Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
alex66 schreef:Maar wel heel veel met wat je in je jeugd heb mee gekregen en als er in de kerk/moskee verteld wordt dat het fout is plant je wel vergif in je kinderen.
lor1_1984 schreef:Ik heb een sticker, maar dan nog zijn sommige mensen eigenwijs en bellen gewoon aan.
Als je dan op de sticker wijst krijg je een 'niet gezien' terwijl de sticker bij de bel plakt en/of een grote bek.
Ik vind het belachelijk dat ik mijn deurpost moet voorzien van een sticker omdat anderen menen het recht te hebben dingen op te dringen.
Want dat s wat je in feite doet als je bij anderen aan de deur staat om je geloof te verkondigen of te bedelen om donaties of een product/dienst wilt verkopen.
lor1_1984 schreef:Overigens heb ik tegenwoordig een nee-nee sticker bij mijn deurbel hangen.
Staat iets op als Geen colporteurs en geloofsovertuigers. Geen collectanten, wij doneren op eigen wijze.
Werkt prima, tot nu toe 1 eigenwijze collectant aan de deur gehad die de sticker 'niet zag'.
Babootje schreef:troi schreef:Fimpje is wel precies zoals zij het zien, en hersenspoelen, tja, dat doet elke (religieuze) opvoeding toch?
Iedere ouder leert zijn wereldbeeld aan haar kind, want immers dat is het beste dat die ouder te bieden heeft (anders hing die dat geloof niet aan..), en het beste van jezelf geef je je kind...
Toevallig een jehova filmpje hier over een controversieel onderwerp maar andere geloven (of politieke stromingen etc) zullen vergelijkbare filmpjes/ verhalen hebben
Het is inderdaad een controversieel onderwerp.
Ik wil een kleine nuance aanbrengen hierin: het gaat er niet om hoe WIJ het zien, het gaat erom hoe God het ziet en wat hij er in de bijbel over zegt.
oji schreef:Ik kan me bijna niet voorstellen dat je ondanks een sticker een paar keer per jaar aangebeld wordt. Ik heb op allerlei verschillende delen van het land gewoond, nooit een sticker gehad en er is denk ik in mijn hele leven max 5 keer aangebeld door een iemand met een geloofsboodschap.
Maar goed, als je een sticker hebt is het idd niet netjes als er toch aangebeld wordt. Daar mag je ze op aanspreken. Andere mogelijkheid is, is gewoon niet opendoen. Dat doe ik ook gewoon als ik geen zin heb in wat dan ook.
lieveli schreef:lor1_1984 schreef:Ik heb een sticker, maar dan nog zijn sommige mensen eigenwijs en bellen gewoon aan.
Als je dan op de sticker wijst krijg je een 'niet gezien' terwijl de sticker bij de bel plakt en/of een grote bek.
Ik vind het belachelijk dat ik mijn deurpost moet voorzien van een sticker omdat anderen menen het recht te hebben dingen op te dringen.
Want dat s wat je in feite doet als je bij anderen aan de deur staat om je geloof te verkondigen of te bedelen om donaties of een product/dienst wilt verkopen.
Maar eerder zei je dit:lor1_1984 schreef:Overigens heb ik tegenwoordig een nee-nee sticker bij mijn deurbel hangen.
Staat iets op als Geen colporteurs en geloofsovertuigers. Geen collectanten, wij doneren op eigen wijze.
Werkt prima, tot nu toe 1 eigenwijze collectant aan de deur gehad die de sticker 'niet zag'.
Hmmmmm. Iemand is een beetje aan het jokken.
lieveli schreef:lor1_1984 schreef:Ik heb een sticker, maar dan nog zijn sommige mensen eigenwijs en bellen gewoon aan.
Maar eerder zei je dit:lor1_1984 schreef:Overigens heb ik tegenwoordig een nee-nee sticker bij mijn deurbel hangen.
Hmmmmm. Iemand is een beetje aan het jokken.
Kinke schreef:Sizzle schreef:Het rode kruis is hier ronduit onbeschoft te noemen. Dan blijf ik niet erg aardig.
Met sint maarten komen er kinderen aan de deur, doen de deurbel haters hier daar ook zo lelijk tegen?
(Ik heb toch @&*#* vorig jaar al gezegd dat ik niet in St maarten geloof, rot op met je lampion of ik gooi er een emmer water over)
Wat is dit nou weer voor rare vergelijking? Jij bent juist blijkbaar iemand die niet erg aardig is aan de deur, zie je eerste regel. Ik ben nog nooit onaardig geweest tegen wie hier aan de deur komt.
Het is heel simpel, ik wil dat mijn verzoek gerespecteerd wordt, helaas is het wel duidelijk geworden door reacties van JG hier in dit topic dat ze er gewoon 'schijt' aan hebben.
Ik zit nog in dubio wbt het bellen naar de plaatselijke club, ergens verwacht ik dan juist meer bezoekjes, zo van: 'alle pijlen richten op die echt fanatieke ongelovige, die moet gered worden". Ik vertrouw er nu absoluut niet meer op dat men mijn opvatting respecteert.
verootjoo schreef:purny schreef:En hoe kijk jij tegen jullie misbruik schandaal aan binnen de gemeenschap?
Goh, wat is dit nou weer voor een vraag![]()
Natuurlijk keurt niemand dat goed.
Maar ook kerkgemeenschappen bestaan uit mensen, met menselijke fouten. Helaas gebeuren zulke dingen ook binnen kerken; net zoals buiten kerken.
Jis_ schreef:Dani199764 schreef:Wow wat een vreselijk filmpje, ik heb echt te doen met de kinderen die dit voorgeschoteld krijgen. Ze kunnen gewoon geen eigen mening hebben, niet doen wat ze willen, alles moet maar volgens de Jahova anders kom je niet in het paradijs. Walgelijk.
Lijkt me echt zwaar om als kind op te groeien wetende dat je ouders het niet leuk zullen vinden als je vertelt dat je op je eigen geslacht valt. Dit gebeurd natuurlijk ook bij niet gelovige gezinnen helaas. Maar als je als jong kind al mee krijgt dat je je geaardheid moet veranderen om in het paradijs te kunnen komen, hoe gelukkig kan je dan straks, als je hier in mee gaat, als volwassenen zijn.
Toen onze kinderen opgroeide/jonger waren ik heb wel eens gezegd. Je wordt verliefd op een persoon en wat voor geslacht die persoon heeft maakt helemaal niks uit, als hij/zij maar lief voor je is.
nontie schreef:Hier stonden ze gisteren weer aan de deur met 4 man sterk.
Deze had ik eens gehoord op tv, was dan wel met een ruilspel maar ik vond hem wel goed:
"Nee sorry wij zijn niet thuis." - Deur dicht gedaan en weer aan tafel gaan zitten
4 vragende gezichten en ze bleven echt 2 minuten staan omdat ze het niet snapten dat ik wél thuis was maar aan de deur zei van niet.
nontie schreef:Hier stonden ze gisteren weer aan de deur met 4 man sterk.
Deze had ik eens gehoord op tv, was dan wel met een ruilspel maar ik vond hem wel goed:
"Nee sorry wij zijn niet thuis." - Deur dicht gedaan en weer aan tafel gaan zitten
4 vragende gezichten en ze bleven echt 2 minuten staan omdat ze het niet snapten dat ik wél thuis was maar aan de deur zei van niet.
mirim schreef:Ik had je vraag niet gelezen, maar ik denk dat je hem specifiek voor babootje en mij bedoelt ?
Geen idee hoe ik het zou vinden. Ik ben als getuige opgevoed en vind het eigenlijk normaal om over geloof of levensvisie aan de deur te praten.
Maar als ik geen Getuige was weet ik niet hoe ik het zou vinden.
In ieder geval heb ik er geen enkel probleem mee om een deur voor iemand open te doen en iemand te woord te staan.
Ook een praatje op straat met wildvreemde mensen vind ik geen enkel probleem.
Als ik geen tijd of interesse zou hebben in het onderwerp dan zou ik er vriendelijk voor bedanken en verder gaan met waar ik mee bezig was.
Maar misschien heb ik dat ook te danken aan de opvoeding die ik heb gehad.
Vriendelijk zijn kost geen geld.
En....ik ben ook oma , kijk niet glazig en rijdt nog regelmatig paard, verzorg iedere dag onze vier paarden.
Heel eerlijk gezegd vind ik het niet zo erg aardig om oma’s weg te zetten als oude dametjes die eigenlijk vrij dom zijn.