Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:13

Ik zou wijs zijn en niet terugschelden.
Dat is mogelijk nog een extra beweegreden voor hem om nog extra op te gaan stoken, hij weet dan dat het effect heeft.

Ik zou de woningbouw schriftelijk in gebreke stellen.
Filmen in je eigen huis, als dat niet helpt toch maar eens kijken of je dingen online moet gaan zetten.
Ik kan me nog een casus heugen van een asociale buurvrouw die helemaal flipte als haar buurman buiten op zijn balkon ging BBQ'en. Die filmpjes zijn viraal gegaan en een paar weken later moest zij haar huis uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:16

Wat ontzettend k.ut.. Het enige dat ik voor nu kan bedenken, aangezien je alles al hebt gedaan tot de politie aan toe, en verhuizen geen optie (door de woningbouw) is: je buurman volledig negeren. Echt volledig.

Dus als hij voor de deur zich staat te misdragen en jou het leven zuur maakt, negeren. En een van zijn favoriete manieren is volgens mij dus ook de honden helemaal gek maken, dus die op zo'n moment even in een andere kamer zetten.

Zou niet durven zeggen of dit werkt of de beste oplossing is. Het idee van upendo vind ik ook goed. En vooral nog even niet terug schelden (hoe graag je het ook wil).

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:19

Kaus: wat ontzettend vervelend. In dit geval gaat de politie echter op de plek van het OM zitten. Het is niet haar taak om te beoordelen of er wel of niet voldoende bewijs is voor één of meer strafbare feiten , dat bepaalt het OM. De politie is verplicht je aangifte op te nemen en een aangifte voor stalking cq bedreiging lijkt me hier helemaal niet gek. Zoals al eerder aangegeven in dit topic kunnen de grenzen voor bedreiging door de ogen van een leek soms wat vreemd liggen maar er zijn ook genoeg uitspraken waarin voor een dergelijke 'vage' uitlating dat iemand 'wat aangedaan werd' wel een veroordeling volgde, feiten en omstandigheden van het geval spelen altijd een rol, maar nogmaals: het is niet aan de politie om de haalbaarheid van je 'zaak' te beoordelen. Zij hebben daarin maar één taak: het opnemen van die aangifte (art. 163 strafvordering, meer specifiek lid 6). succes!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:20

Dumpert, die willen meestal de meest juicy filmpjes wel hebben..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:21

Dat is niet toegestaan, en mocht de politie eens iets gaan/kunnen doen, maakt het online zetten van zoiets je strafbaar en mag het (vaak) niet gebruikt worden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 14:22

Hmm, maar de vorige keer hielp flink schelden dus wel. En als de politie niks gaat doen dan maar tijdelijk zo hem afstand laten nemen totdat we wat nieuws hebben. Tot nu toe krijgen we er toch de kans niet voor en vermoed dat we die ook niet gaan krijgen. Volgens mij heeft hij wel door dat hij ondertussen misschien het risico loopt eens een vuist in zijn gezicht te krijgen (wat we beide niet gaan doen zonder aanleiding hoor). Hij houdt namelijk wijselijk afstand.

Als het goed is belt de wijkconsulent ons zsm terug. Maar ja, dat zou vanaf donderdag al.

Ik heb liever de 'grote' hond achter me staan áls ik dan eens de deur voor hem open doe. Als de buurjongen mij dan aanvliegt vermoed ik dat de hond er wel een stokje voor steekt. De pup beschermen we wel, die wil toch alleen maar knuffelen met de buurjongen en iedereen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:25

Misschien heb je gelegenheid om er een paar dagen tussenuit te gaan? Even naar een last minute huisje zodat de situatie misschien even deescaleert en jij even op adem kan komen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:28

Jee wat ben ik toch gezegend met mijn buren (op jankende kinders na)

Zo'n buurman zou je toch het liefst zn strot dichtknijpen :x

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 14:28

Safina, als we daar het geld voor hadden hadden we dat inderdaad heel graag gedaan. Maar een paar dagen er tussenuit kost toch al gauw zo'n 200€. Dat willen we niet zomaar missen, al helemaal niet met vooruitzicht op een eventuele verhuizing.

Ik probeer te werken in de woonkamer maar elke keer als ik mijn stoel verschuif (laminaat vloer) staat meneer aan de deur te rammen. Nu dus ook. Terwijl ik dit typ. Erg goed voor de concentratie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:30

Je hebt nu ook die bel met camera die je aan je telefoon kan koppelen.......

Ik zou het ook niet laten escaleren, hoewel het bij mij vast wel allang was gebeurt, maar wijs zeg ik van een afstand, niet doen.

Het leuke is dat je de politie niet mag beledigen/uitschelden etc, dus ze weten dondersgoed wat bedreiging, belediging etc is.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:31

Ik zou alles opnemen, terug naar woningbouw en politie en zeggen dat je de media erbij haald als ze niks doen.
Ik denk dat ze dan wel iets kunnen betekenen voor je.
Ts ik leef met je mee, je zou er krankjorum van worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:31

Ts, hang dan toch maar zo'n minicamera op bij je eigen voordeur, dat mag je wel filmen namelijk. En die filmt alles, ook wanneer je niet thuis bent. Is altijd nog goedkoper dan opnieuw verhuizen en daar weer de kosten voor dragen. Reken maar niet dat een woningbouw jullie tegemoet komt. Een mat volgesmeerd met secondelijm voor je deur }> }> }> nu !!!!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:33

Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat er bijvoorbeeld om pesten tegen te gaan toch recent wat ruimte ingebouwd werd in de wetgeving om ook dreigementen en dergelijke te kunnen aanpakken? Of is het dat wat onder die 12 maanden behandeltijd valt?

Ik kan echt niet geloven dat ze jou voor gek wegzetten. Dit is mentale mishandeling, moet je zelf blijkbaar meemaken om te begrijpen wat het met je doet 8)7 ik dacht dat die agenten daar een opleiding voor krijgen?

En ja ik besef dat ze niet meer kunnen doen dat datgene dat de wet ze voorlegt, maar de manier waarop ze TS nu betuttelen is alles behalve empathisch... ik zou mijn bureau opfreten van frustratie als ik als agent in die positie zat (daarom zou ik dus ook geen goede agent zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:33

Kaus schreef:
Safina, als we daar het geld voor hadden hadden we dat inderdaad heel graag gedaan. Maar een paar dagen er tussenuit kost toch al gauw zo'n 200€. Dat willen we niet zomaar missen, al helemaal niet met vooruitzicht op een eventuele verhuizing.

Ik probeer te werken in de woonkamer maar elke keer als ik mijn stoel verschuif (laminaat vloer) staat meneer aan de deur te rammen. Nu dus ook. Terwijl ik dit typ. Erg goed voor de concentratie.

Dat snap ik. Maar nu even de angel uit de situatie halen kan het wel waard zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:34

bigone schreef:
Een mat volgesmeerd met secondelijm voor je deur }> }> }> nu !!!!

Ik zat ook al aan een punaise op de bel te bedenken, alleen moet hij wel aanbellen en niet tegen de deur slaan en schoppen.

Niet dat ik een held ben, maar desnoods achter de deur wachten totdat hij weer komt en dan met een zwaai de deur opentrekken en Goedemiddag buurman heeft u iets nodig zeggen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 14:35

Dat er iets gaat gebeuren van uit huis zetten, oppakken oid heb ik wel opgegeven. Daar wil ik dus eigenlijk ook niet meer in investeren met bewakingcameras enzo. Dat gaat toch niet helpen. De agent heeft zelf ook gezegd dat al heb je bewijs, voordat zoiets bij de justitie eindigt ben je een half jaar verder. Media erbij halen zou dus alleen een idee zijn als we hier per se écht willen blijven wonen. Maar ik spaar liever mijn energie en ga dan verhuizen.

We gaan nu dus gewoon onze honden beschermen, conflict vermijden maar wel zeggen waar het op staat als hij echt voor de deur blijft hangen.

Hopen dat de woningbouw eventueel nog iets voor ons kan betekenen met een nieuwe woning.

Onali, hij belt niet meer aan want hij weet dat we de bel eraf hebben geschroefd :Y) Dan moeten de we hele deur vol plakken met punaises _O-
Laatst bijgewerkt door Kaus op 09-04-18 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:36

En als je het nou eens terug doet?

Of bij de deur staan met grote hond en zodra hij er weer staat deur opentrekken en schreeuwen.

Ik weet hoe het is,ben ook gestalkt geweest en ontzettend gepest door bovenburen maar helaas heeft de politie nooit actie willen ondernemen.
Stalking is zo'n ontzettend grijs gebied wat dat betreft.

Uiteindelijk ben ik gewoon verhuist naar andere kant van het land.

Misschien gestalkt van tv inschakelen? Die lukt het altijd wel volgens mij.
Krijgen instanties het ook altijd wat warm van onder de voeten en dan kan het allemaal ineens wel

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:38

Ts bel het juridisch loket eens en vraag wat de verantwoording is van de woningbouw in deze.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:43

Ik heb alles mee gelezen. Wat heb ik het met jullie te doen. Ik weet hoe of het is om niet meer lekker in je eigen huis te kunnen genieten. Ik woonde ook in een flat en had gelukkig iemand die er net zo'n last van had als ik. Maar zo erg als bij jullie is het toen niet geweest. Wij belde ook elke keer de politie, de ene keer kwamen ze, de andere keer niet. Bij ons was de politie hoog uit 2x op tijd, verder kwamen ze altijd als het weer rustig was.
Wij hadden ook het idee dat we in het begin niet gehoord werden bij de woningbouw, en had ik via via een naam door gekregen van iemand die boven de mensen stond die ons zouden moeten helpen. Dat heeft toe zeker wel iets geholpen.
Wij hebben toen ook alles steeds weer opgeschreven en met regelmaat bij de woningbouw afgegeven, daarin stond echt alles ook wanneer we hadden gebeld enzo. Natuurlijk hadden we zelf ook een kopie als bewijs.
Op den duur heb ik zowel bij de politie als bij de woningbouw aan geboden om dan maar van huis te ruilen, mensen van de woningbouw een maand in mijn huis en ik een maand in hun huis om tot rust te kunnen komen, natuurlijk wilde ze dat ook niet.... later tegen een agent ook gezegd van zullen we dan maar een maand van woning ruilen, eerst keken ze me wel heel vreemd aan, toen ik aangaf dat ik serieus was stonden ze heel vreemd te kijken.
Misschien is dat nog een idee om aan te geven kijken hoe of mensen dan reageren.
Sterkte!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 14:46

Juridisch loket bellen is zeker nog een idee! Kijken of zij hun keuze kunnen verantwoorden inderdaad.

De buren zijn nu constant aan het samenspannen wat mij ook erg nerveus maakt. Ik hoor ze nu bijvoorbeeld constant heen en weer lopen tussen hun woningen. Elk geluidje dat wij nu dus maken ben ik bang dat het te luid is.

Mijn vriend gaat kijken of hij de auto van zijn ouders mag lenen zodat we overdag wat uitstapjes kunnen maken met de honden. Laat ik mijn werk even links liggen en gewoon samen ontspannen :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:48

Feit is tegenwoordig wel dat als je zelf netjes en correct blijft je de sjaak bent op elk gebied!
Ik ben ook absoluut geen geweldstype maar deze volidioten hadden aan mij een zware kluif hoor.
Niet iedereen is in staat om met een ander in gesprek te gaan om iets op te lossen. Dan rest er nog 1 ding...geen woorden maar daden.

Gezien de hele wetgeving hier 1 grote kluwen van regeltjes is zal een dader er altijd beter vanaf komen dan het slachtoffer.
Dus...dan ben ik snel klaar met slachtoffer zijn hoor!

Ik vind het echt vreselijk voor de ts en dr vriend en hondjes zo kun je toch niet leven joh!?

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:58

Kaus schreef:
Juridisch loket bellen is zeker nog een idee! Kijken of zij hun keuze kunnen verantwoorden inderdaad.

De buren zijn nu constant aan het samenspannen wat mij ook erg nerveus maakt. Ik hoor ze nu bijvoorbeeld constant heen en weer lopen tussen hun woningen. Elk geluidje dat wij nu dus maken ben ik bang dat het te luid is.

Mijn vriend gaat kijken of hij de auto van zijn ouders mag lenen zodat we overdag wat uitstapjes kunnen maken met de honden. Laat ik mijn werk even links liggen en gewoon samen ontspannen :)

Ik lees al een tijdje mee en jeeejtje wat een vreselijke situatie !
En het zou idd fijn zijn om lekker gezellig een dagje weg te gaan met je vriend en de hondjes ! en TS hoe moeilijk het ook is laat je niet gek maken om zo stil mogelijk te doen het is jouwn huis ! en jullie mogen je daar in vrij in bewegen. Als het aan mij had gelegen had ik zo hard mogelijk door het huis bewogen als maar kon :=
Laatst bijgewerkt door biggirl op 09-04-18 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:58

Het zal vast al ter sprake zijn geweest (ik heb alleen TS berichten gelezen) Maar heeft de woningbouwvereniging geen mediation? Ik heb in een grijs verleden bij een woningbouwvereniging gezeten en die deden daar actief aan. Dat zou misschien kunnen helpen?

Ik snap dat je er niet lekker zit. Wat een verschrikkelijke situatie met zulke buren. Pfff...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:01

Als de andere buren nu ook heen en weer lopen naar de bewuste buurman neem ik aan....?

Kan je daar geen gesprek mee aanknoppen en vragen of de overlast echt zo erg is?
En wat horen zij dan?
Of valt daar ook niet normaal mee te praten?

Ik heb weleens volgens mij Ruzie met de buren gekeken. Dan hadden ze ook geen idee dat je elk geluid zo goed hoort.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:04

Kaus schreef:
En ik wil ook niet zomaar in elke willekeurige woning en wijk wonen. Dus daar heb ik liever wel enigszins een aandeel in.

Heel begrijpelijk, maar dan heb je aan urgentie ook weinig tot niks. Dan mag je volgens mij niet of hooguit 1 keer hun aanbod weigeren, heb je het aanbod dan niet aangenomen dan ben je je urgentie kwijt. Op zich logisch, want dan is het blijkbaar toch niet zo urgent, aan de andere kant snap ik heel goed dat je niet zomaar overal wil wonen. Buiten de woningbouw om zelf een nieuw huurhuis regelen klinkt dan toch als de beste/snelste optie.