Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:36

Die van mij was een heel breed michelinpoppetje, maar verzoop alsnog in de Hema-rompers. Die hanteren echt een rare maatvoering. Ik zweer bij PB en dan een maatje groter dan hij eigenlijk heeft. Dan passen zijn brede schouders erin en er is ook voldoende ruimte voor de wasbare luier.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:37

En die standaard rompers passen mijn dikbil echt fantastisch _O-
Ideaal, nu vooral de mouwloze witte. Als die onder poep, spuug of melk zitten gewoon een tijdje weken in de Vanish voor wit en de vlekken zijn serieus als sneeuw voor de zon verdwenen. Maar dat zou ik bij mooie en gekleurde rompers al nooit doen, Vanish is niet echt goed voor je kleding op lange termijn, maar voor die witte, die ze toch maar ff aan hebben, maakt me dat echt niks uit.

Ik ga ook even neuzen bij de Bij!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:37

De vetjes hebben hier geen kans om aan te zetten. Alles wat ze naar binnen werkt word gelijk verbrand met bewegen, kruipen, spelen etc :=

@kaka de absorba rompers zullen voor jou dan ook fijn zijn denk ik.

Britt

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:38

Ja ik verwacht dat dat hier ook gaat gebeuren als hij straks gaat kruipen :j
Ik heb een paar stretch rompers van de Hema, maar die zitten echt heel strak bij de mouwtjes :=

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:41

lizy29 schreef:
@kaka de absorba rompers zullen voor jou dan ook fijn zijn denk ik.

Die ken ik nog niet, zijn die ook lekker ruim voor extra dikke wasbare luierbilletjes?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:44

Ja daar vind ik ze echt ideaal voor. Ik gebruik ook alleen maar wasbare luiers en ze zitten echt super.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:46

Neem je ze dan een maatje groter? Frugi rompers zijn ook heerlijk. Lekker ruim.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:51

Thanks voor de tip.

Ik had nog een mooie kortingsbon voor Gray Label liggen en heb daarmee eigenlijk dit volledige setje voor gekocht voor gup, ik hou van die basic kleurtjes zonder frutsels <3

Afbeelding

In maat 98 alweer, hij groeit zo snel :\ Tikje op de groei, maar hij kan er ook volgende maand in kunnen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:53

Mooi setje, lekker simpel

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:56

Cemlys schreef:
Neem je ze dan een maatje groter? Frugi rompers zijn ook heerlijk. Lekker ruim.

Nee als ik ze een maatje groter neem dan glijden ze van haar schouders omdat ze zo smal is. Maar momenteel is ze 73 cm en gebruik ik maat 74. Maat 71 gaat nog net maar niet met haar nachtluier

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:38

Ik heb zoooooveel rompers gekregen toen onze dame geboren is (2e hands) had er meer als 50 geloof ik. Dus als zij weer eens een poepexplosie buiten de randjes heeft ga ik die dus echt niet wassen. Maar anders gebruik ik ook ossegal. Werkt nog altijd het beste.
Van Hema heb ik een romper met 2 rijen knoopjes, wel handig als ze dan iets eruit groeit gebruik je de 2e rij en kan die romper weer even mee.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:39

Over romper s, de pasvorm weet je pas als de baby er is en kind een zegt niets overkind 2 of3 .
hier een smal fijnen lange dochter, en een stevige lange zoon.
die hema rompers die mijn dochter nooit paste, past zoon juist goed.
De zeeman rompers die bevallen hier juist goed voor dochter en zoon. Met name de bio katoenen stretch rompers en die doen het ook prima met wasbare luiers en dat voor het 2e kind!

En livelie zehebben je mooi beetgenomen met hun poep borstel!, het valt reuze mee hoor! (vanish of ossegal het werkt perfect!)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:26

Nouja je weet helemaal niet of het meevalt...er zullen vast babies zijn die regelmatig de stront tot in hun nek hebben zitten, het fenomeen spuitluier zal niet voor niks zo genoemd worden := Je weet pas of het bij jouw baby meevalt als hij / zij er is.

Ik gok trouwens op een meid L! Caligula klinkt voor een jongen al helemaal niet dus het moet maar gewoon een meid worden (zijn) :P

Hier ook nooit spuitluiers gehad trouwens. Wel in het begin dankzij de reflux sommige dagen 6x per dag de hele zooi met zure melk kunnen verschonen... kleertjes, bedje, je eigen kleren en dan nog de vloer dweilen en alles dat in de weg stond schoonmaken -O-

Dan kunnen mensen wel zeggen dat je niet zoveel kleertjes nodig hebt maar die hebben dan maar geluk gehad denk ik, dat ze zich dat niet voor kunnen stellen :P

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 09:46

Caligula betekenis 'legerlaarsje'
Romeins keizer bekend om zn brute megalomane wrede gedrag. (Waar nu de wetenschappelijke consensus tegenwoordig wat subtieler is)
Na zn overleiden een Demnatio memoriae over uitgesproken.
Geboortenaam Gaius Augustus Germanicus (uit mijn hoofd gezegd :Y) )
Vooral beroemd van zijn actie om zijn paard als consul te benoemen als ultieme belediging naar de senaat.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:04

Hahaha, had je Wikipedia al gecontroleerd op de naam Caligula Lieveli?

Overigens noemde ik die van mij voordat hij geboren werd 'Osama, de kleine terrorist', omdat ik 7 maanden van de zwangerschap ziek, zwak en misselijk ben geweest.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:19

Wij hadden ook altijd goedkope rompertjes, we hebben toch een behoorlijk aantal niet meer kunnen redden na een overstroomde luier. Borstvoeding kan voor explosieve luiers zorgen. Als je ze meteen in de week zet worden ze meestal wel weer schoon, maar soms waren we op pad en dan duurt het even voor we ze in de week konden zetten.

Ik maakte 's ochtends altijd een emmer met biotex en in de loop van de dag gooide ik daar de vieze kleertjes en doekjes in en die ging dan in de avond zo de wasmachine in, dan werd het eigenlijk altijd wel weer schoon.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:04

Kaka schreef:
Hahaha, had je Wikipedia al gecontroleerd op de naam Caligula Lieveli?

Overigens noemde ik die van mij voordat hij geboren werd 'Osama, de kleine terrorist', omdat ik 7 maanden van de zwangerschap ziek, zwak en misselijk ben geweest.

Ik ben geobsedeerd met Caligula! En het begon allemaal met deze film:

Mijn man noemt mij Desi Bouterse.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:23

Ik meld me ook weer!

Tiny Cottons heeft 40% op de site sinds gisteren.

Ik heb Hema, Petit Bateau en Mini Rodini rompers. Die van MR met lange mouw zijn echt super fijn, heerlijk zacht. PB is altijd mooi <3

Mijn bul van 8 weken gaat richting maat 68 dus mag wel weer wat inslaan. Had tijdens de kraamweek veel bonnen gehad van een winkel hier in de buurt maar niet echt mijn smaak. Wel veel Tommy maar daar vind ik de kwaliteit niet zo mooi van voor de prijs. Heb voor de winter maar een winterjas, 2 joggingbroekjes, 2 truien en 3 shirts van Flo vast besteld, waren die bonnen ook weer op. :D

Kaka schreef:
Thanks voor de tip.

Ik had nog een mooie kortingsbon voor Gray Label liggen en heb daarmee eigenlijk dit volledige setje voor gekocht voor gup, ik hou van die basic kleurtjes zonder frutsels <3

[ Afbeelding ]

In maat 98 alweer, hij groeit zo snel :\ Tikje op de groei, maar hij kan er ook volgende maand in kunnen.

Ik heb ook 2 broekjes van Gray label, heel mooi spul. :j Is dat de set die je gekocht hebt?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:42

Wow met 8 weken al 68 :wow:

Frugi heeft ook sale. Ik heb een mooi mandje bij mekaar geshopt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:52

Hier een pakket van HM binnen. Een joggingpakje met banaantjes en een grijs tuinbroekje. Zo zoet!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:53

Met 8 weken in 68! :wow:

De mijne zat op z'n eerste verjaardag net in 74 :') 68 gaat nu ook nog prima met korte broeken

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:56

Dat joggingpakje is leuk Ja!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:57

Die van mij met een jaar in 86. Nu op 2 jaar broeken 98, truien en t shirts 104.

Ik wacht geduldig tot vrrder in mijn zwangerschap tot ik weet of het een meisje of jongen gaat zijn en op de wintercollectie.
En dan gaan mijn remmen los :-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:58

Bij de Wehkamp is het nu ook tot 60% korting trouwens :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:17

Voorraad voor de herfst/winter bij frugi ingeslaan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding