Wegens aanrijding met een persoon.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:19

eclair98 schreef:
O wacht lara! Ik herinner me ook iets, vaag! Een meisje die zelf medicatie via internet had besteld oid, en haar moeder en zus waren erbij en ze moesten alles filmen om te bewijzen dat ze het écht zelf heeft gedaan in plaats van dat ze beschuldigd zouden worden voor moord oid?

Volgens mij was dat op NPO in zo'n korte serie over het overlijden waarin nabestaanden aan het woord waren.
Ik kan hem zo gauw niet vinden, weet wel dat Frank Sanders (de weduwnaar van Jos Brink) er ook in geïnterviewd werd. :)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 21:34

Nee hoor Karlijn, je hoeft helemaal geen dekking te zoeken.
Ik kan jou prima begrijpen.
Je zal hier ook écht niet als enige zo over denken.

7 jaar geleden heb ik mezelf ook nog één kans gegeven in bij het zoeken naar hulp, en totaal onverwachts met waanzinnige positieve resultaten.
Ik heb jarenlang therapie thuis gekregen, maar had ook steeds gesprekken met zorgverleners en medicatie.
Dit jaar nog drie gesprekken en dan ronden we het zo als het er nu naar uit ziet af, de therapie thuis is vorig jaar al beeindigd.
En volgend jaar ga ik afkicken van mijn medicijnen.....en dat zal nog niet mee vallen.
En toch kijk ik er naar uit....en ik reken er inmiddels op dat ik ook dát kan.

Ik ben een autist met een 46 jaar verleden waarin ik heb moeten dealen met mijn onvermogen waar het sociale contacten betrof, woede en paniekaanvallen, een totaal ongeleid projectiel met een grote hang naar zelfdestructie en niet in staat om een sociaal netwerk of werkkring op te bouwen.
Dus jaaaaa.........ik snap jou, en ik zal jou altijd kunnen snappen.
Zelfs nu ik op een goede manier weet te berusten in mijn lot.........én geniet van de mensen ( of moet ik kanjers zeggen? ) om mij heen, mijn huisje en mijn vaste baan.
Ik realiseer me nog dagelijks hoeveel geluk ik heb gehad om dit nog te mogen meemaken, maar zoals ik wel meer heb gezegd hier......ik ken de keerzijde van de medaille.

Ik snap jou, en ik gun jou al het geluk van de wereld.

ikkedus

Re: Wegens aanrijding met een persoon.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:29

Mooi raafsmits!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:26

lor1_1984 schreef:
eclair98 schreef:
O wacht lara! Ik herinner me ook iets, vaag! Een meisje die zelf medicatie via internet had besteld oid, en haar moeder en zus waren erbij en ze moesten alles filmen om te bewijzen dat ze het écht zelf heeft gedaan in plaats van dat ze beschuldigd zouden worden voor moord oid?

Volgens mij was dat op NPO in zo'n korte serie over het overlijden waarin nabestaanden aan het woord waren.
Ik kan hem zo gauw niet vinden, weet wel dat Frank Sanders (de weduwnaar van Jos Brink) er ook in geïnterviewd werd. :)

Nee ik meen het echt gelezen te hebben. Maar misschien hebben ze er een aflevering van gemaakt.
Ik heb mn google kunsten er ook op los gelaten (zelfs engels! maar ik meen dat het een nederlands artikel was) maar kan het niet meer terug vinden. Ik meen dat ze aan het eind van haar leven nog veel tijd met haar zus had doorgebracht, en dat die haar toen weer helemaal zag opleven. Toen ze aan haar vroeg hoe het toch kwam dat hoewel ze zo vrolijk was ze toch een einde aan haar leven wilde maken, antwoordde het meisje dat ze alleen maar zo opleefde omdat het einde in zicht was.
Kan me ergens ook goed voorstellen als het van internet is afgehaald, om wat voor reden dan ook.

Edit; Dit is een ander verhaal dat ik ook heb gelezen vorig jaar. Wilde eigenlijk niet voor de trein, maar na meerdere malen geprobeerd te hebben zonder succes was de trein nog een laatste optie.
http://www.lindanieuws.nl/nieuws/judith ... een-optie/

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:35

Nikass schreef:
Tot een half jaar geleden reed ik weinig met de trein. Nu twee of drie keer per week. En in die korte tijd al zoveel meldingen gezien |(
Vanochtend ook weer, niet op mijn traject, maar zag op de borden weer een melding. Een niet zo voor de hand liggend traject (sprinter) of kan wegens aanrijding met een persoon ook op een ongeluk wijzen?
Ik moest gisteravond dit topic echt even weg leggen want het zit teveel in mijn hoofd en ik krijg er last van.
Misschien ontstip ik daarom. (Twijfel nog want vind het ook interessant)

Ik las vanochtend op teletekst dat het een zelfdoding van een 23 jarige jongen betrof.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:23

Ik heb zojuist die film gekeken, moeders springen niet van flats.
Wat dapper hoe de zusjes en de vriend dat in elkaar hebben gezet.
Zeker de dochter die overal op bezoek ging.
Ook mooi hoe die flatbewoonster die eerst zei een beetje boos te zijn nu begrip kreeg en echt meevoelde met het leed.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:36

Voor wie wil, er komt zo een stuk in RTL late night over mensen die niet verder willen in het leven en over euthanasie.
Stukje uit de tv-gids:
Citaat:
Wanneer kom je in aanmerking voor euthanasie? In De Week van de Euthanasie komt Gwen Pol met de documentaire ‘Too young to die’. Een documentaire over euthanasie onder jongeren die psychisch ondragelijk lijden. We horen de verhalen van de Nederlandse Maud en de Belgische Amy en Nadia die het leven alle drie uitzichtloos vinden. Maud kreeg uiteindelijk geen verklaring en besloot zelf uit het leven te stappen. Mauds moeder, Judtih Hannink is samen met maakster Gwen Pol te gast.
http://www.tvgids.tv/tv/rtl-late-night

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:04

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:06

Heeft iemand een linkje?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:07

Heb mijn bericht zojuist aangepast, link staat daar in :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:08

Dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:40

Ga m straks even kijken. Vond het helaas gisteravond bij rtl latenight wat oppervlakkig, of lag dat aan mij?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:57

Vond hem erg mooi.

Moest er zelfs een traantje bij wegpinken.

Goed belicht vanuit het perspectief van de jongeren..

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:12

Ik vond hem ook heel prachtig! Heel herkenbaar ook.
Ik vond die Frank, de psychiater, echt heel kort door de bocht. Ik vraag mij af of hij wel echt snapt wat psychisch lijden is en inhoudt.

Het lijkt er overigens op dat het in België makkelijker kan dan in Nederland?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:32

Ik kon die man wel '''wurgen'' om het zachtzinnig te zeggen. :) ZOu ook niet bij hem in behandeling willen, want ik heb ook het idee dat hij niet het idee heeft wat het inhoudt.

Ja dat kwam bij mij ook naar voren Deijs.. geen idee wat de wettelijke regelingen hieromtrent zijn in België

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:25

Ik ben jarenlang bevriend geweest met een conductrice en met een machinist en toen veelvuldig dit onderwerp uitgediept en alle berichten over traumatische ervaringen die hier genoemd worden herken ik helemaal niet uit die gesprekken.

Zij waren beide heel realistisch en wisten dat het onderdeel van hun werk kon zijn, zagen zichzelf ook niet als moordenaars of de springers als egoïstisch. Zij gaven aan dat die mensen niet verder wilden en dat ze toevallig de trein namen en ja, dan 'help' je iemand misschien wel. Tuurlijk is het niet smakelijk maar zij vertelden dat als er behoefte aan was dat ze dan uitstekende nazorg konden krijgen, dus nee problemen hadden ze er niet mee en ze hadden beide meerdere springers gehad.

Ook uit de andere hulpverleners die ik ken (ambu) hoor ik geen trauma's, als duidelijk is dat er niks aan te doen is gaan ze niet eens TP bij het slachtoffer, gaan ze dat wel en ze hebben er problemen mee is daar een team voor. Maar in dat werk weet je dat je met dergelijke omstandigheden in aanraking kan komen.

Een naaste van mij is jarenlang werkzaam geweest in het mortuarium en hier in de regio is een periode geweest dat mensen (jongeren met name) veelvuldig voor de trein sprongen en aan haar de "eer" om deze mensen waar mogelijk weer toonbaar te maken en ook daar geen trauma's hoor. Werd allemaal samen met de politie gedaan en indien gewenst was er hulp op afroep beschikbaar.

Maar weet je wat wel traumatisch was? Toen een buurvrouw een paar uur niet gezien was en toen er door de buurman polshoogte werd genomen binnen en zij gevonden werd na een suicide poging. Want dan is het een bekende en ben je er gewoon als 'burger' ineens bij betrokken en dan is er weinig nazorg. Gelukkig heeft deze persoon het goed kunnen handelen, en er geen last van maar je zál maar last krijgen, waar moet je dan naartoe?

Dus nee, ik kan me niet vinden in alle mensen die het hebben over de trauma's bij de professionals, de mensen die er op werkgebied in mijn omgeving mee te maken hebben geven dat ook allemaal aan en als er wel problemen zijn staan er hele opvang teams klaar. Het word pas vervelend als het een bekende is.
En ik begrijp echt dat het heel naar is als je in de trein zit en je hoort het geluid als er een aanrijding is, maar hoe kan dat voor een passagier die er niks van ziet traumatisch zijn? Probeer je in te leven in dat de persoon niet meer wilde en dat die nu verlost is.
De psychiatrische hulp in dit land is rustig waardeloos te noemen, suïcidale mensen laten ze gewoon naar huis gaan na een mislukte poging en als je als betrokkene van deze persoon verhaal haalt krijg je alleen te horen dat als ze echt willen dat ze het dan toch wel doen en dat je iemand niet z'n hele leven kan opsluiten.

Overigens wil ik er wel bij zeggen dat iedereen hier z'n eigen gevoelens bij heeft en dat mag natuurlijk ook gewoon, dit is mijn persoonlijke visie en ik hoop dat mensen die er ongewild bij betrokken zijn en dat als traumatisch ervaren alle hulp kunnen vinden die ze nodig hebben.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:57

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:29

Ja dat opgenomen gesprek dat maakte het voor mij ook even moeilijk, vind het zo erg voor Maud en haar ouders dat ze uiteindelijk voor de trein heeft moeten kiezen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:05

Polly, wat ontzettend zwart wit van je zeg.
Ik kom er ook beroeptechnisch mee in aanraking, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen trauma van op kan lopen. Wat denk je dat het mij zal doen als ik een kind onder de trein krijg? Dat ik daarna weer fluitend door het leven ga?

Word eigenlijk best wel boos over hoe je het zo neerzet want ik heb collega's die echt trauma's opgelopen hebben ondanks dat het bij het werk zou horen. Professioneel of niet, het kan altijd wat met iemand doen en dat is niet beroepsafhankelijk.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:11

Ik zeg toch ook niet dat niemand daar trauma's van krijgt? Ik deel alleen mijn ervaring net als iedereen hier. Waarom mogen mensen wel roepen dat het zo erg is omdat de machinist er een trauma van krijgt en mag ik mijn ervaring met mensen die het hebben meegemaakt en er anders over denken niet delen?

En ik heb het expliciet over suicide en niet over een ongeval met een klein kind.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:24

Misschien niet helemaal passend, maar wil het wel even van me afschrijven en moest toch aan dit topic denken.
In groningen heb je een beetje andere fietslichten, waar alle fietsers tegelijk van alle kanten tegelijk midden over het kruispunt fietsen, met op sommige plekken van die 'geduld' stoplichten, dus die tellen af tot hij op groen gaat. Het principe van met zijn allen tegelijk werkt prima, maar die aftellers hebben nog wel eens zijn kuren. Soms lopen ze ineens snel naar beneden en gaan ze op groen of blijven ze op de laatste paar hangen door een verkeerde inschatting. Vandaag gebeurde dus beide tegelijk, dat had ik nog niet eerder gezien. Eerst snel naar beneden, om vervolgens bij de laatste paar lampjes te stoppen. Ging het stoplicht van de autobaan naast me op groen. Ik had geluk, zag dat het stoplicht van mij op rood bleef staan. Maar die mensen voor mij dus niet. De vrouw voor mij zou net naar links gaan midden over het kruispunt, toen er een bus aankwam. Die had ze niet verwacht natuurlijk want nu zou het stoplicht van alle fietsers op groen moeten staan. Werd echt op zo'n klein stukje na niet geraakt, ze zag net op tijd dat die bus kwam. Bus denderde ondertussen gewoon door ook niet langzamer ofzo.
En ik stond daar dan, helemaal verstijfd %) Nog uit volle verbazing dat het stoplicht niet op groen was gesprongen en ondertussen een bus die op de vrouw die eerst voor mij te wachten stond afkwam. Oh my god wat ben ik blij dat ze niet geraakt is. Had geen eens tijd om te denken om stoppen te schreeuwen. Was ze er wel onder geweest had ik het mezelf zo kwalijk genomen. Doe ik nu eigenlijk ook, ondanks dat ik weet dat het goed is afgelopen. Die vrouw moet echt de schrik van haar leven hebben gehad..

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:54

Ik heb ook een keer iemand door een trein zien aanrijden, goddank was dit bij een station (station hoorn) dus trein reed heel niet hard
Wat er precies gebeurde weet ik niet meer, is al een aantal jaar geleden, beeld staat nog wel vers in mijn geheugen
Volgensmij leefde persoon in kwestie nog wel (althans dat had ik later op internet gevonden)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 01:35

Was dat die vrouw op de overweg?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 01:47

Polly schreef:
Was dat die vrouw op de overweg?

Ja, paar jaar geleden geloof in 2013 ofzo

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 01:50

Ja klopt was een bekende van mij bij de hulpverlening