Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:09

Kijk nou TS, hoe bokkers je ook met die twee steunt.. Je moet het wel zelf doen maar de meeste bokkers in dit topic steunen je nog steeds. Dus helemaal alleen sta je nu niet meer. Negeer die twee en neem die steun aan lieve meid. :) Het is nl geen makkelijke situatie waar je in zit.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:13

Ik zal bij deze stoppen met reageren in dit topic, het is niet mijn bedoeling TS te kwetsen of haar er van te weerhouden om hier te reageren. Dat is niet mijn bedoeling geweest en misschien heb ik wel te fel gereageerd in dat geval mijn excuses.

Ik wens je in elk geval wel alle wijsheid toe in je toekomst!

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:14

Och TS, na het lezen van dit hele topic vind ik het ontzettend jammer dat sommige opmerkingen verkeerd worden begrepen door lezers, maar ja, dat heb je met internet. Ik wens je alsnog veel succes in jouw relatie en ik hoop dat het goed komt.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:20

Probeer wat steviger in je schoenen te staan! Als je je al door twee berichten op een internetforum uit het veld laat slaan.... -O-

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:22

Laat je niet wegjagen door een aantal mensen die je verhaal in twijfel trekken. Waarvan eentje zijn excuus al aangeboden heeft. Ik denk dat het juist goed is als je je verhaal blijft delen, al pratende (schrijvende) ontdek je steeds meer dingen (waardoor je soms wat tegenstrijdige dingen zult zeggen, maar dat hoort dan bij het hele proces) waar je je voordeel mee kunt doen. Mocht je toch bij je besluit blijven, dan wens ik je bij deze erg veel sterkte met alles!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:28

karuna schreef:
Negeren die twee,overigens allebei man. Zal wel toeval zijn ga ik vanuit.

Vraag mij echt af waarom ts de mening van mannen kennelijk zo ontzettend belangrijk vindt????

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:30

Joh, je bent alsnog anoniem, laat je niet zo op je kop zitten door mensen die je toch niet kennen.

Ik hoop oprecht dat je hier goed uit gaat komen, verlies nóóit jezelf uit het oog!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:53

Albert schreef:
karuna schreef:
Negeren die twee,overigens allebei man. Zal wel toeval zijn ga ik vanuit.

Vraag mij echt af waarom ts de mening van mannen kennelijk zo ontzettend belangrijk vindt????

Ik denk dat als het twee vrouwen waren geweest dat TS hetzelfde had gereageerd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:57

Heel veel sterkte TS! Jammer dat je niet meer gaat posten, maar die keuze is aan jou. Je mag me altijd PB'en, ik twijfel niet aan je! :)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:22

Lieve TS, ik leef met je mee en ben bezorgd om je. Blijf ons alsjeblieft op de hoogte houden van hoe het verder gaat, negeer die twee twijfelaars, op die twee na steunt iedereen je!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 10:06

Lieve ts, waarom hecht je meer waarde die reacties van 2 mensen, dan aan veel meer steunende reacties? zoek niet naar de afkeuring, zoek naar steun. Ook in je relatie, zoek niet naar wat je kan verbeteren volgens hem, maar zoek daar waarin hij jou steunt om wie je bent.

Blijf schrijven en praten, als het niet hier is, wees dan eerlijk naar je vriendinnen toe en stort je hart uit. Je kan dit niet alleen doen meid :n Je moet je niet verloren voelen :*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:29

Envoler schreef:
Aangezien er zoveel twijfels zijn aan mijn verhaal en eerlijkheid stop ik met posten en reageren in dit topic.
Dit was voor mij een plek om mijn hart te luchten als anoniem persoon zonder invloeden van mensen die ons kennen. Heel erg jammer dat ik mijn steun nu ergens anders moet gaan zoeken. Ik voel me niet op mijn gemak bij mensen die aan mij twijfelen, ik twijfel immers al genoeg aan mezelf en het leven dat ik leid.

Bedankt voor de reacties en de mensen die mij met de beste bedoelingen een hart onder de riem hebben gestoken en daarbij ook hun verhalen hebben gedeeld.

TS zou je mij misschien op de hoogte kunnen houden? Hoop dat dit toch een duidelijk en goede afloop heeft...

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:18

verootjoo schreef:
Babeth schreef:
Jeetje mina mensen, sommige reacties slaan wel erg door zeg, alleen maar omdat het met de islam te maken heeft. Laat je in godsnaam niet zo bang maken!

Islam is niks mis mee... Iraakse/Arabische cultuur wel. Daar past een westerse meid niet in.

Sorry, ik wou niet reageren in dit topic maar waar haal je dit vandaan? Mijn man (sedert 5 jaar) is Iraaks en in vergelijking met vele Turken dit ik hier zie zijn zij net héél Westers. Natuurlijk zijn er cultuurverschillen maar die zijn er eveneens tussen mij en mijn Spaanse collega.

Mijn schoonfamilie (allen Iraakse moslims, overtuigd praktiserend) hebben mij vanaf het begin met open armen ontvangen. We waren nog maar 2 maanden een koppel toen hij mij aan zijn ouders en zussen heeft voorgesteld. Er is nooit één slecht woord gezegd. Ik ben thans niet bekeerd, kleed me niet anders dan voordien, eet niet halal enz. Zij accepteren volledig dat ik uit een Europese cultuur kom en zij uit een andere. Ze tonen veel interesse, stellen vragen over tradities van hier en wisselen hun ervaringen hierover uit. Mijn ouders en zus worden op élk familiefeestje mee uitgenodigd, ook tegen hen zijn ze alleraardigst.

Ik ken intussen meer dan 50 Iraakse familieleden, vrienden en kennissen van mijn man, waarvan velen nog niet lang in NL/BE wonen dus absoluut niet 'verwesterd' door in Europa te wonen, ze waren gewoon al zo voordat ze hierheen kwamen. Het zijn net zulke gastvrije mensen, met oprechte interesse in mij en mijn cultuur.

Je zou zulke meningen beter voor jezelf houden als je geen idee hebt waar je over spreekt want je hebt een totààl verkeerd beeld van de werkelijkheid.

Sorry TS dat dit misschien niet veel toevoegt aan jouw vraag. Jammer dat je je in zulke situatie bevindt. Mijn ervaring is dat als een Iraakse man het serieus meent hij je snel aan zijn ouders voorstelt, zeker als je die ouders al tegen het lijf bent gelopen. Ik kan me niet voorstellen dat mijn man z'n vader ergens ziet terwijl hij in het gezelschap is van iemand anders (kennis, collega, vriend) en die niét voorstelt, zelfs als die persoon niet echt belangrijk is zoals een vage kennis. Uit beleefdheid tov zijn vader en die persoon zal hij die altijd aan elkaar voorstellen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:41

Dit is natuurlijk volledig off-topic, maar ik wil je vraag best beantwoorden. Dat is namelijk mijn ervaring met Irak. Ik kende een Iraaks meisje (in Nederland) die is overleden nadat zij door haar broer is overgoten met zuur. Zij dáchten namelijk dat zij een Nederlands vriendje had, wat natuurlijk uit den boze is. En ik weet dat zij niet de enige is die dit is overkomen. Helaas is dit niet de enige ervaring die ik heb. Ik vind het namelijk zeer naar hoe ze in Irak met vrouwen omgaan.

Het kan natuurlijk dat jij anderen Iraakse mensen kent, en hier in nederland/Europa zullen sommigen zich wel conformeren aan deze cultuur. Er zijn natuurlijk ook prima Iraakse mensen.
Maar aan TS haar OP is wel af te lezen dat deze mensen zich wel aardig vasthouden aan de cultuur.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:54

Er wordt hier wel steeds over Iraakse moslims gepraat alsof die allemaal dezelfde cultuur hebben... maar dat is het hele probleem in Irak er is niet 1 islam, net als dat er meerdere vormen van christendom zijn...
het maakt nogal wat uit of je Sjieten of Soenieten zijn (en daarbij heb je ook weer allemaal stromingen)
Een Nederlandse katholiek kan je ook nauwelijks vergelijken met een Nederlandse gereformeerde.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:27

Evelijn, dat is net wat ik bedoel. Ik geef mee hoe de Irakezen zijn die ík ken, om aan te tonen dat zulke veralgemenende uitspraken nergens op slaan.

Heel jammer wat dat meisje heeft meegemaakt, ik heb er geen woorden voor. De bevolking van een land dat meer dan 33 miljoen inwoners telt daarom echter over één kam scheren vind ik niet gepast. In NL en BE wonen ook mensen die verschrikkelijke dingen hebben gedaan, toch hoor je niemand zeggen dat alle Belgen of Nederlanders pedofielen of kindermoordenaars zijn.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:28

x__laura schreef:
Evelijn, dat is net wat ik bedoel. Ik geef mee hoe de Irakezen zijn die ík ken, om aan te tonen dat zulke veralgemenende uitspraken nergens op slaan.

Heel jammer wat dat meisje heeft meegemaakt, ik heb er geen woorden voor. De bevolking van een land dat meer dan 33 miljoen inwoners telt daarom echter over één kam scheren vind ik niet gepast. In NL en BE wonen ook mensen die verschrikkelijke dingen hebben gedaan, toch hoor je niemand zeggen dat alle Belgen of Nederlanders pedofielen of kindermoordenaars zijn.

+1 :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:11

Lieve TS, hoe is het nu? Heb je nog met je vriend kunne praten over je zorgen?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:14

Envoler schreef:
Aangezien er zoveel twijfels zijn aan mijn verhaal en eerlijkheid stop ik met posten en reageren in dit topic.
Dit was voor mij een plek om mijn hart te luchten als anoniem persoon zonder invloeden van mensen die ons kennen. Heel erg jammer dat ik mijn steun nu ergens anders moet gaan zoeken. Ik voel me niet op mijn gemak bij mensen die aan mij twijfelen, ik twijfel immers al genoeg aan mezelf en het leven dat ik leid.

Bedankt voor de reacties en de mensen die mij met de beste bedoelingen een hart onder de riem hebben gestoken en daarbij ook hun verhalen hebben gedeeld.

Hoewel ik begrijp dat je je gekwetst voelt door twee personen (waarvan eentje zijn excuses heeft aangeboden), vind ik het nogal onbegrijpelijk dat je alle - meelevende - anderen niet meer op de hoogte wilt houden. We zijn (waren?) allemaal zeer begaan met jou en je verhaal. Ik hoop dat je ons toch nog een keer wilt vertellen hoe het nu met je gaat...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:55

Ik persoonlijk vrees dat vriendlief achter haar topic is gekomen en gezorgd heeft dat ze niet meer reageert.

Haar laatste post vond ik al twijffelachtig, of die ook niet door haar geschreven was.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:02

spatter schreef:
Ik persoonlijk vrees dat vriendlief achter haar topic is gekomen en gezorgd heeft dat ze niet meer reageert.

Haar laatste post vond ik al twijffelachtig, of die ook niet door haar geschreven was.

Overdrijf je nu niet een beetje? :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:33

Ik was ook met ts begaan en hoop ook op een update!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:43

spatter schreef:

Overdrijven is ook een vak :+

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:38

Dit is nou een mooi moment voor een moderator opmerking die ons allemaal verteld dat er contact is geweest en dat alles ok is.

meer willen we niet eens weten (denk ik)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:52

Het is TS haar goedrecht niet meer te reageren, maar de reden waarom die ze zelf geeft vind ik dan weer lastig te begrijpen.

Het percentage twijfelaars is verwaarloosbaar ten opzichte van de mensen die geen twijfels hebben uitgesproken en/of steun willen geven. Als dit zelfs anoniem dan al een te onveilige omgeving geeft, dan vraag ik mij af hoe je jezelf staande kunt houden in de wereld buiten dit topic.