[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:16

germie schreef:
http://www.familienieuws.com/2020/01/24 ... afYAB7Um6I

Tja, dat overkomt je als kindervrije gewoon nooit. En dan nog zeuren ook terwijl je het op de natuurlijke weg kennelijk niet kon.

Ik kan jouw stukje niet echt rijmen met het artikel, wat bedoel je precies?

Enorm sneu zo'n fout, voor zowel ouders als kind. Kan geen van hen iets aan doen.

Fitzroy

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:21

Brrr... dat had ook heel anders af kunnen lopen. Overigens gebeurt een keizersnee niet zomaar, dus misschien was het wel een spoedje. Maar dan nog zou de chirurg wel wat oplettender mogen zijn. :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:35

Waar gehakt wordt vallen spaanders is dan vást niet de gewenste empathische reactie.... ~~}>

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:42

Poeh, er staat ook een linkje in waarin een kind dood gegaan door het mes van de gyn :oo
Ik weet niet precies wat je ermee wil zeggen Germie maar als iemand z‘n paard doodgaat door een fout lijkt me ook niet dat je dan zegt: tja had je maar niet voor paarden moeten kiezen, dat heeft nogal weinig met ‚zeuren‘ te maken lijkt mij.

Gisteren kon ik een thuisblijfmoeder wel wat aan doen. Er was een feestje geplant dus ik ben thuis gaan werken zodat ik mijn gebroed daar op tijd heen kon laten gaan. Wordt het vervolgens op het laatste moment verschoven ivm ziek. Blijkt dat jong al de hele week ziek te zijn maar ze wilde het toch tot het laatste moment afwachten. Alsof heel de wereld draait om dat feestje en iedereen alleen maar thuis zit te wachten -:(-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:48

germie schreef:

Tja, dat overkomt je als kindervrije gewoon nooit. En dan nog zeuren ook terwijl je het op de natuurlijke weg kennelijk niet kon.

Ja natuurlijk 'zeur' je dan, doe niet zo debiel.

Femke_Tweety schreef:
Waar gehakt wordt vallen spaanders is dan vást niet de gewenste empathische reactie.... ~~}>

:=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:54

Fitzroy schreef:
Brrr... dat had ook heel anders af kunnen lopen. Overigens gebeurt een keizersnee niet zomaar, dus misschien was het wel een spoedje. Maar dan nog zou de chirurg wel wat oplettender mogen zijn. :=

Het is wel een beetje lastig oordelen, wie weet bleek dat kind in een andere positie te liggen, of draaide zelf ineens bij.

Ik weet niet hoe vaak dit voorkomt en het is natuurlijk wel sneu.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:55

Leo schreef:
germie schreef:

Ik kan jouw stukje niet echt rijmen met het artikel, wat bedoel je precies?

Enorm sneu zo'n fout, voor zowel ouders als kind. Kan geen van hen iets aan doen.

Waarschijnlijk bedoelt ze meer: je mag blij zijn dat ze überhaupt zoiets als een keizersnee kunnen doen. Als ze niet op dergelijke manier hadden ingegrepen, dan was de schade voor baby en moeder vele malen groter geweest dan alleen een snee in een wang.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:57

Laten we daar dan maar vanuit gaan ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:59

Ik waardeer jullie optimisme.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:15

Ik vind het artikel ook wel dubbel. Keizersnede doen ze niet voor de lol. Het kind heeft een klein litteken dat je waarschijnlijk enkel ziet als je weet dat het er zit. Had dan met het ziekenhuis proberen overeen te komen dat het kind gelaserd zou worden eens het oud genoeg was om dat te doen (weet niet of ze uitgegroeid moeten zijn ofzo daarvoor.) maar niet dit gezeik.
Als ie 'm had laten steken was ie waarschijnlijk dood geweest. En de moeder met wat pech ook een stuk slechter af. Ik begrijp emotie maar je moet op een gegeven moment wel redelijk worden IMO.
Je zou als dokter toch haast gaan denken "de volgende laat ik gewoon natuurlijk komen, of dat kan of niet."

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:22

Wat Ayasha zegt.
Heb het gevoel dat er meer speelt dan uit het artikel duidelijk wordt. Wellicht dat er vanuit het zkh niet erg fijn gecommuniceerd is bijvoorbeeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:22

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:26

Haha ja had het gelezen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:40

Ik ben hem al een paar keer tegen gekomen. Ik ben geloof ik de enige met de paardenhobby die een beetje moet fronsen van die reacties. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:43

Ayasha schreef:
Ik ben hem al een paar keer tegen gekomen. Ik ben geloof ik de enige met de paardenhobby die een beetje moet fronsen van die reacties. :=

Nee hoor, mijn wenkbrauwen raken elkaar nog net niet. Maar ik vond de vergelijking wel grappig :D.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:28

Het was inderdaad van een keizersnee is kennelijk nodig en gaf een kleine complicatie. De natuurlijke weg had dan meer complicaties opgeleverd.
Voor kindervrijen natuurlijk nooit complicaties bij een bevalling.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:51

Nee dat is een vrij logisch gevolg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:30

:+

Hoor je wel vaker een klein sneetje na een keizersnede

Gok dat Harry potter ook geboren is door een keizersnede

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:32

Rebecca schreef:

Ja, na natuurlijke bevalling schijnt die snee wel eens wat groter te worden }:) O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:38

Femke_Tweety schreef:
[naam] schreef:

Ja, na natuurlijke bevalling schijnt die snee wel eens wat groter te worden }:) O:)

_O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:59

_San87_ schreef:
Ayasha schreef:

Nee hoor, mijn wenkbrauwen raken elkaar nog net niet. Maar ik vond de vergelijking wel grappig :D.

Ik vond het een beetje cringewaardig allemaal. Het deed me denken aan de gruwelijke stukjes die onze ‘boktblogger’ destijds schreef. Ging ook over vergelijking baby/paard maar kwam totaal niet uit de verf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 14:09

Het is niet de vergelijking die me stoort maar het feit dat, dat het beste tegen argument is waar een topsporter mee kan komen. De tegen argumenten van de KNHS en de VLP (vlaamse liga) waren al niet veel beter.
Als de top (zowel de sporters als de organisatie) niet gaat erkennen dat er veranderingen moeten doorgevoerd worden zie ik het nog gebeuren dat het een keer klaar gaat zijn met competitie. :)
En als die veranderingen er niet komen. Dan zou ik dat niet eens een grote opoffering vinden ondanks dat ik graag op wedstrijd ga.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 14:50

Ik kreeg meer het gevoel dat de pleit voor de afschaffing van de schoolplicht (en dus paardentraining) dan dat de sport verdedigd werd. Het het bij mij in iedergeval niet de juiste uitwerking.
Het is weer zo‘n vergelijk: de ezeltjes in Afrika hebben het slechter, dus wij mogen dit.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:08

Ayasha schreef:
Het is niet de vergelijking die me stoort maar het feit dat, dat het beste tegen argument is waar een topsporter mee kan komen. De tegen argumenten van de KNHS en de VLP (vlaamse liga) waren al niet veel beter.
Als de top (zowel de sporters als de organisatie) niet gaat erkennen dat er veranderingen moeten doorgevoerd worden zie ik het nog gebeuren dat het een keer klaar gaat zijn met competitie. :)
En als die veranderingen er niet komen. Dan zou ik dat niet eens een grote opoffering vinden ondanks dat ik graag op wedstrijd ga.

Dat ben ik ook volledig met je eens, het is een zwaktebod hoe ze dit heeft aangepakt en doet niets voor het imago van de paardensport.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 16:55

Ik ben er nog/weer! Maar het bijlezen duurt even...
Ik wil nog steeds geen kinderen, maar als er iemand een nestje kittens in Zuid-Holland weet, dan houd ik me aanbevolen <3