Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:31

musiqolog schreef:
O ja? Kom dan maar met citaten waar dat uit blijkt.

TS krijgt de hele dag gezeur over haar paard en haar hobby te horen. Toch gaat ze wedstrijden rijden en paardenspullen kopen. Als er écht een probleem van gelijkwaardigheid zou zijn, zou TS onder de plak zitten en op last van haar vriend niet nog meer gaan rijden en geen nieuwe paardenspullen aanschaffen.

Dus enkel omdat ze zich niet laat doen is er geen sprake van misbruik? :\
Het is pas een probleem als TS idd haar paar verkoopt en op de bank gaat zitten zoals haar vriend eist en dán een topic opent?
Interessante visies houd jij er op na...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:32

Mandy_89 schreef:
We hebben er nog steeds niet echt over gepraat, duidelijk dat hij daar geen trek in heeft.
Als ik erover begin, dan is het iets van jaja, eum ik ga verder in de tuin..

banketstaaf is dan wel, ik was dus op marktplaats aan het kijken naar gpg beugels, omdat ik last van mijn knieën heb met rijden, en had op een advertentie gereageerd voor de prijs te weten.

Krijg ik een appje van hem:
Jij blijft ook bezig met dingen aanschaffen voor je paard! :n

Dat doe je toch niet?! Laat m dat dan straks als ie thuis is zeggen, en niet via whatsapp.

Dacht eigenlijk sinds mijn eerste bericht dat t weer goed ging, hij zeurde niet meer als ik ging rijden, en terwijl hij een hele tirade over kosten paard had gegeven, wou hij nog steeds niet bekijken wat ik dit jaar per maand uitgegeven heb aan m'n paard. (extra voor hem uitgerekend)

Weet niet wat veel/vaak spullen aanschaffen is? Heb in mei een vliegendeken gekocht, en vorige week dan een ander zadel (oude brengt hetzelfde geld op). En deze week een nieuwe rijbroek erbij.
Verder moet ik dus ook andere beugels, omdat ik ook met het andere zadel last van mijn knieën heb.
Maar durf nu eigenlijk niets meer aan te schaffen, als ie erachter komt is ie boos.

Probeer altijd al zo aan te schaffen dat hij t eigenlijk niet door heeft. Om gezeik te voorkomen.

(is niet zijn geld! is mijn eigen geld, voor als mensen dat denken)

Misschien moet je dan ook via de app een gesprek beginnen :+ schijnbaar vind hij dat makkelijker dan zo in je gezicht iets zeggen.
Of gewoon alle communicatie via de app, van goedemorgen tot ik ga naar de wc :Y)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:39

Ayasha schreef:
musiqolog schreef:
O ja? Kom dan maar met citaten waar dat uit blijkt.

TS krijgt de hele dag gezeur over haar paard en haar hobby te horen. Toch gaat ze wedstrijden rijden en paardenspullen kopen. Als er écht een probleem van gelijkwaardigheid zou zijn, zou TS onder de plak zitten en op last van haar vriend niet nog meer gaan rijden en geen nieuwe paardenspullen aanschaffen.

Het is pas een probleem als TS idd haar paar verkoopt en op de bank gaat zitten zoals haar vriend eist en dán een topic opent?

Ik zeg toch niet dat er geen probleem is! Ik zeg alleen dat er een ander probleem is dan misbruik. Namelijk: nodeloze ergernis.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:40

ik lees al even mee, ik vind dat als je samen een huishouden hebt dat je dat ook samen moet doen. Je maakt ook samen de keuze om een huis te kopen of om samen aan kinderen te beginnen. Maar daarbij hoor je jezelf niet uit het oog te verliezen. Ik heb altijd paardgereden maar toch vorig jaar mijn paard verkocht omdat wij graag samen verder willen en een ander huis wilden kopen. Daarbij willen we ook een deel samen sparen voor grote uitgaven en hebben we ook allebei nog een eigen potje. Had ik het paard gehouden, dan had ik zelf weinig spaargeld gehad. Als er dan eens wat meer geld nodig is voor het huis of dat er wat stuk gaat komt het er op neer dat mijn vriend dat moet dragen. Dat vind ik geen fijn gevoel en snap dat hij daarom wel een beetje inzicht wil hebben wat ik met mijn geld doe, dat doe ik ook andersom. Maar als ik iets wil kopen dan koop ik dat gewoon, mits dat financieel verantwoord is. Misschien is dat waar de vriend van TS mee zit?

Vind dat je altijd moet kunnen praten over dit soort dingen, ga samen eens een rondje wandelen en heb t eens over dit soort dingen tussen de koetjes en de kalfjes door.

Wat betreft tijd, ik vind dat TS nog weinig tijd weg is waarbij ze mekaar kunnen zien :') ik was 4 avonden in de week weg en in weekend vaak concours. Vriend ging gelukkig wel vaak mee omdat hij het wel gezellig vond op stal dus zagen we elkaar wel veel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:43

musiqolog schreef:
Ayasha schreef:

Ik zeg toch niet dat er geen probleem is! Ik zeg alleen dat er een ander probleem is dan misbruik. Namelijk: nodeloze ergernis.

ik begrijp jou niet en ben eigenlijk ook niet zeker of ik dat wel wil... :\ Weet je zelf eigenlijk wel wat je hier goed aan het praten bent?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:46

Ayasha schreef:
musiqolog schreef:

ik begrijp jou niet en ben eigenlijk ook niet zeker of ik dat wel wil... :\ Weet je zelf eigenlijk wel wat je hier goed aan het praten bent?

Ja. Helemaal niets. Compleet helemaal niets. Ik zie het probleem alleen van een andere kant dan jij. Ik bedoel, voor alle zekerheid, en voor mensen die willens en wetens verkeerd lezen, dat HIJ zich nodeloos ergert. Maar dat is nog wat anders dan dat hij haar misbruikt. Dát zeg ik.

En dat jij dingen leest die ik niet schrijf, dat vind ik pas echt eng!

Ayasha
Blogger

Re: Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:50

Je zou nogthans denken dat het went na verloop van tijd, maar bon. Het blijft niet bij ergernis, hij controleert haar, hij scheld op haar en wil tegelijkertijd niet praten over de oplossing. Hij zet haar dus compleet buitenspel. HIJ geeft TS maar drie opties; Leven zoals ze nu doet, paard verkopen, of de relatie beëindigen.
Dat is niet meer gewoon "nodeloze ergernis".

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:51

Misschien moet je hem eens vragen hoe het met zijn financiën gaat..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:35

palousa_boy schreef:
Misschien moet je dan ook via de app een gesprek beginnen :+ schijnbaar vind hij dat makkelijker dan zo in je gezicht iets zeggen.
Of gewoon alle communicatie via de app, van goedemorgen tot ik ga naar de wc :Y)

Dit is wel te grappig :D Kijken na hoeveel appjes er iets naar je hoofd gegooid wordt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:40

Toch zou het wel de opening kunnen zijn :P

Gewoon beginnen met appen, wie weet wordt het dan eindelijk duidelijk wat hem echt dwars zit en wie weet durft hij na het appen misschien eindelijk face to face over de problemen te praten.
Het is altijd te proberen :j

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:01

[quote="musiqolog"]
[quote="Ayasha"]
[quote="musiqolog"]

Je hebt het ineens over misbruiken, waar komt dat in hemelsnaam vandaan? En je bent echt blind ja als je niet ziet dat deze relatie niet gelijkwaardig is. Hoe hij met haar om gaat en wil manipuleren dat kan echt niet. Of het lukt staat daar los van. Het feit dat hij wil bepalen wat zij doet, dat impliceert al ongelijkwaardigheid.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:02

JPS schreef:
Misschien moet je hem eens vragen hoe het met zijn financiën gaat..

Haha ja, daar kan ook nog goed een probleem in zitten. Scherp opgemerkt.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:12

Bloodymary schreef:
Je hebt het ineens over misbruiken, waar komt dat in hemelsnaam vandaan? En je bent echt blind ja als je niet ziet dat deze relatie niet gelijkwaardig is. Hoe hij met haar om gaat en wil manipuleren dat kan echt niet. Of het lukt staat daar los van. Het feit dat hij wil bepalen wat zij doet, dat impliceert al ongelijkwaardigheid.

Beste Bloodymary, het woord "misbruik" komt uit de teksten van Ayasha. Je zegt dat ik blind ben maar zelf verzuim je om dat commentaar te lezen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:23

Frummels schreef:
Zijn er echt mensen die de moeder van hun partner hierom zouden bellen? :=
Ik denk dat in mijn relatie de hele balans dan zoek zou zijn en hij altijd het "ga je anders mijn moeder bellen" gevoel zou hebben.. Nee sorry, daar kan ik me echt niet in vinden als je volwassen bent en samen een huis hebt. Dit soort dingen probeer je samen of met professionele hulp op te lossen, maar m.i. niet met je (schoon)moeder.

Nou ik heb vroeger ook wel eens de moeder van een vriendje benaderd,omdat ik hem zelf niet meer baas kon! Ik kreeg dan wl meegevoel vanwege haar lastige zoon,maar ja, de relatie red je daar niet mee natuurlijk. :( :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:07

Anjali, als je het nog hebt over een 'vriendje' ga ik er vanuit dat je het hebt over je tienerperiode?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:08

Mandy_89 schreef:
Weet niet wat veel/vaak spullen aanschaffen is? Heb in mei een vliegendeken gekocht, en vorige week dan een ander zadel (oude brengt hetzelfde geld op). En deze week een nieuwe rijbroek erbij.
Verder moet ik dus ook andere beugels, omdat ik ook met het andere zadel last van mijn knieën heb.
Maar durf nu eigenlijk niets meer aan te schaffen, als ie erachter komt is ie boos.

Probeer altijd al zo aan te schaffen dat hij t eigenlijk niet door heeft. Om gezeik te voorkomen.

(is niet zijn geld! is mijn eigen geld, voor als mensen dat denken)

Als t jouw geld is, waar zeikt ie dan over? Al gooi je het in de open haard; dan nog heeft hij er niks over te zeggen! Jouw geld, jouw keuze.
Dus: koop lekker die stijgbeugels als je vindt dat je ze nodig hebt.

Van mijn part gooi je ze naar zn kop als ie er weer over begint. Issie nou helemaal!

Eigenlijk wel erg dat je het gevoel hebt dat je dingen stiekum moet kopen. Van je eigen geld notabene!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:21

Sparen de mensen die zeggen "jou geld" niets samen?
Ondanks dat wij ieder geld verdienen sparen wij samen toch wel voor grotere aankopen.
En wij splitsen niet precies x % van het inkomen. Ja ooit toen we net samenwoonden wel gedaan, maar al snel niet meer.
Dus als ik nu alles aan de paarden op maak gaat er minder snel wat naar het doel van de grote aankoop.
Misschien is dat bij ts ook wel, dat het gezamenlijke doel er bij inschiet?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:21

mairead schreef:
Als t jouw geld is, waar zeikt ie dan over? Al gooi je het in de open haard; dan nog heeft hij er niks over te zeggen! Jouw geld, jouw keuze.

Van mijn part gooi je ze naar zn kop als ie er weer over begint. Issie nou helemaal!

Eigenlijk wel erg dat je het gevoel hebt dat je dingen stiekum moet kopen. Van je eigen geld notabene!

Nou, dat vind ik ook niet helemaal waar. Als je samen een huishouden runt is het wel zo netjes als beide naar rato geld inbrengen.

Nu weet ik uiteraard niet hoe TS het financieel geregeld heeft. Maar ik moet grote aankopen ook even overleggen. Geen stijgbeugels of een rijbroek. Maar als ik met geld ga ronssmijten en mijn man kan nog geen nieuwe schoenen kopen omdat hij meer investeert in huis en meer betaald voor de kinderen wordt het wel wat raar.(wij hebben een gezamenlijke rekening voor hypotheek en huishouden en verder gescheiden rekeningen)

En ik krijg een beetje het gevoel dat daar de kneep een beetje zit in het verhaal van de TS. Hij "zeurt" over aankopen. Wellicht merkt hij het in de portemonnee, werkt meer dan TS en dan, voor hem de druppel, dat paard.

Maar goed, het blijven aannames en gissingen. Als hij er niet over wil praten kan TS er alleen maar naar raden en kunnen ze al helemaal niet tot een oplossing. En dat is heel jammer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:31

NatasjavE schreef:
mairead schreef:

Nou, dat vind ik ook niet helemaal waar. Als je samen een huishouden runt is het wel zo netjes als beide naar rato geld inbrengen.

Nu weet ik uiteraard niet hoe TS het financieel geregeld heeft. Maar ik moet grote aankopen ook even overleggen. Geen stijgbeugels of een rijbroek. Maar als ik met geld ga ronssmijten en mijn man kan nog geen nieuwe schoenen kopen omdat hij meer investeert in huis en meer betaald voor de kinderen wordt het wel wat raar.(wij hebben een gezamenlijke rekening voor hypotheek en huishouden en verder gescheiden rekeningen)

En ik krijg een beetje het gevoel dat daar de kneep een beetje zit in het verhaal van de TS. Hij "zeurt" over aankopen. Wellicht merkt hij het in de portemonnee, werkt meer dan TS en dan, voor hem de druppel, dat paard.

Maar goed, het blijven aannames en gissingen. Als hij er niet over wil praten kan TS er alleen maar naar raden en kunnen ze al helemaal niet tot een oplossing. En dat is heel jammer.

Ts heeft in het begin al uitgelegd dat zij 40% betaald van alles, minder werkt maar wel het hele huishouden ook doet. En de opbrengst van hun eigen "zaak"waar zij het meest voor doet is 50/50

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:20

Ts, jullie verwachtingen van elkaar zijn op dit moment duidelijk niet gekend en in evenwicht. Wie dat daar schuld aan heeft en hoe dat zo gegroeid is, vind ik persoonlijk weinig ter zake doen. Daarvoor kennen we te weinig van het verhaal en bovendien zou ik eerder zoeken naar een oplossing/doel dan te verzanden in discussies.
Ik zou, als ik jullie was, investeren in een paar sessies bij een relatiecoach, er van uitgaande dat jullie beide verder willen met de relatie.

Al dat nutteloze gehakketak hier.. Wat een ballast.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:40

Sorry hoor.. maar wat ik hier nu mis is ook een beetje actie van
TS..

Ja vriend is een lamzak voor de tuin in te lopen maar dat laat je zelf toch ook niet gebeuren.

Loop m achterna en zeg: joh hallo, nu gaan we praten want wat is je probleem? En nu niet weglopen ervoor want ik wil tot een oplossing komen.

Tis toch wel overduidelijk dat als je op de vriend gaat wachten het gesprek niet komen gaat. Maar als je dan zelf niet wat initiatief neemt en de tijd opeist dan steek je er imo zelf ook niet veel moeite in.

Verwachten dat het probleem opgelost is puur omdat hij er niet over gepraat heeft is ook een beetje idealistisch.

Inmiddels 2 weken verder en zelf ook nog geen assertieve stap vooruit gezet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:41

Goof schreef:
Anjali, als je het nog hebt over een 'vriendje' ga ik er vanuit dat je het hebt over je tienerperiode?

Nou,iets later dan tienerperiode.Maar momenteel (63) ben ik te oud en wijs geworden......Maar ook oplatere leeftijd wordt er nog flink gedated hoor,tot in het bejaardentehuis aan toe!

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:02

Mijn vriend moest ook niets van paarden hebben maar liet mij wel mijn hobby behouden. (anders had ik hem aan de kant gezet!)
Nu vindt hij het ook leuk en als het moet houdt hij ze ook wel vast.
Maar als je moet kiezen tussen hem en je paard.............. Dan wist ik het wel......... JE PAARD!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:26

En dan krijgt je paard een maand later koliek/ongeluk/weetikveelwat en sterft. En dan heb je je partner de deur al gewezen. Die komt dan echt niet terug om je te troosten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:31

Jans schreef:
En dan krijgt je paard een maand later koliek/ongeluk/weetikveelwat en sterft. En dan heb je je partner de deur al gewezen. Die komt dan echt niet terug om je te troosten.

of dr vent valt dood neer en is paard al weg :')

Ik zou zeggen ga eens in gesprek, desnoods met een buitenstaander erbij om uit te vinden waarom ie er nou zo'n probleem mee heeft