[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:16

Rivendell schreef:
Op zich zou ik qua inkomen helemaal thuis kunnen blijven, maar dan moeten alle dieren weg. En dat gaat echt niet gebeuren.

Exact dit is ook 1 van mijn hoofdargumenten. Als ik ophou met werken moeten de paarden weg.

Ten eerste heb ik enorm gespaard, geknokt en geïnvesteerd in eigen stukken weiland en nadien aangepast vervoer (jeep met trailer) en E.
Ten tweede ben ik na jaren werken terug gaan studeren en heb in 2016 alsnog een bachelor behaald.

Ik ben trots op die verwezenlijkingen. Het voelt zo zonde om dat dan in de ijskast te stoppen en er niks meer mee te doen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:21

Rebecca schreef:
Vandaag een snot kind die ondanks mijn fietsbel zo overstak , en de ouders liepen stug door. Als Barbara (zo heet mijn fiets :') ) niet zo scherp was dan hadden we die kegel zo omgegooid op de straat ^)

Strike!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:23

Logisch!

Een ieder moet lekker doen wat goed voelt, ik ben de laatste die daar wat van vind.

Ik vind het zonde van tijd en geld om te gaan werken voor een centje (want 3 dagen in het onderwijs verdient peanuts) dat ik dan elke maand mag inleveren op een kdv. Feminisme is de vrijheid hebben om je eigen keuzes te maken. Dit is mijn keus.

Bovendien probeer ik as we speak weer drachtig te raken dus waarom zou ik een potentiële werkgever lastig vallen met mijn zwangerschapsverlof? Omdat ik dan op bokt meer respect genereer? Lekker interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:30

Het was vandaag weer speelkwartier in de supermarkt. Rondvliegende koters overal. Er schoot er 1 achterlangs, de ander was wat langzamer en dacht wel even voorlangs te rennen. Jammer joh, dat pak bami had ik echt nodig dus stapte precies naar voor. Buiten aan de overkant in de speeltuin kan je rondrennen. En de ouders? Nergens te bekennen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:43

Een tijdje terug zat ik in de universiteitsbieb en toen kwamen er twee van die snotapen binnen in de stilteruimte(!!!) lopen klieren (!!) en studenten vragen om het wifiwachtwoord(!!)
Man ik was echt in staat om ze zó de trap af te keilen :') 'Will it break or will it bounce?' Wát een lef. Ik heb het bij een zeer bitse "Jij mag hier helemaal niet zijn" gehouden, stoom kwam uit mijn oren :\

Tiggs

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:28

Wow in de UB het ik ze gelukkig nooit gezien.. Maar de rechtenbieb was denk ik te saai voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:31

Komen kinderen tegenwoordig nog in de bieb :wow: dacht dat die alles op het internet mochten opzoeken tegenwoordig.
Wij gingen met de klas naar de bieb vroeger om te leren hoe het werkte. We mochten dan ook elk een boek kiezen wat we wilden lezen en daar moesten we dan achteraf een opstel/bespreking over maken.

Ik zat elke woensdag in dat gebouw mijn vrije middag te verdoen ipv huiswerk te maken. Lezen was veel leuker :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:39

Deze wordt hier vast ook wel gewaardeerd :')

Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:40

Zo gaat t nog steeds :j
Samen naar de bieb is een taak van de ouders, maar een boekbespreking gebeurt nog steeds en ook voor een werkstuk, spreekbeurt of andere presentatie moeten de kinderen echte boeken gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:41

sanso schreef:
[naam] schreef:
Vandaag een snot kind die ondanks mijn fietsbel zo overstak , en de ouders liepen stug door. Als Barbara (zo heet mijn fiets :') ) niet zo scherp was dan hadden we die kegel zo omgegooid op de straat ^)

Strike!

}> bijna wel

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:57

Varekaj schreef:
Komen kinderen tegenwoordig nog in de bieb :wow: dacht dat die alles op het internet mochten opzoeken tegenwoordig.
Wij gingen met de klas naar de bieb vroeger om te leren hoe het werkte. We mochten dan ook elk een boek kiezen wat we wilden lezen en daar moesten we dan achteraf een opstel/bespreking over maken.

Ik zat elke woensdag in dat gebouw mijn vrije middag te verdoen ipv huiswerk te maken. Lezen was veel leuker :P

Die waren daar echt niet om boeken te bekijken hoor, het was buiten te koud om te hangen denk ik dus dan moet je toch wat. En als er dan zo'n bolletje met streepjes verschijnt denken die natuurlijk heee....
Verder is de bieb ook een openbaar gebouw dus ze konden ook niet echt weggestuurd worden denk ik? Al zijn ze na mijn boze blik wel snel vertrokken (en een aantal heel rare blikken van internationals die natuurlijk geen idee hadden wat die koters moesten := )

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 00:20

Relaxed schreef:
Waarom gaat het nu over opvang van een kind dat er niet gaat komen? :+

Omdat je nadat je van de zak van je man hebt geprofiteerd, je er ook nog wel even op kan teren als je toch bezig bent.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 00:40

Oh my goodness, ik moest dat 2 keer lezen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 07:53

:') _/-\o_

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:05

Hilli schreef:
Relaxed schreef:

Omdat je nadat je van de zak van je man hebt geprofiteerd, je er ook nog wel even op kan teren als je toch bezig bent.

I see what you did there <<)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:01

_O-
Wat een topic.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:13

Hilli schreef:
Relaxed schreef:

O my :') .

Ik studeer al te lang om niks met mijn studie te doen. Misschien wat foute studiekeuzes gemaakt vroeger, maar nu een leuke studie met leuke baan mogelijkheden.
Daarbij ben ik persoonlijk bang dat ik te veel dingen in moet leveren, zeker de eerste paar jaar. En zwanger zijn lijkt me super eng :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:15

Iedereen moet zelf weten wat hij doet. Maar zelf zou ik toch altijd denken ik heb niet voor niets gestudeerd, wil graag wat in mijn werk bereiken ook. En vooral wil financieel onafhankelijk kunnen zijn.
Maar gelukkig is het totaal niet aan de orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:42

Er is een vliegtuig neergestort bij Indonesië, enorm heftig natuurlijk.. En wat lees je overal.. er zaten 2 baby's en een kind aan boord :+ Gaat toch om 189 inzittenden, wat doet het er dan toch toe, waarom die 3 apart benoemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:51

Daar kan ik mij ook altijd aan irriteren , het is echt sneu en tragisch maar altijd de koters benoemen . Een auto ongeluk en 2 kinderen overleden oh wacht ook de ouders |o

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:00

Relaxed schreef:
Er is een vliegtuig neergestort bij Indonesië, enorm heftig natuurlijk.. En wat lees je overal.. er zaten 2 baby's en een kind aan boord :+ Gaat toch om 189 inzittenden, wat doet het er dan toch toe, waarom die 3 apart benoemen?

Ja maar dit heb ik ook altijd als ze aankomen met "189 dodelijke slachtoffers waarvan drie nederlanders" Ja? Is dat dan erger dan een fransman, italiaan, duitser, etc? :+

Hier zaten blijkbaar geen NL-ers aan boord. :+ En gezien de subsidie die NL geeft aan kinderen wereldwijd vinden ze kinderen blijkbaar een deel van NL en wordt dat dus benoemd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:05

Idd Palmera, die 'bijzonderheden' noemen snap ik sowieso nooit :n

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:29

Het benoemen van nerderlanders kan ik nog begrijpen. Als je weet dat een bekende van jou ook daar ergens op vakantie/reis was en je hoort dat er geen Nerderlanders aan boord waren dan weet je iig zeker dat jouw bekende niet neergestort is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:22

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:24

Wie niet horen wil moet maar voelen :))