A3a1 schreef:Las ergens over dat duitse systeem, dat is helemaal zo slecht nog niet, met die punten, rijbewijs kwijt etc.
Weet niet hoe het in zijn werk gaat, als je alleen bent, kun je er van uit gaan dat die persoon het is, maar anders.
Hier EN punten EN nog drakonischer boetes dan in NL. Toch zomaar 20 of 30 verkeersdoden in een feestweekeinde.
Vaak lege snelwegen, 120 max, geen matrix-borden, wel kiliometers lange 8% hellingen op de snelweg, wel gepensioneerde NL-ers met een sleurhut, wel doodvermoeide Marokkanen met een overbladen auto op weg naar de pont en Juan met zijn stokoude Santana diesel op slaolie in een rookgordijn met 60 de weg op kakkend.
Te snel rijdende dombos die denken dat alles kan in een wereld waarin het onvoorziene een zekerheid is en .... dodelijke ongevallen zijn ook een zekerheid.
Ik had zelf graag een verfkanon achterop mijn auto voor zelfverdediging tegen de vermeend onkwetsbaren die geen afstand houden of intimiderend achter op je inrijden

Moraal van dit verhaal:
Gewoon ZELF opletten. Voor die omstandigheden niet te snel rijden; kunnen stoppen voor onverwachte omstandigheden. Al je dat niet kan is dat JOUW FOUT.
vind ik de opmerkingen omtrent de vriend deze draad laten lezen.
Wat doe je bijvoorbeeld als hij hoogbejaard is en hij rijdt nog steeds zo hard? Heb je daar al over nagedacht?