Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ceffyl schreef:Ik heb 5 maanden terug een weekendje weg geboekt met een vriendin. Van te voren haar verteld wat de kosten zijn, was geen probleem. Maar of ik het even kon voorschieten, want ja feestdagen en ze zat krap. Ze heeft nu nog steeds niks overgemaakt, maar ik zie wel dat ze dure andere dingen gekocht heeft. Ergens twijfel ik om haar niet mee te nemen als ze niet voor het reisje betaalt. Daarna heeft ze helemaal geen reden meer om te betalen, want reisje is dan al geweest. Ik vind hey gewoon zo aso, heb haar dat ook gezegd en dat zegt ze dat ik niet moet zeuren en ze het heus wel betaalt. Maar had ik geweten dat ik een half jaar moet zeuren om dat geld had ik het nooit voorgeschoten.
Ceffyl schreef:Ik heb 5 maanden terug een weekendje weg geboekt met een vriendin. Van te voren haar verteld wat de kosten zijn, was geen probleem. Maar of ik het even kon voorschieten, want ja feestdagen en ze zat krap. Ze heeft nu nog steeds niks overgemaakt, maar ik zie wel dat ze dure andere dingen gekocht heeft. Ergens twijfel ik om haar niet mee te nemen als ze niet voor het reisje betaalt. Daarna heeft ze helemaal geen reden meer om te betalen, want reisje is dan al geweest. Ik vind hey gewoon zo aso, heb haar dat ook gezegd en dat zegt ze dat ik niet moet zeuren en ze het heus wel betaalt. Maar had ik geweten dat ik een half jaar moet zeuren om dat geld had ik het nooit voorgeschoten.
Amandavd schreef:Maar die 2 inkomens hoeft niet meer te zijn als het inkomen van 1 persoon. Dus omdat je met twee man bent moet je maar meer kunnen betalen?
Dat ligt er maar net aan wat je afgesproken hebt denk ik. Wij doen meestal als stel een cadeau geven. Wat de waarde van dat cadeau is heeft niks te maken met of wij alleen zijn of met twee.
Diablo schreef:Amandavd schreef:Maar die 2 inkomens hoeft niet meer te zijn als het inkomen van 1 persoon. Dus omdat je met twee man bent moet je maar meer kunnen betalen?
Dat ligt er maar net aan wat je afgesproken hebt denk ik. Wij doen meestal als stel een cadeau geven. Wat de waarde van dat cadeau is heeft niks te maken met of wij alleen zijn of met twee.
Dus jullie krijgen ook één cadeau terug als stel? Of wel ieder een cadeau, waar dan toch wel twee keer voor betaald is.
mavantos schreef:Ceffyl schreef:Ik heb 5 maanden terug een weekendje weg geboekt met een vriendin. Van te voren haar verteld wat de kosten zijn, was geen probleem. Maar of ik het even kon voorschieten, want ja feestdagen en ze zat krap. Ze heeft nu nog steeds niks overgemaakt, maar ik zie wel dat ze dure andere dingen gekocht heeft. Ergens twijfel ik om haar niet mee te nemen als ze niet voor het reisje betaalt. Daarna heeft ze helemaal geen reden meer om te betalen, want reisje is dan al geweest. Ik vind hey gewoon zo aso, heb haar dat ook gezegd en dat zegt ze dat ik niet moet zeuren en ze het heus wel betaalt. Maar had ik geweten dat ik een half jaar moet zeuren om dat geld had ik het nooit voorgeschoten.
Ik ben daar heel simpel in, geen geld = geen reisje. Dan kan je beter iemand anders meenemen
lucifertje schreef:1: uit eten met vriendengroep. Stel A zegt: wij betalen ons eigen eten. Prima, geen probleem. Komt de rekening, is het goedkoper om te splitten dan dat ze hun eigen deel zouden betalen![]()
2: bevriend stel van mijn ouders:
- auto zo oud dat ze nog lood bij moeten mengen als ze moeten tanken.
- ski’s zo oud (van hout) dat degene die ze slijpt ze niet meer wilde slijpen. Bood hem mijn 1 jaar oude ski’s voor 50€ aan, nee nee hij wilde ze gratis.
- skipak wat zo oud is dat de gaten erin vallen afplakken met ductape om het pak volgend jaar gewoon weer te dragen.
- meerijden naar Italië maar geen benzinekosten of kopje koffie trakteren.
Dit zijn toch wel de ergste die me bij zijn gebleven.
Wolken schreef:Okay, ik heb zelf wel eens iets mega gierig gedaan...
We gingen op vakantie naar Egypte en ik moest inentingen hebben. Je moet dan de injector bij de apotheek halen en dan meenemen naar de huisarts waar de assistente je injecteert. De ha rekent daar € 25 voor. Voor een prik. Mijn partner is melkveehouder en injecteert ook wel zijn eigen koeien. Ik heb je spuit dus mee naar huis genomen en mijn vriend heeft mij ingeënt. En € 25 uitgespaard
verootjoo schreef:Wolken schreef:Okay, ik heb zelf wel eens iets mega gierig gedaan...
We gingen op vakantie naar Egypte en ik moest inentingen hebben. Je moet dan de injector bij de apotheek halen en dan meenemen naar de huisarts waar de assistente je injecteert. De ha rekent daar € 25 voor. Voor een prik. Mijn partner is melkveehouder en injecteert ook wel zijn eigen koeien. Ik heb je spuit dus mee naar huis genomen en mijn vriend heeft mij ingeënt. En € 25 uitgespaard
Dat het bij de HA moet is voor het geval het mis gaat en je gelijk adrenaline nagespoten moet hebbener moet altijd een arts aanwezig zijn als er gevaccineerd wordt.
Maar gelukkig ging het goed
Jennyj01 schreef:Bloodymary schreef:Vreselijk wat een verhalen, haha! Maak eigenlijk nooit zulke dingen mee, is niet het soort volk waar ik mee om ga.
ik ook niet. Alleen mijn zus. En die is echt heel erg gierig. Zo erg dat het haast grappig is.