Anoniem schreef:Waarom zou je tolerant moeten zijn ten opzichte van iets wat totaal achterhaald is, iets dat alleen nog maar wordt toegestaan vanwege een geldkwestie. Iets dat allang verboden zou moeten zijn als we het gaan vergelijken met gezondheidsschadende zaken van gelijke aard die inmiddels wel verboden zijn zoals uitstoot en kankerverwekkende stoffen op het werk bijvoorbeeld.
Iets dat werkelijk niets positiefs toe te voegen heeft aan een mensenleven. Iets wat nergens voor noodzakelijk is. Iets wat uzelf en anderen rondom u schade toebrengt, zoals op de pakjes staat.
Ik hoef niet tolerant te zijn ten opzichte van een verslaafde die mij schade toebrengt.
En de schade die je eventueel oploopt is 100% van een roker? Of zouden er ondanks verbod toch nog heel veel andere schadelijke stoffen in de lucht zitten. Welke uitstoot is verboden? Die van die miljoenen auto's? Die van de olieraffinaderijen als ze affakkelen?
Geldkwestie inderdaad ja vanuit de overheid. Ik neem aan dat een ieder die zo tegen roken is zonder meer bereid is om meer belasting te betalen. Gebaseerd op de cijfers van vorig jaar is dat per inwoner 141 euro per jaar. Liefst wil de overheid meer want sinds 2012 dalen de inkomsten uit accijnsen meer dan dat ze lief is.
GamblersCup schreef:Ik ben het met bovenstaande eens, dat je niet tolerant hoeft te zijn naar de overlast die een ander je bezorgd, dat schade veroorzaakt aan jouw gezondheid.
Het gaat inmiddels natuurlijk om het roken en de overlast die men daarmee veroorzaakt in het algemeen. Ik heb aan het begin al geschreven dat ik ook last heb van mijn buren die in de tuin zitten te paffen en de rook die bij mij naar binnen komt, of onder het (openstaande) raam van mijn kantoor gaan staan roken waardoor ik verplicht ben mijn raam te sluiten. Dag frisse lucht, hallo kankerverwekkende stinkrook.
Welke frisse lucht? Nogmaals zoek eens op fijnstof.
En waarom zou ik tolerant moeten zijn naar bv mensen die auto rijden, vliegen, barbecuen en daarmee de lucht verontreinigen maar jij bv hoeft dat niet naar mij te zijn omdat ik rook.