Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Britta31 schreef:Kon je nog bij vreemde mensen aanbellen of je naar huis mocht bellen als je fiets stuk was op de weg naar school.
enjoymyhorse schreef:Toen waren er ook mensen thuis.
Tegenwoordig met 2 verdieners niet snel meer.
Vroeger was de supermarkt open van half 9 tot 6.
En tussen de middag een uur gesloten.
1 dag was hij open tot 9 uur 's avonds.
Op zaterdag tot 4 open.
En toch had iedereen zijn eten in huis.
ikke schreef:SusanH schreef:Mensen die Kingcorn nog kennen? Dat was altijd de standaard zin als ik weer gegroeid was. Zeker Kingcorn gegeten. Bestond al niet eens meer volgens mij in 78.
Jaaaaa!!!! Bij Japie gaan wonen!
Ik kreeg ook te veel KingCorn volgens sommige mensen
Ibbel schreef:Nope, je bent niet de enige. Mijn oma had een kolenkachel, compleet met kolenkit uiteraard, en kool in het kolenhok in de schuur.
Mijn ouders hadden oliekachels, met een drum in de schuur. Mijn vader heeft zelf ergens in de jaren 70 CV op aardgas aangelegd. Wij hadden trouwens wel al gas om op te koken. Mijn oma sudderde vlees nog ouderwets op een petroleumstel, en kookte op Butagas.
Ook had mijn moeder een langzaamwasser met een aparte centrifuge, in de jaren 60. De eerste 'gewone' wasmachine kwam ook pas ergens in de jaren 70.
Wanneer we een koelkast kregen weet ik niet meer, ik denk halverwege jaren 60. Mijn oma had er heel lang geen, die bewaarde alles in de kelder. En wekte uiteraard haar eigen groente.
Firelight schreef:Honden die veel botten eten (vroeger haalden wij heel vaak botten of mergpijpen bij de slager) krijgen witte ontlasting.
https://www.dierapotheker.nl/dierentips/hondenpoep
Ibbel schreef:Als ik me goed herinner (van de verhalen) hadden mijn ouders in Den Haag stadsgas. Ook zo'n raar fenomeen.
Ibbel schreef:Ik bedoelde meer dat stadsgas voor de huidige generatie een raar fenomeen is. Ik kan me al die gashouders aan de randen van de grote steden nog goed herinneren trouwens.
musiqolog schreef:Ibbel schreef:Ik bedoelde meer dat stadsgas voor de huidige generatie een raar fenomeen is. Ik kan me al die gashouders aan de randen van de grote steden nog goed herinneren trouwens.
Vind ik, als lid van één van die latere generaties, wel meevallen. Ik vind het een raarder idee dat kort voor "Slochteren" de kolenstook nog de normaalste zaak van de wereld was. Of oliestook. Dat was "modern".
Ook een gek idee trouwens: in België is oliestook nog steeds heel populair. "Mazout" zeggen ze daar. Maar goed, dat is off-topic.