Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:43

theadora99 schreef:
sharoontje schreef:
Ik verkoop mijn PS4 en hij staat nog geen halve ochtend op MP en krijg vanalles in het berichtenboxje. Wordt nog leuk dit :')

Voor hoeveel? *\o/*

Wel als je betaald voor een brievenbuspakketke met track en trace code. Anders heeft die code weinig zin.
Daar betaal je nl wel voor

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:09

Joy_Mennings schreef:
just_kiki schreef:
Heb ik weer... heb ik van iemand iets overgenomen met brievenbus pakket. Is het zo in de bus gegooid. Dus niet laten scannen van te voren bij de winkel.. zou dat goed komen? {:)-:(
Pakket geeft dus ook aan nog niet bij PostNL aangezien het dus niet gescand is

Bij ons weigeren ze brievenbuspakketjes te scannen.

Hoezo? Dit zijjn ze verplicht. Anders komt het net als bij mij nu niet in het systeem. Dit hoort gewoon gescand te worden bij het postkantoor/PostNL punt. nemen ze samen met andere pakketen savonds mee.

Overigens heeft bij mij haar man het erg gebracht en ze zou vanavond vragen hoe en wat :/
Heel handig dat je betaald voor track en tracé en vervolgens het niet in de gaten kunt houden

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:12

belle_boef schreef:
just_kiki schreef:
Heb ik weer... heb ik van iemand iets overgenomen met brievenbus pakket. Is het zo in de bus gegooid. Dus niet laten scannen van te voren bij de winkel.. zou dat goed komen? {:)-:(
Pakket geeft dus ook aan nog niet bij PostNL aangezien het dus niet gescand is

Een brievenbus pakje hoeft indd niet perse gescand

Tuurlijk wel, verkoper heeft nu ook geen bewijs van afgifte. Pakket hoort ingescand te worden bij PostNL. Dan staat er ook netjes op de track en tracé “pakket is bij PostNL” etc

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:13

Wel een bekend probleem hoor bij postnl. Die geven aan dat niet elke postbezorger een scanner bij zich heeft, dus het pakketje wordt lang niet altijd als bezorgd gescand terwijl dit wel zo is in de meeste gevallen. Postnl zegt dat je dan maar met pakketpost moet verzenden. :roll: een onderzoek zullen ze nooit starten naar een brievenbuspakje.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:23

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:25

Sowieso is die hele T&T met de brievenbuspost een wassen neus.
De postbezorgers van de ‘gewone’ post hebben hier geen scanner, dus op het moment dat de post ingepakt wordt op het depot worden de brievenbus pakketjes als afgeleverd gescand.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:33

roxiie schreef:
De postbezorgers van de ‘gewone’ post hebben hier geen scanner, dus op het moment dat de post ingepakt wordt op het depot worden de brievenbus pakketjes als afgeleverd gescand.

Onzin, die hebben ook een scanner :). want dat kunnen ze namelijk ook met hun werk app, en met die app moeten ze ook de wijk starten en stoppen dus die hebben ze allemaal

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:09

just_kiki schreef:
roxiie schreef:

Onzin, die hebben ook een scanner :). want dat kunnen ze namelijk ook met hun werk app, en met die app moeten ze ook de wijk starten en stoppen dus die hebben ze allemaal

PostNL geeft dit zelf aan, dus hoezo onzin :+
Volgens de T&T was mijn brievenbuspakketje al in m’n bus gedropt (in de ochtend. Best knap aangezien de bezorger nog niet langs was, geweest, contact met PostNL gezocht en die kwam zelf met de verklaring van scannen op het depot.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:22

just_kiki schreef:
Hoezo? Dit zijjn ze verplicht. Anders komt het net als bij mij nu niet in het systeem. Dit hoort gewoon gescand te worden bij het postkantoor/PostNL punt. nemen ze samen met andere pakketen savonds mee.

Overigens heeft bij mij haar man het erg gebracht en ze zou vanavond vragen hoe en wat :/
Heel handig dat je betaald voor track en tracé en vervolgens het niet in de gaten kunt houden

Ja dat weet ik ook niet. Maar tegen mijn vader werd gezegd dat hij het maar in de brievenbus moest gooien.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:24

roxiie schreef:
just_kiki schreef:

PostNL geeft dit zelf aan, dus hoezo onzin :+
Volgens de T&T was mijn brievenbuspakketje al in m’n bus gedropt (in de ochtend. Best knap aangezien de bezorger nog niet langs was, geweest, contact met PostNL gezocht en die kwam zelf met de verklaring van scannen op het depot.

Ik werk er, iedere bezorger heeft een scanner/werk app. Dus was niet voor jou maar voor wat jou verteld is :)
Helaas is de klantenservice niet altijd even goed op de hoogte

Want die pakketen worden op het sorteerbedrijf al ingepakt en niet op het depot. Als ze op het depot scannen, dan zijn dat de postbezorger zelf, gewoon klacht over indienen. Dat mag niet van te voren. En als ze ze daar scannen, waarom dan niet bij jouw huis 8)7
Ik hoor toch echt pas te scannen bij de klant zelf. En daarin heb ik 10min om nog dingen te wijzigen (bijv bij buren, of naar postkantoor of in mijn geval dat ik het naar de pakketdienst doe als het niet past omdat ik in het buitengebied werk)

Dus was zeker niet op jou bedoelt hoor!!! Maar zo jammer dat ze verkeerde info doorgeven :(

x_ankieee

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 12:35

Niet Marktplaats deze keer, maar hebben jullie ervaring met de website/app Vinted? Ik heb in principe een jas verkocht, maar las echt bizar veel slechte reviews, dat je dus als verkoper geen poot om op te staan hebt als je een koper hebt die je pakket aanneemt maar dit dan vervolgens niet meldt.. Dan is het product kwijt en geen geld krijgen kreeg ik het idee. :(

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:49

x_ankieee schreef:
Niet Marktplaats deze keer, maar hebben jullie ervaring met de website/app Vinted? Ik heb in principe een jas verkocht, maar las echt bizar veel slechte reviews, dat je dus als verkoper geen poot om op te staan hebt als je een koper hebt die je pakket aanneemt maar dit dan vervolgens niet meldt.. Dan is het product kwijt en geen geld krijgen kreeg ik het idee. :(

Als je het verstuurd met track&trace heb je dat bewijs wel? Althans bij United wardrobe is dat genoeg.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:55

future_vet schreef:
x_ankieee schreef:

Als je het verstuurd met track&trace heb je dat bewijs wel? Althans bij United wardrobe is dat genoeg.

Ja in theorie zou het zo moeten werken, maar blijkbaar kan je als koper aangeven als er een defect is of niet naar wens, dan wordt meteen het bedrag op de tussenrekening 'bevroren' en kan je er naar fluiten als de koper het product niet netjes terug stuurt. Heb het meisje maar gevraagd of ze hem alsjeblieft via United Wardrobe kan aanschaffen, better safe than sorry -O-

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:08

Even een vraagje hier. Ik heb paardrijlaarzen te koop staan.

Nu heb ik een geïnteresseerde die eerst vroeg om mijn nummer. Prima. Ze vertelde dat ze best vaak opgelicht was. Nu wil ze dat zij een betaalverzoek stuurt van 0.10 cent zodat ze de tenaamstellingscode kan zien en dan wil ze het bedrag overmaken. Is dat betrouwbaar?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:08

Amado7 schreef:

Nu heb ik een geïnteresseerde die eerst vroeg om mijn nummer. Prima. Ze vertelde dat ze best vaak opgelicht was. Nu wil ze dat zij een betaalverzoek stuurt van 0.10 cent zodat ze de tenaamstellingscode kan zien en dan wil ze het bedrag overmaken. Is dat betrouwbaar?

Nee

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:10

Amado7 schreef:

Nee, dat is oplichting.

HopeDreamer

Amado7 schreef:

Niet doen, is een oplichtingstruc. Marktplaats waarschuwt daar ook voor.

Amado7

Thanks voor je snelle reactie. Heb gezegd dat ze het gewoon kan overmaken en dat ze anders naar een andere geïnteresseerde gaan. Had al raar gevoel met linkjes betalen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:20

Heel goed dat je het hier even vroeg in ieder geval

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:23

Amado7 schreef:

Nee absoluut niet doen.
Je krijgt dan een linkje van een valse tikkie.
Die gegevens kunnen zij direct meelezen en zo je hele bankrekening plunderen.
Meld deze gebruiker bij marktplaats.

Zie dit stukje.
https://opgelicht.avrotros.nl/uitzendin ... 9-11-2019/

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:28

Amado7 schreef:

Absoluut nie t!
Meld het bij mp!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 08:19

Over Vinted: je bent als verkoper enkel "beschermd" als je het verzenden ook via hun methodes laat gebeuren. Spreek je onderling met de koper een andere methode af dan heb je ook geen poot om op te staan als het niet aankomt.

Ik koos om die reden altijd verzenden met Bpost. (Is voor mij sowieso de goedkoopste en meest praktische ook). Heb echt gezeik gehad met geïnteresseerden omdat ik daar niet vanaf wou stappen en met een dienst verzenden die Vinted niet aanbood. Boel slechte reviews om gehad ook. Vinted is hier bijgevolg bijzonder snel naar de verdoemhoek verwezen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:02

Ik vind vinted echt niet fijn in gebruik.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:30

Ik heb Vinted 1x gebruikt en dat ging goed. Hoewel het vrij lang duurde voordat koper het pakket afhaalde bij afhaalpunt en de overeenkomst daardoor bijna verliep..
Maar het kwam goed maar daarna heb ik niets meer via Vinted verkocht.

United Wardrope, dat ken ik niet?
Is dat makkelijk en veilig in gebruik?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:31

x_ankieee schreef:
future_vet schreef:

Ja in theorie zou het zo moeten werken, maar blijkbaar kan je als koper aangeven als er een defect is of niet naar wens, dan wordt meteen het bedrag op de tussenrekening 'bevroren' en kan je er naar fluiten als de koper het product niet netjes terug stuurt. Heb het meisje maar gevraagd of ze hem alsjeblieft via United Wardrobe kan aanschaffen, better safe than sorry -O-

Maar, United wardrobe werkt toch in principe het zelfde? Daar krijg je als verkoper ook pas je geld als koper zegt dat het binnen is.