Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:58

nuscaniels schreef:
Toiletbezoek blijft een lastige. Alleen als ik de mogelijkheid heb om op kantoor erbij te blijven, klanten laat ik niet alleen in het magazijn zonder toezicht.
Al gehad dat die tussen de spullen gingen zoeken toen ze wat leuks zagen. Of uitgebreid het kantoor en de camera's willen bekijken.

Kinderen is dan een lastige, snap dat die het niet kunnen ophouden, maar ik ga niet een klein kind meenemen wat hulp nodig heeft op het toilet. Snap ook niet ouders die dat doen. Je laat een vreemde toch niet je kind helpen.
Indien ik tijd heb laat ik mensen gebruik maken van het toilet. Van de week nog een kind met moeder en een zwangere vrouw.

Ook wel een plassend kind in de winkel gehad maar die had het niet aangegeven. Moeders bood ook niet aan het op te ruimen en liet haar kind daarna nog met natte broek in de kiddyrider zitten.

Ergste vond ik wel de verstopte poepluiers waarvan 1 in een knuffel met rugzakje zat. Gelukkig kwamen we hem tegen tijdens spiegelen, hij zou maar verkocht zijn en een kindje vind dat. Vond dat wel de ergste, hoe kan je een vieze luier in een winkel verstoppen en dan nog eens in kinderspeelgoed.

Verstoppen in iets wat verkocht moet worden is wel heel erg :=

idylle

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 08:43

Ik vind het heerlijk dat er corona is, omdat ik nu lekker kan zeggen dat ze de wc niet kunnen gebruiken hierdoor. Iedereen begrijpt het en ik heb geen vies toilet meer. 9 vd 10 pist over de rand (meestal de heren die moeten) en ik heb het 1 x gehad, toen stond ik alleen, klant naar de wc geweest en die komt terug, ik denk wat ruik ik (ja, in de wink) een poeplucht. Ik naar de wc kijken, ja hoor hele wc onder de poep gesmeerd. Ik had een drukke actie in de winkel en stond alleen. Moest uiteindelijk heel nodig plassen, maar door drukte steeds klanten en wc dus niet schoon kunnen maken. Uiteindelijk wel gelukt gelukkig. Maar nee, ik stop ermee. Je helpt iemand en vervolgens kun jij de zooi opruimen en het zelf uren ophouden o dat het vies is.

Mensen die het wegens ziekte aan darmen of iets niet op kunnen houden, hebben een medische kaart bij zich, bij hun ben je verplicht om ze te laten gaan. Wellicht voor degene hier met dat probleem een idee om bij de huisarts naar te vragen?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 08:58

Ik heb ziekte van Crohn, maar geen medische kaart hoor. Zal eens vragen bij de huisarts of dat dan kan, scheelt mij een hoop stress :o Maar als mensen er zo'n vieze zooi van maken, onvoorstelbaar, daar zou ik ook niet zo blij mee zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:05

Vraag het anders eens na aan je mutualiteit?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:07

Hier heeft de Hema een toilet, kan je tegen betaling (50 cent geloof ik) gebruik van maken.

De AH waar ik boodschappen doe heeft een klantentoilet. Openbaar dus.

En een lunchroom heeft een openbaar toilet, juist voor dit soort problemen. Die adverteert er ook mee, zit dicht bij het station en in het centrum. Vind ik wel erg netjes en fijn.
Zelf niet nodig maar er zijn er genoeg die wel hier gebruik van willen/moeten maken.

Begrijp dat als je er slechte ervaringen mee hebt, je dit niet graag wilt. Maar moeten altijd de goeden onder de slechten lijden vraag ik mij dan af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:46

MarliesV schreef:
Begrijp dat als je er slechte ervaringen mee hebt, je dit niet graag wilt. Maar moeten altijd de goeden onder de slechten lijden vraag ik mij dan af.

Dat is zeker waar, maar ik denk dat veel mensen niet door hebben hoe vaak dit gebeurd. Het gebeurt écht vaak dat het hele toilet bevuild wordt. Het gebeurt soms bijna wekelijks dat je de ontlasting van een ander van de muur kan halen.. :r Daarnaast ook veel diefstal, van zowel goederen uit de winkel als gewone gebruiksartikelen van het toilet. Dan is het heel vervelend voor de mensen die moeten, maar het is niet anders. Het is nog vervelender als je medewerkers niet eens naar een fatsoenlijk heel en schoon toilet kunnen omdat mensen zulke misbruik maken van je service. Als mensen waarderen dat ze naar het toilet kunnen en de boel netjes houden, dan is het geen probleem en echt geen moeite om mensen gratis gebruik te laten maken van je toilet, maar als het steeds zo gaat dan verdwijnt je goede wil vrij snel...

Het lijkt ook steeds erger te worden, steeds gekkere verhalen en asocialere mensen.. Zoals die verstopte luier. Hoe bedenk je het? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:54

Ik heb lang aan de balie van consulten in een ziekenhuis gewerkt. Daar verdween alles, tot de toiletbrillen, toiletborstels en zelfs de omhulsels van lichtknoppen en de spoelbakken. Over de giga ladingen toiletpapier, zeep en papieren handdoekjes begin ik niet eens.
Ook daar vaak echt de meest ranzige toiletten gezien, dat mensen het zo durven achterlaten! De poetsploeg had er meer dan een dagtaak aan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:32

idylle schreef:
Ik vind het heerlijk dat er corona is, omdat ik nu lekker kan zeggen dat ze de wc niet kunnen gebruiken hierdoor. Iedereen begrijpt het en ik heb geen vies toilet meer. 9 vd 10 pist over de rand (meestal de heren die moeten) en ik heb het 1 x gehad, toen stond ik alleen, klant naar de wc geweest en die komt terug, ik denk wat ruik ik (ja, in de wink) een poeplucht. Ik naar de wc kijken, ja hoor hele wc onder de poep gesmeerd. Ik had een drukke actie in de winkel en stond alleen. Moest uiteindelijk heel nodig plassen, maar door drukte steeds klanten en wc dus niet schoon kunnen maken. Uiteindelijk wel gelukt gelukkig. Maar nee, ik stop ermee. Je helpt iemand en vervolgens kun jij de zooi opruimen en het zelf uren ophouden o dat het vies is.

Mensen die het wegens ziekte aan darmen of iets niet op kunnen houden, hebben een medische kaart bij zich, bij hun ben je verplicht om ze te laten gaan. Wellicht voor degene hier met dat probleem een idee om bij de huisarts naar te vragen?

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, van zo’n kaart.

Varekaj, wat is een mutualiteit? Ik denk dat dat iets Belgisch is ofzo? Volgens mij hebben wij dat niet in NL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:38

Ziekenfonds/zorgverzekering. Als je in België recht hebt op zo een kaart kan je die via hen aanvragen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:42

verootjoo schreef:
idylle schreef:

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, van zo’n kaart.

Varekaj, wat is een mutualiteit? Ik denk dat dat iets Belgisch is ofzo? Volgens mij hebben wij dat niet in NL

Zo’n kaart had mijn oma vroeger ook altijd bij zich. Volgens mij is het trouwens geen verplichting, wel is het wel zo netje.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 01:05

verootjoo schreef:
Citaat:
Dan koop je toch medische als je die fijner vindt? :)

Ik zit nu even te denken, heb er niks meer over gehoord maar: Mag dat wel weer nu?Omdat in maart dat niet mocht?

Ze worden op elke hoek van de straat verkocht dus neem aan dat je ze gewoon mag kopen.[/quote]

Om hier nog even op terug te komen, ik kom dit tegen dus ja, je mag nog steeds alleen maar niet medische mondkapjes.

Afbeelding

En ook nog even over wat dat zijn:

Wat is het verschil tussen een medisch mondmasker en een niet-medisch mondkapje?
Niet-medisch mondkapje hebben geen CE-markering of een medische claim, zoals ‘for medical use’. Ook mogen niet-medische mondkapjes geen naam of naamgeving voeren die de suggestie wekt dat het product een medisch hulpmiddel is. Het moet duidelijk zijn dat het om een mondkapje zonder medische claim gaat. (bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... nstructies)

Dus ik kan me ook niet voorstellen dat deze mondkapjes op elke hoek van de straat verkocht worden.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 23:01

Valt het jullie ook op dat het de afgelopen week weer veel.drukker op straat / in de winkels was, of ligt dat aan mij? Ik heb het echt belachelijk druk gehad deze week. Ben bang dat als dit doorgaat we weer een stijging en strengere maatregelen gaan krijgen... hoop het toch zo van niet...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:43

Ik was gister bij diverse winkels omdat ik wat dingen nodig had en ik vond het erg rustig. Stonden jullie met minder personeel op de vloer?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:59

Mijn man zegt dat het sinds de zomervakantie in elk geval niet rustiger is geworden, zeker niet zoals in maart en april.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:50

Het draagvlak van maart/april ga je ook never nooit meer terug krijgen, is toen al gezegd en is gewoon de waarheid. Alles moet dicht en dan blijven mensen thuis, en dan nog steeds niet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:12

sureido schreef:
Het draagvlak van maart/april ga je ook never nooit meer terug krijgen, is toen al gezegd en is gewoon de waarheid. Alles moet dicht en dan blijven mensen thuis, en dan nog steeds niet.

Wij hebben het ook drukker.

Mensen hebben massaal een pup gekocht, een kitten aangeschaft, en dat is te merken!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 10:14

Ik heb het tot vorige week alleen gedaan de afgelopen 2 maanden en kwa drukte was dat echt super prima te doen. Ik verkocht alleen het noodzakelijke, maar de afgelopen week was het weer 'ouderwets druk dus net zo druk als voor de hele corona. En niet 1 dag, nee de hele week al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:19

Misschien dat mensen nu snel nog hun nieuwe bril willen voor de regering besluit om de Lockdown nog strikter te maken? Verder merk ik weinig verschil, al zitten we in België misschien sowieso al strikter dan bij jullie. Opticien is hier uitsluitend op afspraak, kledingwinkels zetten alles op online verkoop. Ruitershops idem, en dan bijvoorbeeld pakketjes enkel afhalen of bezorgen vanaf bepaald bedrag.

Of ze maken de retouren interessanter, bijvoorbeeld langere retourtijd, gratis retouren etc

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:51

De efteling is nu dicht, net als alle andere 'uitjes'. Mensen verzinnen alsnog zelf uitjes in het weekend. Rijen rijen rijen vol bij Ikea, intratuin en avonturia (den haag).

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:09

Inderdaad, winkelen is nu HET uitje geworden...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:48

Ik reed zojuist langs de Intratuin.
Dat was het inderdaad erg druk.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:24

Ik ben dus gelukkig niet de enige die zich soms dood ergert aan sommige mensen in de winkel. Bij ons in de winkel speel ik ook erg vaak voor politie agent. Word er echt moedeloos van. Mensen die boos worden als ze een winkel mandje moeten gebruiken; maar ik moet alleen even dit of dat halen, ik kom alleen wat retouren. Ook heb ik wel klanten gehad die dan gewoon naar binnen lopen als er geen mandjes meer zijn. En dan zeg je er wat van, dan krijg je de opmerking; dan moeten jullie wel mandjes hebben staan... tja mevrouw, als er geen mandjes meer staan dan moet u even buiten wachten tot iemand de winkel uitgaat en er dus weer een mandje vrijkomt voor u. Ik merk ook wel dat klanten een korter lontje hebben.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 03:49

En dat buiten wachten wordt nog veel vervelender als het echt slecht weer wordt.
Dus dat lontje wordt waarschijnlijk dan nog korter.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 07:30

@FrNo; precies

Bij ons mogen er ook maar 8 klanten in de winkel omdat wij maar een kleine winkel zijn.
Ik hou ook mijn hart vast als er een mondkapjes plicht komt. Wij dragen ze wel in de winkel en gelukkig de meeste klanten ook. Maar er zijn er genoeg die het niet doen. Het is bij ons ook nog gewoon een dringend advies, maar ik weet dat er ook vaste klanten van ons het gaan weigeren als de plicht er wel komt. En je wilt natuurlijk ook geen klanten verliezen, maar we hebben ons natuurlijk ook aan de regels te houden. We zitten niet te wachten op boetes of nog erger dat je je winkel moet sluiten omdat je je niet aan de regels houd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:15

Ik zie eigenlijk ook steeds minder mondkapjes, in het begin dacht ik ook dat het verplicht was maar volgens mij zien mensen nu in dat het helemaal niet eens verplicht is.