HorseTopShop schreef:Een kennis van mij heeft een hele grote groentetuin direct tegen een begraafplaats aan zitten.
Zijn groente groeit letterlijk op lijkenvocht
Bah! Never nooit niet dat ik van die groenten ga eten
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche81 schreef:Het maakt mij niet uit. Ook mensen kunnen onschuldig lijden. Kinderen die mishandeld worden of misbruikt, vrouwen die mishandeld worden, geestelijk en lichamelijk...... Onschuldig lijden vind ik sowieso verschrikkelijk, en als ik machteloos toe moet kijken, hoef ik het niet te zien. Het wekt bij mij ontzettend veel agressie op, en het doet me pijn om het te zien.
Dat soort dingen hoef ik gewoon niet te zien. Ik snap de sensatiezucht ook niet, met dat soort filmpjes. De dader pak je er helaas niet mee. En zeker wanneer het om kinderen gaat, weet vaak niemand wat er gebeurt, en wie het doet..... het is een van de redenen dat ik geen Facebook account meer heb.
blokje schreef:Als jullie het over lugubere dierenmishandeling hebben herinneren ik me een filmpje op geloof Hyves. Was er toen echt beroerd van...
Wasberen (geloof ik) die levend werden gevild...
Maar ik vind filmpjes en verhalen over mensen wel aangrijpender dan die van dieren.
sureido schreef:Nou, IS filmpjes zijn gruwelijk, maar er ging op fb ook een tijd geleden iets rond over een puppy en vuur.... mensen die hem kennen weten wel waar ik het over heb, maar mijn hart brak en daar heb ik echt een maand de tijd voor nodig gehad om dat van me af te zetten. Dat is voor mij echt het maximale van luguber, gewoon niet aan te zien.
DeMolenhoek schreef:Geen idee of het luguber is maar ik kijk massa’s slachtfilmpjes en het versnijden van karkassen. Moet binnenkort elke maand een nest konijnen slachten, binnen 3 maand 40 kippen en in het najaar lammeren versnijden. Lang leve youtubeMisschien is het ook wel luguber dat ik graag versnij. Het doden is echt verschrikkelijk. Sta er telkens bijna bij te janken. Eenmaal dood is het gewoon reuze interessant hoe alles in elkaar zit...
HorseTopShop schreef:Een kennis van mij heeft een hele grote groentetuin direct tegen een begraafplaats aan zitten.
Zijn groente groeit letterlijk op lijkenvocht
sureido schreef:Nou, IS filmpjes zijn gruwelijk, maar er ging op fb ook een tijd geleden iets rond over een puppy en vuur.... mensen die hem kennen weten wel waar ik het over heb, maar mijn hart brak en daar heb ik echt een maand de tijd voor nodig gehad om dat van me af te zetten. Dat is voor mij echt het maximale van luguber, gewoon niet aan te zien.
Op de een of andere manier raken dieren mij gewoon meer als mensen.
Suzanne F. schreef:DeMolenhoek schreef:Geen idee of het luguber is maar ik kijk massa’s slachtfilmpjes en het versnijden van karkassen. Moet binnenkort elke maand een nest konijnen slachten, binnen 3 maand 40 kippen en in het najaar lammeren versnijden. Lang leve youtubeMisschien is het ook wel luguber dat ik graag versnij. Het doden is echt verschrikkelijk. Sta er telkens bijna bij te janken. Eenmaal dood is het gewoon reuze interessant hoe alles in elkaar zit...
Oh oké dit vind ik dus inderdaad wel wat luguber. Ik zou echt niet kunnen doden. Geen beestjes in ieder geval.
quera schreef:Suzanne F. schreef:Oh oké dit vind ik dus inderdaad wel wat luguber. Ik zou echt niet kunnen doden. Geen beestjes in ieder geval.
Waarom is dat luguber?
Ik neem aan dat je zelf vegetarisch bent?
Vumana89 schreef:De clip van soul asylum - runaway train vind ik ook indrukwekkend.
Veel van de getoonde personen zijn nogsteeds vermist.
Op charley's project zie je allerlei vermissingszaken.
Bijzonder is dat sommige mensen bewust kiezen om alles achter te laten en dan ergens anders opnieuw te beginnen..
Rivendell schreef:Vumana89 schreef:De clip van soul asylum - runaway train vind ik ook indrukwekkend.
Veel van de getoonde personen zijn nogsteeds vermist.
Op charley's project zie je allerlei vermissingszaken.
Bijzonder is dat sommige mensen bewust kiezen om alles achter te laten en dan ergens anders opnieuw te beginnen..
Die clip is nog een heel drama geworden. Een aantal kinderen is gevonden door die clip (verschillende clips voor verschillende landen).
Sommige ervan bleken te zijn weggelopen door mishandeling thuis en moesten nadat ze gevonden waren dus terug naar die ellende
blokje schreef:Als jullie het over lugubere dierenmishandeling hebben herinneren ik me een filmpje op geloof Hyves. Was er toen echt beroerd van...
Wasberen (geloof ik) die levend werden gevild...
Maar ik vind filmpjes en verhalen over mensen wel aangrijpender dan die van dieren.