[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:39

HorseTopShop schreef:
Een kennis van mij heeft een hele grote groentetuin direct tegen een begraafplaats aan zitten.
Zijn groente groeit letterlijk op lijkenvocht :r

Bah! Never nooit niet dat ik van die groenten ga eten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:26

Avalanche81 schreef:
Het maakt mij niet uit. Ook mensen kunnen onschuldig lijden. Kinderen die mishandeld worden of misbruikt, vrouwen die mishandeld worden, geestelijk en lichamelijk...... Onschuldig lijden vind ik sowieso verschrikkelijk, en als ik machteloos toe moet kijken, hoef ik het niet te zien. Het wekt bij mij ontzettend veel agressie op, en het doet me pijn om het te zien.
Dat soort dingen hoef ik gewoon niet te zien. Ik snap de sensatiezucht ook niet, met dat soort filmpjes. De dader pak je er helaas niet mee. En zeker wanneer het om kinderen gaat, weet vaak niemand wat er gebeurt, en wie het doet..... het is een van de redenen dat ik geen Facebook account meer heb.

Edit: Nevermind. ;)
Laatst bijgewerkt door Jildau op 19-01-19 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:30

Dat wordt toch niet gezegd? Er staan 3 puntjes achter dus je kunt de zin naar believen in de context verder aanvullen. Maak nu geen discussie van zoiets.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:29

blokje schreef:
Als jullie het over lugubere dierenmishandeling hebben herinneren ik me een filmpje op geloof Hyves. Was er toen echt beroerd van...
Wasberen (geloof ik) die levend werden gevild... :r

Maar ik vind filmpjes en verhalen over mensen wel aangrijpender dan die van dieren.

Die heb ik destijds ook gezien.. Ben er een hele tijd van slag door geweest.. Kan er nu nog beroerd van worden..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:31

sureido schreef:
Nou, IS filmpjes zijn gruwelijk, maar er ging op fb ook een tijd geleden iets rond over een puppy en vuur.... mensen die hem kennen weten wel waar ik het over heb, maar mijn hart brak en daar heb ik echt een maand de tijd voor nodig gehad om dat van me af te zetten. Dat is voor mij echt het maximale van luguber, gewoon niet aan te zien.

Ik denk dat bij dieren vooral de machteloosheid en onverschilligheid mij stoort. Bij menselijke slachtoffers krijg je tenminste nog de erkenning.

Een moordenaar wordt een onderzoek naar ingesteld, opgepakt en veroordeeld.
De daden van IS worden door de hele wereld veroordeeld en men stuurt hele legers naar daar om de IS klein te krijgen.
Een ongeluk met fatale afloop komt sowieso in de krant. Hoe spectaculairder het ongeluk of hoe bekender de persoon hoe groter het artikel.
Nabestaanden van personen die omkomen in een ongeluk worden gecondoleerd, krijgen tijd om te rouwen, voelen zich erkend in hun leed door de begrafenisceremonie en koffietafel.

Bij dieren? Tja.
Welke politie-eenheid is op dit moment nog actief op zoek naar de huidige paardenbeul(en)?
De beul van Twente vermoordt 1 mens en wordt meteen gevonden, opgepakt en veroordeeld. Iets wat na 1 mens meteen lukte, en niet na de tientallen dieren die die mishandeld en gedood heeft.
Wie maalt er om een doodgereden kat buiten de eigenaar zelf? Dat ongeluk komt niet in de krant.
Hoe vaak worden de daders uit mishandelfilmpjes opgespoord en veroordeeld?

Voor mij is er dus geen verschil in lijden: een mens die naar aan zijn einde komt, vind ik even erg als een dier dat naar aan zijn einde komt. Maar het verschil in erkenning nadien, dat maakt dat, wanneer het om dieren gaat, er nog een schep machteloosheid bovenop komt.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:49

Filmpjes met dieren kan ik slecht tegen. Slacht filmpjes die netjes zijn kan ik wel kijken, maar mishandeling van dieren niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:53

Geen idee of het luguber is maar ik kijk massa’s slachtfilmpjes en het versnijden van karkassen. Moet binnenkort elke maand een nest konijnen slachten, binnen 3 maand 40 kippen en in het najaar lammeren versnijden. Lang leve youtube *\o/* Misschien is het ook wel luguber dat ik graag versnij. Het doden is echt verschrikkelijk. Sta er telkens bijna bij te janken. Eenmaal dood is het gewoon reuze interessant hoe alles in elkaar zit...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:02

Een vrouw uit Tilburg heeft onder haar eigen naam filmpjes geüpload waarin mannen gedrogeerd zijn en waar ze ook sigaretten op uitdrukt. Je ziet ook een man helemaal van de kaart op de bank zitten met spierstuipen, freaky. Ze had er zelf schijnbaar erg veel lol in...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:23

DeMolenhoek schreef:
Geen idee of het luguber is maar ik kijk massa’s slachtfilmpjes en het versnijden van karkassen. Moet binnenkort elke maand een nest konijnen slachten, binnen 3 maand 40 kippen en in het najaar lammeren versnijden. Lang leve youtube *\o/* Misschien is het ook wel luguber dat ik graag versnij. Het doden is echt verschrikkelijk. Sta er telkens bijna bij te janken. Eenmaal dood is het gewoon reuze interessant hoe alles in elkaar zit...

Oh oké dit vind ik dus inderdaad wel wat luguber. Ik zou echt niet kunnen doden. Geen beestjes in ieder geval.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:43

Ik borrel gewoon..
Ik heb 2 konijnen waarvan er 1 uit een opvang komt. Die is daar meer dood dan levend aamgekomen. Kaal, vel over been. Bijten naar handen, extreme angst voor voeten.
Als ik eraan denk alleen al.. het is goed dat ik diegene die dat moedwillig veroorzaakt heeft, niet ken...

Brrr

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:15

HorseTopShop schreef:
Een kennis van mij heeft een hele grote groentetuin direct tegen een begraafplaats aan zitten.
Zijn groente groeit letterlijk op lijkenvocht :r

Schijnt een ontzettende goede voedingsbodem te zijn :j En of je er iets van proeft, denk het niet :')

wbt dierenmishandeling zoals de pup en de gasbrander... ik kan er werkelijk niet meer van slapen, zelfs het lezen erover gaat met moeite |(

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:23

sureido schreef:
Nou, IS filmpjes zijn gruwelijk, maar er ging op fb ook een tijd geleden iets rond over een puppy en vuur.... mensen die hem kennen weten wel waar ik het over heb, maar mijn hart brak en daar heb ik echt een maand de tijd voor nodig gehad om dat van me af te zetten. Dat is voor mij echt het maximale van luguber, gewoon niet aan te zien.

Op de een of andere manier raken dieren mij gewoon meer als mensen.

Heb ik ook, dierenleed kan ik niet zien. Lugubere mensen dingen over het algemeen wel

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:41

Suzanne F. schreef:
DeMolenhoek schreef:

Oh oké dit vind ik dus inderdaad wel wat luguber. Ik zou echt niet kunnen doden. Geen beestjes in ieder geval.

Waarom is dat luguber?
Ik neem aan dat je zelf vegetarisch bent?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 13:45

Hmm mishandeling, moord en dergelijke vind ik niet echt meer onder de noemer fascinerend luguber vallen eigenlijk.

Voor de duidelijkheid, slachten valt hier wat mij betreft niet onder. Maar volgens mij zijn we wat door de mooiere onderwerpen heen. :o

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:58

Ik vind het hele gebeuren rondom het 2 jarige jongetje in de put in Spanje ook behoorlijk luguber anders.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:00

De clip van soul asylum - runaway train vind ik ook indrukwekkend.
Veel van de getoonde personen zijn nogsteeds vermist.
Op charley's project zie je allerlei vermissingszaken.
Bijzonder is dat sommige mensen bewust kiezen om alles achter te laten en dan ergens anders opnieuw te beginnen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:07

quera schreef:
Suzanne F. schreef:

Waarom is dat luguber?
Ik neem aan dat je zelf vegetarisch bent?

Nee ik doe aan struisvogelpolitiek. Ik eet wel beestjes maar zou ze zelf nooit dood kunnen maken.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:10

Vumana89 schreef:
Bijzonder is dat sommige mensen bewust kiezen om alles achter te laten en dan ergens anders opnieuw te beginnen..

Die clip is nog een heel drama geworden. Een aantal kinderen is gevonden door die clip (verschillende clips voor verschillende landen).
Sommige ervan bleken te zijn weggelopen door mishandeling thuis en moesten nadat ze gevonden waren dus terug naar die ellende

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:19

Oh no! Serieus!
Daar heb ik wel kippenvel van zeg!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:22

Rivendell schreef:
Vumana89 schreef:

Die clip is nog een heel drama geworden. Een aantal kinderen is gevonden door die clip (verschillende clips voor verschillende landen).
Sommige ervan bleken te zijn weggelopen door mishandeling thuis en moesten nadat ze gevonden waren dus terug naar die ellende

En dat babyjongetje lag dood in de tuin van zijn vader.

Zag een tijd geleden een interview met die zanger, ze hebben aardig spijt van die clip.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:42

blokje schreef:
Als jullie het over lugubere dierenmishandeling hebben herinneren ik me een filmpje op geloof Hyves. Was er toen echt beroerd van...
Wasberen (geloof ik) die levend werden gevild... :r

Maar ik vind filmpjes en verhalen over mensen wel aangrijpender dan die van dieren.

Wat een jeugdtrauma. Dat heeft me geleerd nóóit meer filmpjes met dieren te kijken. Ben er nog naar van.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:55

Er is trouwens op Netflix ook een documentaire over een funeral house. Was gericht op de Maori gemeenschap. Erg mooi om te zien.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:52

Dieren echt vreselijk.
Ik kijk dat niet.
Is achtige dingen trouwens ook niet.

Ik vond die clip ook altijd indrukwekkend. De verhalen kende ik verder dan ook niet.
Als ik het nummer hoor denk ik nog aan de clip.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:31

xSCWx schreef:
Een vrouw uit Tilburg heeft onder haar eigen naam filmpjes geüpload waarin mannen gedrogeerd zijn en waar ze ook sigaretten op uitdrukt. Je ziet ook een man helemaal van de kaart op de bank zitten met spierstuipen, freaky. Ze had er zelf schijnbaar erg veel lol in...

Wuttt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:33

Mij is de clip van Runaway train ook altijd bijgebleven, ik denk altijd aan de clip als ik het op de radio hoor.
Ik wist niet dat er gedoe om was geweest.