Als je vriend vreemd gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 00:14

Trouwens, ik heb heel even de moed niet om terug te lezen.
Sommige berichten zijn heel confronterend.. Want ze zijn waarheid.

Ik waardeer het trouwens heel erg dat hij zegt dat hij gaat betalen om de konijnen met me naar huis te krijgen. Als ik ga.

Ik ben gewoon zo stuk. M'n hoofd weet het wel. Ik kan 'm niet vertrouwen. Ik heb zelfs gisteravond gedacht ''ik hoop dat ie met niemand appt''.
Ook zei m'n beste vriendin een paar rake dingen (die hem ook goed kent.) Het draait even niet om zijn shi.t het draait om mij.
Mijn hoofd zegt nog steeds.. je moet gaan. Maar ik wil m'n hart niet aan de andere kant van de wereld laten. Ik houd van die jongen man. Hij zou mijn forever-man zijn. Hoe laat je dat achter je? Hoe pak ik al m'n spullen in en ga weg? Wetende dat hij ook totaal gebroken is.
Ik weet niet hoe ik die stap kan maken, helemal alleen?

Was er maar iemand hier... die met me naar het vlieggveld kon gaan. Waar ik naast kon zitten. Zodat ik niet alleeen met m'n gedachtes en tranen ben. Naar huis vliegen van NZ toen ik nog niet in Ausralie woonde en afscheid moest nemen had me compleet lam gelegd. Ondanks dat ik wist dat ik 'm 3 maanden later weer zou zien. Maar nu?? Hoe kan ik weg lopen bij de liefde van mijn leven? Hoe doe je dat dan? Hoe kan ik die stap zetten. Hoe kan ik nog 2 weken onder hetzelfde dak leven weten dat onze dagen geteld zijn? Hoe functioneer ik dan? Dan over 2 weken voelt het misschien weer wat beter en dan moet ik alsnog gaan. In m'n eentje. Was er maar iemand hier.. hoe stom is het dat ik gewoon iemand nodig heb die zegt hier.. houd mijn hand maar even vast, je hoeft het niet alleen te doen.

Het is zo anders en ''makkelijk'' als je zegt ga gewoon weg maar 3 dorpen verderop woont. Want dan kun je zeggen na 4 maanden, joh we kijken het nog eens aan.
Maar ik kan dat niet. Iik kan niet over 4 maanden weer terug.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:16

Heb het even door de translate gegooid, zodat ik het snappen kan.

Het komt over alsof hij nu wel echt door heeft dat hij goed fout geweest is. Hij geeft het ook toe, en gaat hulp zoeken. Dat vind ik best knap van hem. Al is de manier hoe niet bepaald oké.

Hoe gaat het nu met jou? Heb je een beetje kunnen nadenken over alles. En wat vind je zelf van het berichtje dat je gekregen hebt?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:18

Ik ben halverwege afgehaakt. Het gaat alleen maar over zijn eigen ellende en tussen de regels door 10 keer 'sorry' en beloftes dat hij het allemaal voor je gaat regelen. Om in Engelse termen te blijven: I'm not buying it. :n

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:18

Oh my..
Hij maakt het je niet makkelijk meis. Ik zit hier met tranen in mijn ogen.
Ja het is stom wat hij gedaan heeft. Maar ik ken niet veel jongens/jonge mannen die dit zouden allemaal zouden erkennen en zeggen. En ik zou eerlijk waar willen dat die van mij een x zo iets zou sturen na een mega stomme domme hypocriete fout:(

Ik wou dat we je konden helpen. Maar je moet het zelf besluiten.

Wat voel je er zelf bij?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:20

Damn, ik snap het dat je compleet in de War bent...

Geen idee wat nou 'het beste' is om te doen, en of dat überhaupt bestaat

Palmera

Ik ken deze man niet en mijn Engels is niet van hoog niveau. Toch heb ik het idee dat hij hier heel oprecht is en zich werkelijk (en terecht) heel erg k** voelt om alles. Ook om zichzelf!
Hij vraagt vergiffenis en hulp. Het is aan TS of ze dat wil.

TS, laat alles nu bezinken. Je kúnt nu geen beslissingen nemen, je bent nu niet in staat om helder te denken. Neem een maand afstand. Trek in bij een vriend(in), schreeuw en huil en doe je dagelijkse dingen. Over een maand weet je hoe het je vergaan is. Of je hem écht mist. Of je toch nog wat plezier hebt gehad zonder hem. En over een maand kun je inschatten of je denkt hem misschien ooit te kunnen vergeven. Nú is niet het moment voor zware beslissingen. :(:)

Edit: voor hem is een maand confrontatie met zichzelf en hopelijk een paar therapiesessies ook niet slecht.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 17-06-17 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

enamorada

Jolien87 schreef:
Ik ben halverwege afgehaakt. Het gaat alleen maar over zijn eigen ellende en tussen de regels door 10 keer 'sorry' en beloftes dat hij het allemaal voor je gaat regelen. Om in Engelse termen te blijven: I'm not buying it. :n

Same. Heb heel eerlijk het idee dat hij vooral zichzelf heel zielig vind... Heeft het alleen over hoe poedersuiker híj het heeft en vind.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:22

kippenvel. Ik ken hem niet. Maar heb het gevoel dat hij om je geeft. En heel erg in de knoop zit met zichzelf. Sterkte, met wat je besluit ook gaat zijn. Neem je tijd, praat en denk er goed over.. :(:)

Urbanus

Ik heb het gelezen, ik moet er even over nadenken. Wat Jolien zegt kan ik me in vinden, tegelijkertijd vind ik het mooie woorden.

Schrijf jij je gedachten uit? Dat helpt straks met structureren.

Licor

Pff wat een lastige situatie!
Maar wat een oprecht en eerlijk bericht! Krijg er de tranen van in mn ogen.. maar ik snap dat het er voor jou niet makkelijker op wordt..
Ik wens je alle wijsheid en sterkte toe om hierover een beslissing te nemen

Het is niet alleen hem die je gedag zegt.. maar ook alle dromen en idealen die jullie samen hadden.. en dat valt heel erg rauw op je dak..

Misschien is het helemaal geen slecht idee om nog even in Australië te blijven en hem zijn ding te laten doen qua therapie etc.. wie weet wat er dan van komt.. uit elkaar gaan betekent niet per se dat dat voor altijd is he! maar laat hem maar bewijzen dat het nu echt gaat veranderen..
Al snap ik ook dat het allemaal lastiger is met zoveel km ertussen.. maakt het toch ingewikkelder dan als je bij elkaar om de hoek woont

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:24

enamorada schreef:
Jolien87 schreef:

Same. Heb heel eerlijk het idee dat hij vooral zichzelf heel zielig vind...

Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar hij trekt de slachtofferrol nu wel voor een flink deel naar zichzelf toe. Ik ken hem natuurlijk niet dus ik weet niet in hoeverre dit wel of niet oprecht is maar laat ik het zo zeggen: als mijn vriend mij zoiets zou flikken dan hoeft hij echt niet na een halve dag met zo'n zielig verhaal aan te komen. Dan zou ik het zeer op prijs stellen als hij eerst de boel voor zichzelf op een rij zet voordat hij mij opzadelt met nog meer stof tot nadenken.

Mijn vriend heeft me ook weleens iets geflikt waarna ik vervolgens 3 dagen niet tegen hem heb gepraat. Ik heb toen volledig langs hem heen geleefd, ik 'woonde' in de slaapkamer en hij sliep op de bank. Ik weet dus van mezelf dat ik vrij meedogenloos kan zijn, dit verklaart ook wel mijn reactie op het bericht van je vriend/ex.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:26

Je moet voor jezelf nagaan, kan je er mee leven? ook als hij het in de toekomst weer doet? Kan jij inzien dat er een voor hem een verschil zit tussen lust en liefde? Kan je het met je verstand bekijken in plaats van met je gevoel? Het was niet de onderbuurvrouw he, of zijn leuke collega maar een verder onbekende vrouw die heel ver weg zat, een fantasie dus. Binnen jouw (aangeleerde) moraal is het niet correct wat hij heeft gedaan. Kan jij dit moraal bijstellen?
Zo ja, dan zou ik blijven gezien hij volgens jou echt de liefde van je leven is. Zo nee, dan kan je beter gaan want dan komt het nooit goed en blijft het altijd knagen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 00:28

@Lieveli, ja ik schrijf bij vrienden en familie en hier.
Ik heb verder nog niets tegen 'm gezegd.

Ja misschien moet ik Melbourne wel doen. Maar ik weet nog niet hoe.. Ik weet niet of ik doodongelukkig zou zijn in m'n eentje daar. Ik ben (helaas???) zo iemand die graag bijna alles met dr vriend samen doet. Ik heb maar 1 vriendin in Melbourne, ken er verder nog niemand.
En afstand is hier niet zoals NL. Je kan wel in Melbourne beide wonen maar dan kan het 2.5 uur duren voordat je er bent.

@Jolien87/enomorada; ik snap jullie reactie ook wel. JE hebt ook gelijk. Hij trekt het naar zichzelf en het zou om mij moeten draaien. Maar toch, hij erkent wat hij gedaan heeft met die meiden (later in de alineas) en geeft aan hulp te willen zoeken. Dus dat is nog iets.

Hij praat letterlijk nooit. Het is een 100% binnenvetter. Dus dat hij nu iig praat, is al een heel ding.. dus ik leg dat niet zomaar naast me neer ;)

@Jaime, ze waren ver weg maar niet onbekend. Sommige zijn meiden die hij op vakantie heeft leren kennen. Andere zijn meiden uit z'n tienerjaren. Desbetreffende was iemand van z'n tienerjaren waar hij daadwerkelijk een keer sex mee heeft gehad toen die 23 was ofzo.
Dus ik kan het niet zo zwart it als jij zien helaas.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:30

Zit hij niet veel te veel met zichzelf in de knoop om met jou door te kunnen?

Eerlijk gezegd zou ik proberen een plekje te vinden in Australië voor een paar maanden (of beter nog, hem een ander plekje te laten vinden) zodat je gedachten even tot rust komen en je ook 100% achter je beslissing kan staan, welke keus je dan ook maakt. Even uit de situatie stappen, maar er niet onomkeerbaar bij vandaan lopen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:31

Ik zou eerlijk gezegd even wachten met drastische beslissingen nemen....misschien kom ik daar later nog even op terug als ik kan typen op de pc, dat vind ik makkelijker.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:32

Ik sta er het zelfde in als Jolien. Ik vind dat hij erg zielig loopt te doen, terwijl hij niet de 'zielige' is. Jíj bent gekwetst en hij heeft jóu zeer gedaan. Niet andersom. Overigens ben ik ook absoluut niet vergevingsgezind als het om dit soort dingen gaat. Het vriendje van een van mijn beste vriendinnen is onlangs vreemdgegaan en ondanks dat ik voorheen goed bevriend was met hem, gun ik hem geen blik meer waardig. En dan is het nog niet eens mijn eigen relatie :z

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:33

Maar je kan iemand zijn karakter niet veranderen.
Natuurlijk kan hij misschien leren hoe hij anders/beter met emotie kan omgaan, maar dat is iets anders.
Het is vreselijk naar wat hij gedaan heeft, ik snap dat je even de grond onder je voeten voelt wegslaan.

Maar als je echt van hem houdt, en je weet hoe hij in elkaar zit, je hebt niet voor niets voor hem gekozen met al zijn eigenschappen.
En als je zeker weet dat hij van jou houdt, ondanks wat hij nu gedaan heeft.
Dan moet je er voor gaan , hem helpen en vechten voor jullie toekomst samen.

Maar als je aan één van die twee dingen twijfelt, dan moet je radicaal ermee stoppen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:36

Pfoe sterkte zeg!

Wat als een sprookje begon...

Ik heb niet alles van voor tot achter gelezen; maar dit is wat in mij op kwam.
Bedenk je wat je in de toekomst wil. Als stel of echtpaar zul je meer zware periodes meemaken in het leven. Moet en wil je dat dan altijd met overspel bekopen? Blijkbaar is dat zijn toevlucht en een hele zwakke plek. Wil en kun je dat?
Stel je hebt later kinderen, wil je hen daarmee op laten groeien?

Wil je terug naar Nederland of kun je daar een leven als single opbouwen?

Op zo'n afstand zijn de keuzes erg definitief dus luister heel goed naar je gevoel en je eigenwaarde. Los van alle praktische zaken, ookal is dat lastig. Praktische dingen zijn te regelen maar als je achteraf ergens spijt van hebt.... is niet te regelen.

Heel veel sterkte toegewenst. Je bent een ontzettend sterke vrouw! Onthoud dat heel goed. Diep respect voor jou !

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:37

Maak nog even geen keuzes. Vanaf tel dus kortaf, sorry!:

1. Overal waar je woont red jij jezelf. Is geen probleem. Jij bent een people's person.
2. Even wat afstand lijkt me een goed idee, allebei nadenken en laat hem maar even voelen hoe alleen zijn voelt.
3. Alle hartzeer is te overleven.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:37

..
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anchee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:39

enamorada schreef:
Jolien87 schreef:

Same. Heb heel eerlijk het idee dat hij vooral zichzelf heel zielig vind... Heeft het alleen over hoe poedersuiker híj het heeft en vind.

In alle eerlijkheid, bij een vriendin van mij is een heel erg soortgelijke gebeurtenis geweest... En het lijkt haast alsof ze elkaars brief ge copy-paste hebben... En inderdaad, als het inderdaad een beetje zo'n zelfde situatie is, don't buy it.

Ik vind het echt waanzinnig poedersuiker, oliebol en misschien ook nog wel pannekoek voor je. Ik snap dat je krankzinnig in de war moet zijn, dat je zo'n extreme tweestrijd moet voeren momenteel, dat je niet weet, hoe, waar en óf je de kracht kunt vinden...

Maar ik denk ook dat wat je net al zei ook waar is, dat je het eigenlijk ook al wel weet, hoe k.. ook... :(
Uiteindelijk kan niemand voor je kiezen en ik denk welke keuze je ook maakt, dat dit waanzinnig lang gaat blijven spelen.

Je bent vrij duidelijk niet echt happy in Australië, je wou echt weg, je had jezelf niet voor niets zo ingedekt. Je suggereerde zelfs al een beetje dat hij deze kaart zou gaan spelen... Maar als het dan daadwerkelijk gebeurd en je hem daadwerkelijk onder ogen komt is het natuurlijk echt anders.

Ga je weg, dan zou ik persoonlijk echt weg gaan. Je schreef meermaals hoe rot je je eigenlijk daar voelde, als je blijft, kies je eigenlijk ook al wel een beetje voor hem en blijf je denk ik toch in de situatie. Australië is voor jou zo'n enorm deel van je relatie...
Als je weer met hem verder probeert te gaan... Het is nu al voor de 3e keer gebeurt (iets met drie keer is ...) Wat niet wegneemt dat ik echt wel geloof dat hij in een diep dal kan zitten en dat dit zijn uiting ervan is. Dat komt nou eenmaal voor. Maar dat maakt het zo mogelijk nóg lastiger om eraan te werken! Dit gaat niet zomaar verdwijnen, zelfs als hij er echt met de volle 100% voor gaat... Dit gaat enorm veel tijd kosten, met mogelijk terugvallen. Kan en wil jij dat?
En mocht het ooit helemaal lukken... Kan jij ooit écht nog terug naar die vertrouwensbasis? Kan jij die hele hel door? Ga jij jezelf niet echt verliezen in dat proces? Waar je eerder al zei jezelf nu al een heel jaar weggecijferd te hebben... Ga je daar dan niet gewoon mee door?

Dit is niet een beslissing voor in één moment. Maar wees alsjeblieft echt eerlijk tegen jezelf.
Jij bent zo waanzinnig sterk. Jij bent eigenlijk al meermaals gewoon helemaal opnieuw begonnen op verschillende plaatsen all over the globe.
Jij redt het wel. Écht.
Hele dikke virtuele knuffel en man, oh man, wat zou ik graag in dat vliegtuig stappen met je, je vasthouden, je knuffelen, mijn schouder aan je lenen en álles. (En dat met mijn vliegangst :') )Maar helaas ga je dit waarschijnlijk zélf moeten doen. Hoewel er volgens mij mensen zullen staan om je op te vangen, every single step of the way. You've got to make it happen. And you've got this.
:(:)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:40

Ik ben het niet helemaal eens met wat Jolien zegt. Ik vind in zijn verhaal wel degelijk naar voren komt dat hij het echt heel erg vindt wat hij heeft gedaan en wat hij jou Nagini heeft aangedaan. En ja hij spreekt ook over zijn eigen moeilijkheden, maar voor iemand (die naar jou zeggen) een echte binnenvetter is vind ik dit echt een behoorlijk diepgaande analyse en niet perse een zielugh-verhaal. Dat betekent natuurlijk niet dat alles nu perfect is of wordt maar ik snap dat het je in de war brengt.

Denk rustig na wat jij voor jezelf wilt. Sterkte ermee.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:40

Nagini schreef:
@Lieveli, ja ik schrijf bij vrienden en familie en hier.
Ik heb verder nog niets tegen 'm gezegd.

Ja misschien moet ik Melbourne wel doen. Maar ik weet nog niet hoe.. Ik weet niet of ik doodongelukkig zou zijn in m'n eentje daar. Ik ben (helaas???) zo iemand die graag bijna alles met dr vriend samen doet. Ik heb maar 1 vriendin in Melbourne, ken er verder nog niemand.
En afstand is hier niet zoals NL. Je kan wel in Melbourne beide wonen maar dan kan het 2.5 uur duren voordat je er bent.

@Jolien87/enomorada; ik snap jullie reactie ook wel. JE hebt ook gelijk. Hij trekt het naar zichzelf en het zou om mij moeten draaien. Maar toch, hij erkent wat hij gedaan heeft met die meiden (later in de alineas) en geeft aan hulp te willen zoeken. Dus dat is nog iets.

Hij praat letterlijk nooit. Het is een 100% binnenvetter. Dus dat hij nu iig praat, is al een heel ding.. dus ik leg dat niet zomaar naast me neer ;)

@Jaime, ze waren ver weg maar niet onbekend. Sommige zijn meiden die hij op vakantie heeft leren kennen. Andere zijn meiden uit z'n tienerjaren. Desbetreffende was iemand van z'n tienerjaren waar hij daadwerkelijk een keer sex mee heeft gehad toen die 23 was ofzo.
Dus ik kan het niet zo zwart it als jij zien helaas.

Je hoeft er natuurlijk ook niet niks mee te doen, maar ik hoop dat hij niet denkt dat de kous hiermee nu af is en dat hij nu alles heeft gezegd wat gezegd moest worden.
Als het aan hem had gelegen dan was je hier waarschijnlijk nooit achter gekomen, vergeet dat niet.

Anchee, ik heb ook iets soortgelijks meegemaakt. Het vernederende gevoel en de minderwaardigheid zal ik nooit vergeten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:43

Roos_M schreef:
Bedenk je wat je in de toekomst wil. Als stel of echtpaar zul je meer zware periodes meemaken in het leven. Moet en wil je dat dan altijd met overspel bekopen? Blijkbaar is dat zijn toevlucht en een hele zwakke plek. Wil en kun je dat

Dit is zeker niet altijd waar! Er zijn zat vreemdgangers die na een heftige confrontatie in een zwart gat belanden en dán pas beseffen wat ze een ander aandoen. Noem het een eye-opener. Daarna zijn die mensen wel degelijk in staat een monogome relatie, juist omdat ze hebben gezien wat ze hun partner aandoen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:47

lovefi schreef:
Ik ben het niet helemaal eens met wat Jolien zegt. Ik vind in zijn verhaal wel degelijk naar voren komt dat hij het echt heel erg vindt wat hij heeft gedaan en wat hij jou Nagini heeft aangedaan. En ja hij spreekt ook over zijn eigen moeilijkheden, maar voor iemand (die naar jou zeggen) een echte binnenvetter is vind ik dit echt een behoorlijk diepgaande analyse en niet perse een zielugh-verhaal. Dat betekent natuurlijk niet dat alles nu perfect is of wordt maar ik snap dat het je in de war brengt.

Denk rustig na wat jij voor jezelf wilt. Sterkte ermee.

Ik kan me ook heel goed in jouw bericht vinden hoor, ik merk dat in dit soort situaties ook bij mij verstand en gevoel lijnrecht tegenover elkaar staan.
Rationeel gezien zou ik ook zeggen: 'hij biedt zijn excuses aan en wat hij nu heeft getypt is al zoveel meer dan hij waarschijnlijk ooit heeft gezegd'. Maar...wat hij heeft gedaan blijft nog steeds onveranderd en er is niets zo vernederens als je grote liefde die schijnbaar van meerdere walletjes wil eten. En gezien het feit dat het schijnbaar ook met meiden is geweest die hij wel degelijk kent vind ik het wel wat verder gaan dan ordinaire porno.