Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:31

Ik regel dan steeds iets in een thuisperiode als hij op zijn verjaardag aan boord zit. Idem voor de mijne. Of hij laat een bos bloemen bezorgen :+ Ben ik ook heel blij mee, alleen weet ik dat al op voorhand omdat je daarvoor ook thuis moet blijven tussen bepaalde uren.

Zorg was hels, hele tijd fikse opflakkeringen. Mag om 19u naar de HA. Hoef geen briefje om thuis te blijven maar gewoon wat tegen de buikpijn zou fijn zijn.

nardxash

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:57

Beterschap Eva!

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:27

Is het gelukt met de huisarts Varekaj? Alles weer wat beter, of toch ziek op bed? :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:32

Fikse buikgriep dus dagje thuis gehad. De ergste pijn is over maar wel nog steeds een borrelende "waterpens" :') En last om te bewegen. Voelt alsof ik 100 sit-ups ineens heb proberen doen en mijn buikspieren nu protesteren.
Morgen terug naar werk en gelijk 4u zorg en 4u bureau, benieuwd hoe het gaat lopen.

En nadien direct door om met paard nog een rondje buiten te maken. Wil 'm op punt hebben voor de cross zaterdag dus alert, voorwaarts en wakker.

Wel al bevestiging gehad dat ze terug naar Eemshaven beginnen te varen vanavond en dat volgende week woensdag zijn aflos aan boord komt. Dus donderdag is hij normaal gezien thuis.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 05:51

Varekaj schreef:
Fikse buikgriep dus dagje thuis gehad. De ergste pijn is over maar wel nog steeds een borrelende "waterpens" :') En last om te bewegen. Voelt alsof ik 100 sit-ups ineens heb proberen doen en mijn buikspieren nu protesteren.
Morgen terug naar werk en gelijk 4u zorg en 4u bureau, benieuwd hoe het gaat lopen.

En nadien direct door om met paard nog een rondje buiten te maken. Wil 'm op punt hebben voor de cross zaterdag dus alert, voorwaarts en wakker.

Wel al bevestiging gehad dat ze terug naar Eemshaven beginnen te varen vanavond en dat volgende week woensdag zijn aflos aan boord komt. Dus donderdag is hij normaal gezien thuis.

Dat zijn goede berichten!

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:46

Varekaj : Buikgriep is echt vervelend. Maar wel fijn dat ze richting Eemshaven komen en dus op tijd thuis.

Hier eindelijk de energie gevonden om weer te gaan klussen. Al 2 avonden wat gedaan. Vanmiddag lekker een rondje met Twix doen (als het niet te hard regent) en dan zie ik vanavond wel weer.

Aan boord de laatste stuiptrekkingen van de 2e machinist. Die krijgt het zelfs voor elkaar om een verkeerde bout in een afdekplaat te draaien en nu dus heel de schroefdraad om zeep. Die mag vanaf nu gaan schilderen. Wel een beetje balen voor mijn maatje dat hij nu ook zijn dienst erbij moet pakken als ze varen. Want hij vertrouwd het totaal niet. Die 2e gaat er af 12 sept. Nog ff doorbikkelen dus en dan hard duimen dat de aflosser wel weet waar hij het over heeft.

En bijna op de helft van de termijn !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 00:16

Soms vraag je je toch af waar ze zulke types vinden en nog aanwerven ook...

Vriend heeft de Rus "afgedankt" en zijn uiteindelijke advies aan HR overgemaakt: niet aannemen. Benieuwd of ze het opvolgen, want eigenlijk kunnen ze wel een hoop extra volk gebruiken na de leegloop van een paar jaar terug.

Buikgriep is bijna over. Nu een flinke brandplek op de zijkant/binnenkant van mijn kuit. Galoptraining zonder lange laarzen en een schurende broeksnaad op een leren zadel en verlichte zit is GEEN goede combinatie :+ Hopelijk is het dicht tegen zaterdag of ik mag nog met verband in de weer.

Mijn vriend is gek op Indisch eten. Vertrek van mijn werk... zie ik toch geen Indisch restaurant! Gelijk opgezocht en hele goede reviews. Ik weet dus waar wij gaan eten als hij terug is! Lekker dichtbij op amper 8km van de deur. Gaat eentje heel leuk vinden volgens mij :D

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 01:26

Wat fijn dat de buikgriep weg is Varekaj. Brandplekken herken ik, strandritje zonder laarzen :+
En bijna thuis *\o/*

Keerpunt is in zicht eva1975 :)F

Hier een meevallertje, eerste 2 weken training gaan niet door dus toch pas de 23e weg ipv de 8e

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:26

Fijn dat de buikgriep bijna over is varekaj!
Hopen dat je vriend snel thuis is en jullie lekker samen Indisch kunnen gaan eten.

Nolimit: dat is inderdaad een meevaller zeg!

Hier gaat het qua voet redelijk van mijn vriend nog wel veel pijn.
Hij heeft ook een nieuwe meerdaagse binnen gekregen voor eind september: 4 dagen Praag 20-23 sep

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:21

Varekaj: Rus afgedankt, die kan dus op zoek naar iets anders. Mag hopen dat personeelszaken luistert want wat heb je er als bedrijf aan als iemand niet voldoet. Hebben ze niet gebrek aan een goede 1e machinist bij jullie? Geloof dat maatje wel op zoek wil naar iets anders.
Brandplek is niet fijn. Moet zeggen dat het met mijn westernzadel bijna niet meer gebeurd gelukkig.

NoLimit_93: Fijn een tijdje langer samen.

Nardxash: Voet is vervelend kan daar niet iets met andere schoenen aan gedaan worden? 4 dagen Praag wel jammer dat het een weekend is maar dat zal in die branche wel vaker voorkomen neem ik aan. Maakt wel lastig plannen als je zelf gewoon een dagdienst job hebt.

Zelf van de week lekker wat extra uren maken op het werk. Een beetje uren opbouwen. En klussen. Heb gister weer flink wat gedaan... kozijn 2x in de grondverf. en een raampje wat ik "vergeten" was ook nog maar gedaan. Helaas is het na 8 uur te donker om het nog goed te zien. Vanavond samen met mijn zus een houten vloer eruit halen... en dan kan ik in de laatste kamer boven de plintjes schuren en schilderen... dan nog die kamer voorzien van latex op de muren en een laminaatvloer erin ... Hopelijk komen ze ook dit weekend de keuken stucadoren dan kan ik daar ook verder.
Rijden is er gister niet meer van gekomen, het regende toch net wat te hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:28

Ik heb tussen de buien door gereden in een vrolijk zonnetje gisteren :)
Huisje gaat wel lekker vlot zo te horen! En je zit ook bijna aan de ommekeer nu.
Over machinisten heb ik geen idee eerlijk gezegd. Goed volk is altijd welkom, dan zou hij even moeten informeren lijkt me.

Soms nemen ze de raarste mensen aan. Zo zaten ze een tijd dermate krap voor surveyors dat zelfs bachelors vastgoed mochten solliciteren, omdat die iig kunnen landmeten enzo. Die kregen dan intern wel een extra en intensieve opleiding. Mijn vriend en collega's piesten zowat in hun broek van het lachen bij dat idee, tor ik ze de vacature onder de neus duwde :')
Heb gewoon je arbeidsvoorwaarden goed op orde en ga met respect om met je waardevolle werknemers. Dan lopen ze ook niet over naar de concurrentie...

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:16

Eva1975 schreef:
Varekaj: Rus afgedankt, die kan dus op zoek naar iets anders. Mag hopen dat personeelszaken luistert want wat heb je er als bedrijf aan als iemand niet voldoet. Hebben ze niet gebrek aan een goede 1e machinist bij jullie? Geloof dat maatje wel op zoek wil naar iets anders.
Brandplek is niet fijn. Moet zeggen dat het met mijn westernzadel bijna niet meer gebeurd gelukkig.

NoLimit_93: Fijn een tijdje langer samen.

Nardxash: Voet is vervelend kan daar niet iets met andere schoenen aan gedaan worden? 4 dagen Praag wel jammer dat het een weekend is maar dat zal in die branche wel vaker voorkomen neem ik aan. Maakt wel lastig plannen als je zelf gewoon een dagdienst job hebt.

Zelf van de week lekker wat extra uren maken op het werk. Een beetje uren opbouwen. En klussen. Heb gister weer flink wat gedaan... kozijn 2x in de grondverf. en een raampje wat ik "vergeten" was ook nog maar gedaan. Helaas is het na 8 uur te donker om het nog goed te zien. Vanavond samen met mijn zus een houten vloer eruit halen... en dan kan ik in de laatste kamer boven de plintjes schuren en schilderen... dan nog die kamer voorzien van latex op de muren en een laminaatvloer erin ... Hopelijk komen ze ook dit weekend de keuken stucadoren dan kan ik daar ook verder.
Rijden is er gister niet meer van gekomen, het regende toch net wat te hard.

Mijn vriend moet van die voetzolen gaan halen voor in de schoenen maar nog geen tijd gehad.
Komt wel vaker voor en dat weekend is ook mijn werk weekend waarvan ik de dag waarop hij terugkomt avonddienst heb. Dat is balen maar dat hoort erbij.
Zo te horen goed bezig in het huis!

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:41

Dan moet hij toch maar tijd maken... met zere voeten lopen is niet fijn.

Voor welk bedrijf werkt je vriend Varekaj? Mag via pb hoor...

Hier net ff gebeld, slecht nieuws gehad over iemand (nog een week of twee te leven) en dan kan je niet ff terug naar huis om nog goed afscheid te nemen. Dat doet zeer.
Verder komt de droom gelukkig niet uit. ZIjn ex zit aan boord van een ander schip gelukkig.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:46

Eva1975 schreef:
Dan moet hij toch maar tijd maken... met zere voeten lopen is niet fijn.

Voor welk bedrijf werkt je vriend Varekaj? Mag via pb hoor...

Hier net ff gebeld, slecht nieuws gehad over iemand (nog een week of twee te leven) en dan kan je niet ff terug naar huis om nog goed afscheid te nemen. Dat doet zeer.
Verder komt de droom gelukkig niet uit. ZIjn ex zit aan boord van een ander schip gelukkig.

Vind ik dus ook Eva, maargoed dat kan morgen pas op zijn vroegst aangezien hij nu in zeeland zit.

Jeetje dat is iets wat mij verschrikkelijk lijkt zeker omdat je geen afscheid kan nemen ;(

Gelukkig is ex niet aanboord

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:11

Gisteren een mooie kaart gekocht en erop gezet "we denken aan je" maar sjips wat een rot gevoel. Beste man heeft al zo veel meegemaakt en dan nu dit.

Verjaardagskaart is ook op de post. En we maken het wel echt als hij thuis is. Toch ook leuker.

Gisteren in mijn huis samen met mijn zus een houten vloer eruit gesloopt deze zat met schietspijkers vast aan de betonvloer die eronder ligt. Heerlijk werk. Moe maar voldaan hebben we opgeruimd. Misschien strakjes nog wat lakwerk.

Maatje is even uit de haven en ligt voor anker. Iets met te laat aankomen en de klant aan het lijntje houden en nu worden hun aan het lijntje gehouden. Eerste deel lading zit er in maar het 2e deel nog niet. Ligt wel al klaar maar op papier nog niet. Dus moesten ze naar buiten. En dan strakjes weer terug.
Denk zonder bereik want moest nog wat dingen nakijken/uitzoeken en dat doorgegeven via de app maar geen dubbele blauwe vinkjes. Dan maar een mailtje erachteraan gedaan maar daar ook nog geen antwoord op.

Gelukkig bijna weekend, morgen eerst uitslapen en dan naar Belgie voor een feestje en dan zondag lekker brunchen voor oma haar 94 ste verjaardag.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:54

Varekaj: Hoe is het gegaan met die plek op je been en je rit ? En al hard aan het aftellen? Deze week komt je vriend toch thuis?

Nardxash: zooltjes al binnen? Of is hij in zeeland gebleven?

Hier zou de stucadoor komen afgelopen week, beste man niet gezien grr wel goed nieuws over mijn bankstel dat is er bij de leverancier dan toch... moet er nog wel om.
Deze week zijn de kids er dus doe weer niet heel veel in mijn huisje... jammer hoor want was zelf wel weer lekker bezig. Hopelijk komen morgen ook dochter haar gordijnen binnen ... dan kan die kamer ook ingericht worden.

Feestjes afgelopen weekend waren goed te doen. Wel jammer dat bij oma niet iedereen er was. je wordt maar 1x 94jaar.

En morgen HALFWEG de termijn. *\o/* *\o/* AL kan je het niet op de dag zeggen maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:04

Donderdag om 13u zou hij normaal aankomen met de trein in Brussel-Zuid, dus ik gok vroege namiddag dat hij inderdaad THUIS is :D Helaas werk ik van 1 tot 5 -O-
Heb al lachend gezegd dat hij maar mooi kan zorgen dat zijn baard af is tegen dat ik thuis kom. Hij is namelijk bij vertrek zijn trimmer vergeten en heeft zich al die tijd niet geschoren. Ik verwacht bij deze dus een soort Ali Barba aan te treffen (en nee, da's niet sexy).
Hij zegt dat hij vooral op de bank gaat ploffen en waarschijnlijk een tukje gaat doen.

De plek op mijn been zit er nog steeds. Intussen pleister er overheen, dan is het prima te doen. Zonder pleister kleeft stof van kledij er toch makkelijk in, het schuurt en het prikt.

De cross... ben tevreden en niet tevreden. Nog werk genoeg aan de winkel. Nu zondag opnieuw een oefencross 60cm, in Merendree. De eerste officiële cross heb ik vanochtend ingeschreven, dat wordt in Westdorpe op 13/10 in de klasse Aspiranten. Nog even tijd om te oefenen en voor te bereiden.

Balen van de stucadoor zeg! Heb je al tegenbericht waarom hij niet gekomen is en een alternatieve datum?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:13

Eva1975 schreef:
Varekaj: Hoe is het gegaan met die plek op je been en je rit ? En al hard aan het aftellen? Deze week komt je vriend toch thuis?

Nardxash: zooltjes al binnen? Of is hij in zeeland gebleven?

Hier zou de stucadoor komen afgelopen week, beste man niet gezien grr wel goed nieuws over mijn bankstel dat is er bij de leverancier dan toch... moet er nog wel om.
Deze week zijn de kids er dus doe weer niet heel veel in mijn huisje... jammer hoor want was zelf wel weer lekker bezig. Hopelijk komen morgen ook dochter haar gordijnen binnen ... dan kan die kamer ook ingericht worden.

Feestjes afgelopen weekend waren goed te doen. Wel jammer dat bij oma niet iedereen er was. je wordt maar 1x 94jaar.

En morgen HALFWEG de termijn. *\o/* *\o/* AL kan je het niet op de dag zeggen maar goed.

zooltjes waren niet op voorraad, vriend heeft inmiddels zelf ook het idee dat zijn voet niet overbelast is dus we gaan van de week weer terug naar de HA.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:16

fijn dat hij donderdag weer thuis komt!
hoe gaat het verder met iedereen?

hier zijn we erg aan het tobben met de gezondheid de afgelopen dagen, ene dag voel je je zo brak en andere dag kiplekker.
op werk is het momenteel ook heel chaotisch.
vriendlief is nog 10 dagen in het land en gaat dan weer 4 dagen naar praag maar goed van genieten!

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:49

Stucadoor geen flauw idee... nu druk op zoek naar een andere die op zeer korte termijn tijd heeft.
Het is echt de keuken nog doen en dan kan ik eigenlijk over... maar zonder stuckwerk tegen de muur geen keuken. dus een beetje afzien...

Vandaag halfverwege de termijn... eigenlijk gaat het best snel. Voor ik het weet is het half november.

Varekaj, westdorpe is vlak bij ... misschien zoek ik je wel even op.

Gezondheid en tobben niet fijn ... hier vooral iedereen heel moe. Kids ook. maar goed we komen er wel weer doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:47

Westdorpe is voor mij met trailer ongeveer een uurtje rijden :) Nog altijd beter dan de andere cross op dezelfde dag in Merksplas, die zit op 1,5u minstens :')

Vanochtend iets over 7 een appje: "hey schattie, ben onderweg. Tot vanavond". <3
Ik ga nu mijn kop koffie uitdrinken en er dan een keer goed doorheen met stofzuiger, stofdoek, doekje door de badkamer, dweil en boodschappen doen. Gelukkig wonen we niet groot en heb ik deze week al flink wat gedaan...

Weet alleen niet goed wat koken voor vanavond. Daar heeft hij (as usual) niks over gezegd. Ga denk ik maar weer Tom kha kai maken.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:50

Varekaj: Fijn dat hij thuis komt vanavond!!!! Eerst even acclimatiseren en dan genieten.
Westdorpe is voor mij het kanaal over en ik ben er.

Maatje heeft het druk, en crewwissel morgen, hopelijk daarna weer wat lucht en ruimte. Hij draait nu ook die andere diensten erbij geloof ik.
En dan nog het nieuws dat die man geen eten en drinken meer kan binnenhouden... zal wel heel snel gaan nu. Maar hakt er natuurlijk dubbel en dwars in.

Gelukkig ook nog iets positiefs.... Zaterdag voorbereidend werk voor de stuckadoor en maandag gaan ze aan de gang... Een andere dat dan weer wel die ook flink duurder is maar goed het moet gebeuren en ook nog zeker 2 weken drogen voor de keuken erin kan... mag nog wel gaan opschieten om voor half november over te geraken.... en wil eigenlijk half oktober met de herfstvakantie er zitten

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:14

Vandaag staat er in de krant dat die meneer is gestorven, balen dat ik het in de krant moet lezen.
Maatje is ook zo stil die heb ik al een week niet gehoord op zee is het wat lastiger maar mailen deed hij normaal deze reis eigenlijk wel. Maak me nu dus zorgen.

De planning tot half november staat ook op het systeem... china, rusland, singapore, china australie (zoiets dan toch) Verwacht dan eigenlijk de aflossing of in china eind okt of australie half november

Zaterdag samen met mijn zoon (14) flink wat werk kunnen verzetten in het huis. Dat gaat de juiste kant op, gister is ook het stuckwerk gedaan. En dat is echt netjes... nu drogen en dan 3 okt de keuken erin.
Had in de planning om zaterdag flink wat spullen uit de opslag te halen maar dan is ook de uitvaart... twijfels of ik daar naar toe ga of niet...

Hoe is het met de mannen die weer thuis zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:37

Ligt het niet aan de verbinding dat je niks hoort? De mijne heeft toch wel met regelmaat problemen ondervonden, ook al zaten ze dus relatief dichtbij tussen Nederland en Noorwegen.
Nooit fijn als je zulk nieuws via de krant moet vernemen :(:)

Nog nieuws van de andere stukadoor die eerst zou komen, of is dat radiostilte geworden? Fijn dat het nu wel heel netjes gedaan is!

Hoe gaat het hier... rustig. Vandaag moest hij terug naar kantoor, alleen hebben ze gisteren wel dik op zijn tenen getrapt. Er mist iets van materiaal aan boord (iets heel random voor laptops) en ze denken dat hij het heeft weggehaald, terwijl de kans heel groot is dat die levering nog niet eens op het schip is aangekomen :') Of dat het naar het foute schip is verzonden, dat kan ook.
Verder gemopper omdat de klant zowat 1/3 van de bemanning van het schip heeft gebonjourd om hun eigen mannetjes ter plekke te zetten "zodat ze kunnen meekijken", maar zelf voeren ze geen reet uit. Iets met integriteit en dergelijke en beroepsgeheim enzo… En het schip ligt nog steeds stil op het project.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:16

gecondoleerd met het verlies eva :(:)

hier gaat het momenteel redelijk.
vriendlief zit niet goed in zijn vel, wat betreft zijn voet gaat het nu redelijk maar heeft hij erg veel stress en slaapproblemen door de ontwetendheid op de zaak.
zijn baas wil niks laten vallen en hij is daarom van plan om na zijn meerdaagse een gesprek aan te gaan.
ik hoorde vandaag van mijn vriend dat er 4 collega,s van plan zijn om weg te gaan waarvan 1 zeker is.
met mij gaat het ook op zivh goed zal wel weer even wennen worden als vriendlief weer naar praag is.

ik zit niet met een heel groot probleem maar toch is het fijn om te weten hoe anderen er naar kijken:
mijn vriend en ik kunnen financieel nog geen huis opbrengen gaat zeker nog wel 3 jaar duren.
nu zijn we vaker bij mijn thuis dan bij mijn schoonouders(lastige situatie eventueel bereid in een PB om dit uit te leggen).
nu zijn we de afgelopen maanden zoveel samen dat ik heb geopperd aan vriend of het misschien niet slim is om bij mij in te trekken, hij vind dat hij dan mijn ouders tot last is.
hoe is jullie kijk hierop