Callisto04 schreef:Een kind laten dopen is hem ook in een richting duwen, hem in de verzuiling van de maatschappij en de erbij horende moraal doen opnemen (hij heeft nu een labeltje als 1 vd XXX katholieken, wat daarom niets zegt over zijn religieuze beleving, maar hij maakt wel deel uit van het beeld dat over religieuze keuzes wordt opgehangen), wat volgens mij niet strookt met vrijheid van keuze en een pluriform idee over religie.
Goed punt hoor. De ´waarheid´ is niet absoluut en de regel is dat je compromissen maakt tussen niet zelden tegenstrijdige gegevens.
Dit was een compromis tbv integratie hier.
Verder geen communie etc. en hij is de enige die ´etica´ ipv ´religion´ als vak volgt.
Overigens inhoudelijk niet echt relevant want slechts een voorbeeld van met een bredere opvatting over keuzes opvoeden.
Echte objectiviteit daarbij is een illusie doch zo neutraal mogelijk zo breed mogelijk aanbieden is al heel wat minder getunneld dan met één idee de wereld in sturen.
Citaat:
Mijn kinderen zijn niet gedoopt. Als ze dit ooit willen kunnen ze zelf die keuze maken.
En jij geeft dan thuis onderwijs/opvoeding over religie en de vele vormen daarvan in het algemeen?!
Dat heb je dan
gedaan.
Ik neem aan dan ook mbt samenlevingsvormen en sexuele relaties.
Pet af hoor.
Zó krijgen kinderen een zo breed mogelijke blik op hun toekomstmogelijkheden.
Ondertussen hier
Kustlief bedankte berglief over gebruik van de auto en dat evolueerde in een voor hen hoogst vermakelijk delen van ervaringsmening over mijn auto en rijstijl