Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:28

A3a1 schreef:
Las ergens over dat duitse systeem, dat is helemaal zo slecht nog niet, met die punten, rijbewijs kwijt etc.
Weet niet hoe het in zijn werk gaat, als je alleen bent, kun je er van uit gaan dat die persoon het is, maar anders.

Hier EN punten EN nog drakonischer boetes dan in NL. Toch zomaar 20 of 30 verkeersdoden in een feestweekeinde.

Vaak lege snelwegen, 120 max, geen matrix-borden, wel kiliometers lange 8% hellingen op de snelweg, wel gepensioneerde NL-ers met een sleurhut, wel doodvermoeide Marokkanen met een overbladen auto op weg naar de pont en Juan met zijn stokoude Santana diesel op slaolie in een rookgordijn met 60 de weg op kakkend.

Te snel rijdende dombos die denken dat alles kan in een wereld waarin het onvoorziene een zekerheid is en .... dodelijke ongevallen zijn ook een zekerheid.
Ik had zelf graag een verfkanon achterop mijn auto voor zelfverdediging tegen de vermeend onkwetsbaren die geen afstand houden of intimiderend achter op je inrijden :D

Moraal van dit verhaal:
Gewoon ZELF opletten. Voor die omstandigheden niet te snel rijden; kunnen stoppen voor onverwachte omstandigheden. Al je dat niet kan is dat JOUW FOUT.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:41

Klopt, wat je zegt, hoewel ik die termen niet ken.
Is het volkomen logisch.
Ik geloof dat je remweg met iedere 10 km die je boven de 100 rijd verdubbeld, zoiets staat me bij, uit de rijbewijstijd.

Ja, ander leven daar he, idd goed opletten.
Gelukkig hEbben jullie geen kamelen en elanden op de weg :-)
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 23-12-16 14:45, in het totaal 2 keer bewerkt

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:55

Eigen schuld.. Hij heeft dan zeker 160 gereden gezien er nog 4km correctie vanaf gaat.. En ze houden je niet ineens aan, ze gaan een periode achter je aan rijden om je snelheid op te meten.. Dus dat "opeens 100km/u" doet er niet toe..

Ik zou er niks aan meebetalen, zijn probleem, eigen schuld, laat het hem zelf maar oplossen.

Jij mag er niet de dupe van worden!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:03

Tessa_93 schreef:
Eigen schuld.. Hij heeft dan zeker 160 gereden gezien er nog 4km correctie vanaf gaat.. En ze houden je niet ineens aan, ze gaan een periode achter je aan rijden om je snelheid op te meten.. Dus dat "opeens 100km/u" doet er niet toe..

Ik zou er niks aan meebetalen, zijn probleem, eigen schuld, laat het hem zelf maar oplossen.

TS heeft geen geld...vriend betaalt haar paard.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:07

Even stoomafblazen; mijn vriend heeft 't ook geflikt.
Naja, geen rijbewijs ingevorderd, maar wel een boete van €250 Euro _-:(
"Merry christmas" |o

maximuss

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:15

Een woord voor dergelijke mensen: orgaandonor. Vroeg of laat plakken ze tegen de vangrail (liefst zonder onschuldige slachtoffers) en kunnen er orgaantjes uitgedeeld worden :-)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:15

Doet ze goed een vriend die haar paard betaalt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:36

maximuss schreef:
Een woord voor dergelijke mensen: orgaandonor. Vroeg of laat plakken ze tegen de vangrail (liefst zonder onschuldige slachtoffers) en kunnen er orgaantjes uitgedeeld worden :-)...

Dode mensen kunnen helemaal niet doneren....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:45

janderegelaa schreef:
maximuss schreef:

Dode mensen kunnen helemaal niet doneren....

Nee dooie niet.
Maar soms is de ambulance net op tijd om nog alles op gang te houden en niet alles zo verpletterd dat er nog iets uit te halen is.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:51

Je zou van iemand die zo wijs is als de vriend van TS om zo hard te gaan rijden toch wel verwachten dat hij ook zo wijs is om z'n Flitsmeister aan te zetten? ....

Nee, ik kan echt geen medelijden met je vriend hebben. Ik hoop dat hij zijn rijbewijs een tijdje kwijt is en het besef komt dat hij andere mensen in gevaar brengt met zijn idiote gedrag. Dat hij zichzelf in gevaar brengt moet hij zelf weten, maar andere mensen moedwillig in gevaar brengen vind ik echt not done. Dan mag je van mij flink op de blaren zitten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:16

janderegelaa schreef:
Tessa_93 schreef:

TS heeft geen geld...vriend betaalt haar paard.

Hier moest ik erg om lachen.
Inderdaad TWEE onderwerpen in de start van deze draad.

Laakbaar dat die knul zo hard rijdt en hij gaat daar zelf voor betalen. Daar kunnen we dus eigelijk een streep onder zetten.

Tweede aspect is dat de TS klaagt dat ze nu minder geld KRIJGT voor haar paard; hoe schandalig >;)
Serieus; geen idee wat voor afspraken ze daar over hebben dus ik heb er geen mening over.

De meest intrigrende opmerkingen in dit kader vind ik;
- dat de booswicht bij zijn moeder verblijft
- dat de discussie hier de TS verder niet interesseert

Geweldig _/-\o_ vind ik de opmerkingen omtrent de vriend deze draad laten lezen.
Nogmaals; ik weet niets over de verhoudingen/afspraken maar een dergelijke draad op een openbaar forum op het internet lijkt MIJ een goede reden om pislink te zijn.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:20

@ janderegelaa: je wilt niet hoeveel mensen wij ter plaatse in leven houden (lees hart blijft kloppen en er is circulatie, neurologisch dood) om net tot in het ziekenhuis te geraken om donatie mogelijk te maken. Verkeersongevallen zijn de grootste bron van donororganen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:47

maximuss schreef:
@ janderegelaa: je wilt niet hoeveel mensen wij ter plaatse in leven houden (lees hart blijft kloppen en er is circulatie, neurologisch dood) om net tot in het ziekenhuis te geraken om donatie mogelijk te maken. Verkeersongevallen zijn de grootste bron van donororganen...

Dan heb jij inderdaad helemaal recht van spreken indien jij de boomklevers en hun onschuldige slachtoffers onder handen krijgt. Het kan niet maar eigenlijk zouden verkeershufters eens verplicht een maand op de SE moeten werken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:54

Dat zou een heel goed voor ze zijn.
Zelf heb ik gewerkt waar ook de politie inbreng is voor deze regio. Met andere woorden waar oa de dodelijke verkeersslachtoffers uit deze regio binnen komen.
Waar dus ook de familie voor het eerst bij elkaar komt na het verschrikkelijke nieuws gehoord te hebben.
Laat die snelheidsduivels maar eens koffie gaan brengen in de familie opvang kamer als daar familie verdriet heeft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:07

Wat doe je als jullie ooit kinderen krijgen, rijden die dan met papa mee?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:24

Ik geef TS groot gelijk dat ze niet meer reageert, er wordt hier behoorlijk doorgedraafd en doorgedramd.
Vriendlief zal er best wel van leren dat hij nu zijn rijbewijs kwijt is.
En verder: wie zonder zonde is werpe de eerste steen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:43

marleen_usar schreef:

Ja TS, je bent nu 21 en je moet nu wel aan je toekomst gaan denken. :roll: Wat doe je bijvoorbeeld als hij hoogbejaard is en hij rijdt nog steeds zo hard? Heb je daar al over nagedacht? :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:45

Scootmobiel afpakken :j

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:46

Shirley schreef:

:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:54

Shirley schreef:

_O-

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:44

Shirley schreef:

Oh. My. God. _/-\o_ _O- :')

Wel een domper, zo voor kerst, maar misschien een andere auto een optie? Ik heb ook een auto die de teller uitloopt (220, houdt de teller op), betekend niet dat ik dat elke keer maar even moet testen, of hij het nog kan. Betekend ook niet dat ik nooit te hard rij. Heb gelukkig zelden tot nooit een bekeuring gehad in de afgelopen 13 jaar dat ik mijn rijbewijs heb.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:49

safina schreef:
marleen_usar schreef:

Ja TS, je bent nu 21 en je moet nu wel aan je toekomst gaan denken. :roll: Wat doe je bijvoorbeeld als hij hoogbejaard is en hij rijdt nog steeds zo hard? Heb je daar al over nagedacht? :')

Laat hem dit en over afpakken van scootmobiel lezen inderdaad.
Blijft hij bij zijn moeder en kan TS voortaan zelf haar paard betalen :P

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:21

maximuss schreef:

Jeetje wat een zieke reactie zeg.
Ik schaam me meer voor jou reactie dan voor de actie van ts haar vriend

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:35

Ik schaam me echt in sommige mensen hun plaats voor de reacties die ze posten. De acties van de vriend van TS goedpraten ga ik zeker niet doen, maar komop zeg, wat een idiote en zieke reacties komen er hier voorbij. Ik denk dat TS wel volwassen genoeg is om zelf te bepalen hoe ze haar relatie aangaat.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:37

Citaat:
Jeetje wat een zieke reactie zeg.
Ik schaam me meer voor jou reactie dan voor de actie van ts haar vriend

Mee eens. Ik schrok me rot bij deze reactie.

Sowieso verbaas ik me altijd over de manier waarop er op dit forum op topics wordt gereageerd.