Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:55

Als school voor de kinderen een account heeft en de inloggegevens doorstuurt dan kunnen ouders daar gratis gebruik van maken :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:02

Hier heeft de jongste (middelbare school) vanaf vandaag volledige thuis les. Wel is waar via 40 minuten rooster ipv 50 minuten.
Inloggen moeten ze via magister en zermelo (site waar normaal het rooster, cijfers, alle maal opstaan). Via een andere site worden mogelijk extra lesstof opgezet.
Alle volledige theorie uren worden ingeroosterd voor de hele school op die manier.
Per les is de betreffende leraar ook voor ze bereikbaar. Sommige enkel via magister of email maar er zijn er ook die hun mobiele nummer hebben gegeven zodat ze via whats app contact op kunnen nemen voor ondersteuning.

Voor nu is het alleen afwachten of de site's het houden als iedereen massaal moet inloggen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:04

Geef squla wel even om extra servers in te zetten ;) er is sinds maandag zoveel extra vraag dat ze capaciteit te kort hebben.
Geloof dat ze wel al een goed aanbod hebben dus zal goed komen.
Nieuwe servers bestellen duurt lang, zeker omdat ze uit china moeten komen

Ik ga zo het werk voor deze week uitprinten en een schema maken

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:05

Magister liep gisteren ook vast toen veel leerlingen gingen inloggen om hun rooster te bekijken.

Hier moeten ze zich overigens ook bij iedere docent melden via een berichtje met bv hoi of hallo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:06

Wij hebben al sinds vorig jaar een abonnement op Squla, ik vind eigenlijk dat je dan voorrang zou moeten krijgen :P Maar onze kerel vindt er niet meer zoveel aan eigenlijk de laatste weken... dus van ons hebben ze geen last online, wij doen wel andere dingen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:40

Oh god....laat dit aub hooguit tot 6 april duren.......

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:11

Keet schreef:

ga er maar vanuit dat ze er 2 weken aan vast plakken en de meivakantie...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:13

Keet schreef:

Haha ik heb er gelukkig maar 1 die over het algemeen goed luistert en lief is. Vriendin heeft er 3 die veel energie hebben, maar ook heel pittig zijn en veel ruzie maken. Ik heb haar meteen veel sterkte gewenst.

Wij redden ons gelukkig wel, maar zie ook wel stellen die nu beide moeten thuiswerken met 2 of meer kinderen thuis. Dat lijkt me toch wel een uitdaging.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:14

pmarena schreef:
Als school voor de kinderen een account heeft en de inloggegevens doorstuurt dan kunnen ouders daar gratis gebruik van maken :j

Wel alleen tijdens schooluren, kwam ik gister achter toen we om 18u nog even op Squla wilden :')
Logisch wel, maar jammer voor mensen die overdag nog moeten werken nu en 's avonds nog graag wat willen doen met de kids. Ik kan gelukkig aanpassen en vind het zonde om 12e per maande te betalen als ik via school overdag gratis kan gebruiken.

Ik merk het aan m'n zoon ook dat hij toch minder energie kwijt komt als normaal. Best een uitdaging soms, maar goed; daar komen we idd wel doorheen. Werkt soms alleen wat minder handig met ook nog een jongere pup (8 maanden) en kitten (8 maanden) die elkaar lekker aansteken :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:23

Denk dat het aantal doden onder de kinderen gaat toenemen de komende 3 tot 5 weken :x

Dit is geen doen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:29

Het zou hier prima lukken als we geen 3u aan school moesten besteden. ZL is hoogbegaafd en heeft dyslexie en vindt school vooral bijzonder saai en doet niets als zeuren en klagen en is totaal niet gemotiveerd.

Ik moet echt goed nadenken over hoe ik dit gedrag om kan buigen. Had gehoopt dat er nog tijd over was voor leuke dingen (scheikundeproefjes, projectjes) maar dat zit er niet in met de huidige bult aan droge kost. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:38

Zijn hier eigenlijk (stief)ouders die de kinderen deeltijd hebben en waarvan de partner anders (minder streng) omgaat met onthouding van sociaal contact en hoe gaan jullie daar mee om?
Wij hebben net de vraag gehad om E. wat meer op te vangen wat natuurlijk prima is maar wij zijn echt heel streng ook gezien mijn moeder in de risicogroep valt en de andere zijde is dat niet zo :=

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:40

Iris82 schreef:
Het zou hier prima lukken als we geen 3u aan school moesten besteden. ZL is hoogbegaafd en heeft dyslexie en vindt school vooral bijzonder saai en doet niets als zeuren en klagen en is totaal niet gemotiveerd.

Ik moet echt goed nadenken over hoe ik dit gedrag om kan buigen. Had gehoopt dat er nog tijd over was voor leuke dingen (scheikundeproefjes, projectjes) maar dat zit er niet in met de huidige bult aan droge kost. :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:54

Wij zijn buiten spelen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:57

Ik vind deze periode van sociale onthouding en geen verplichtingen fijner dan eigenlijk zou moeten misschien :o

Wij houden dit wel poosje vol
Hebben wel redelijk strak schema incl buitenspelen en honden uitlaten
Schoolwerk tot 14.00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:01

Dag 2 dat we met zn allen thuis zijn. :)

We krijgen een weektaak, die hebben we nu gehad. Maar daar moeten we wel tijd voor maken dus dat wordt ook even inplannen voor ons.

Ik verwacht ook dat we in mei eigenlijk ons normale leven weer terugkrijgen. In juni gok ik is Covid op zn retour.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:09

Motiveren vind ik ook lastig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:48

Pfff dit is echt geen doen hier.
Ikzelf zit voor mijn leerlingen allerlei opdrachten te maken, voor ieder leerjaar heb ik enkele klassen en zit tot mijn nek in het werk voor de examenleerlingen. Teams wil niet meewerken en het gaat allemaal nog niet zo handig.
Mijn kinderen moeten werk van groep 5 doen en willen constant vragen stellen... gelukkig zijn we aan het laatste item en hebben ze vanmiddag vrij.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:49

Zoon zegt dat thuis geen school is. Ik de juf niet ben.
Worden lange, zeer lange weken

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:55

Keet schreef:
Zoon zegt dat thuis geen school is. Ik de juf niet ben.
Worden lange, zeer lange weken

Kun je niet een plekje inrichten dat voor de komende weken fungeert als ‘school’, waarin jij ‘juf’ bent?
Ik roep iets hoor, hoop dat je daarmee geholpen kunt worden. De rest van het huis blijft dan ‘thuis’. Miss geeft het overzicht?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:57

Lief dat je meedenkt. Dat is iets dat we wel gaan uitproberen komende week.
Hij heeft zijn uitdagingen zeg maar

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:21

Maar ja misschien hang je per ongeluk ook wel teveel de juf uit? We zijn de ouders he, niet de juffen en meesters. Nou ben ik blij dat wij alleen maar ideen kregen en geen verplichtingen van school uit. Mijn zoontje zegt steeds juf doet het anders. Dan zeg ik ook maar ik ben juf niet, maar mama. Maar ik hoef perse thuis werk te doen van school.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:23

Had net een vriendin aan de telefoon die toch al langzaam aan een beetje gek werd om 4 kinderen aan hun huiswerk te krijgen. Deze maakte elkaar helemaal gek en wild..... Blij dat ik er hier eentje heb die braaf bezig is met school. Oke ze is wel wat ouder (15)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:24

Uhm nee absoluut niet :n maar goed, het komt vast goed, of niet en dan loopt hij nog meer achterstand op.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:27

PSvanLot schreef:
Pfff dit is echt geen doen hier.
Ikzelf zit voor mijn leerlingen allerlei opdrachten te maken, voor ieder leerjaar heb ik enkele klassen en zit tot mijn nek in het werk voor de examenleerlingen. Teams wil niet meewerken en het gaat allemaal nog niet zo handig.
Mijn kinderen moeten werk van groep 5 doen en willen constant vragen stellen... gelukkig zijn we aan het laatste item en hebben ze vanmiddag vrij.

Volgens mij woon jij hier in de buurt. Je mag ze ook wel hier brengen een paar ochtenden. Voor niets. :+

Kunnen ze mooi hier aan de keukentafel hun huiswerk doen samen met die van mij.

Speeltuin voor de deur, bos om de hoek.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 18-03-20 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt