thembi schreef:Tivoli schreef:Dat is weer zo'n horroscenario...
GHB wordt in Nederland weinig gebruikt als date-rapedrug. Als je ghb in je drankje krijgt proef je dat,want het is bizar smerig en smaakt heel sterk.
Je moet wel ver heen zijn om dat niet te proeven.
Ik ken aardig wat mensen die G gebruiken en ik heb serieus nog nooit iets 'zedigs' gehoord. De mensen die het bewust gebruiken doen dat wederom in een select groepje met elkaar.
Ze gaan niet midden op straat out liggen gaan (en al zou dat gebeuren, dan is er altijd nog iemand bij die op diegene zou letten).
Ik ben absoluut geen voorstander van ghb (ik heb er een hekel aan) maar om nou te stellen dat je meteen aangerand wordt?
We wonen niet in Amerika
NB: bovenstaand stukje graag ook met enige humor lezen.
Er is niks grappigs aan ghb, maar ook die vooroordelen zijn scheef belicht.
De rest van de partydrugs (xtc,speed,coke,wiet,keta,2cb,4fmp) hebben echt niks met 'het zedige' te maken.
Ik denk dat jouw beeld over GHB iets te romantisch is. Verstandig GHB gebruiken bestaat niet, GHB is zwaar verslavend, dan zou je ook verstandig heroine kunnen gebruiken.
Als je eenmaal verslaafd bent is het afkicken zwaar. Zomaar stoppen met GHB als je verslaafd bent zonder begeleiding is zelfs gevaarlijk en kan dodelijk zijn. Een aantal jaren geleden, in mijn regio als een GHB verslaafde in het weekend opgepakt was, moest de politie ze vrij laten omdat het te gevaarlijk was om ze vast te houden zonder GHB. Nu zijn er afspreken over om deskundig personeel van een verslavingsinstelling in te schakelen om deze mensen medicinale GHB te geven.
Ik weet niet wat de exacte cijfers zijn maar een groep GHB gebruikers lukt het niet om af te kicken. Ze blijven maar terug vallen en het is maar de vraag of ze er ooit vanaf komen. Deze mensen krijgen toch vaak zuchtremmers om de trek te verminderen naar GHB. GHB is niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk zwaar verslavend, het is een lichaamseigen stof, hoe gek dat ook klinkt.
Gelukkig ken ik ook mensen die wel naar een zware GHB verslaving er boven op gekomen zijn![]()
Over date-rapedrug weet ik te weinig vanaf, heb weleens verhalen gehoord. Onder de GHB verslaafden weet ik wel dat de vrouwen slachtoffer kunnen worden en zijn van groepsverkrachtingen. GHB is lustopwekkend zeker bij mannen. In de homoscene wordt het ook gebruikt op seksfeesten.
Waar zeg ik dat het verstandig is?
Of romantisch,of niet verslavend?
Daar ging het toch niet om?
De uitleg over wat ghb is en doet had ik eigenlijk ook niet nodig.
Het ging om het 'zedige'...

.

. 
)