Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:27

Jildau schreef:
En als TS werkelijk respect voor haar had gehad ging ze niet zomaar met hem zoenen maar ging ze eerst met vriendin mee naar huis en dan de volgende morgen, uitgeslapen en fris gedoucht, vertellen aan vriendin dat ze gevoelens heeft voor B en hoe vriendin daarin staat.

Ze ging ook niet zomaar met hem zoenen ;)

De "vriendin" was met een gozer aan de sjans, TS raakte toen aan de praat met de ex, dat werd dansen en er ontstond blijkbaar een magisch moment waarop ze elkaar zoenden. En wie weet was dat wel het begin van een hele lange & gelukkige relatie, super leuk voor TS en de ex toch dat ze zo'n moment van betovering en de hele wereld valt weg ervaren hebben, weet je wel hoe zeldzaam dat is +:)+

Er was geen sprake van voorbedachte rade of iets, ze wisten niet dat dit ging gebeuren, totdat het ineens gebeurde.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:28

Een ex is een EX!! Is dus niets meer dan een vrijgezel dus waaarom zou je toestemming nodig moeten hebben van een vriendin om daar mee te zoenen/daten/relatie hebben. Ik snap niet wat daar verkeerd aan is.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:29

Maar moet je het meteen op facebook knallen dan?

Ik geloof niet dat die wrok echt minder gaat worden van haar kant hoor.... En als het echt een goede vriendin was dan had je of haar al eea verteld over je gevoelens en zo niet dan had zij vast al iets moeten opmerken.
Het feit dat zij zo boos is zal waarschijnlijk zijn omdat zij hem nog wel leuk vond oid, anders zou ze ook vast niet uitgaan met hem. Ik zou zeggen laat haar lekker gaan en kies voor je eigen geluk :)

En dat zoenen voor haar gezicht... Ik zou er ook niet blij van worden, ookal zou het mijn ex niet eens zijn :D

Anoniem

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:31

Ze hoeft het niet meteen op FB te knallen, dat doet ze ook niet, dan had ze dat na die zoen al gedaan.
Vriendin in kwestie had het trouwens ook niet meteen in een groepsapp hoeven knallen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:32

Rocamor schreef:
Thenexttry schreef:
Ik ben echt volgens mij de enige die het van die fiets wel leuk vind, maar ik heb dan ook soms rare humor

Ik denk dat als je een jongen tussen je vriendschap laat komen de vriendschap toch al niet veel waard was. Van beide kanten.

Voor de vriendin van de TS als voor TS zelf.

Ik denk dat als je zulke goede vriendinnen was geweest je de reactie van een ander wat beter in had kunnen schatten

En dan had die zogenaamde vriendin ook allang gevoeld of gemerkt dat haar beste vriendin een oogje op haar ex zou hebben...

Gianti, zoals jij het brengt is voor mij "melden". Als je zou overleggen, zou je vragen of ze het goed vindt dat je hem af en toe zoent in haar bijzijn, of ze er geen bezwaren tegen heeft dat je met haar ex samen bent.

Melden vind ik heel erg "je hebt het maar te accepteren' klinken. Maar als zij het fijner vind als ik hem niet zoen in haar bijzijn, omdat ze dat nog te gevoelig is/confronterend of wat dan ook. Die rekening hou ik graag met mijn vriendinnen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:37

Gianti schreef:
Thenexttry schreef:
Ik ben echt volgens mij de enige die het van die fiets wel leuk vind, maar ik heb dan ook soms rare humor

Ik denk dat als je een jongen tussen je vriendschap laat komen de vriendschap toch al niet veel waard was. Van beide kanten.

Voor de vriendin van de TS als voor TS zelf.

Ik denk dat als je zulke goede vriendinnen was geweest je de reactie van een ander wat beter in had kunnen schatten

En dan had die zogenaamde vriendin ook allang gevoeld of gemerkt dat haar beste vriendin een oogje op haar ex zou hebben...

Gianti, zoals jij het brengt is voor mij "melden". Als je zou overleggen, zou je vragen of ze het goed vindt dat je hem af en toe zoent in haar bijzijn, of ze er geen bezwaren tegen heeft dat je met haar ex samen bent.

Melden vind ik heel erg "je hebt het maar te accepteren' klinken. Maar als zij het fijner vind als ik hem niet zoen in haar bijzijn, omdat ze dat nog te gevoelig is/confronterend of wat dan ook. Die rekening hou ik graag met mijn vriendinnen :)[/quote]
Tja, maar als die vriendin al even los gaat met de vrienden van haar ex , houd jij dan nog steeds rekening met haar tere zieltje want o ja, een jaar geleden was ze nog met die ex die ik nu zo leuk vind maar my BFF , dat kan ik toch niet maken!!!! Kom nou, ja inderdaad, accepteren en move on. Je hebt maar één leven en dat is te kort om mierenneukende vriendinnen dit te laten verpesten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:39

Als je zo naar je bff kijkt en over haar denkt, zou ik eerder nadenken of stempeltje bff klopt

En dat dit verpesten al gebeurd bij niet voor je vriendins neus te zoenen... tsja zou dan in kelder opsluiten om alle invloeden af te wenden want dan is het wel heel breekbaar :Y)

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 15:42

Ja misschien was onze vriendschap toch minder dan ik dacht. Misschien wilde ik het wel als voorheen zien, maar realistisch gezien was het nooit meer hetzelfde als voor de ruzie

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:55

Lieshorses schreef:
Stel dat je in de situatie zit dat het je enorm veel pijn doet
waarom zou jij je helemaal moeten laten opvreten en kwetsen terwijl je vriendin lachend een nieuw leven toegaat met jou ex? Wat een rekening houden met elkaar zeg.. poe poe :+

Uh, dat zijn je eigen gevoelens.
Persoonlijk zou ik blij zijn, ik heb leuke exen en ik gun iedereen mijn exen :+
Bij ons werkte het niet, waarom zou dan iemand anders het niet mogen proberen.

Sorry, maar de hele app volspammen met minder leuke benamingen, eigendommen (echte eigendommen en niet iets van "girlcode") ontvreemden en meer van dat ongein.
Fouten gebeuren en niemand is heilig.

Een voormalig vriendin van mij was ook zo'n jaloers type, heeft haar huisgenote ontzettend vernedert en gekleineerd omdat deze haar vriend een kop koffie aanbood nadat zij naar werk was gegaan.
In dit soort gevallen kun je je vriend/exlief beter aan de ketting in een kelder leggen.
Komen dit soort dingen ook niet voor. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:57

Gianti schreef:
Als je zo naar je bff kijkt en over haar denkt, zou ik eerder nadenken of stempeltje bff klopt

En dat dit verpesten al gebeurd bij niet voor je vriendins neus te zoenen... tsja zou dan in kelder opsluiten om alle invloeden af te wenden want dan is het wel heel breekbaar :Y)

Blijf het wel heel speciaal vinden dat de aanhang vd vriendin er totaal geen graten in zien dat die vriendin al meermaals aan het zoenen ging met vrienden van haar ex, voor de neus van TS. Maar als TS zoent voor de neus van haar vriendin, die notabene op dat moment ook opging in een jongen die zij daar tegen het lijf liep, is TS plots de kop van jut. Zoals al eerder vermeld werd, iets met 2 maten en 2 gewichten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:59

SVRL schreef:
Gianti schreef:

Blijf het wel heel speciaal vinden dat de aanhang vd vriendin er totaal geen graten in zien dat die vriendin al meermaals aan het zoenen ging met vrienden van haar ex, voor de neus van TS. Maar als TS zoent voor de neus van haar vriendin, die notabene op dat moment ook opging in een jongen die zij daar tegen het lijf liep, is TS plots de kop van jut. Zoals al eerder vermeld werd, iets met 2 maten en 2 gewichten.

Die andere waren toch geen exen van ts? :)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:10

ach mijn ex heeft mij zelf aan zijn beste vriend gekoppeld :') .

zolang je maar gelukkig bent is het voornaamste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:12

Wel vrienden van haar ex, waarmee ze dus haar ex vriend hetzelfde liet ondergaan. Alleen was hij blijkbaar volwassener en heeft hij zijn vrienden daar niet voor met de nek aangekeken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:18

SVRL schreef:
Wel vrienden van haar ex, waarmee ze dus haar ex vriend hetzelfde liet ondergaan. Alleen was hij blijkbaar volwassener en heeft hij zijn vrienden daar niet voor met de nek aangekeken.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Alleen dit maakt de reactie van de vriendin al hypocrieter dan hij normaal zou zijn. Ze doet zelf hetzelfde bij haar ex, maar als haar vriendin het bij haar flikt is ze ineens in alle staten.. dat klopt imo niet :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:25

Ik denk dat ze stiekem haar ex nog steeds leuk vond en hem daarom jaloers wilde maken oid. Maar beetje stomme manier :D al is dit alles natuurlijk wel invullen voor een ander.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:26

Het is zo lastig dat we het verhaal maar van 1 kant horen waarbij de vriendin wordt afgeschreven als een hysterische tongende feeks. Doe je verder niks aan, maar ik vind het wel jammer.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:26

Iemand op die manier jaloers willen maken vind ik imo nog onvolwassener dan wat er bij TS gebeurd is. Maar dat is alleen maar speculeren natuurlijk. :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:27

Wauw... Dames. Wat een kinderachtig gedoe!

Iets met leven en laten leven...

Het is een jaar geleden uit gegaan. Die "vriendin" staat te sjansen met andere jongens die weer vrienden van haar ex zijn. Ts is verliefd op ex en ze zoenen.

Ik zou er alleen maar om lachen en doorademen. Komop zeg...

Ik ben hier veel te nuchter voor...

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:30

Peelie schreef:
Wauw... Dames. Wat een kinderachtig gedoe!

Iets met leven en laten leven...

Het is een jaar geleden uit gegaan. Die "vriendin" staat te sjansen met andere jongens die weer vrienden van haar ex zijn. Ts is verliefd op ex en ze zoenen.

Ik zou er alleen maar om lachen en doorademen. Komop zeg...

Ik ben hier veel te nuchter voor...

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:37

marjo1996 schreef:
safina schreef:
Kennelijk is het allemaal (nog) te groot voor je vriendin om over haar boosheid heen te stappen. So be it. De één gaat nou eenmaal makkelijker met dat soort dingen om dan de ander. Dit is blijkbaar haar manier.

De vraag is: wat wil je nog van haar? En zijn die verwachtingen realistisch? Vriendschap kan je niet afdwingen. Dat moet van twee kanten komen. En een goed gesprek met elkaar willen voeren ook. Misschien is het geen gek idee om haar gewoon te melden dat je het graag nog eens wilt uitpraten en dat je deur altijd open staat. En als je niks hoort gewoon voor jezelf een punt zetten achter je schuldgevoel en ook achter je verongelijkte gevoel naar haar toe. En verder gaan met je leven. En haar de ruimte geven om verder te gaan met dat van haar.

En natuurlijk nooit meer zo dronken worden dat je op de verkeerde momenten zoent met de verkeerde mensen. O:) :+

Ik hoef in principe niks meer van haar, maar wil het graag netjes afsluiten. Waarschijnlijk meer om mijn eigen schuldgevoel wat af te laten nemen... ik ben wel zo realistisch dat ik denk dat we geen vriendinnen meer zullen zijn. Maar voor ons allebei een afsluiting met iets minder wrok gevoelens zou wel fijn zijn. Kan zij verder en kunnen B en ik ook verder.
Tevens wil ik haar graag "persoonlijk" op de hoogte brengen dat B en ik graag verder met elkaar willen en dat ze dit niet via facebook hoeft te zien. Dat klinkt heel raar, nadat ik voor haar neus heb staan zoenen wat vrij respectloos was. Dat begrijp ik. Maar wil graag niet nog een respectloze actie doen door het kwakkeloos op facebook neer te knallen

Het zou fijn zijn voor jou als je het zo af kunt sluiten. Maar blijkbaar heeft zij die behoefte op dit moment niet. Ik zou zeggen: respecteer dat en ga gewoon verder met je leven. Maak er geen obsessie van.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:41

Ik snap de reactie van jouw vriendin best wel. Oke, de fiets verplaatsen had niet gehoeven, maar ik was zelf ook weg gegaan. Zelfs als je zelf ook bezig bent met andere jongens, kun je nog steeds heel veel gevoel voor je ex hebben.

Ik was na mijn eerste vriendje ook alweer binnen 3 dagen weer aan het daten. Gewoon puur om het daten en om het gemis van me af te schudden. Een jaar nadat we uit elkaar waren gegaan zag ik hem met een oud collega van mij waarvan hij tijdens onze relatie wel eens had aangegeven dat hij haar erg aantrekkelijk vond. En ja, spontaan draaide mijn maag om en had ik geen zin meer om nog te blijven en ben ik ook lekker naar huis gegaan (al was ik dan die avond niet met hem of haar uit). Dat ondanks dat ik ze het allerbeste gun. :) Voor sommige mensen is het gewoon wat moeilijker om los te laten dan voor anderen en zeker de schrik als een van je vriendinnen dit doet snap ik heel goed.

Ik ben hierna zowel mijn ex als deze meid hierna heel lang uit de weg gelopen. En nee, nogmaals. Echt niet omdat ik het ze niet gunde, maar gewoon omdat het voor mij heel erg pijnlijk was en ik er niet mee kon dealen op dat moment. Iedere keer als ik per ongeluk een foto van deze meid tegen kwam (gedeelde vriendengroep met mijn ex) deed het weer zeer. Ondanks dat ik er echt heel erg zeker van was dat ik niet met die jongen verder wilde omdat we te veel van elkaar verschilde. Hij was mijn eerste echte liefde en dat slijt niet zomaar.

Ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat het niet zo zeer is dat jouw vriendin het jou niet gunt, maar het gewoon even te zwaar is op dit moment. Plus dat de manier waarop natuurlijk wel heel erg ongelukkig was. Bij mij was je er die nacht ook niet ingekomen, omdat ik tijd voor mezelf nodig zou hebben gehad :)

Ik zou haar in jouw geval wel de brief versturen, dat je er moeite mee hebt. En het jammer vind dat de dingen zo zijn gelopen en dat je wellicht niet in zag dat het nog zo pijnlijk voor haar was. Of de vriendschap nog goed zal komen weet ik niet. Wellicht? Ik hoop het voor jullie in ieder geval! :) Geef haar de tijd en ruimte.

Edit: Typo's :o
Laatst bijgewerkt door Cubone op 24-04-17 17:43, in het totaal 2 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:42

Kinke schreef:
Ik snap er werkelijk niks van. Al die meiden hier die zeggen dat je van de ex van je vriendinnen af moet blijven etc. Stel dat 1 van jouw vriendinnen iets met een ex van jou van bijvoorbeeld 5 jaar geleden wil beginnen, totally in love, perfecte match etc. En als ze dan de behoefte zou voelen om jou om 'toestemming' te vragen, dan zouden jullie zeggen dat je niet akkoord gaat? Er is helemaal geen gevoel meer voor die gozer, maar ja, chicks before dicks en dat soort gedoe?

Nah, als een vriendin van me bij me komt met de mededeling dat ze wat met een ex van me heeft (of wil) dan wens ik ze veel geluk.
Maar wij hebben dan ook de ongeschreven regel dat exen gewoon toegankelijk zijn mits de betreffende vriendin er overheen is.
Zolang de betreffende vriend(in) er nog niet overheen is hou je je maar even in.
Maar daar hoort wel open communicatie bij.
Dat gedoe van exen zijn verboden terrein is imo behoorlijk puberaal gedoe, voor hetzelfde geld is die ene ex de liefde van je leven en die zou je dan moeten laten schieten om zo'n regel.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:44

lor1_1984 schreef:
Kinke schreef:
Ik snap er werkelijk niks van. Al die meiden hier die zeggen dat je van de ex van je vriendinnen af moet blijven etc. Stel dat 1 van jouw vriendinnen iets met een ex van jou van bijvoorbeeld 5 jaar geleden wil beginnen, totally in love, perfecte match etc. En als ze dan de behoefte zou voelen om jou om 'toestemming' te vragen, dan zouden jullie zeggen dat je niet akkoord gaat? Er is helemaal geen gevoel meer voor die gozer, maar ja, chicks before dicks en dat soort gedoe?

Nah, als een vriendin van me bij me komt met de mededeling dat ze wat met een ex van me heeft (of wil) dan wens ik ze veel geluk.
Maar wij hebben dan ook de ongeschreven regel dat exen gewoon toegankelijk zijn mits de betreffende vriendin er overheen is.
Zolang de betreffende vriend(in) er nog niet overheen is hou je je maar even in.
Maar daar hoort wel open communicatie bij.
Dat gedoe van exen zijn verboden terrein is imo behoorlijk puberaal gedoe, voor hetzelfde geld is die ene ex de liefde van je leven en die zou je dan moeten laten schieten om zo'n regel.

Dat is denk ik de beste regel die er is :j Zelfs al is ie ongeschreven :D Open communicatie over hoe of wat en beide eerlijk zijn in het gevoel. Daar red je het uiteindelijk mee :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:20

Daarom, maar dat is imo ook het meest volwassen.
En tuurlijk, als er 1 boos is op de ander dan wordt heus weleens geschreeuwd of gescholden oid :+ maar de volgende dag praat je dat gewoon weer uit dan en als je iets langer nodig hebt om af te koelen geef je dat even aan.
En als er 1 een crush heeft op de ex van een ander dan vertel je dat gewoon en kan er op dat moment gewoon besproken wordt of de ex er oké mee is in de zin van over diegene heen zijn of nog wat tijd nodig heeft en evt kan er ook gewoon aangegeven worden 'ga gerust met elkaar op date etc maar geef mij ff tijd om eraan te wennen'.
Net zoals wanneer er 2 in de vriendengroep een relatie hebben en uit elkaar gaan, dan wordt er aangegeven 'ja poedersuiker dat jullie uit elkaar zijn maar we zijn allemaal volwassen dus vecht het zelf uit wie wel/niet komt of kom gewoon allebei maar we gaan geen partij kiezen'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:32

Ik vind het wel interssant hoe de ex als een 'bezit' wordt gecategoriseerd eigenlijk, als hier nu iemand zou posten dat ze verliefd is maar haar ex niet wil dat ze op die gevoelens in gaat omdat het een vriend van hem is. ben ik benieuwd wat de reacties zouden zijn, :)

Want dat is wat indirect gebeurt. Jongen is verliefd op TS maar zijn ex is boos en dat is blijkbaar reden genoeg om de relatie 'ongewenst' te vinden.