Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Marjoow schreef:In Duitsland zie je die middenbaancruisers ook heel veel.
Als ik ze tegenkom moet ik dan ook 2 banen in 1x opschuiven en weer 2 banen in 1x terug. Heel soms valt het kwartje.
Waarom? Als iemand op de linkerbaan langzaam rijdt kan je daar toch ook gewoon rechts langs als je niet bewust een inhaalactie doet? Dat is tenminste hoe ik het altijd geleerd heb.. Je mag op de rechterbaan wel harder rijden dan op de linkerbaan, als je maar niet bewust inhaalt op rechts. Anders zou je met files ook behoorlijk in de problemen komen.
Snorlex schreef:Ik reed bij de Belgische grens eens achter een notoire linksrijder. Prima, maar rij dan wel minimaal de toegestane snelheid.
Na een poging “ik rij links achter u”, gebeurde er vrij weinig. En die poging heb ik toch echt een flink aantal meters volgehouden. Toen ben ik er rechts voorbij gegaan. Op de linkerbaan ervoor gaan rijden en met knipperlicht aan heel belerend weer naar rechts.
Beetje opletten, bedankt.
Shiloh schreef:Ik haal ook wel een rechts in hoor. Voorbeeld is de A50 van noord naar zuid over de brug bij Nijmegen/A73. De splitsing van snelwegen is 2 banen voor a50 en 2 voor A73. Die hele splitsing duurt een kilometer of 2... maar nee hoor auto’s en vrachtwagens vinden het nodig om helemaal aan het begin van de brug al te gaan lopen voorsorteren. Vrachtwagens die dan al naar de derde baan gaan en zo. Ik moet daar altijd de A73 hebben. Mahoela dat ik dan mee ga lopen dringen op de meest linkse baan. Nee. Dan ga ik er echt rechts langs. Of die blokken er dan al liggen of nog niet.
En inderdaad. Als de baan links ineens snelheid mindert, en jou baan niet, hoef je zelf echt niet bovenop je rem.
Gister nacht pas een idiote actie gehad. Eerst ingehaald door een BMW met een flinke kar erachter. Hij was al flink aan het seinen terwijl ik echt niet langzaam ging zeg maar. We draaien oprit naar snelweg op en ik trek écht wel vlot op. Gaat die idioot ineens inhalen, terwijl dat dus écht niet kon. Uiteindelijk bovenop de rem gemoeten omdat hij me gewoon de weg af drukte.
Vervolgens. Eenmaal op de snelweg ging ik harder dan hij. Dus ik ben hem aan het inhalen zit naast hem. Neus aan neus. Naderen we een vrachtwagen. Gast geeft ineens gas bij en komt naar links terwijl hij me dus níet voorbij was. Ik zat naast zijn kar toen hij weer naar links kwam. Drukte hij me gewoon wéér de weg af. Ik was zó woest. Wat een ongelofelijke kloot viool. Oh jee. Je zou toch vaart moeten minderen voor een vrachtwagen. Op zulke momenten zou je willen dat er zon undercover agent langsrijdt.
Shiloh schreef:Ik haal ook wel een rechts in hoor. Voorbeeld is de A50 van noord naar zuid over de brug bij Nijmegen/A73. De splitsing van snelwegen is 2 banen voor a50 en 2 voor A73. Die hele splitsing duurt een kilometer of 2... maar nee hoor auto’s en vrachtwagens vinden het nodig om helemaal aan het begin van de brug al te gaan lopen voorsorteren. Vrachtwagens die dan al naar de derde baan gaan en zo. Ik moet daar altijd de A73 hebben. Mahoela dat ik dan mee ga lopen dringen op de meest linkse baan. Nee. Dan ga ik er echt rechts langs. Of die blokken er dan al liggen of nog niet.
En inderdaad. Als de baan links ineens snelheid mindert, en jou baan niet, hoef je zelf echt niet bovenop je rem.
enzino schreef:Ben trouwens nieuwsgierig of iedereen hier een dashcam in zijn auto heeft. Voor bovenstaand geval (Shiloh) zou het toch niet in beeld komen, of slechts beperkt, maar veel andere gevallen zou wat mooi beeldmateriaal op kunnen leveren (uploaden naar social media, gebruiken voor een aangifte, etc).
enzino schreef:Ben trouwens nieuwsgierig of iedereen hier een dashcam in zijn auto heeft. Voor bovenstaand geval (Shiloh) zou het toch niet in beeld komen, of slechts beperkt, maar veel andere gevallen zou wat mooi beeldmateriaal op kunnen leveren (uploaden naar social media, gebruiken voor een aangifte, etc).
Zoe_97 schreef:Eerlijk ik vind die 45km/uur dingen vaak een gevaar op de wg. Ik weet niet hoe het in Nederland is maar in België moeten mensen totaal geen proeven afleggen om daarmee te mogen rijden. Je ziet vaak mensen in die dingen die helemaal niet van de verkeersregels op de hoogte zijn en belachelijke toeren uithalen. Bv op een weg waar je90 mag eens gehad. Ik kom aan met 90 en staat zo’n 45 karretje langs de weg. En als ik bijna bij hem ben voegt die aan een slakkengang de weg in. Zulke manoeuvres zie je bij die auto’tjes in deze omgeving zo vaak.
Ik zeg helemaal niet dat jij zo bent maar dat is wat ik in mijn omgeving zie.