit maden in de kliko gehad eigenlijk. Nooit een zak erin. Dat is echt zo onnodig afval.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:25

Memories schreef:
Hier zijn ze gelukkig al weer afgestapt van het plastic scheiden := was idd maar een gedoe met die speciale zakken aan de weg steeds.

Gister m’n action bestelling opgehaald, helemaal tevreden en was prima geregeld. Had nergens anders in 1x dit spul kunnen bestellen voor die prijs, dat minimumbedrag en de 1€ servicekosten was echt geen punt voor mij.

Bij mij viel het tegen... gisteren mijn bestelling opgehaald, missen precies de belangrijkste spullen als o.a. verfkwasten. Stonden een aantal mensen voor mij in de rij die ook het probleem hadden waarvan de bestelling niet volledig was - en dus niet voorradig.
Het is voor nu alleen jammer dat ik met alleen kwasten bestellen niet aan het minimum bedrag kom :j

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:45

Wij hebben click and collect bij de hema geprobeerd. Onder het mom steun je locale franchizers. Blijkt het dus helemaal niet uit de winkel te komen. Het duurt 2 tot 4 werkdagen (in ons geval minimaal 3), en het gaat allemaal via HEMA filiaal. Heb niet het idee dat de franchizer er ook maar iets mee te maken heeft, behalve ophaalpunt zijn. Ik snap dat er tijd tussen zit, maar zo gaat het bezorgen bijna sneller dan het zelf ophalen. Voor ons geen ramp, we wonen boven de HEMA, dus dat ophalen is straks zo gepiept. Maar we vonden het wel jammer dat het niet echt via de lokale winkel gaat, zoals dat wel zo is bij de boekhandel bijvoorbeeld. Maar misschien dat dat bij zulke grote ketens gewoon niet gaat.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:48

Ik heb nog geen gebruik gemaakt van click and collect... Ik weet niet waarom, maar het klinkt onhandig :o.

Ik heb gekeken bij de Action, kon al geen filiaal en tijd kiezen, kon de helft van wat ik nodig heb niet vinden, ik ben nog niet overtuigd :').

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:49

Ik vind online bestellen via een webshop 10 keer makkelijker dan click and collect. Hoef er de deur niet voor uit.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:53

LoveBodin schreef:
Wij hebben click and collect bij de hema geprobeerd. Onder het mom steun je locale franchizers. Blijkt het dus helemaal niet uit de winkel te komen. Het duurt 2 tot 4 werkdagen (in ons geval minimaal 3), en het gaat allemaal via HEMA filiaal. Heb niet het idee dat de franchizer er ook maar iets mee te maken heeft, behalve ophaalpunt zijn. Ik snap dat er tijd tussen zit, maar zo gaat het bezorgen bijna sneller dan het zelf ophalen. Voor ons geen ramp, we wonen boven de HEMA, dus dat ophalen is straks zo gepiept. Maar we vonden het wel jammer dat het niet echt via de lokale winkel gaat, zoals dat wel zo is bij de boekhandel bijvoorbeeld. Maar misschien dat dat bij zulke grote ketens gewoon niet gaat.

Dan maar iedere week taart :D ik was zo blij met dat nieuws want hebben hier weer een jarige binnenkort en zonder chocoladetaart van de hema hebben we een hoop teleurgestelde gezichtjes denk ik...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:00

Nu baal ik even dat de action gesloten is. Mijn fohn is kapot gegaan, niet meer te repareren. Ik heb die daar gekocht voor 7 Euro.
Click & Collect kan niet, want dan moet ik voor minstens 15 euro bestellen plus nog een euro voor het inpakken (en een fohn hoef je niet in te pakken, die neem ik in mijn eigen tas wel mee). Op andere plekken kost een fohn overal het dubbele.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:02

Lidl had ook föhn's liggen nog.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:04

LoveBodin schreef:

Bij ons bezorgde de HEMA met eigen personeel in het dorp, wel een minimum bestelwaarde (ik dacht €10) en volgens mij kwam dat gewoon uit onze eigen HEMA.
Dus het verschilt denk ik wel echt per filiaal? Click en collect heb ik nog niet geprobeerd.

Ik twijfel nog over de action, dacht wat knutselspul te bestellen maar ik hoor nog niet heel veel positieve reacties (vaak dingen niet op voorraad enzo)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:06

Misschien kun je je plaatselijke Hema wel gewoon bellen voor lokaal afhalen, ipv online bestellen?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:24

Suuszels schreef:
LoveBodin schreef:

Bij ons bezorgde de HEMA met eigen personeel in het dorp, wel een minimum bestelwaarde (ik dacht €10) en volgens mij kwam dat gewoon uit onze eigen HEMA.
Dus het verschilt denk ik wel echt per filiaal? Click en collect heb ik nog niet geprobeerd.

Ik twijfel nog over de action, dacht wat knutselspul te bestellen maar ik hoor nog niet heel veel positieve reacties (vaak dingen niet op voorraad enzo)

Dat klinkt wel heel goed ja! Zoiets hadden wij ook verwacht bij click & collect, dat je dan 'doorgestuurd' wordt (of in elk geval je order) naar de lokale hema, ipv dat het gewoon een afhaalpunt wordt.
Ik gok niet dat er een volgende keer komt (we hebben niet heel veel nodig ofzo), maar volgende keer kunnen we evt wel bellen. Moet ik wel het tel nummer kunnen vinden :).

Zie nu trouwens net op hun fb dat je inderdaad kan bellen, maar het zou ook zo online moeten kunnen. Maar dat duurt dus 2-4 werkdagen. Dus ik verwacht neit veel beters van het bellen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:27

Volgens mij hebben ze het nieuwe click & collect-systeem pas sinds eind vorige week ofzo, en deden ze het net daarvoor nog via de gewone manier.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:02

Oscar schreef:
Volgens mij hebben ze het nieuwe click & collect-systeem pas sinds eind vorige week ofzo, en deden ze het net daarvoor nog via de gewone manier.

oh dat wist ik niet! Thanks!
We hebben donderdagavond besteld, zullen ze het vrijdag wel uitgerold hebben pas.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:12