Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:49

elnienjo schreef:
Avalanche81 schreef:
Nou, ik ken iemand die het dan nodig vond om een uitgebreide grill te bestellen. Dan zoek ik ook een vegan restaurant op. Ik vind dat gewoon provoceren, gewoon zieken om te zieken. Dat iemand vlees wil, dat kan, maar zoveel en zulke enorme stukken zijn nergens voor nodig. Je kan in Nederland ook prima zonder vlees, dus dat vind ik gewoon zieken.

Betere oplossing was overigens alle contact met die persoon verbreken.

Wat zou dan wel acceptabel zijn? Gewoon een normale biefstuk of zeetongetje kan nog wel door de beugel voor je? Ik zou denk ook niet bevriend kunnen zijn met een vegan, die zijn mij veel te extreem.

Nou, die persoon deed dat echt alleen maar als er vegans/vegetariers waren. Ik ben overigens geen vegetarier, ook geen vegan, maar vond dat gedrag zo storend...... provoceren om te provoceren is niet cool.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:51

MarcoBorsato schreef:
Ik vind provoceren heerlijk <3

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:51

Giolli schreef:
Haha de eeuwige strijd tussen vegans en moordenaars. I love it. Jij mag je veldsla met dressing eten, dan eet ik lekker mijn kroketje. Goed? En dan ben jij blij dat je mij niet bent en ik ben heel blij dat ik jou niet ben.

Hey, daar heb ik geen probleem mee, ik had een probleem met een belachelijke hoeveelheid vlees bestellen, alleen als er vegans/vegetariers bij zaten. Als die er niet bij waren, waren het ineens wel normale porties.

Hoe ik dat weet? Ik ben geen vegan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:52

Avalanche81 schreef:
Giolli schreef:
Haha de eeuwige strijd tussen vegans en moordenaars. I love it. Jij mag je veldsla met dressing eten, dan eet ik lekker mijn kroketje. Goed? En dan ben jij blij dat je mij niet bent en ik ben heel blij dat ik jou niet ben.

Hey, daar heb ik geen probleem mee, ik had een probleem met een belachelijke hoeveelheid vlees bestellen, alleen als er vegans/vegetariers bij zaten. Als die er niet bij waren, waren het ineens wel normale porties.

Hoe ik dat weet? Ik ben geen vegan.

Ik had het niet direct tegen jou hoor. :)

Avalanche

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:55

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:56

Ik eet graag een mixed grill hoor, en idd soms krijg ik het niet op maar ik eet bijv thuis echt weinig vlees. Dus dan eet ik als ik uit eten ben soms wel eens extra ja, lekker :9

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:57

Avalanche81 schreef:
Nou, die persoon deed dat echt alleen maar als er vegans/vegetariers waren. Ik ben overigens geen vegetarier, ook geen vegan, maar vond dat gedrag zo storend...... provoceren om te provoceren is niet cool.

Misschien was die mixed grill gewoon het lekkerste voor diegene wat op de kaart stond en is het gewoon toeval. Ik kan soms denken dat ik vis wil gaan eten, maar dan zo'n smakelijk vleesgerecht op de menukaart zien staan dat ik toch zwicht. Op restaurant eet je doorgaans wat je thuis niet zo snel zelf kan maken. Vooral meerdere soorten vlees doe je thuis waarschijnlijk niet, dus zo'n mixed grill is typisch iets om met uit eten te doen.
Ik heb wel 'ns een kreeft besteld toen ik uit eten was met een groepje waaronder 1 vegetarier. Waren gewoon reisgenoten, geen vrienden, maar zij is zelfs mee gaan kijken toen ik de mijne uitkoos in het aquarium.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:58

Jammer dat het nu toch een discussietopic wordt over met name vega/vegan/vleeseters..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:01

Relaxed schreef:
Jammer dat het nu toch een discussietopic wordt over met name vega/vegan/vleeseters..

Ja, mensen snappen het doel van dit topic niet helemaal geloof ik.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:05

Oké heb je even :')

- ik vind paprika echt r a n z i g
- ik hou er niet van als m’n eten elkaar raakt op m’n bord
- ik rook niet, drink niet, doe geen drugs, ga nooit uit en hou niet van festivals
- ik vind How I Met Your Mother echt heel stom.
- ik heb sinds m’n 14e dezelfde vriend (veel mensen vinden dat je dan niet geleefd hebt ofzo? :? )
- ik draag soms witte sokken en dan sla ik m’n broekspijpen lekker ver om óf ik draag m’n sokken over m’n broek _O-
- ik draag vaak een legging als broek :):)
- ik wil echt echt echt echt geen kinderen, voor mezelf niet omdat ik niks met kinderen heb en omdat de wereld gewoon in een rap tempo naar de klote aan het gaan is

En degene waar ik de meeste discussie over heb:

- ik zou nooit 40 uur voor een baas kunnen werken. Ik word daar gewoon diep ongelukkig van (ja ik heb meerdere 40-uur-per-week banen gehad en ja het waren leuke banen) en ik ben van mening dat veel mensen dat zijn. Ik vind het belangrijk om vrijheid te hebben en te kiezen wanneer ik wil werken. Op het moment werk ik 3 dagen in een winkel en voor de rest ben ik zzper.
Veel mensen denken te moeten vinden dat ik dan gelijk maar lui ben, omdat ik voor mezelf kies in plaats van wat de maatschappij wenselijk vindt :D
Ik hou gewoon niet van de 9 tot 5 sleur :+

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:10

Ik vind vloggers/ influencers best heel sneu.

Geloof moet zowel van staat als ons onderwijs gescheiden worden. Prima als je iets gelooft maar doe dat in de eigen tijd.

Als je kinderen hebt vind ik de toeslag voor opvang prima. Ook geen problemen met investeringen vanuit de overheid in onderwijs e.d. want maatschappelijk belang. Maar kinderbijslag mag worden afgeschaft; waarom moet bv Nederland betalen aan het onderhouden van andermans kinderen?

edit, kwam even niet op het andere woord, bedankt cowboy.
Laatst bijgewerkt door Rytir op 30-08-19 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:10

* Trump is de beste president die Amerika zich had kunnen wensen en ik hoop dat hij een tweede termijn krijgt (die kans zit er dubbel en dik in)

* zo goed als iedereen met overgewicht heeft dat aan zichzelf te danken

* de huidige generatie feministen is op macht uit dat ze alleen op deze manier kunnen krijgen omdat ze falen in het normale leven

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:12

Relaxed schreef:

Echt he?

Disney films gaan altijd over moraliserend reli-gezeik.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:15

Relaxed schreef:

Fair point. Ik zal erover ophouden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:18

Het bestaan van "influencers" op het internet is het beste bewijs dat steeds meer mensen niet meer in staat zijn tot onafhankelijke meningsvorming. Daar hebben ze andere mensen voor nodig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:23

Cowboy55 schreef:
Het bestaan van "influencers" op het internet is het beste bewijs dat steeds meer mensen niet meer in staat zijn tot onafhankelijke meningsvorming. Daar hebben ze andere mensen voor nodig.

Dát gaat nog net. Maar als ik vervolgens zie wat ze ons voordoen, aansmeren en inprenten; dan ben je toch een volslagen idioot als je dat na gaat doen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:27

- ik heb bijna geen enkele van de "echte goede klassieke films die je ooit gezien moet hebben" gezien

- superhelden films, Harry Potter en game of thrones en dergelijke vind ik helemaal niks

- ik hou van temperaturen onder de 15 graden

- ik haat Muse :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:28

Giolli schreef:

Maar eten die 'vegans' dan niet het eten van die arme dieren op? :P

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:30

Shenavallie schreef:
Giolli schreef:

Maar eten die 'vegans' dan niet het eten van die arme dieren op? :P

Komop, dit is afgesloten hier, ga maar ergens anders liggen stoken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:33

elnienjo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik kan jou vertellen dat ik ziek word als ik na 12 jaar opeens vlees ga eten. En je kan mensen toch niet dwingen om tegen hun principes in te eten?!

Ik was ook gewoon ergens gaan zitten en had patat met ketchup besteld maarja, dat ben ik.

Er zegt toch niemand dat de vegan maar vlees moet eten? Maar gaan zeuren dat het geen all vegan restaurant is gaat wel erg ver. Je kunt idd alleen de rijst/pasta/friet zonder kaas/vlees vragen en met extra groente. Neem niet aan dat de tafelgenoot geen vlees mag omdat de vegan de aanblik daarvan niet kan verdragen?

Even om alle misverstanden hierrond een beetje weg te halen: er zijn genoeg vega(n)s die gewoon meegaan naar eender welk restaurant (nouja ok behalve mss spareribs/steak house) en daar prima wat mee eten (vega(n) dan wel) en geen enkele commentaar hebben op wat de rest eet.

De vooroordelen zijn soms wel erg vermoeiend.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:35

Ik vond het drama wat werd gemaakt toen de Notre Dame in de brand vloog enorm overtrokken. En ook het geld wat er nu weer in wordt gepompt vind ik enorm zonde en had veel beter besteed kunnen worden.

Ik vind de huidige maatschappij met meer, duurder, groter en beter echt om te kotsen. Leer toch gewoon om blij te zijn met wat je hebt.
Daaruit volgt: voedt je eigen kinderen op, ipv ze de complete week naar de opvang te brengen omdat je zelf moet/wil werken. Had dan gewoon geen kinderen gekregen (en hiermee wil ik echt niet zeggen dat er niet gewerkt mag worden, maar er zijn meer mogelijkheden dan beide 40 uur of meer werken).

Over het algemeen vind ik sowieso dat mensen blijer mogen zijn met wat ze hebben.

De opvoeding van kinderen laat tegenwoordig de wensen over. En als je wel duidelijk bent tegen je kind, is dat zielig. Tegenwoordig moet alles maar kunnen en is straffen uit den boze...niet realistisch...

Ik vind de afkeuring en vooroordelen verschrikkelijk. Als je niet weet waarom iets zo is als dat het is, vraag het dan. En hou anders gewoon je mond.

Ik vind het hele gezever over het klimaat onzin. Ja, we helpen de aarde naar de kl*te, maar elektrische auto's (waarvan duidelijk niemand snapt wat voor milieuvervuiling de batterijen zijn) gaan dat echt niet oplossen...
Nadenken over oplossingen is goed, maar zogenaamde oplossingen die niets uithalen vind ik onzin...

Het overal je mening op moeten geven vind ik ook zoiets. Als ik alleen al kijk op Bokt: iemand volledig afbranden maakt heus niet dat iemand ergens anders naar gaat kijken. En zo gaat het tegenwoordig heel vaak. Het is gewoon niet nodig...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:38

Ja tis echt erg, maar ik vind een witte legging wel mooi. :oo

En ik heb de film Titanic nooit gezien, ik wist al hoe het afliep met die boot.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:38

- Ik vind dat ouders die hun kinderen niet vaccineren geen kinderbijslag zouden moeten krijgen

- Ik vind dat kinderdagverblijven en basisscholen de mogelijkheid moeten hebben om ongevaccineerde kinderen te weigeren

- Ik ben voor een basisinkomen

- Ik ben voor kilometerheffing

- Ik vind dat de overheid veel strengere klimaatmaatregelen in moet stellen, ook als dat gevolgen heeft voor het dagelijks leven van burgers. Het is mij inmiddels wel duidelijk dat mensen niet zelf in staat zijn om hun gedrag dusdanig aan te passen dat het zoden aan de dijk zet (don't get me wrong, daar ben ik zelf ook schuldig aan, het is gewoon verdomde moeilijk). Dus moet de overheid het dan maar afdwingen, met name door strenge maatregelen aan bedrijven op te leggen (bijvoorbeeld de prijs van bepaalde producten erg verhogen en bedrijven dwingen om milieuvriendelijke alternatieven te produceren en de prijzen daarvan kunstmatig laag te houden). Helaas gaat dat met de huidige regering absoluut niet gebeuren

- Ik ben niet tegen dierproeven

- Megastallen kunnen, indien op de juiste manier vormgegeven, ook bijdragen aan dierwelzijn en milieuvriendelijkheid

- Ik vind dat je alle zielige dieren bij van die stichtingen veel beter kan laten inslapen dan alles maar op proberen te lappen. Dan bedoel ik wel dieren die medische problemen hebben, geen gezonde dieren

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:42

Nog een paar:
- Comazuipers moeten zelf de kosten van de ambulance betalen
- Geloof moet los staan van staat/scholen/etc. en ook niet gesubsidieerd worden door de regering
- Hulp bij zelfdoding zou makkelijker moeten (niet alleen voor ouderen)
- Het huidige schoolsysteem is te gericht op cijfers en niet op educatie
- labeltjes als ADHD en autism worden te snel gegeven.
- Titanic vind ik een prutfilm

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:45

Maartje9 schreef:
Ik vind sushi ranzig en ik hou absoluut niet van kinderen. :Y)

Dit. En vooral baby's vind ik niet schattig of mooi.