Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
safina schreef:Dilan93 schreef:Ahja antikraak is ook een optie idd. Heb ik in brabant een poosje gedaan. Enorme tuin erbij en goedkoop wonen.
Had alleen geen verwarming, klein nadeeltje in de winterMaar idd wel heel makkelijk om zo de omgeving te leren kennen en niet met een hoge huur te zitten
Wij hadden toen gewoon zoiets van: desnoods maar een poos in een stacaravan. We zien wel. Dat huis was natuurlijk een ontzettende meevaller. Maar ik moet zeggen: we hadden het bureau ook wel aangeschreven met "we zijn beiden rond de 40, met een baan, zonder huisdieren, hebben een nette woning te koop blablabla" Dat heeft wel geholpen.
Met kinderen en huisdieren kan je zoiets al niet doen.
Inderdaad mooie gelegenheid om de omgeving te leren kennen. We hebben echt heel veel bezichtigd. En dat was leerzaam. Voor een huis op het platteland moet je toch weer op andere dingen letten. In het begin lijkt alles leuk en mooi.
Marije_jiplover schreef:Bij ons moet het nog blijken of we de goede keus gaan maken.
Maar ik let eerst gewoon op de omgeving.
En in die omgeving kijk ik naar wat er binnen onze wensen en budget aan huizen te koop is.
Vervolgens laat ik an oa mijn ouders en een fijne collega weten waar we aan het kijken zijn en dan krijg ik feedback over het dorp of de wijk.
Daarnaast praat ik ook met de mensen waar ik aan het werk ben over wie ik ben en wat ik in hun regio doe. We hebben daar nl een dusdanig te kort aan collega's, dat er vanuit heinde en ver mensen worden ingezet om het werk gedaan te krijgen. Dat ik uit regio Arnhem kom, verbaasd de meesten niet eens meer, zelfs als ik in noordoost Groningen met een exportkeuring bezig ben...
Maar goed, ook vanuit die hoek krijg ik nog wel eens tips om daar of daar te gaan kijken.
Ik heb dan ook tegen mijn werkgever gezegd dat ik niet op stel en sprong ga verhuizen maar wel eerst het plekje wil vinden waar we daadwerkelijk wíllen wonen. Ik ben dus al een klein half jaar aan het oriënteren nu.
En tja, of we de goede keus gaan maken? Dat weten we pas achteraf.
Dilan93 schreef:De vrijheid van geen kinderen/huisdieren hebben wij ook. Wel paarden, maar die kunnen naar een pensionstal.
Wat ik me qua werk dan ook wel weer afvraag... Ja, in de Randstad zijn meer banen open. Maar ook zo veel meer mensen die op zoek zijn. Denk dat het dan lastig vergelijken is met het noorden, waar misschien minder mensen op zoek zijn, maar ook minder banen zijn.
Heb zelf nooit lang zonder werk gezeten. Vast contract is wel lastiger, omdat vrijwel alles via een uitzendbureau gaat en je na 3x verlengen eruit ligt.
Dilan93 schreef:De vrijheid van geen kinderen/huisdieren hebben wij ook. Wel paarden, maar die kunnen naar een pensionstal.
Citaat:Wat ik me qua werk dan ook wel weer afvraag... Ja, in de Randstad zijn meer banen open. Maar ook zo veel meer mensen die op zoek zijn. Denk dat het dan lastig vergelijken is met het noorden, waar misschien minder mensen op zoek zijn, maar ook minder banen zijn.
Heb zelf nooit lang zonder werk gezeten. Vast contract is wel lastiger, omdat vrijwel alles via een uitzendbureau gaat en je na 3x verlengen eruit ligt.
Marije_jiplover schreef:Bij ons moet het nog blijken of we de goede keus gaan maken.
Maar ik let eerst gewoon op de omgeving.
En in die omgeving kijk ik naar wat er binnen onze wensen en budget aan huizen te koop is.
Vervolgens laat ik an oa mijn ouders en een fijne collega weten waar we aan het kijken zijn en dan krijg ik feedback over het dorp of de wijk.
Daarnaast praat ik ook met de mensen waar ik aan het werk ben over wie ik ben en wat ik in hun regio doe. We hebben daar nl een dusdanig te kort aan collega's, dat er vanuit heinde en ver mensen worden ingezet om het werk gedaan te krijgen. Dat ik uit regio Arnhem kom, verbaasd de meesten niet eens meer, zelfs als ik in noordoost Groningen met een exportkeuring bezig ben...
Maar goed, ook vanuit die hoek krijg ik nog wel eens tips om daar of daar te gaan kijken.
Ik heb dan ook tegen mijn werkgever gezegd dat ik niet op stel en sprong ga verhuizen maar wel eerst het plekje wil vinden waar we daadwerkelijk wíllen wonen. Ik ben dus al een klein half jaar aan het oriënteren nu.
En tja, of we de goede keus gaan maken? Dat weten we pas achteraf.
safina schreef:Anekdote van de prairie in het verre oosten:
buurvrouw kwam hier net zelfgebakken nieuwjaarsrolletjes brengen (voor wie het niet kent: opgerolde wafeltjes die je vult met slagroom en die traditioneel rond oud en nieuw gebakken worden). En ik weet nu ook wie er allemaal corona heeft gehad, wie de verkering uit heeft en waar je de beste rollade koopt. (Wat eet je vanavond? Feta? Wat is dat? Bah!)
Vorige week was ze er ook al. Schuift binnen via de achterdeur (zonder kloppen uiteraard), ze kent het concept 'thuiswerken' niet. Als je toch thuis bent kan je ook wel koffie maken.![]()
Ik weet nu al: oudjaarsdag komt er een zak oliebollen.
Ze is ruim in de 80. Ik hoop dat ze minstens 100 wordt.
Agossie schreef:Mijn plannen zijn een stuk serieuzer geworden, zo zelfs, dat ik écht op zoek ben naar een huis.
Bij mij is de reden vooral dat ik mij hier in de drukte écht niet thuis voel. Mijn ouders wonen in de Randstad en die zouden het niet zo leuk vinden dat ik zo ver weg ga wonden (al hebben ze zelf een chalet in Drenthe), maar als ik het nu niet doe, ga ik nooit meer. (Ik ben in de 50). Ik gá dus verhuizen. Alleen nu nog een leuk huis vinden...
miccamaaike schreef:T is eigenlijk echt niet zo grappig meer al die westerlingen die naar t noorden verhuizen... de markt zit hier (zw drenthe) meer en meer op slot en doordat er veel boven de vp verkocht wordt aan westerlingen, komt er ook niks nieuws op de markt. T is echt een lastige markt momenteel om een leuk huis te kopen.
miccamaaike schreef:T is eigenlijk echt niet zo grappig meer al die westerlingen die naar t noorden verhuizen... de markt zit hier (zw drenthe) meer en meer op slot en doordat er veel boven de vp verkocht wordt aan westerlingen, komt er ook niks nieuws op de markt. T is echt een lastige markt momenteel om een leuk huis te kopen.
senna21 schreef:'Straks' is het noorden/oosten net zo vol als het westen... Met natuurlijk een 6baans naar A- en R-dam
En de dure huizen in het groene hart opgekocht door oosterlingen (lees China, etc.)
Maar goed, een leeg platteland met veel armoede is ook niet wat.
En als de zeespiegel stijgt, kun je beter een woonboot bezitten..![]()
Het enige wat blijvend is, is dat alles verandert...
We gaan het wel meemaken.
martichr schreef:Tijd voor een inburgeringscursus en een slagboom op de A28 als ik het allemaal zo lees..