De anderhalve meter samenleving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0
Bakkabouter

Re: De anderhalve meter samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:08

Welke informatie Ninx?
⚠️ Shadow0 kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:50

Nikass schreef:
Nikass schreef:
Wie wordt er precies op welke manier aan zijn lot overgelaten?

Ik dacht dat een zin met een vraagteken erachter een vraag was en geen "statement"
Maar kan aan mij liggen hoor ;)

Jammer dat je niet meer hebt gereageerd, Peetstap

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:06

Ik gaf reactie puur op onderstaande met daarin een copy quote van jou:

Citaat:
De KLM zorgt voor heel veel werkgelegenheid. Door KLM te helpen, help je dus niet alleen grote bedrijven. Ik vind het goed dat ze KLM helpen én dat ze daaraan ook voorwaarden hebben gesteld met betrekking tot duurzaamheid. Daar is het nu het juiste moment voor.

En daar staat geen enkele vraag in verder van jou kant.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:03

Nee daar was het geen reactie op. Dat bericht van mij kwam pas later. Dan moet je even beter teruglezen.

Jij schrijft dat "de totale entertainment industrie aan zijn lot wordt overgelaten".
Ik vraag jou wie op welke manier precies aan zijn lot wordt overgelaten. Daar komt nooit een antwoord op.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:41

Loretta schreef:
Marie_Anne schreef:
Hij heeft een eigen onderneming zag ik, hij is motivational speaker :+ en geeft lezingen. Dat ligt vast stil nu....

Daarom kan die man zo geweldig spreken. echt hij verkoopt water aan een drenkeling.
doet hij dat dan allemaal naast zijn werk als longarts vraag ik mij af. Kan hij dan nu niet beter Coronapatienten gaan behandelen misschien.

Is hij nog praktiserend longarts? En zo ja, in welk land (aangezien hij de coronacrisis alleen van beelden uit andere landen lijkt te kennen)?

Overigens ben ik afgehaakt vanaf het moment dat hij er 5G bij haalde. Toen waren mijn korrels zout op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:04

Vandaag op RTV Utrecht gelezen dat de fietsersbond zich zorgen maakt over de breedte van de fietspaden. In de reacties mensen die gelijk roepen dat er bij inhalen dan maar bekeurd moet worden. Ik vind dat wel heel ver gaan. Ik haal gewoon in op het fietspad. Geen moment bij stil gestaan dat dat als een risico wordt gezien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:20

Niet inhalen gaat ook gewoon niet.
Je kan moeilijk met z‘n allen op een slakkentempo achter oma blijven hangen.

Shadow0
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:36

Kunnen we 'het gaat niet' bewaren voor dingen die echt niet gaan? Natuurlijk kun je achter iemand blijven fietsen. Ik weet niet of het zinnig of nodig is, en ik snap dat het veel ergernis geeft, maar het kan echt. Fysiek geheel mogelijk.
⚠️ Shadow0 kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:52

Sizzle schreef:
Niet inhalen gaat ook gewoon niet.
Je kan moeilijk met z‘n allen op een slakkentempo achter oma blijven hangen.

Ik zie het al voor me, zo'n sliert fietsers, inclusief wielrenners, maaltijdbezorgers, en elektrische fietsen, achter oma of een klein kindje.
Of achter mij, nog erger :'). Ik ben soms ook een slak.

tamary
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:54

SusanH schreef:
Vandaag op RTV Utrecht gelezen dat de fietsersbond zich zorgen maakt over de breedte van de fietspaden. In de reacties mensen die gelijk roepen dat er bij inhalen dan maar bekeurd moet worden. Ik vind dat wel heel ver gaan. Ik haal gewoon in op het fietspad. Geen moment bij stil gestaan dat dat als een risico wordt gezien.

Afgezien van inhalen, fietspad heeft meestal 2 rijrichtingen, ook niet passeren dan maar? Over onmogelijk gesproken?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:56

Nee hoor, kan prima, de ene over de weg, de andere door de sloot, niet zeuren dat iets niet kan....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:05

Shadow0 schreef:
Kunnen we 'het gaat niet' bewaren voor dingen die echt niet gaan? Natuurlijk kun je achter iemand blijven fietsen. Ik weet niet of het zinnig of nodig is, en ik snap dat het veel ergernis geeft, maar het kan echt. Fysiek geheel mogelijk.

Ja, je kunt inderdaad ook nog gewoon home-office doen met een inbel modum en een fax, alles kan.

Het zal gewoon niet positief bijdragen aan de verdraagzaamheid als daar iemand met een kleuter fietst of een oudere met het tempo van de zwaartekracht van z‘n benen peddelt terwijl een fietskoerier per minuut betaald wordt of iemand 20 km moet fietsen naar school of werk.

De oplossing ligt echter voor de hand: iedereen een integraal helm :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:35

SusanH schreef:

Ik haal ook in. Rijd met mijn E-bike altijd rond de 26 km per uur, dan haal je veel mensen in. Flinke hap lucht, adem inhouden, inhalen, uitblazen. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:39

Adem inhouden lijkt me dan nog het handigst eigenlijk. 1.5 meter (bij ons 2 meter) is bij sport sowieso niet genoeg. Anderzijds is er ook niet bepaald sprake van intensief contact of zo als je inhaalt. De App zou ingericht zijn op minimaal 5 minuten toch?
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 11-05-20 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:40

Sizzle schreef:
Ja, je kunt inderdaad ook nog gewoon home-office doen met een inbel modum en een fax, alles kan.

Nee, ik vind dat ook echt storend. Dat verschil tussen niet mogelijk zijn, niet haalbaar zijn en niet willen is belangrijk.

Het wordt nu zo gedachteloos gezegd bij van alles en nog wat, dat we helemaal gewend raken aan denken dat er niks kan. (Dat is ook al vaker in het topic gekomen.)

Ik vind niet per se dat we dus een inhaalverbod voor fietsers moeten instellen, maar hoe kunnen we in vredesnaam nou fatsoenlijk beleid maken als alles op voorhand wordt afgedaan met 'kan niet, je kunt moeilijk x.'

Als het nodig is dan kan dat wel.

Citaat:
Het zal gewoon niet positief bijdragen aan de verdraagzaamheid als daar iemand met een kleuter fietst of een oudere met het tempo van de zwaartekracht van z‘n benen peddelt terwijl een fietskoerier per minuut betaald wordt of iemand 20 km moet fietsen naar school of werk.

Wellicht niet. Misschien juist wel. Het autorijden wordt er aanmerkelijk fijner van als je op een bepaald moment gewoon aanvaardt dat je niet in kan halen.

Verder fietsen de meeste ouderen hier sneller, en de meeste plezierfietsers niet op routes naar werk of school (of op die tijd), zijn de middelbare scholen nu nog gesloten en basisschoolkinderen fietsen geen 20 km naar hun school, en worden mensen geacht nog steeds thuis te werken. Hou je her en der een aantal mensen over die echt niet anders kunnen dan op dat moment op dat fietspad zijn. Dat ruimt alvast goed op.

Misschien dat we dan met al die dingen uit de weg wat meer realistisch kunnen kijken of dit een probleem is en zo ja, wat de oplossing zou kunnen zijn. Maar het scheelt echt als we de nodeloze overdrijving en =de gemakzuchtige 'je kunt toch moeilijk' gewoon overslaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:43

Ik ga niet 14 km per uur fietsen als ik gewend ben 26 te rijden. Ik rijd bijna nooit auto, doe alles op de fiets, zit soms een uur te trappen, dat wordt met 14 km per uur dan 2 uur. En dat ga ik echt niet doen. Ik haal dus in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:44

En je zit niet alleen met inhalen he, wat dacht je van een verkeerslicht....als bijvoorbeeld de middelbare scholieren ook weer naar school gaan straks.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:46

Daar ga ik steeds 10 meter achter staan. Ik ga me niet mengen in het groepje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:46

Adem inhouden of integraal helm dus.
Bij ons zijn veel fietspaden overigens ook gedeeld met wandelaars.
Wellicht zullen er nu juist potentieel meer fietsers zijn die normaal met het OV naar hun werk gaan. Dat ga ik binnenkort ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:48

Citaat:
Verder fietsen de meeste ouderen hier sneller, en de meeste plezierfietsers niet op routes naar werk of school (of op die tijd), zijn de middelbare scholen nu nog gesloten en basisschoolkinderen fietsen geen 20 km naar hun school, en worden mensen geacht nog steeds thuis te werken. Hou je her en der een aantal mensen over die echt niet anders kunnen dan op dat moment op dat fietspad zijn. Dat ruimt alvast goed op.

Echt niet hoor.
Het is hier hartstikke druk op de fietspaden. Mensen gaan een frisse neus halen op de fiets, boodschappen doen, naar winkels, ik fiets naar mijn werk, samen met vele anderen die niet thuis kunnen werken. En vanaf deze week wordt het alleen maar drukker en drukker, de basisscholen weer open, we mogen allemaal weer sporten, naar de kapper, fysio enz enz.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:50

Hier fietsen trouwens vooral ouderen heel veel momenteel. En hele gezinnen. En liefst net buiten de woonplaats, dus op weg naar stal struikel je erover terwijl er normaal amper iemand fietst daar.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:17

Ik haal ook nog in met mijn scooter. Als ik erachter moet blijven dan val ik om haha

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:54

Fietsers zouden uberhaupt niet met 2 (of meer) naast elkaar moeten mogen fietsen. Gewoon netjes achter elkaar blijven. Standaard!
En dan kun je een langzame fietser best passeren lijkt me, als je aanmerkelijk sneller fietst.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:57

elnienjo schreef:
Fietsers zouden uberhaupt niet met 2 (of meer) naast elkaar moeten mogen fietsen. Gewoon netjes achter elkaar blijven. Standaard!
En dan kun je een langzame fietser best passeren lijkt me, als je aanmerkelijk sneller fietst.

Je kind wil je, zeker als ze jonger zijn echt wel naast je hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:58

SusanH schreef:
elnienjo schreef:

Je kind wil je, zeker als ze jonger zijn echt wel naast je hebben.

Waarom niet voor je? Dan heb je er mooi zicht op.