Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:48

Zelfs het armoedige kamperen (wat ik sinds een paar jaar fantastisch vind) zou ik dus pas volgend jaar in het hoogseizoen kunnen doen ivm werk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:48

Vind het juist heerlijk
Gewoon je huis bij hebben en rondtrekken
Op uitgestorven plekjes je tent pitchen en genieten van de rust en stilte
Back to basic
Ik heb dat echt gewoon nodig (zeker nu de de buren met zijn zessen continu thuis zijn en ze een tweede hond na de mislukte opvoeding van het hele gezin en de eerste hond een goed idee vonden |o -O-

Daktent op de auto en op naar een uithoek van zweden waar mensen een uitzondering zijn aub

germie

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:51

Zo'n daktent lijkt me ook nog wel wat. Maar je leest ook dat het niet op elke auto kan. Dat er maar een maximum gewicht op de dakdragers mag. En dat 2 personen maffend in een tent er snel boven zitten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:52

Dat max gewicht is voornamelijk van belang voor bewogen lading

Dus tijdens het rijden , niet stilstaand gebruik :j

Als er een schoonmoederkoffer op het dak kan, kun je er meestal ook een tent op kwijt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:55

Ik kan dan ook pas volgende zomer weg. Ik ben schoolvakantie gebonden en ga met singlereizen. Er zijn nooit reizen die in de herfst kerst of carnavalsvakantie vallen. In die periode zijn mijn ouders ook weg en die passen op mijn dieren. Dus helaas pindakaas. Ik had juist mijn ragdoll poezen niet gedekt ivm zomervakantie......zoiets moet ik al een halfjaar van te voren plannen. Nu twijfel ik van zal het nog wel doorgaan....? Zal ik ze dekken? Maar ik weet niet of we dan alweer klanten kunnen ontvangen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:57

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:58

Sonja_vR schreef:
Als het in september veilig mogelijk is gaan wij ook gewoon kamperen
We gaan eigenlijk standaard een week of twee ergens in de periode laatste week augustus/derde week september en serieus nooit slecht weer gehad op een dag hier en daar na

Dan blijven jullie vast niet in Nederland?

Zover in me het kan herinneren, is het nog nooit 2 weken stralend mooi weer geweest in september hier in Nederland.

En als ik iets echt verschrikkelijk HAAT is het wel kamperen in de regen.

Een keer een dag slecht weer heb je in juli augustus natuurlijk ook last van. Maar dan is over het algemeen de temperatuur nog wel ok en als het dan droog is, is het al snel lekker weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:03

Nadeel van kamperen in september is de korte avonden, wordt snel donker en koelt dus ook veel sneller af. Ik had eerder nog wel de hoop in juli te kunnen kamperen zoals besproken maar met alle berichten die nu naar buiten komen wordt die hoop steeds kleiner. Volgende optie is dan pas de herfstvakantie. Zouden we hopelijk nov 1 weekje weg kunnen ergens.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:04

Nederland komt ook voor
Maar de afgelopen jaren frankrijk en duitsland
Dit jaar was het plan zweden/noorwegen/finland

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:09

Mijn ervaring is juist dat de afgelopen jaren september fantastisch weer heeft. Alleen worden inderdaad de avonden korter.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:11

Mijn ervaring is juist dat september vaak mooier is dan juli. Maar dat verschilt uiteraard per jaar. Je moet toch mazzel hebben.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:13

Ik hoop zo dat ik in juli /augustus weg kan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:13

Neonlight schreef:
Mijn ervaring is juist dat de afgelopen jaren september fantastisch weer heeft. Alleen worden inderdaad de avonden korter.

De mijne ook :j

Mijn plan B is een roadtrip en dan hoppen dmv airBnB's. Daar is niet persee goed weer voor nodig (het liefste natuurlijk wel, maargoed)

Eerst maar afwachten. Luxeprobleem eigenlijk nu, tijd en geld hebben... En dan piekeren of je wel op vakantie kan. Er zijn mensen die het zo veel slechter treffen. Als dit de enige ellende is die ik persoonlijk oploop door dit virus dan teken ik er 100% voor.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:15

Denk dat het hier ook volgend jaar wordt, hoop ik, want we weten nog niet waar dit heen gaat.
Heb voor nu maar nieuwe meubels besteld, toch iets om naar uit te kijken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:27

mvdende schreef:
Sonja_vR schreef:
Als het in september veilig mogelijk is gaan wij ook gewoon kamperen
We gaan eigenlijk standaard een week of twee ergens in de periode laatste week augustus/derde week september en serieus nooit slecht weer gehad op een dag hier en daar na

Dan blijven jullie vast niet in Nederland?

Zover in me het kan herinneren, is het nog nooit 2 weken stralend mooi weer geweest in september hier in Nederland.

En als ik iets echt verschrikkelijk HAAT is het wel kamperen in de regen.

Een keer een dag slecht weer heb je in juli augustus natuurlijk ook last van. Maar dan is over het algemeen de temperatuur nog wel ok en als het dan droog is, is het al snel lekker weer.

Jeetje wat ben jij toch een zwartkijker. Het is denk ik een pak fijner voor jezelf wanneer je de wereld wat rooskleuriger inziet en jezelf niet steeds in de slachtoffer rol plaatst. Ja, het is allemaal heel onzeker en allemaal heel vervelend. En nee, we kunnen we niets aan doen. Je hoeft niet te gaan kamperen? En al helemaal niet in de regen. Dan blijf je lekker thuis :) En als dat dan in goede gezondheid kan, mag je jezelf een gezegend mens voelen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:30

de afgelopen jaren dat wij in het buitenland zaten was het thuis net zulk mooi weer als in DE en Fr idd en hebben we in nl in het hoogseizoen een moesson of verschroeide aarde gehad

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:34

Ik ben juist een eind seizoen en vroeg seizoen kampeerder. Vaak genoeg tegen jaarsluiting van campings aangelopen. Grootste nadeel vaak, meer optrekkend vocht, grotere kans op mist ook. In het voorjaar nachtvorst kans. Alle soorten weer gehad van -18 met de camper zonder verwarming (oeps foutje :+ ), -8 in een tentje, drie weken regen in een shelter tentje :') , tot 45 graden plus met tent. Windkracht 11 met tent of camper %) en alles ertussen in. :)) houdt je vakantie beetje spannend zullen we maar zeggen.

Eerder was het tent. Laatste jaren een mix van bus met tent. Of met camper. Afgelopen jaar in september met bus, tent en motor op pad geweest. Neus achterna. Een fijne lowbudget vakantiemanier.

Als je tent ruim genoeg is is regen soms best lekker. Ontspannen getik op je tentdak. Boek lezen, spelletje doen, slapen. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:43

In het najaar heb je snel last van dauw. Dat maakt kamperen niet fijn. Een ander nadeel van kamperen is dat je niets meer droog krijgt dan. Ik heb het ook erg snel koud. September is soms nog een goede maand, lang niet altijd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:46

Spanje wordt het dit jaar in elk geval niet meer mocht iemand daar naartoe willen:
Citaat:
'Spanje gaat buitenlands toerisme weren'
De Spaanse regering werkt aan plan om buitenlands toerisme deze zomer te weren, dat meldt de Spaanse krant ABC. De Spanjaarden zelf worden aangemoedigd in eigen land op vakantie te gaan.

Normaal gesproken zouden deze periode ook veel Spanjaarden onderweg zijn om de voor christenen heilige week te vieren. Semana Santa, zoals ze het in Spanje noemen, wordt daar groots gevierd. Met name de steden Málaga en Sevilla staan bekend om hun processies. Maar correspondent Rop Zoutberg twittert dat het nu rustig blijft op de snelwegen.

NOS

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:58

mvdende schreef:
moonsparkle schreef:
Ik ben bang dat als ik in juli nergens heen kan ik dan pas over een jaar op reis kan gaan -O-

Heel misschien boek ik nog een vakantie naar de zon in oktober ofzo. Maar dat hangt dan ook wel weer van de prijzen af. Want ik vermoed dat zodra er weer gevlogen mag worden, de vakanties echt onbetaalbaar gaan zijn.

Daar zou ik nou niet zo zeker van zijn :) Toerisme staat te trappelen om weer aan de slag te kunnen, die gaan dan niet hun eigen graf graven om met woekerprijzen nieuwe vakanties aan te bieden.
Nee.
Het gaat dan juist om kamers vullen! Er moet weer geld stromen, en dan liever 10 die minder betalen dan 1 die veel betaald. Want die 10 geven ook geld uit aan eten, drinken, prullaria en excursies.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:00

Er moet dan z.s.m. weer vertrouwen komen. Dus dan zullen ze eerst met aanbiedingen komen. Daarna kan het wel duurder worden op termijn vrees ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:01

Eerst maar eens kijken of de meeste landen niet net zoals Spanje toerisme weert.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:02

elnienjo schreef:
Spanje wordt het dit jaar in elk geval niet meer mocht iemand daar naartoe willen:
Citaat:
'Spanje gaat buitenlands toerisme weren'
De Spaanse regering werkt aan plan om buitenlands toerisme deze zomer te weren, dat meldt de Spaanse krant ABC. De Spanjaarden zelf worden aangemoedigd in eigen land op vakantie te gaan.

Normaal gesproken zouden deze periode ook veel Spanjaarden onderweg zijn om de voor christenen heilige week te vieren. Semana Santa, zoals ze het in Spanje noemen, wordt daar groots gevierd. Met name de steden Málaga en Sevilla staan bekend om hun processies. Maar correspondent Rop Zoutberg twittert dat het nu rustig blijft op de snelwegen.

NOS

Daarin staat dat ze toeristen in de zomer gaan weren. Spanje is op zich ook prima te doen in het najaar.
Behalve als je natuurlijk 30 graden wilt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:09

Zomermaanden zijn juli en augustus. Sommige steden zijn het hele jaar door daar prima te doen. Maar de all inclusive bakken aan de costa is dan denk ik wat ze willen weren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:11

Wij gaan in de zomer eigenlijk nooit op vakantie aangezien we al in een vakantieland wonen. De skivakantie was al achter de rug dus we hebben niets te klagen. Wat ik echter wel erg jammer zou vinden is als ik mijn beste vriendin in Spanje de rest van 2020 niet meer kan bezoeken. Ik vraag me dan ook af hoe het gaat lopen met familie in het buitenland.