Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:35

CurlyCoat schreef:
Ook vertelde ze me dat stel ik besluit echt weg te gaan, dat ze haar zoon dan niet mee neemt en ook niet van plan is om voor hem hier te blijven.
Hier schrok ik heel erg van, waar moet hij dan heen? Moet hij dan op straat gaan leven?!

..

Ts, je hebt het verdorie over wen volwassen vent! Dar is zijn eigen pakkie aan of die het zover laat komen!

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 11:39

Ayasha schreef:
De vriend van je schoonmoeder heeft een app onderschept waaruit blijkt dat zijn vrouw vreemd gaat? Begrijp ik dat goed? (Sorry dat stukje leid me even af)

Ja je begrijpt het goed. :')
Zijn huwelijk loopt al een hele tijd niet goed, maar door een aantal zaken heeft hij nooit een scheiding aangevraagd.
Nu sinds een tijdje hebben mijn schoonmoeder en hij een relatie, en omdat hij dat berichtje heeft onderschept, durft hij nu wel de scheiding aan te vragen.
Ik ga hier niet uitgebreid vertellen wat die zaken etc zijn vanwege hun privacy.
Mochten jullie een idee hebben over wie ik het heb, dan graag een pb hierover. ;)
In mijn ogen zijn ze net zo fout bezig als zijn vrouw, maargoed, ik hou me daar buiten. :+

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:53

Gianti schreef:
CurlyCoat schreef:
Ook vertelde ze me dat stel ik besluit echt weg te gaan, dat ze haar zoon dan niet mee neemt en ook niet van plan is om voor hem hier te blijven.
Hier schrok ik heel erg van, waar moet hij dan heen? Moet hij dan op straat gaan leven?!

..

Ts, je hebt het verdorie over wen volwassen vent! Dar is zijn eigen pakkie aan of die het zover laat komen!

Dit! Wat moet ie dan? Zijn eigen zaakjes regelen, als de volwassen vent die hij is. Volgens mij ben je echt veel te lief, waarmee je jezelf tekort doet. Bij iemand blijven omdat je verwacht dat hij het zelf niet redt is weer zijn problemen voor hem oplossen en ook niet een goede basis voor een relatie.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:20

Lieve ts, met verwondering heb ik je laatste berichtje gelezen. Ik begrijp dat het lastig is om knopen door te hakken en je wellicht bang bent om het onbekende aan te gaan. Maar hou van jezelf en KIES voor jezelf. Jij bent bang hem te kwetsen, dat is lief van jou, maar denk even terug wat hij bij jou zonder pardon allemaal geflikt heeft. Ik bedoel niet dat je daar wraak op moet nemen, maar weest alsjeblieft niet bang om voor jezelf te kiezen. Dat is het liefste wat je nu kunt doen voor je eigen ik en daar zal je jezelf later heel erg dankbaar voor zijn. Leef je eigen leven, zorg voor jezelf, hou van jezelf en kies voor jezelf :)

Bellex

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:47

TS je zegt bang te zijn om hem te kwetsen, dan speel ik even advocaat van de duvel. Maar dat doe je nu al, en veel erger dan er een punt achter zetten. Je laat hem namelijk constant in onzekerheid, hebt zijn moeder daar zelfs over verteld, hij weet heel duidelijk dat je eigenlijk niet verder wilt en bij hem blijft uit medelijden/omdat je denkt dat hij zichzelf niet red. Dus naast dat je het niet meer wilt, heb je ook geen hoge pet op van hem, dat kwetst veel meer

(Ik weet dat je gevoel wel wat subtieler is hoor! Ik zeg hem nu keihard in de hoop dat het je kan helpen)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:23

TS je bent zelf een volwassen relatie aan gegaan, wees nu dan ook zo volwassen om het uit te maken.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:32

knabbelgirl schreef:
TS je zegt bang te zijn om hem te kwetsen, dan speel ik even advocaat van de duvel. Maar dat doe je nu al, en veel erger dan er een punt achter zetten. Je laat hem namelijk constant in onzekerheid, hebt zijn moeder daar zelfs over verteld, hij weet heel duidelijk dat je eigenlijk niet verder wilt en bij hem blijft uit medelijden/omdat je denkt dat hij zichzelf niet red. Dus naast dat je het niet meer wilt, heb je ook geen hoge pet op van hem, dat kwetst veel meer

(Ik weet dat je gevoel wel wat subtieler is hoor! Ik zeg hem nu keihard in de hoop dat het je kan helpen)

Ben het hiermee eens. Ik begrijp heel goed dat de stap daadwerkelijk zetten lastig is, maar met deze onzekerheid help je niemand. Houd de eer aan jezelf en wacht niet tot hij het doet zodat jij het niet hoeft te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:40

CurlyCoat schreef:
Ayasha schreef:
De vriend van je schoonmoeder heeft een app onderschept waaruit blijkt dat zijn vrouw vreemd gaat? Begrijp ik dat goed? (Sorry dat stukje leid me even af)

Ja je begrijpt het goed. :')
Zijn huwelijk loopt al een hele tijd niet goed, maar door een aantal zaken heeft hij nooit een scheiding aangevraagd.
Nu sinds een tijdje hebben mijn schoonmoeder en hij een relatie, en omdat hij dat berichtje heeft onderschept, durft hij nu wel de scheiding aan te vragen.
Ik ga hier niet uitgebreid vertellen wat die zaken etc zijn vanwege hun privacy.
Mochten jullie een idee hebben over wie ik het heb, dan graag een pb hierover. ;)
In mijn ogen zijn ze net zo fout bezig als zijn vrouw, maargoed, ik hou me daar buiten. :+

Serieus, en voor een vrouw met zo'n mentaliteit wil jij nog moeite doen om het haar makkelijker te maken?
Zie je iig van wie de zoon het heeft af gekeken, dat liegen, bedriegen en manipuleren.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:08

ehhh de schoonmoeder is hier wel de vrijgezelle vrouw hé dus zij heeft in feite niemand verantwoording af te leggen. De getrouwde man/vriend en zijn vrouw zijn degenen die fout bezig zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:13

Maar zou jij dan een relatie willen met een getrouwde vent?
Hij maakt het maar eerst netjes uit en dan zien we wel verder.
Want bedenk ook, zoals hij zijn vrouw aan de kant kan zetten met vreemdgaan, kan hij dat bij jou ook.
Inderdaad geen goed voorbeeld voor de zoon.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:22

Ik heb alleen jouw berichten gelezen maar meis.. denk je dat tot je dood met deze man gelukkig blijft?
Dat jij het nog 50 jaar met hem uit houdt?
Wil je een gezin met hem? Zal hij een betrouwbare vader zijn voor jou en zijn kinderen?

Ga nu het nog kan.. de stap wordt steeds moeilijker en hij kan lekker doorgaan, want jij verlaat hem toch niet!

Echt, niemand knapt hiervan op..

Vergeet wat zijn moeder heeft gezegd, zij denkt aan haar toekomst .. zou jij ook moeten doen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:34

Little_Gift schreef:
ehhh de schoonmoeder is hier wel de vrijgezelle vrouw hé dus zij heeft in feite niemand verantwoording af te leggen. De getrouwde man/vriend en zijn vrouw zijn degenen die fout bezig zijn.

Ze doet er toch aan mee goed wetende wat hij doet?
Dan ben je in mijn mening even erg.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:50

Je kiest niet waar je verliefd op wordt maar wel hoe je er mee omgaat. Mijn vriend zat ook nog in een (gecompliceerde) relatie. Gelukkig deelde hij mijn idee en was dat met een week klaar, iemand moedwillig helpen met bedrog vind ik viezig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:04

TS je plaatst jezelf in een soort zorgfunctie, je ziet hem volgens mij meer als project dat je van de straat moet houden ofzo.
Houd daar mee op.
Hij is volwassen, hij kan zijn eigen zaken regelen. Dit is geen liefde, dit is niet eens een gelijkwaardige relatie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:10

Ts luister naar de mensen die dit ook hebben mee gemaakt en die allemaal blij zijn dat ze uiteindelijk de knoop hebben doorgehakt.

Het is jouw proces waar je doorheen gaat en wij kunnen dat niet voor je versnellen. Maar denk goed na, als je nu weer iets nieuws met hem aangaat (huis huren/ beesten verzorgen) wordt het alleen maar moeilijker.

Met uit angst een relatie in stand houden doe je jezelf zo te kort!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:18

Sjonge... sommige mensen zijn echt te goed voor deze wereld.

Jij gaat echt al hun problemen niet oplossen, dus zorg gewoon dat je jouw leven op orde krijgt. Dat van je vriend en z'n familie is toch niet te redden vrees ik :=

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 10:24

Mijn schoonmoeder is van plan om aankomende week of de week daar op waarschijnlijk daar al heen te verhuizen.
Ik moet dus écht stappen gaan zetten nu..
Maar hoe of wat moet ik zeggen?
En wanneer?
Als zijn moeder thuis is, als we samen thuis zijn?
Pff hoe breng je zoiets...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:27

Het is jouw relatie met hem..... dus zou het gewoon met jullie tweetjes doen niet met je schoonmoeder erbij.

Wat wíl je zeggen?

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:29

Het juiste moment dat komt nooit, dus dan maar meteen de eerste keer dat je hem weer ziet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:33

Korte pijn. (letterlijk en figuurlijk.)
Er is nooit een goed moment. Er is altijd wel een reden te verzinnen om het niet te doen. Het feit is nu eenmaal dat breken met iemand niet leuk is, voor beide partijen niet. :) Maar in dit geval zou het hem wel eens (op de lange rit) goed kunnen doen. Hij zal dat zo niet zien in den beginne. Maar zonder jou zal hij zelf verantwoording moeten nemen en zijn leven op de rit moeten krijgen en dat is alleen maar positief toch?
Wellicht helpt het voor jou als je zo denkt.... Je doet hem geen plezier op korte termijn, maar op lange termijn geef je hem waarschijnlijk veel meer dan je zou kunnen doen als je bij hem blijft... Want zolang jij bij hem blijft ben jij degene die verantwoording neemt voor zijn leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:35

Met verbazing je berichten gelezen TS.
Het wordt toch echt tijd dat je eens voor jezelf gaat kiezen en jezelf niet zo wegcijfert voor een ander.
Komop. Kies voor jezelf. Je moet je niet schuldig voelen want er is niks om je schuldig voor te voelen. je bent veels te goed. Je schoonmoeder en vriend waarderen jou niet en vooral je vriend maakt behoorlijk misbruik van jouw goedheid. Als je mijn dochter was dan kwam ik je nu meteen ophalen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:36

Rek het niet, dat verergert de boel. In ieder geval voor hem.
Je schoonmoeder heeft totaal niets met jullie relatie te maken, dus bespreek het samen. Ga zitten, geef aan hoe je je voelt en dat je ermee stopt. Niet omheen draaien, geen onduidelijke woorden, gewoon duidelijk.
Succes en sterkte.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:37

idd er is nooit een goed moment noch een manier die goed is voor alle partijen.
Op dat vlak zou ik toch wat "egoïstisch" zijn en de manier kiezen die voor jou het makkelijkst is om je niet te laten overhalen op je beslissing terug te komen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:39

Kijk, zoals ik het zie heb je twee keuzes:
Ofwel denk je een kwartiertje aan jezelf, hou je voet bij stuk en ben je de rest van je leven gelukkig.
Ofwel hou je je mond, gaat het je waarschijnlijk een hoop geld kosten de aan inrichting van een huis, tuin, etc.. waar je niet wilt wonen, blijf je nog langer met dit probleem zitten en heb je spijt, de rest van je leven.

Kort door de bocht maar ik denk dat het nodig is. Hoe kun je nog steeds twijfelen?
Oftewel, hoe kun je nog doorgaan àls je met ZOVEEL twijfels zit. Als het goed gaat twijfel je niet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:49

Ik zou het gewoon zo snel mogelijk doen..

Wat betreft zijn moeder wat een #$,~$+%## mens.. ze legt de verantwoordelijkheid gewoon bij jou neer en vlucht zelf. Lekker makkelijk :(

Heb je zelf onderdak? Sterkte!