Grappig dat ik dit topic nu tegen kom.. Wij hebben een aantal grote stormen gehad afgelopen weken. 3x in een storm gekomen terwijl ik op een paard zat en we in volle galop terug moesten in een storm (Hier kan t zomaar opkomen zonder waarschuwing). En een week geleden een tornado.. met de tornado is t dak er afgeblazen en de storm kwam 3x terug. En hagelstenen met de grootte van een golfbal
Dus wil je exteem weer? Kom hier naat toe

Ook elke dag prachtige luchten.. Land of living skies is het motto van saskatchewan. Met een reden

Het dak..
[ [url=m/dm9Jx1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net na de eerste storm
[ [url=m/qZ8yd0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1Xc98P.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met zoveel kracht de grond ingeslagen.. hout zit zo'n meter diep in de grond.
[ [url=m/z0FXsW.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ook goed te zien dat t een twister was, want deze foto is gemaakt naar t noorden. Te zien aan t hout is t van noord naar zuid in de grond geslagen. Terwijl de wind tegen het huis aansloeg van zuid naar noord. Voor de grote wind was (en je niks meer kon zien door de regen en wind), kon je de hagelstenen vam west naar oost zien gaan.
Met andere woorden, het dak kwam terug richting het huis

het lag alsnog zon 20-30 meter verderop..
Heel gekke ervaring! Altijd gezegd dat ik graag eens een tornado wou zien.. maar er zelf in zitten is toch wel anders

paar dagen later zagen we een tornado ontwikkelen, toen we op t paard zaten en nog een paar kilometer te gaan hadden

Alle dieren (paarden, koeien, lamas, schaap, geit) stonden buiten maar zijn allemaal okay.