Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:57

Citaat:
Tav corona hoop ik dat de lockdown gewoon 'steeds intelligenter' (lees: vrijzinniger) wordt.
(En dat domme burgemeesters die een brave erehaag bij een begrafenis verbieden een stevige uitbrander krijgen.)

Hoe moeilijk ook, ik snap het wel en ik vind het een beetje flauw om zo'n burgemeester dom te noemen. Ik verbaas me af en toe over de foto's die ik langs zie komen van heel drukke erehagen. De foto in het artikel hieronder bijvoorbeeld. En je kunt ook heel moeilijk ingrijpen als het niet goed gaat in zo'n erehaag, dat stuit logischerwijs op nog meer weerstand. Dus ik begrijp die burgemeesters wel. Het is niet voor niets dat een uitvaart maar met max 30 mensen mag.
Op de Veluwe is het trouwens in een aantal gemeenten al eerder in april verboden las ik, vanwege het besmettingsgevaar.
http://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/ ... sen-die-ro
https://www.deputtenaer.nl/deeljenieuws ... art-698618

Undefined

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:06

Nu ook een concert buiten bij All You Need Is Love, geen politie met bekeuringen gezien.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:11

Ze willen op mijn universiteit tentamens gaan afnemen met ‘n programma dat heel je laptop overneemt en kijkt welke sites je bezoekt waarbij je eerst heel je kamer moet laten scannen, om vervolgens constant in de gaten gehouden te worden bij elke mond/oog beweging die je maakt via de microfoon en camera.

Hoezo inbreuk van privacy?! Ze zijn niet goed. Doe dan een open boek examen of een essay. Er zijn ook al petities tegen gestart en omroep Brabant besteed nu ook aandacht eraan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:13

Citaat: 'ik hoop dat domme burgemeesters die een brave erehaag bij een begrafenis verbieden een stevige uitbrander krijgen.'

Goed dan, mijn argumentatie om het beneden peil te vinden.

Waar Van Dissel etcover spraken, was 'geen samenscholing' als in: niet met kluiten mensen op elkaar.
Prima, uitstekend, momenteel hard nodig.

Vervolgens is een jurist annex burgervader in het burgerlijk wetboek gaan kijken, waar - volstrekt terecht - een definitie van 'samenscholing' staat.

Vervolgens heeft iemand het in de bol gekregen, om die twee bij elkaar op te tellen.

Uiteraard moet een en ander netjes worden geregeld, maar dat kan.
Doorgaans zijn mensen heel gezeggelijk als een en ander redelijk is en ieders belang bij alle beperkingen en alle ellende wordt gewogen.

Maar dat in deze tijd met veel sterfgevallen en hindernissen bij het afscheid nemen en rouwen een erehaag niet mag "omdat het in zin der wet een samenscholing is, ook al sta je meters uiteen" -
brrrrr.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 18-04-20 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:15

Ze staan niet meters uiteen, en zulke situaties hebben (in elk geval in andere landen) tot nieuwe uitbraken geleid. De regels zijn er niet helemaal voor niets. Er zijn een heleboel dilemma's, maar als ik die foto zie dan is het wat mij betreft echt heel duidelijk dat dat niet kan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:17

...nu ja, ik ben in deze een groot fan van polderen, belangen afwegen en zaken goed regelen.

Ik heb foto's gezien waarbij mensen keurig twee meter uiteen stonden.
In zin der wet een samenscholing, maar corona proof.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:18

Jessix schreef:
Denken jullie dat er mensen in opstand komen als de lockdown nog langer aanhoud na 28 april? Een kennis van mij deelde iets daarover op Facebook...
https://www.quotenet.nl/nieuws/a3218170 ... RtEc1ydKpA

Zijn meer van dat soort berichten.
Iemand deelde deze op fb
https://www.wyniasweek.nl/als-we-nu-nie ... Jidj25NIho

Maar ik vind persoonlijk de boerensteun groep ook best heftig en tenenkrommend de laatste tijd
Die hebben ook allerlei theorieën https://www.facebook.com/groups/744643022648554/
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 18-04-20 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:21

sureido schreef:
Ze willen op mijn universiteit tentamens gaan afnemen met ‘n programma dat heel je laptop overneemt en kijkt welke sites je bezoekt waarbij je eerst heel je kamer moet laten scannen, om vervolgens constant in de gaten gehouden te worden bij elke mond/oog beweging die je maakt via de microfoon en camera.

Hoezo inbreuk van privacy?! Ze zijn niet goed. Doe dan een open boek examen of een essay. Er zijn ook al petities tegen gestart en omroep Brabant besteed nu ook aandacht eraan.

:') Ik moet zeggen ik vind toetsen afnemen ook een uitdaging en ik werk wel met een programma waarbij ik een melding krijg als de leerling een tabblad opent. Ook bellen we via teams videobellen maar dan beide zonder geluid. Ik theorie kan de leerling zijn boek er stiekem bij hebben maar dat zie je toch wel terug.

Schoolexamens gaan nog iets anders moeten leerlingen hun werkplek laten zien. Tentamen is op papier en moeten ze foto’s maken. Irritant daar aan is dat de leerling schuin moet kijken naar de toets.

Dingen downloaden etc is niet aan de orde. Leerlingen tekenen wel een verklaring van eerlijkheid.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:25

sureido schreef:

Zo moet ik voor mijn werk al jaren examens maken. Is niet nieuw eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:27

Nog meer problemen met en kritiek op de eventuele app. In de landen waar zoiets al op vrijwillige basis draait ( Singapore en Oostenrijk), wordt hij maar door een klein percentage gedownload. Dan werkt het gewoon niet. Daarnaast nog de vraag of bluetooth wel geschikt is voor dit doel. Aanbieders waarvoor het maken van apps niet de corebusiness is. Enzovoort.
Het is dan ook zeer de vraag of de app gaat helpen bij het terugdringen van het virus.

'Corona-app is gedoemd te mislukken' - https://nos.nl/l/2330937

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:28

Maar wij werken ook met wettenbundels, hoe willen ze dan controleren? Maak gewoon een essay/open boek tentamen. Die zijn vaak veel lastiger en dan kan je echt zien of een student kennis ergens van heeft ipv stampen en daarna vergeten omdat je 7 tentamens hebt. Ik vind het echt erg, ben benieuwd hoe ze gaan reageren want echt veel mensen zijn tegen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:36

Lock down in Spanje verlengd tot 9 mei , Monique en andere bokkers denk aan jullie, hou vol.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:48

bigone schreef:
Lock down in Spanje verlengd tot 9 mei , Monique en andere bokkers denk aan jullie, hou vol.

Dank je wel, lief van je!! :*

Inderdaad tot 9 mei en tegen die tijd is het bijna 2 maanden.
Gelukkig mogen kinderen tot 12 jaar binnenkort een uurtje per dag naar buiten.
Een hoop mensen hebben al tekort aan vitamine D op het moment.
Tot nu toe heb ik één off day gehad en wij redden ons wel maar wij hebben dan ook het geluk buiten te wonen en dat we in de tuin rommelen.
Ook hebben we buren die af en toe een babbeltje maken dus hier is het nog wel vol te houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:53

kiki1976 schreef:
Jessix schreef:
Denken jullie dat er mensen in opstand komen als de lockdown nog langer aanhoud na 28 april? Een kennis van mij deelde iets daarover op Facebook...

Iemand deelde deze op fb

Maar ik vind persoonlijk de boerensteun groep ook best heftig en tenenkrommend de laatste tijd
Die hebben ook allerlei theorieën https://www.facebook.com/groups/744643022648554/

Ik vind dat artikel van wyniasweek zo dom. "Iedereen weet nu de risicos dus laat mensen nu maar zelf kiezen wat ze willen."
Hoe dan?
Als mijn baas besluit het onzin te vinden en ons weer verplicht te gaan werken, wat dan?
Als mensen het advies langs zich heen gooien en ziek de straat op gaan, wat doet mijn mening er dan nog toe?
Als de supermarkten weer vol lopen en mensen geen afstand in acht nemen, wie ben ik dan nog?

Dat is vergelijkbaar met antivaxxers die zeggen "ik bepaal zelf wel, wat heb jij daar mee te maken?"
Als we het niet samen doen, houdt het op. We hebben elkaar nodig om dot te doen. Iedereen zelf laten bepalen werkt niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:07

Marie_Anne schreef:
Cer schreef:
Het gaat over de resultaten na dag 1. Ik vind t wat voorbarig dat journalisten daar nu al conclusies aan hangen ... morgen hebben ze ook nog de hele dag.. en zoals ik het tijdens het debat begrepen heb zou het zo moeten zijn dat de app er niet eerder komt dan wanneer het goed is, of dat ie er heel niet komt..

Maar ik vind wel dat ze daar slecht en onduidelijk over communiceren. Maar dat ligt er misschien ook aan omdat de druk opgevoerd wordt oa door de kamerleden die graag NU een antwoord eisen en de mensen die graag morgen uit deze lockdown willen en daar is dan dus zo snel een app voor nodig. Want als ze dat dan weer niet snel genoeg doen heeft de minister loze beloften gemaakt en schieten ze niet op en ze zíj́n al zo traag in de aanpak van de crisis :+

Ik vind het vooral heel zorgelijk dat 9 van de deskundigen hun handen van de procedure af trekken. Dan gaat er iets heel erg mis.

Je kan het ook anders bekijken, dat betekent dat 64 van de 73 deskundigen hun handen er niet vanaf trekken. Er is ook duidelijk gecommuniceerd dat als de app klaar is, dat deze eerst beoordeeld wordt door privacy waakhond en pas als deze goedkeuring geeft, dan wordt de app uitgerold. Dus als ze nu vooraf twijfels over de bescherming van de privacy hebben, dan is dat op z'n minst bijzonder te noemen. Ik ben behoorlijk kritisch als het om privacy gaat en vind dat mensen veel te gemakkelijk met hun recht daarop omgaan. Maar ik denk dat kritisch zijn om het kritisch zijn op dit moment weinig toevoegt aan de discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:11

sureido schreef:
Maar wij werken ook met wettenbundels, hoe willen ze dan controleren? Maak gewoon een essay/open boek tentamen. Die zijn vaak veel lastiger en dan kan je echt zien of een student kennis ergens van heeft ipv stampen en daarna vergeten omdat je 7 tentamens hebt. Ik vind het echt erg, ben benieuwd hoe ze gaan reageren want echt veel mensen zijn tegen.

Dat wordt hier allang gedaan zo hoor... Niks nieuws de meeste scholen werken hier nu zo.
Ik volg zelf geen studie meer maar enkele collega's wel. Gaat precies zo eerst rondje door de kamer om alles te laten zien.. Dan via programma dat ze mee kunnen kijken en inderdaad webcam en microfoon aan de hele tijd. Heeft niemand moeite mee. Wees blij dat je tentamens afgenomen kunnen worden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:17

Niks ‘wees blij dat’. Er bestaan heel veel alternatieven en met die alternatieven is het diploma nog steeds even veel waard. Er gaan al petities rond en t nieuws heeft het ook al opgepakt dus zo ‘normaal’ is het niet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:20

Andere landen volledige lockdown met verlengingen en de Nederlanders die nog veel kunnen en mogen willen 'in opstand' komen. Damn. Om te kotsen eigenlijk. Ga lekker in de zorg bijspringen of meld je aan als testpersoon voor corona onderzoek. Dat lijkt mij een mooie taak en slimmer om deze situatie snel te kunnen veranderen. Alsof de maatregelen er alleen maar zijn om mensen te pesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:27

sureido schreef:
Niks ‘wees blij dat’. Er bestaan heel veel alternatieven en met die alternatieven is het diploma nog steeds even veel waard. Er gaan al petities rond en t nieuws heeft het ook al opgepakt dus zo ‘normaal’ is het niet.

Dus als het nieuws het heeft opgepakt en een petitie is dan is het per definitie iets debiels :')
Nou hier hebben de mensen er geen enkel probleem mee. Is maar net hoe je er in staat denk ik zo.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:32

blensink schreef:
bigone schreef:

Dank je wel, lief van je!! :*

Inderdaad tot 9 mei en tegen die tijd is het bijna 2 maanden.
Gelukkig mogen kinderen tot 12 jaar binnenkort een uurtje per dag naar buiten.
Een hoop mensen hebben al tekort aan vitamine D op het moment.
Tot nu toe heb ik één off day gehad en wij redden ons wel maar wij hebben dan ook het geluk buiten te wonen en dat we in de tuin rommelen.
Ook hebben we buren die af en toe een babbeltje maken dus hier is het nog wel vol te houden.

Bedankt, Bigone!

Ik had gisteren die dag Brenda. Vandaag ging het weer prima!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:34

Iemand anders hier voor de gein Trump zn pressconference aan het kijken?
...ik voel plaatsvervangende schaamte voor de amerikanen...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:39

Yvank_ schreef:
sureido schreef:

Dus als het nieuws het heeft opgepakt en een petitie is dan is het per definitie iets debiels :')
Nou hier hebben de mensen er geen enkel probleem mee. Is maar net hoe je er in staat denk ik zo.

Dat wil ik er niet mee zeggen, ik wil er mee zeggen dat het hier in ieder geval niet als iets normaals wordt opgepakt en dat er genoeg actie ondernomen wordt om in ieder geval kritische vragen erover te stellen al dan niet tegen houden met alternatieven die geen privacy schenden (de universiteit hoeft mijn kamer echt niet te zien) en waardoor je misschien nog wel beter de kennis test dan met een meerkeuze tentamen waar iedereen toch voor gaat stampen - en meteen vergeten omdat we nu 2 keer zoveel tentamens hebben. Naar mijn inzien is dan een essay of open boek tentamen een stuk nuttiger ..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:50

kiki1976 schreef:
Jessix schreef:

Iemand deelde deze op fb

Bbbrrr... :brr:
Die laatste pagina moet je lid van zijn, maar heb al eerder over deze groep vernomen dus heb er wel een voorstelling van... :o

Ik vermijd dat soort pagina's en mensen op FB, dus was er nog niet eerder mee geconfronteerd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:52

Die kerel van de boerensteungroep spoort niet.
Die heeft alle molen op de Zaanse schans wel geraakt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:54

tienus63 schreef:
Die kerel van de boerensteungroep spoort niet.
Die heeft alle molen op de Zaanse schans wel geraakt.

_O-