Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:45

Precies dat , middelbare school. En ja hij mag nu weer meer contact hebben , maar iedereen is nu op vakantie, dus dat helpt niet.
Hij gaat volgende week naar een dans workshop buiten en we hadden deze week ook wat van dat soort dingen voor hem en we zijn twee weken in Limburg op vakantie geweest ( maar ook daar zonder leeftijdsgenoten )
Maar hij is lang alleen geweest. Uiteraard doen we ons best voor hem, videobellen zo veel als hij wil, samen fietsen, lekker eten, leuke films kijken samen gamen.
Maar wij kunnen zijn vrienden niet vervangen.
Maar we komen er wel doorheen, hij heeft wel een flinke dip (gehad) en wil heel heel graag naar school ( waar hij een hartgrondige hekel aan heeft :D ) . Nog 1 week dan mag hij weer ( hopelijk want in Amsterdam kan het nog wel eens anders gaan met de opleving hier )

@Lenaa_tje wij zijn er inderdaad wel streng in geweest. Mijn man is bij een ongeluk zijn milt verloren en daardoor risico groep en ik heb een fikse auto immuunziekte. Amper last van in mijn gewone leven ,maar zeker in het begin was de waarschuwing wel : zorg dat je het echt niet krijgt. Dat lijkt nu voor mijn ziekte mee te vallen ( als hij zo rustig is als bij mij nu ) .

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:52

Eleeke schreef:
Precies dat , middelbare school. En ja hij mag nu weer meer contact hebben , maar iedereen is nu op vakantie, dus dat helpt niet.
Hij gaat volgende week naar een dans workshop buiten en we hadden deze week ook wat van dat soort dingen voor hem en we zijn twee weken in Limburg op vakantie geweest ( maar ook daar zonder leeftijdsgenoten )
Maar hij is lang alleen geweest. Uiteraard doen we ons best voor hem, videobellen zo veel als hij wil, samen fietsen, lekker eten, leuke films kijken samen gamen.
Maar we komen er wel doorheen, hij heeft wel een flinke dip (gehad) en wil heel heel graag naar school ( waar hij een hartgrondige hekel aan heeft :D ) . Nog 1 week dan mag hij weer ( hopelijk want in Amsterdam kan het nog wel eens anders gaan met de opleving hier )

@Lenaa_tje wij zijn er inderdaad wel streng in geweest. Mijn man is bij een ongeluk zijn milt verloren en daardoor risico groep en ik heb een fikse auto immuunziekte. Amper last van in mijn gewone leven ,maar zeker in het begin was de waarschuwing wel : zorg dat je het echt niet krijgt. Dat lijkt nu voor mijn ziekte mee te vallen ( als hij zo rustig is als bij mij nu ) .

Ik zal wel last van de hitte hebben, maar hoe kun je dan 5 maanden (maart, april, mei, juni en juli) in huis hebben gezeten en toch in juli op vakantie zijn gegaan?... :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:53

Middelbare school kinderen mochten wel contact met elkaar maar met 1,5m afstand en op straat met niet meer dan 3 personen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:01

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:09

Morrie schreef:
nu we het toch over kinderen hebben:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1340352 ... -telegraaf
Dan is het beleid hier een zachtgekookt eitje!

Dat gaat ook nergens meer over. Verplicht dan de ouders ook in isolatie te blijven, dat het een enge ziekte kan zijn: ja. Maar we hebben het niet over ebola.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:15

juval schreef:
Het is inderdaad heel zuur.
mijn dochter heeft afgelopen jaar eindexamen havo moeten doen, ze stond er goed voor en had er gewoon zin in. Galajurk hing al klaar, in december al ingeschreven voor een hbo studie waar ze veel zin in heeft. kamer is al geregeld.... en toen kwam corona.
geen gala, geen eindexamen, geen feesten, geen normaal afscheid van school, leerlingen en docenten.. geen normale vakantie waar ze op had gehoopt. En nu dus ook geen normaal begin van haar nieuwe studie.. Ze wil nu haar kamer opzeggen en een tussenjaar gaan nemen (maar ja, werkt in de horeca, hoe lang kan dat nog doorgaan)... ik begrijp heel goed waarom zij op dit moment even niet zo lekker in haar vel zit.

En ja, we houden ons aan de regels, en begrijpen waarom. Corona is zeker een ernstige situatie, zeker voor de mensen die het persoonlijk raakt door ziekte of overlijden...
maar ook voor een meisje van net 18 die vol plannen zit/zat is het gewoon heel erg zuur -O-

Een tussenjaar tijdens corona lijkt me juist zonde, want er valt nu niet veel te backpacken bijv.
Zou juist nu hard werken aan studeren en dan later een feest/reisjaar inlassen wanneer corona weer achter ons ligt en je weer alle vrijheid hebt te doen en laten wat je wil.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:28

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:42

Popstra schreef:
Hiereen stukje over meneer Engel. Wat een engerd is dat zeg!

https://www.facebook.com/333939901218/p ... 265791219/

Vroeger werd zo'n iemand netjes opgesloten achter gesloten deuren. Niet dat ik het eens ben met hoe die zorg vroeger ging maar voor bescherming van zichzelf zou het best een goede oplossing zijn.

En walgelijk dit vergelijken met de tweede wereldoorlog over het lesmateriaal van 1,5 dat hem doet denken aan de hitlerjugend. Zulke mensen zouden eens teruggestuurd moeten worden naar die tijd.... Want het daarmee vergelijken vindt ik gewoon walgelijk. Is geen vergelijking aan met wat we nu hebben.

Eng mannetje bah hij had beter bij zijn danslessen kunnen blijven

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:45

Precies dat!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:16

imaudy schreef:
Eleeke schreef:

Ik zal wel last van de hitte hebben, maar hoe kun je dan 5 maanden (maart, april, mei, juni en juli) in huis hebben gezeten en toch in juli op vakantie zijn gegaan?... :')

Sorry, 4,5 maand .... foutje :roll:

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:26

Jessix schreef:
Middelbare school kinderen mochten wel contact met elkaar maar met 1,5m afstand en op straat met niet meer dan 3 personen.

Dus wat volwassenen ook mochten. Ze mochten alleen wel weer sporten zonder afstand. Dans en theater was daar alleen geen onderdeel van.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:47

Precies, en wat doet hij : dans, zang en theater.

Maar genoeg hierover wat mij betreft . Komt allemaal best wel goed met hem. ( Zodra we hem van zijn nieuwe game verslaving af hebben :D)
Ik wilde vooral mijn medeleven tonen aan al die tieners die nog minder makkelijk kunnen relativeren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:02

Zebrastreep schreef:
Popstra schreef:
Hiereen stukje over meneer Engel. Wat een engerd is dat zeg!

https://www.facebook.com/333939901218/p ... 265791219/

Vroeger werd zo'n iemand netjes opgesloten achter gesloten deuren. Niet dat ik het eens ben met hoe die zorg vroeger ging maar voor bescherming van zichzelf zou het best een goede oplossing zijn.

En walgelijk dit vergelijken met de tweede wereldoorlog over het lesmateriaal van 1,5 dat hem doet denken aan de hitlerjugend. Zulke mensen zouden eens teruggestuurd moeten worden naar die tijd.... Want het daarmee vergelijken vindt ik gewoon walgelijk. Is geen vergelijking aan met wat we nu hebben.

Eng mannetje bah hij had beter bij zijn danslessen kunnen blijven

Wat een randdebiel zeg

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:32

Maar genoeg
Volgers.
Net als virus waanzin.
T stikt ervan op mijn Facebook en dan ook nog allerlei “ bekendere” paarden trainers die dit allemaal
Klakkeloos delen..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:34

Muze schreef:
Maar genoeg
Volgers.
Net als virus waanzin.
T stikt ervan op mijn Facebook en dan ook nog allerlei “ bekendere” paarden trainers die dit allemaal
Klakkeloos delen..

Hij is van virus waanzin toch? Maakt het niet minder debiel.
Vergelijkingen met de tweede Wereldoorlog gaan nooit op. Toch waren hier ook bokkers die de bevrijding van wo 2 samen wilden vieren met de bevrijding van Corona. Ook die vlieger gaat niet op.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:36

Muze schreef:
Maar genoeg
Volgers.
Net als virus waanzin.
Klakkeloos delen..

Tja als er al plaatjes als dit worden gedeeld snap ik dat mensen denken oh die groep heeft gelijk terwijl ze 9 van de 10 keer dus complete onzin verzinnen om volgers te krijgen en donaties op te vangen. En dat is toch wel weer slim van die oprichters want die verdienen er mooi aan. Kunnen ze ons wel schapen noemen maar zelf lopen ze ook achter iemand aan die zichzelf nog net niet bestempeld als God.

Het plaatje wat dus helemaal niet kan...
Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:41

Ja dit dus. Ik word er ook best boos van dat er zulke domme mensen zijn die dit dan geloven.
En best hoog
Opgeleid zijn.
Sorry, lekker generaliserend misschien maar voor mij heb je dan wel redelijk wat credits verspeeld..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:46

Muze schreef:
Ja dit dus. Ik word er ook best boos van dat er zulke domme mensen zijn die dit dan geloven.
En best hoog
Opgeleid zijn.
Sorry, lekker generaliserend misschien maar voor mij heb je dan wel redelijk wat credits verspeeld..

Ik lees ook wel dat die opleiding wat hij deed nooit afgemaakt is en er een carrière tot dans leraar uitgekomen is. Had hij in dit geval bij moeren blijven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:48

Zebrastreep schreef:
Muze schreef:
En best hoog
Opgeleid zijn.

Ik lees ook wel dat die opleiding wat hij deed nooit afgemaakt is en er een carrière tot dans leraar uitgekomen is. Had hij in dit geval bij moeren blijven.

In iedere laag van de bevolking vind je dit soort mensen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:33

Ja dat blijkt... maar de onzin die sommigen van hen online verkondigen... zoveel domheid...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:34

Muze schreef:
Ja dat blijkt... maar de onzin die sommigen van hen online verkondigen... zoveel domheid...

Soms zou het inderdaad fijn zijn als mensen hun complotten alleen nog met naasten konden delen :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:40

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:45

bigone schreef:
Dit zijn de vader en broer van Engel. En ik snap zijn aversie tegen de overheid wanneer je dit leest maar ik hoop ook dat mensen hem niet onderschatten wat hij qua onrust teweeg kan brengen.

https://www.bndestem.nl/breda/fort-oran ... ~acf0459f/

Ach nu herken ik die man!

Maar ja ze hebben het zelf gedaan waren er zelf bij en hebben gewoon met bepaalde dingen fout gezeten. En dan kun je wel een hekel hebben aan de overheid , justitie enzovoort. Maar dat hebben ze dus meer omdat ze als individu aan de stok hebben gehad met de overheid. Maar het maakt het puzzeltje wel steeds meer duidelijk. Maar dan alsnog als ik aangehouden ben voor een moord of zoiets dan kan ik toch ook niet roepen van ja het ligt aan de overheid?

Dat soort uitspraken komen mij een beetje bekend voor van mijn ex die ook jaren in het criminele circuit heeft gezeten. Het lag immers niet aan hem....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:53

bigone schreef:
Dit zijn de vader en broer van Engel. En ik snap zijn aversie tegen de overheid wanneer je dit leest maar ik hoop ook dat mensen hem niet onderschatten wat hij qua onrust teweeg kan brengen.

Vader Engel was een berucht huisjesmelker, die miljoenen van de gemeente Rdam heeft ontvangen, om te vertrekken.

Sorry,
Staat vermeld in het artikel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:56

Electra63 schreef:
bigone schreef:

Vader Engel was een berucht huisjesmelker, die miljoenen van de gemeente Rdam heeft ontvangen, om te vertrekken.

Ik herken hem dan van dit filmpje. Er komen nu dan ook al filmpjes voorbij van vroeger hoe hij over justitie dacht.

https://www.youtube.com/watch?v=ba2NHVulhZQ

Is van omroep Powned.