Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:Goof schreef:Ik reed vandaag achter een politieauto die geen verlichting voerde, 50 reed op een 30 km weg en geen knipperlichten gebruikte bij afslaan. Ik snap dat dus niet.
Soms zijn het net gewone mensen![]()
lifaya schreef:Ik snap waar je op doelt maar ook ik vergeet mijn knipperlicht wel eens te gebruiken. Politie deelt echt niet vaak bekeuringen daarvoor uit, zou wat zijn, dat zou echt een goudmijn zijn als ze bij drukke rotondes gaan staanik werk zelf als beveiliging op een luchthaven (soort douane) en ja, ook daar gebeurt wel eens dat iemand iets vergeet. Mag niet gebeuren maar we zijn nou eenmaal mensen. Wanneer het structureel “vergeten” word vind ik het een ander verhaal.
Emmaa_ schreef:Het priosysteem werkt gewoon zoals het werkt, als ze ergens met prioriteit heen moeten mogen ze gewoon licht- en geluidssignalen voeren en dán mogen ze verkeersregels overtreden om sneller op hun plek te komen, dat mogen ze niet 'sowieso'.
Prio wordt ook niet alleen ingezet bij onoverzichtelijke of drukke situaties. Om regels te mogen overtreden moet er altijd een visueel signaal gevoerd worden, in Nederland betekent dat dus dat priovoertuigen ALTIJD een lichtsignaal in de vorm van blauw licht moeten voeren als ze verkeersregels willen overtreden. Anders is een politieauto of ambulance gewoon hetzelfde als iedere andere auto.
Marije_1997 schreef:Dit was ook mijn idee van prio. Hier een straat zonder weggetjes van rechts etc. Alleen een rechte weg, rijden ze ook langs met toeters en bellen als er een prio is.
Ibbel schreef:Nee, politie mag altijd de verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht/sirene:
https://www.infopolitie.nl/index.php/tr ... keerszaken
Is zo banketstaaf als ze naar een inbraak moeten en de inbrekers worden door de sirenes gewaarschuwd en zo...
Emmaa_ schreef:De KMAR is wel andere orde dan de huis-tuin-keuken politie he. Nogmaals, ik snap wat je bedoelt, maar ook bij inbraken kunnen agenten tot ze de straat bereiken vaak gewoon lichtsignalen voeren.
Captain schreef:Dat soort linkshangers moeten ze per direct executeren. Ik ben daar echt zo ongelooflijk klaar mee. Hoe moeilijk kan het zijn!
Peetstap schreef:Captain schreef:Dat soort linkshangers moeten ze per direct executeren. Ik ben daar echt zo ongelooflijk klaar mee. Hoe moeilijk kan het zijn!
Jemig als je met zo,n houding in een auto gaat zitten.... , dan komen we er nooit.
ik schrik wel van deze uitspraak zeg, jij maakt toch ook fouten of blunders in het verkeer ?