Waarom wc papier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Waarom wc papier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:09

De supermarkten zijn hier weer normaal. Merk niks geks.
Ook doe ik nog steeds met hetzelfde pak toiletpapier als van voor de isolatie _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:36

Oscar schreef:
:))

Wordt er eigenlijk nog zoveel gehamsterd in de winkels?

* doet alleen nog online boodschappen en zit verder onder een steen *

Had jij geen last van de bezorghamsteraars? Naast dat er lang geen bezorgslots te krijgen waren, waren soms dingen op in mn jumbo en appie-app. Houdbare melk. Tomatenblokjes. Een tijd lang zat er ook een quotum op bepaalde producten, maar dat is er nu bij beiden af.

Volgens mij heeft iedereen de afgelopen maanden kunnen eten en zn kont af kunnen vegen. Dus is dat malle gehamster echt voor niks geweest.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:09

Ja, er waren inderdaad ook bezorghamsters :j
Na een keer of wat had ik dat door en paste ik me er op aan. Als ik bijv. paracetamol nodig had dan bestelde ik een doosje van 20 en eentje van 50, en dan ook nog eentje van een ander merk. Meestal werden er dan 2 gestreept wegens niet te leveren en met de andere had ik dan geluk. Met wc-papier hetzelfde, dan bestelde ik 4 soorten ofzo, en uiteindelijk kreeg ik dan 1 pak. Je moest niet teveel op 1 paard wedden :))

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:45

Hier in Amsterdam kan ik al een tijdje geen handzeeppompjes vinden. Oostzaan trouwens ook niet. Nu kom ik maar in 2 verschillende winkels en dan maar 1x per week, omdat boodschappen nu niet bepaald een hobby is van me.

We hebben een pompje nog halfvol, dus morgen misschien toch naar een kv als we daar langskomen en zien dat het rustig is.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:47

Je zou even moeten checken of het echt klopt, maar ik heb gelezen dat je i.p.v. handzeep ook gerust shampoo of afwasmiddel kunt gebruiken. Het zou vooral gaan om het ontvettende effect.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:57

AmyII schreef:
Hier in Amsterdam kan ik al een tijdje geen handzeeppompjes vinden. Oostzaan trouwens ook niet. Nu kom ik maar in 2 verschillende winkels en dan maar 1x per week, omdat boodschappen nu niet bepaald een hobby is van me.

We hebben een pompje nog halfvol, dus morgen misschien toch naar een kv als we daar langskomen en zien dat het rustig is.

bij de kruidvat kun je ook navullingen kopen! veel handiger en scheelt gelijk weer in plastic :j sommige supermarkten verkopen het ook. vaak is één zo'n fles drie keer de inhoud van zo'n pompje dus daar kun je lang mee vooruit.
Edit: ja of shampoo of douchezeep ofzo, da's echt allemaal niet zo heel verschillend. Afwasmiddel zou ik niet voor gaan want dan kun je binnen een week de vellen van je hand trekken, dat ontvet namelijk heeeeeeeeel goed :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 00:14

Bij onze appie zijn er bakken met Palmolive handzeep met 35% korting. Volgens mij zijn dat vage geuren die daarheen gestuurd zijn om toch maar iets in de schappen te hebben, maar die niemand wil. Althans, nu niet meer.

Hier handzeep genoeg dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:54

AmyII schreef:

In de AH's in mijn buurt in Amsterdam Oost en ook Diemen waar ik geweest ben stonden voldoende handzeeppompjes. Misschien niet alle soorten en merken, maar wel voldoende. En ook navulling dacht ik. Gek is dat hè.

Ik kan nog steeds geen volkorenmeel, bloem of gist kopen helaas. Terwijl ik door het broodbak-topic heel graag weer wil bakken.
En de goedkope kappersscharen zijn bij Etos en Kruidvat niet meer te krijgen. Nu heb ik mijn pony maar met een keukenschaartje geknipt := .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:55

Marie_Anne schreef:
Ik kan nog steeds geen volkorenmeel, bloem of gist kopen helaas. Terwijl ik door het broodbak-topic heel graag weer wil bakken.
En de goedkope kappersscharen zijn bij Etos en Kruidvat niet meer te krijgen. Nu heb ik mijn pony maar met een keukenschaartje geknipt := .

Heb je een molen in de buurt? Ik heb laatst een zak van 5 kilo gekocht bij de molen hier *\o/* die hadden bijna alles nog gewoon op voorraad, in elk geval de standaard producten. Het was wel wat duurder dan in de supermarkt maar ook weer geen wereldbedrag.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:58

Hier heb ik wekenlang geen tissues van het huismerk kunnen kopen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:12

Magrathea schreef:
Marie_Anne schreef:

Heb je een molen in de buurt? Ik heb laatst een zak van 5 kilo gekocht bij de molen hier *\o/* die hadden bijna alles nog gewoon op voorraad, in elk geval de standaard producten. Het was wel wat duurder dan in de supermarkt maar ook weer geen wereldbedrag.

Nee, helaas. Er zit een molen in Weesp, maar de winkel is nu gesloten. Er zijn wel verkooppunten van hun meel, maar die zijn ook niet naast de deur en het is de vraag of ze daar nog wat hebben natuurlijk.

Misschien binnenkort maar een belrondje doen voor ik op de fiets stap.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:23

Hoe bewaren jullie je meel? Ik heb een paar jaar geleden broodluis gehad in een heel stel pakken Koopmans broodbakmixen en bewaar die sindsdien in afgesloten plastic bakken. Maar of dat helpt? Het komt in principe van binnenuit bij warm en vochtige omstandigheden, maar als je zo'n zomer hebt als vorig jaar ... Daarom ben ik huiverig om veel te gelijk te kopen, maar anderzijds neem ik graag een flinke voorraad mee naar Spanje als het straks weer kan.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:13

Marie_Anne schreef:
AmyII schreef:

In de AH's in mijn buurt in Amsterdam Oost en ook Diemen waar ik geweest ben stonden voldoende handzeeppompjes. Misschien niet alle soorten en merken, maar wel voldoende. En ook navulling dacht ik. Gek is dat hè.

Apart dat dat per stadsdeel zo verschilt hè, maar ik ga niet naar Oost om mijn boodschappen te doen: fietsen durf ik niet aan met de drukte op straat qua fietsers, ov is uitgesloten want dat wil ik vrijhouden voor vitale beroepen en auto vind ik echt zonde voor dat kleine stukje.
Vandaag komen we langs het kruidvat in Oostzaan (moet daar zijn voor mijn pony) dus hopelijk is het daar rustig genoeg om even te kijken.
@Margrathea: navullingen zijn slim, ik zal zeker daarvoor gaan, ik wil nl het plasticverbruik echt minderen.
Meel en bloem is inderdaad ook een dingetje, dat zie ik hier ook niet.