Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:34

Pocca_Locca schreef:
Het is vooral zo scheef omdat de horeca verder voor iedereen gesloten is. Maar voor de koning van Thailand wordt dus een uitzondering gemaakt.
@echwel, als we ons hier op bokt allemaal die vraag zouden stellen, kunnen we het forum beter meteen opdoeken denk je niet? Nogal een niet terzake doende vraag.

Gaan ze ook nog naar restaueants dan. Dat is inderdaad wel scheef ja. Waarvoor is hij eigenlijk in Duitsland?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:36

Echwel schreef:
En daar heb jij last van want?
Eet je er een boterham minder door, of als ze er niet zijn een boterham meer..

Dat is natuurlijk een rare vraag. Natuurlijk mag je een flinke wenkbrauw optrekken wanneer een steenrijke koning wél kan doen wat niemand anders mag en/of kan.

Dat is gewoon zo scheef dat het met geen mogelijkheid recht te banketstaaf is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:37

Loretta schreef:
Pocca_Locca schreef:
Het is vooral zo scheef omdat de horeca verder voor iedereen gesloten is. Maar voor de koning van Thailand wordt dus een uitzondering gemaakt.
@echwel, als we ons hier op bokt allemaal die vraag zouden stellen, kunnen we het forum beter meteen opdoeken denk je niet? Nogal een niet terzake doende vraag.

Gaan ze ook nog naar restaueants dan. Dat is inderdaad wel scheef ja. Waarvoor is hij eigenlijk in Duitsland?

Horeca: Hotel, restaurant, café ;).

Dus of ze op restaurant gaan, waarschijnlijk niet.

Echwel

Re: Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:39

Hij heeft het hele hotel als vakantiehuis gehuurd.
Dus alleen met eigen mensen..

Verder vind ik dat jaloersheid richting wie dan ook niet goed is

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:41

Wat ik bedoelde is: jij en ik kunnen echt niet zomaar voor een familieweekend een hotel afhuren nu. Correct me if i’m wrong..
@san87 dat inderdaad, een rare vraag..

Pff...@echwel, dit heeft niks maar dan ook echt niks met jaloezie te maken, maar met rechtvaardigheidsgevoel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:43

Maar dat jeukt mij niet, ik zou nooit een heel hotel kunnen afhuren, maar ben heel blij met wat ik wel heb.
Kijk nooit naar wat ik niet heb

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:43

Echwel schreef:
Hij heeft het hele hotel als vakantiehuis gehuurd.
Dus alleen met eigen mensen..

Verder vind ik dat jaloersheid richting wie dan ook niet goed is

Heeft niks te maken met jaloers zijn. Vakantieparken worden gesloten, vakanties geannuleerd, restaurants dicht, café's dicht, er zijn landen in lockdown, vluchten worden aan alle kanten geschrapt, evenementen afgezegd, mensen moeten zo veel mogelijk thuis blijven, alle activiteiten zijn gecancelled, mensen zijn onzeker over hun toekomst, leven in angst. Maar pipo gaat in een crisis even lekker op vakantie.

Dat is op en top egoïsme en gewoon een middelvinger naar de wereld :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 24-03-20 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:44

Pocca_Locca schreef:
Wat ik bedoelde is: jij en ik kunnen echt niet zomaar voor een familieweekend een hotel afhuren nu. Correct me if i’m wrong..

Nee, de gemiddelde mens kan dat niet nee. Maar als een hotel niet had gekund, had hij wel een villa afgehuurd met een groot stuk grond eromheen, weet ik veel hoeveel kamers, een sportschool, zwembad en privebioscoop.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:45

Whale schreef:
Pocca_Locca schreef:

Nee, de gemiddelde mens kan dat niet nee. Maar als een hotel niet had gekund, had hij wel een villa afgehuurd met een groot stuk grond eromheen, weet ik veel hoeveel kamers, een sportschool, zwembad en privebioscoop.

En daar mogen we dan alsnog, in deze tijd van crisis en onzekerheid, absoluut wat van vinden :).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:47

@san87 hier op bokt ook een vakantietopic en gaan mensen ook gewoon naar hun gehuurde huisjes.

Veel camperpaginas zie ik dat mensen toch met camper weggaan nu..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:52

Echwel schreef:
@san87 hier op bokt ook een vakantietopic en gaan mensen ook gewoon naar hun gehuurde huisjes.

Veel camperpaginas zie ik dat mensen toch met camper weggaan nu..

Nog wel ja. Wat ik ook ontzettend onverantwoord vind, trouwens.

Ik lees net op focus.de dat die koning sowieso de helft van de tijd in Bayern woont. Dat maakt t verhaal wel ietsje anders, hij is geen vakantie vierende toerist, maar een soort van inwoner.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:02

Pocca_Locca schreef:
Precies! “ ze fietsen zelfs door de straten”... niks binnenblijven inderdaad 8)7
Dit geeft weer eens een niet zo fraai inkijkje in hoe wij met z’n allen genaaid worden door de elite van de wereld.
Hoe valt deze dikke vette vieze middelvinger richting de bevolking in godsnaam recht te praten?

Dat mag niet in deze tijd, je laten naaien door de elite, denk aan social distance. hou toch eens op met je haat tegen de elite. Elke keer weer, wanneer het het rivm niet is dan wel de regering of bill gates .
Over complottheorien gesproken, zou in de states gaan wonen. Kun je mooi met Trump bakkeleien.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:05

bigone schreef:
Pocca_Locca schreef:
Precies! “ ze fietsen zelfs door de straten”... niks binnenblijven inderdaad 8)7
Dit geeft weer eens een niet zo fraai inkijkje in hoe wij met z’n allen genaaid worden door de elite van de wereld.
Hoe valt deze dikke vette vieze middelvinger richting de bevolking in godsnaam recht te praten?

Dat mag niet in deze tijd, je laten naaien door de elite, denk aan social distance. hou toch eens op met je haat tegen de elite. Elke keer weer, wanneer het het rivm niet is dan wel de regering of bill gates .
Over complottheorien gesproken, zou in de states gaan wonen. Kun je mooi met Trump bakkeleien.

Krom is het wel en juist mensen met een voorbeeldfunctie zouden een voorbeeld moeten zijn.
Aan de andere kant je mag in Duitsland op dit moment nog steeds met je eigen gezin over straat fietsen. Het is geen total lockdown zoals in Spanje en Italie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:06

Die kerel kan daar wel al een week of twee zitten, weten wij veel. We hebben andere problemen dan ons druk te maken over de Thailandse playboy.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:07

De koning van Thailand is nu niet bepaald een rolmodel, dus snap de opwinding niet. Hij is niet 'de elite', maar iemand die ver van de werkelijkheid staat en dus ook niet iemand die je als voorbeeld moet stellen over hoe 'we' door 'de elite' genaaid worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:08

bigone schreef:
Die kerel kan daar wel al een week of twee zitten, weten wij veel. We hebben andere problemen dan ons druk te maken over de Thailandse playboy.

Zoals ik al zei, hij woont daar helft van de tijd, zo blijkt.

Maar dan nog, dit is een discussieforum, dan mag er toch ook hierover gediscussieerd worden? Of is het de persoon die het post en niet meteen het bericht an sich?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:14

Bij mij is het deels de persoon die het zegt. Ik kan het niet los zien van de context stemmingmakerij en voel dan een sterke behoefte een tegengeluid te geven. O:)

Misschien toch maar eens die foeiknop gaan uittesten.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:48

Kinke schreef:
Om even terug te komen op de inkomensondersteuning voor ZZP-ers...ik sprak zojuist iemand van de gemeente daarover, ze zijn overstelpt met vragen hierover (heel verrassend ;) ) Ze weten pas eind deze week hoogstwaarschijnlijk hoe ze dit aan gaan pakken. Benieuwd hoe lang het überhaupt gaat duren om dit aan te vragen en hoe lang het dan duurt voor je iets ontvangt

Nou ik blijk hier geen gebruik van te mogen maken. Mijn winkel zit in Nederland en ik woon in Duitsland. Maar je moet woonachtig zijn in NL wil je er aanspraak op kunnen maken. Duitsland gebeld en die zeggen helaas ben je voor de Duitse wet en regelgeving geen ondernemer want je bedrijf is gevestigd in Nederland. En krijg je van ons ook geen ondersteuning.
Draag netjes in Nederland belastingen af en voel me nu ontzettend genaaid!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:55

Het is natuurlijk gewoon stom van de Duitse overheid, dat ze hier toestemming voor geven. Je ondermijnt op deze manier toch de draagkracht voor de maatregelen, die getroffen zijn. Want er zijn altijd mensen die vinden dat zij zich dus ook niet aan de regels hoeven te houden. En dan gaat het er niet om dat het nog net binnen de bestaande regels kan. Het gaat erom hoe het door de mensen ervaren wordt.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:58

bigone schreef:
Pocca_Locca schreef:

@Bigone, sinds wanneer mag ik niet meer openlijk zeggen wat ik ergens van vind, in dit geval van “ de elite” waar een koning van Thailand ook onder valt.. je vind het duidelijk moeilijk om gewoon objectief te kijken naar een post, zonder enorm mee te wegen WIE het schrijft. Dat geeft niks, maar mag ik zeggen dat het me opvalt?
Ja, ik heb het inderdaad niet zo op onrechtvaardigheid. Het speelt op veel vlakken in onze maatschappij. Ik vind dat “ de elite” zich wel eens wat koninklijker mag opstellen.

@karl ik ben het met je eens.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:06

Karl66 schreef:
Het is natuurlijk gewoon stom van de Duitse overheid, dat ze hier toestemming voor geven. Je ondermijnt op deze manier toch de draagkracht voor de maatregelen, die getroffen zijn. Want er zijn altijd mensen die vinden dat zij zich dus ook niet aan de regels hoeven te houden. En dan gaat het er niet om dat het nog net binnen de bestaande regels kan. Het gaat erom hoe het door de mensen ervaren wordt.

Eens, maar ik kan me tevens voorstellen dat de duitse regering op dit moment even geen ruimte voelt voor een diplomatieke rel met Thailand.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:08

MarleenM schreef:
Nou ik blijk hier geen gebruik van te mogen maken. Mijn winkel zit in Nederland en ik woon in Duitsland. Maar je moet woonachtig zijn in NL wil je er aanspraak op kunnen maken. Duitsland gebeld en die zeggen helaas ben je voor de Duitse wet en regelgeving geen ondernemer want je bedrijf is gevestigd in Nederland. En krijg je van ons ook geen ondersteuning.
Draag netjes in Nederland belastingen af en voel me nu ontzettend genaaid!

Misschien heb je nog een kans, de regeling is nog niet klaar.
Maar kan me helemaal voorstellen dat je je besodemieterd voelt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:19

Pocca , jij mag zeker zeggen wat je vind, jij gaat overal te keer tegen overheid en elite( mensen met een smak geld?) dus mag ik te keer gaan tegen mensen die onzinnige en ondermijnde zaken op internet pleuren. Waarvan bronnen niet te vinden zijn of uit de koker van discutabele figuren komen. Dus gebruik je foeiknop maar bij mij , verbaast me dat je dat nog niet allang gedaan hebt maar waarschijnlijk ben je veel te nieuwsgierig over wat je losse flodders overal teweeg brengen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:20

Pocca_Locca schreef:

Maar is de horeca wel gesloten in Duitsland? In Nederland in ieder geval niet. Eet- en drinkgelegenheden zijn gesloten, maar hotels mogen gewoon openblijven voor overnachtingen.

https://khn.nl/kennis/extra-voorzorgsma ... en-sluiten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:23

Mizora schreef:
Pocca_Locca schreef:

Maar is de horeca wel gesloten in Duitsland? In Nederland in ieder geval niet. Eet- en drinkgelegenheden zijn gesloten, maar hotels mogen gewoon openblijven voor overnachtingen.

https://khn.nl/kennis/extra-voorzorgsma ... en-sluiten

Man heeft het hele hotel afgehuurd dus valt onder de bestaande regels zoals ze nu in Duitsland gelden. Of het ethisch is in deze tijden als koning van een land is een tweede maar voor dit soort excessen waren ze een jaar geleden al bang in Thailand .