Help vriend wil morgen vreemd gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:42

Echt stoer en goed van je dat je de aangifte hebt ondertekend. :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:45

Wat ontzettend goed dat je aangifte hebt gedaan!
Misschien voelt het nog niet zo, maar vandaag is de eerste dag op weg naar een beter leven! *\o/*

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:48

Ik reageer normaal nooit op zulke topics, maar ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd. Heel stoer inderdaad dat je aangifte gedaan hebt. En nu hopen dat je de sul nooit meer hoeft te zien.

:(:) Een virtueel bloemetje voor jouw.

En een dikke duim voor WendyLotte, Jilletje & vriend en Nathalie

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:50

Ianrowan2009 schreef:
Meid, als ik alles teruglees aan stappen die je allemaal al hebt ondernomen kan ik alleen maar zeggen dat ik super trots op je ben!! Kan je niet samen met je begeleiding de woningbouw vereniging contacten en de situatie voorleggen. alleen als je dit zelf natuurlijk wilt. Ben alleen maar voor je aan het brainstormen :)
Als ik je begrijp heb je een WMO indicatie toch? Volgens mij heb je recht op huurtoeslag ( er vanuit gaande dat je vrijwilligerswerk doet en dus een gedeeltelijk of volledige Wajong uitkering hebt ) mocht het een sociale huurwoning zijn waar je nu woont kan je daar Blijven wonen, en om uitzetting van jou ex vragen.
Als je dit samen met je begeleiding gaat oppakken, het bewijs van aangifte en arrestatie erbij neemt, heeft de woningbouw volgens mij een gegronde rede voor uitzetting.
Dat zal er dan voor zorgen dat jij na genoeg geen veranderingen in je nabije omgeving zal ervaren, en je gewoon je eigen plekje blijft houden.

Ik heb lotte met lotte samen aantal zaken op papier gezet, om morgen eerst langs de HA te gaan, omdat ze echt bont en blauw is aan alle kanten.
En mede omdat de huisarts eventueel ook verder mee kan kijken, naar desnoods een opvang huis zoals blijf van mijn lijf.

Ook gaat ze contact morgen opnemen met de woning coorporatie, en gaan we er voor zorgen dat zei eventueel daar kan blijven wonen en dat hij een andere woning kan zoeken.

Aangezien mijn hubbie in de sloten zit, heb ik ook al voorgesteld om de sloten te veranderen zodat hij zoiezo helemaal niet meer binnen kan komen
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 09-10-16 18:58, in het totaal 3 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:52

Ik vind Bokt echt tof dat ts zo goed geholpen is.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:00

Jeetje meid! Ik weet niet wat ik moet zeggen, maar wil je heel veel sterkte wensen en positiviteit voor de toekomst!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:00

Pffff jeeetje Mina wat is er veel gebeurd. Heb gisteren avond vol verbazing zitten lezen! Iedereen die TS geholpen heeft en nog helpt, petje af! TS, hele dikke knuffel voor en heeeel veel succes en sterkte voor wat komen gaat! Hopelijk krijg je de rust die je verdiend en blijft die knul ver bij je uit de buurt! Gaat je lukken hoor!!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:01

Heel goed TS! Een nieuw begin voor jezelf nemen, je kan dat. Ik begrijp dat het eng is zo op jezelf te komen staan, zeker als je nog eens te kampen hebt met een vorm van autisme, maar ook jij kan uit situaties leren en helemaal voor jezelf bepalen wat je wilt, en het lijkt erop dat je dat echt doet, heel knap, ben onder de indruk.

Laat zeker naar jezelf kijken door een arts inderdaad en vergeet nooit dat je niet alleen bent! Je kan jezelf omringen met mensen die goed zijn voor je en waar je je zelf ook goed bij voelt, hoewel dat vaak niet makkelijk te herkennen is als je eenmaal een bepaalde situatie gewoon bent.

Hou ons op de hoogte en leer hier uit dat veel mensen wél het beste met je voorhebben en dat je ook niets minder verdient dan dat!

Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik zou reageren hoor, ik zou weten dat ik eigenlijk weg moet, maar de gedachten alleen te zijn is vaak erger dan dat 'kwade' wat je al kent, dat is misschien in vele hun ogen fout, maar zeker niet onbegrijpelijk. Daarom ook geen oordeel langs deze kant, we zijn allemaal mensen achter een computer en tot je dingen zelf ervaren hebt, weet je niet hoe je zou reageren. Gelukkig ben je nu absoluut op de goede weg.

Blijf veilig!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:07

angrywolf schreef:
hij heet helaas wel sleutels van het huis mee.

Heb gelukkig mensen waar ik naartoe kan mocht het weer uit de hand lopen.

Het raam in de voordeur is behoorlijk dik en niet van echt glas dus daar komt hij niet zomaar doorheen.

Over een paar min komt mijn eigen begeleiding langs.

Nathalie is net langs geweest ze is denk 20 min geleden vertrokken.

Laat de slotenmaker langs komen om de sloten te laten vervangen!

edit: Oh wordt al aan gewerkt, top! <3

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:08

Wat een bizar verhaal...maar wat ontzettend fijn dat r zo een heel aantal mensen zijn die spontaan actie willen ondernemen zonder te twijfelen...echt een grote pluim!!!

TS heel veel sterkte de komende tijd, gelukkig heb je wel wat mensen die je ondersteuenen..in ieder geval een dikke knuffel

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:12

Kahawa schreef:
angrywolf schreef:
hij heet helaas wel sleutels van het huis mee.

Heb gelukkig mensen waar ik naartoe kan mocht het weer uit de hand lopen.

Het raam in de voordeur is behoorlijk dik en niet van echt glas dus daar komt hij niet zomaar doorheen.

Over een paar min komt mijn eigen begeleiding langs.

Nathalie is net langs geweest ze is denk 20 min geleden vertrokken.

Laat de slotenmaker langs komen om de sloten te laten vervangen!

edit: Oh wordt al aan gewerkt, top! <3

Sloten is al besproken met lotte aangezien mijn hubbie in de sloten zit, dus die kan em zo veranderen :D

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:13

Ik heb het hele topic gevolgd, TS wat ben jij dapper meid :) :) :)
Heel stoer dat je aangifte hebt gedaan en deze ook hebt ondertekend.
Op naar een nieuw leven, je bent zoveel meer waard dan die soepstengel :j

Alle lof ook voor Wendy, Jilletje en vriend, en Nathalie.

Dikke knuffel

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:14

Wat een verhaal! Sterkte TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:15

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat TS liever zelf een nieuwe woonruimte krijgt (evt met urgentie?) zodat hij niet weet waar ze woont, en het echt haar plekje is waar hij niet meer aan kleeft in herinneringen/ gedachten..

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:33

NathalietjeB schreef:
Ianrowan2009 schreef:
Meid, als ik alles teruglees aan stappen die je allemaal al hebt ondernomen kan ik alleen maar zeggen dat ik super trots op je ben!! Kan je niet samen met je begeleiding de woningbouw vereniging contacten en de situatie voorleggen. alleen als je dit zelf natuurlijk wilt. Ben alleen maar voor je aan het brainstormen :)
Als ik je begrijp heb je een WMO indicatie toch? Volgens mij heb je recht op huurtoeslag ( er vanuit gaande dat je vrijwilligerswerk doet en dus een gedeeltelijk of volledige Wajong uitkering hebt ) mocht het een sociale huurwoning zijn waar je nu woont kan je daar Blijven wonen, en om uitzetting van jou ex vragen.
Als je dit samen met je begeleiding gaat oppakken, het bewijs van aangifte en arrestatie erbij neemt, heeft de woningbouw volgens mij een gegronde rede voor uitzetting.
Dat zal er dan voor zorgen dat jij na genoeg geen veranderingen in je nabije omgeving zal ervaren, en je gewoon je eigen plekje blijft houden.

Ik heb lotte met lotte samen aantal zaken op papier gezet, om morgen eerst langs de HA te gaan, omdat ze echt bont en blauw is aan alle kanten.
En mede omdat de huisarts eventueel ook verder mee kan kijken, naar desnoods een opvang huis zoals blijf van mijn lijf.

Ook gaat ze contact morgen opnemen met de woning coorporatie, en gaan we er voor zorgen dat zei eventueel daar kan blijven wonen en dat hij een andere woning kan zoeken.

Aangezien mijn hubbie in de sloten zit, heb ik ook al voorgesteld om de sloten te veranderen zodat hij zoiezo helemaal niet meer binnen kan komen

Ow wat goed!! TS heeft gelukkig heel veel hulp aan onder andere jou NathalietjeB.
verstandige zet om ook langs de HA te gaan. Hij kan ook op dit vlak veel uitrichten.
Goed om te lezen dat er aan alle kanten actie ondernomen wordt om TS te helpen. :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:35

Citaat:
Sloten is al besproken met lotte aangezien mijn hubbie in de sloten zit, dus die kan em zo veranderen :D

Wat denk je van nu nog vervangen.
Is ze in iedergeval veilig vanavond en vannacht.
Geen kans even geven om binnen te komen.

Kat in het nauw maakt rare sprongen vergeet dat niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:36

Och meisje, bont en blauw, wat een kl**tz*k is die ex van je. Morgen bij de huisarts al e verwondingen op foto vastleggen mochten ze dat bij de politie niet gedaan hebben. En kijk morgen eerst maar even wat de huisarts en woningstichting voor je kunnen betekenen. Je hebt de eerste stap naar een geweldloos leven gezet, hou vol!!!

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:36

Mooi al die steun en gebaren te lezen..en zeker ook van " ervaringsdeskundigen"(helaas)op gebied van geweldadige relaties. Denk dat dit heel waardevol kan zijn voor TS.
Balen dat hij alweer vrij komt. Hou vooral de komende tijd zijn evt acties bij.
Je staat er in elk geval niet alleen voor!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:43

Ik vind je echt een rolmodel aan het worden hoor voor mensen in een gelijkaardige situatie, wat ben jij supergoed bezig!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:44

Ts, schaam je trouwens ook niet om psychische hulp in te roepen wanneer dit nodig is. Vaak komt de klap pas later omdat je de eerste dagen/weken op adrenaline leeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:46

Top bezig ts!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:50

Allereerst sterkte TS! En wat super dat er 2 bakkers + vriend zo goed gehandeld hebben.
Toch even iets waar ook rekening mee gehouden moet worden nu (ex)vriend vrijgelaten is.
Hij zal uiteraard naar huis komen en sloten vervangen is altijd een goed idee, maar hij zou ook binnen willen en moeten komen aangezien hij ook kleding en andere spullen nodig heeft om ergens anders heen te gaan.
Zet desnoods alvast een koffer/tas klaar met kleding van jullie beide, zodat als hij niet weg gaat jij gelijk weg kan. Zorg dat er politie en iemand bij je is, zodra hij het huis binnen stapt. NOOIT ALLEEN!! En laat deze mensen ook niet weg gaan voordat hij weg is (en de sloten veranderd zijn)!

Succes & sterkte!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:14

Ik lees al vanaf begin af aan mee, maar heb nog niet eerder gereageerd.
Ik wil nu wel graag kwijt dat ik het ontzettend knap van je vind hoe je met de situatie omgaat! Je laat je niet op de kop zitten, je laat hem niet zomaar vreemd gaan. Je bespreekt het, ondanks dat je wist wat de consequenties konden zijn. En toen die consequenties inderdaad volgden, heb je hulp ingeroepen én aangifte gedaan!

Ik ben trots op je! Hou vol, meid!

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:43

Hmm weet niet goed wat ik zeggen moet.
Behalve dat ik je enorm stoer vindt TS!

De bokkers die hulp hebben geboden...diepe buiging voor jullie. :j

TS wat goed dat je aangifte hebt gedaan en de stap hebt genomen naar een nieuw eigen leven!

Alle andere ervaringsdeskundigen wil ik ook sterkte wensen. Ik kan me voorstellen dat zo'n topic ongewild weer reacties bij je oproept.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:55

Goed dat je aangifte hebt gedaan. En alle hulp die je hebt gehad helemaal top.
Maar ik vind het eerlijk gezegd geen fijn gevoel dat je daar nu alleen zit terwijl hij weer vrij is.
Kan er niet iemand bij je slapen of jij toch ergens anders heen? Zorg er in ieder geval voor dat je telefoon vol is, je hem continue bij je hebt en dat je een tasje met de belangrijkste spullen hebt klaar staan.
Heb volgens mij nog niet gelezen of je contact met de buren hebt en of het fijne buren zijn? Anders daar toch even langs als ze iets horen meteen de politie bellen en evt aanbellen.