Natuurlijke ouderschaps topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:00

Helemaal mee eens Pien!
Er is niet 1 goede weg. Daarom word ik beetje kriegelig van opmerkingen over gemakszucht.

En idd je bent meer dan alleen moeder! Je bent vrouw van, je bent je eigen persoon, je bent werkneemster (meestal), je ben vriendin van vriendinnen.
Ik denk je jezelf echt tekort doet door jezelf op te offeren voor een kind en jezelf uit het oog te verliezen.

Urbanus

Re: Natuurlijke ouderschaps topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:26

Maar ja, als je de hele dag thuis zit en kleertjes verft met frambozen kan ik me voorstellen dat je hele wereld bestaat uit baby.

Ik vind het een treurige ontwikkeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:29

lieveli schreef:
Maar ja, als je de hele dag thuis zit en kleertjes verft met frambozen kan ik me voorstellen dat je hele wereld bestaat uit baby.

_O- cola door m'n neus.

Ik was voorheen ook wel 100% baby en nog steeds gaat het grotendeels wel over niet-zo-baby maar ik besteed nu ook tijd en aandacht aan mezelf, m'n eigen ontwikkeling en aan m'n vriend. Bevalt iedereen goed :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:33

lieveli schreef:

Wij zijn het niet vaak eens maar met deze post toevallig eens wel.

Overigens ben ik ook volledig thuis met de kids (bewuste keuze) maar dat wil niet zeggen dat ik alleen maar mama ben.
Soms is het gewoon echt heel erg fijn om even gewoon ik te zijn en iets voor mezelf te doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:36

Nou, zo vind de 1 het een treurige ontwikkeling als iemand er voor kiest om de hele dag mamma te zijn, en de ander vindt het een treurige ontwikkeling dat een mamma haar piepjonge kind een hele week achter laat.

Zijn allebei meningen die er mogen zijn en waar imo niemand flauw of veroordelend over hoeft te doen :)

Wat zonde zeg Pien dat de pappa en jij het niet helemaal met elkaar eens waren.
Stel je voor dat af en toe wat samen-tijd jullie relatie had kunnen redden, dan had dat (mits goed geregeld) inderdaad vast een heel stuk minder vervelend geweest voor de kinderen.

Heb je het daar nog wel eens over gehad met je ex, om eens te polsen of hij er achteraf gezien toch wat anders over dacht? :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-08-17 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:37

lieveli schreef:

:')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:41

En nu ga ik weer in bed ananas eten. Doei.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:42

lieveli schreef:
En nu ga ik weer in bed ananas eten. Doei.

Vergeet je frambozenbladthee en pittig eten niet ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:44

Sex was het beste toch. Kan je ook meteen weer dat vakje dingen voor jezelf en je partner doen afvinken :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:47

lieveli schreef:

Nee hoor, toen ik werkeloos was ben ik heel bewust wol gaan spinnen en verven + kinder kleren zelf breien /weven /naaien. Zelf brood bakken elke dag en het was een zalige tijd. Tevens bezuinigden we enorm daardoor . Dus niets treurigs aan. Natuurlijk was ik dolgelukkig dat ik na 2 jaar weer werk had,want her was geen vrije keuze, maar full time moeder daarvan heb ik een deugd gemaakt en kijk ik met veel plezier op terug. Niets treurigs aan. Mijn vriendin die zeer bewust thuis was, deed voor vlotheid niet onder voor de werken de moeder ook al moest ik haar daar regelmatig van overtuigen. Ook zij probeer de haar moederschap zo goed mogelijk in te vullen. Zij is inmiddels werkende oma.

Mijn ex man en ik konden elkaar op geen enkele manier geven wat we nodig hadden pmarena om redelijk te functioneren. Praten veel gedaan net als therapie maar daar zat echt geen toekomst in en was ook slecht voor onze kinderen.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 13:52

@lieveli Gelukkig zit ik zeker niet de hele dag thuis. Sommige mensen hebben ook nog een baan en een sociaal leven en hobby's en ja dan gaat mijn kind gewoon mee ik heb namelijk een draagdoek en borsten dus ik ben vrij om te gaan en te staan waar ik wil. Dat jij je tijd verdoet aan een topic waar je niks zinnigs aan toe te voegen hebt behalve je druk maken over mijn sexleven (zie jouw eerdere post) en wat ik met mijn vrije tijd doe zegt meer over jou dan over mij.

@ pien jammer maar misschien beter zo gelukkig heb je wel met je ex kunnen praten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:58

Wat ik doe moet ik zelf weten, net zoals jij dat moet. Maar als je anderen als gemakzuchtig gaat bestempelen omdat ze het anders doen dan jij moet je niet piepen als mensen je een beetje een gekkie vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:03

En de vraag over seks en samen slapen is nooit voor jou bedoeld geweest. *D

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 14:04

Mee eens lieveli iedereen moet lekker doen wat hij zelf wil. volgensmij heb ik niemand gemakzuchtig genoemd, Ik bedoel alleen dat wanneer je uit gemakzucht flesvoeding gaat geven dat niet binnen de visie van AP past, waar dit topic dus in de eerste instantie om gaat.

En mijn excuses ik voelde me aangesproken toen maar dat ligt dan aan mij

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:07

Maar waarom is het gemakzucht als je flesvoeding geeft?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:14

Er zijn toch gewoon zat moeders die er voor kiezen om flesvoeding te geven omdat ze dat volgens eigen zeggen makkelijker vinden, daar hoef je toch niet spannend over te doen :)

Die vinden het dan makkelijker omdat ze overal en altijd een flesje kunnen geven zonder zelf hun tieten bloot te maken. Makkelijk dat een ander ook een flesje kan geven. Makkelijk omdat ze geen gedoe hebben met kolven en borstontstekingen en spruw die over en weer gaat. Makkelijk omdat ze zeker zijn van de voedingswaarde dus geen twijfel over of hun BV wel "vet" genoeg is. Omdat babies toch echt vaak langer doorslapen op KV. En vast nog meer redenen :j

Al die redenen die iemand er voor kan hebben om het makkelijker te vinden, die zijn uiteraard weer onderuit te halen.

En een ander zal juist BV weer veel makkelijker vinden omdat je dan nergens rekening mee hoeft te houden als je op pad gaat, nooit zonder melk zit, nooit lekkende flesjes / kapotte spenen / eerst fles moeten maken / geen (warm) water in de buurt, constant flesjes en spenen afwassen en uitkoken enz. enz.

Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:18

Makkelijk is iets anders dan gemakzuchtig. Je hoeft toch geen Neerlandicus te zijn om die nuance te snappen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:20

:j leuke en ware post pmarena. Ik zit hier met een grote glimlach.

Ooit met jongste van 6 weken naar mijn broer gevlogen voor weekje vakantie in UK. Terugweg door noodweer enorme vertraging. Ik kreeg extra drinken van personeel zodat mijn melk fabriekje mooi in bedrijf bleef. Zo handig die borstvoeding.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:21

Ik heb al eerder gereageerd in het topic maar jammer dat het niet lekekr loopt.

Binnen de paardenwereld heb je heel veel stromingen, gedachten en ideeen. Binnen de kinderwereld is dat nog veel en veel erger.

Ik schrik daar af en toe van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:32

Het is denk ik het belangrijkst dat we niet over elkaar oordelen.

Ook hier staat de cosleeper klaar en ik slaap al weken met een antroposifisch pokkepoppetje in bed, ik drink een liter frambozenthee per dag, er ligt appelstroop in de vriezer om straks borstkompressen te maken en we betalen ons blauw aan Grimm speelgoed.

Hoeveel mamapunten krijg ik nu? Is dat hoe het werkt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:54

Doe dat (ver-)oordelen dan ook eens een keer niet, gun iemand gewoon zijn algemene mening dat die ergens van schrikt of iets zelf niet vind kunnen, zonder daar meteen op de persoon spelend over te gaan miepen en chargeren -O-

Je mammapunten krijg je volgens mij pas als je baby een jaar is en niet theoretisch meer is, dan weet iedereen inclusief jijzelf pas hoe het bij jullie nu eigenlijk echt gaat lopen :P Of misschien pas in de fase van Pien, dat ze daadwerkelijk gelukkig en goed terecht gekomen zijn? :)

Appelstroop voor borstcompressen ja...? Nooit van gehoord? Moet dat bloot op de tiet..? Lekkere plakzooi zal dat geven lijkt me? := Ik ken alleen de koolbladeren variant :P

Hier voor de zekerheid NannyCare geitenmelkpoeder in huis gehaald voor als de BV niet zou lukken en màn wat een redding in nood was dat in die hel van bevalling en kraamtijd :=

Maar je kan veel zeggen over BV versus FV.... het laatste is wel even een poepie duurder en constant die flessen schoonmaken en alles paraat hebben voor als baby aanslaat dat word je toch vrij snel beu :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:05

lieveli schreef:
Het is denk ik het belangrijkst dat we niet over elkaar oordelen.

Ook hier staat de cosleeper klaar en ik slaap al weken met een antroposifisch pokkepoppetje in bed, ik drink een liter frambozenthee per dag, er ligt appelstroop in de vriezer om straks borstkompressen te maken en we betalen ons blauw aan Grimm speelgoed.

Hoeveel mamapunten krijg ik nu? Is dat hoe het werkt?

_O-

De echte antroposofen zullen nooit oordelen. Toen ik met petekind naar Londen vertrok wees antroposifische peetoom me fijntjes erop dat dit soort jonge babietjes beter af zijn thuis in eigen wieg met mooi hemeltje erboven.
Toen ik hem gelijk gaf en uitlegde waarom ik dit toch deed kreeg ik een knuffel met de woorden veel plezier.
Voor antroposofen is eigen keuze heilig en belangrijker dan de ideeën uit de antroposofie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:07

Misschien is het met zo'n (hopelijk goed en veel slapende) echte mini van 6 weken samen met zijn melkbar op pootjes ook wel een stuk minder spannend dan voor een wat ouder kindje :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:10

Wij zijn met onze dochter van toen een week of 6 naar Nederland gereden (rit van een uur of 10) en 3 weken later naar Engeland en eerlijk is eerlijk, die ritten waren makkelijker dan de ritten die we nu doen met een jaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:14

Wij gingen juist de eerste tijd zowat nergens naartoe, dat was echt geen doen met meneertje die elk moment panisch om een fles gillend wakker kon worden :(:) Ieder kind is toch weer anders :)

Ik riep voorheen ook om het hardst dat we onze kleine gewoon lekker overal mee naartoe zouden nemen, omdat je dan makkelijke kinderen krijgt *\o/* Is ook wel zo, maar ook is het theoretisch geneuzel en word je in het echt keihard op de feiten gedrukt dat het wel eens heel anders kan lopen :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-08-17 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt