Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:57

TS heeft haar vriend niet in deze situatie doen verzeilen...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:58

Lizzyy schreef:
Die zit in een onwijze rotsituatie. Die weet het zelf ook niet. Zwart/wit gezegd is het zo: als hij de hele dag gaat, laat hij mij zitten (want ja, zo voel ik dat wel eerlijk gezegd) maar als hij de avond gaat laat hij zijn beste vriend zitten. Hij wil geen uitspraak doen, maar hij neigt ervoor om de avond te gaan. Maar hij vind dat ook weer niet kunnen tegenover zijn beste vriend. Maar hey, overdag gaan vind hij weer niet kunnen tegenover mij. Snap je het nog :+

Maar goed, ik laat mijn vriend zelf kiezen. Het is zijn keuze en al moeilijk zat zonder dat ik hem ook nog ga pushen.

Wat wordt er toch slecht gelezen…..nogmaals….dit is wat de TS er over zegt. Zij is dus niet degene die vindt dat haar vriend haar in de steek zou laten door wel te gaan, dit is wat haar vriend zelf vindt.
Lezen mensen…..lezen!!!!!!!
|o

bruintje123

Ondanks dat het een flauwe smoes is is dat mailen echt veel te ver over de grens.

Nu de smoes wetende zou ik vriend laten gaan en zelf helemaal niet meer gaan.
Lekker wat voor mezelf plannen.

En dat telefoontje vanavond zou ik ook laten.

MarjanB

Ik zou ook niet gebeld hebben met de locatie, je weet toch zelf al ergens dat het een domme reden is want ze wil je ook niet op dr vrijgezellenfeestje hebben. Dus de reden is gewoon dat ze je niet mag of omdat ze dr vriendin niet wil kwetsen die ex is van jouw vriend. Wie weet is die meid nog over dr oren op jouw vriend en kan ze jou maar moeilijk zien. Ik zou er in elk geval niet teveel werk meer van maken. Die vriend kan je nog wel even vertellen dat je het jammer vind dat hij jouw vriend in zo'n lastig parket brengt en dat jij je buitengesloten voelt. Zou het daarbij houden en de eer aan jezelf houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:00

Kinke schreef:
Lizzyy schreef:
Die zit in een onwijze rotsituatie. Die weet het zelf ook niet. Zwart/wit gezegd is het zo: als hij de hele dag gaat, laat hij mij zitten (want ja, zo voel ik dat wel eerlijk gezegd) maar als hij de avond gaat laat hij zijn beste vriend zitten. Hij wil geen uitspraak doen, maar hij neigt ervoor om de avond te gaan. Maar hij vind dat ook weer niet kunnen tegenover zijn beste vriend. Maar hey, overdag gaan vind hij weer niet kunnen tegenover mij. Snap je het nog :+

Maar goed, ik laat mijn vriend zelf kiezen. Het is zijn keuze en al moeilijk zat zonder dat ik hem ook nog ga pushen.

Wat wordt er toch slecht gelezen…..nogmaals….dit is wat de TS er over zegt. Zij is dus niet degene die vindt dat haar vriend haar in de steek zou laten door wel te gaan, dit is wat haar vriend zelf vindt.
|o

dat dikgedrukte zegt TS toch? >;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:00

DAt je de parners van je collega's niet uitnodigd vind ik niet raar. Zeker niet als dat een behoorlijk grote afdeling is.

Wij hebben gisteren ook een uitnodiging gehad om naar de bruiloft te gaan van een collega van ons. Wij zijn naar de receptie gevraagd die tussen 17u en 19u is. Hij heeft die persoonlijk aan iedereen hier afgegeven of op hun bureau gelegd als ze er niet waren. Geen idee wat de groep hier gaat doen of ze gaan gaan of niet. Een andere collega had zelfs niet eens gezegd dat ze ging trouwen. Daar zijn er een aantal toevallig achter gekomen en ze zijn haar gaan verrassen aan het stadhuis met een cadeaubon van de dienst.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:01

Diablo schreef:
Dat snap ik. Maar de partner van je beste vriend? Terwijl de andere 'gewone' vrienden wel allemaal met partner zijn uit genodigd? Dat gaat er bij mij niet in.
En als het zulke goede vrienden zijn, had daar toch persoonlijk verteld kunnen worden, ipv wel persoonlijk bij anderen de uitnodigingen af geven en bij hun banketstaaf twee enveloppen in de bus gooien.

Dat ze het persoonlijk even hadden moeten vertellen ben ik volledig met je eens. Het blijft gewoon lastig, je wéét niet precies wat er zich achter de schermen afspeelt. En ik kan je vertellen dat je het als bruidspaar nooit goed doet, belachelijk eigenlijk :o.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 11:01

Anoniem schreef:
petitparis schreef:
ongeacht wat er nog gezegd wordt vanavond, jouw partner is er de dupe van. Dit zegt meer over zijn vriendschap dan iets anders, beste vrienden zetten elkaar niet voor zo'n keuze...

partners ook niet....
Ik vind het contact opnemen met de locatie en zo er over doorgaan echt te ver gaan.
Dat je een keer vraagt hoe het zit, prima. Maar je hebt antwoord en nu is het toch klaar?
Je vriend laat jou niet in de steek als hij wel overdag gaat. Jij laat hem in de steek als jij van hem verwacht dat hij zijn beste vriend in de steek laat.
Wat wil je nu bereiken?
Hou je eer en fatsoen, ongeacht wat je denkt of vindt, en zet jezelf niet voor de rest van jullie tijd samen neer als "die vriendin van die perse overal bij moet zijn, anders drama trapt"

Dat is zeker mijn insteek niet en je instrueert dingen nu ook verkeerd. Ik hoef zeker niet overal bij te zijn en ik vraag me af hoe je daarbij komt? Een bruiloft is een prachtige dag en ja, ik vind het heel jammer dat ik het hele ceremonie gedeelte mis van hun omdat ik hun toch al 2,5 jaar ken.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:02

Tot nu toe heb ik alleen meegelezen want ik ben wel heel benieuwd naar de afloop van dit verhaal, maaar TS, ik denk dat het misschien wel verstandig is om vanavond aan M uit te leggen wat je hebt gedaan en dat je zelf ook wel inziet dat het niet slim is geweest. Hierbij doel ik op het mailtje dat je gestuurd hebt. Grote kans dat dit bij het bruidspaar terecht komt, en dan is het voor hun niet heel moeilijk te raden wie dat is geweest ;)
Als je het even uitlegt, en daarbij verteld dat je zelf ook wel inziet dat het niet slim was, weten ze er in ieder geval van af. Dat ze het niet leuk vinden zit er dik in, maar beter dat je het zelf verteld dan dat ze er via de trouwlocatie achter komen dat je daarover hebt gemaild.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:02

Sees schreef:
Diablo schreef:
Dat snap ik. Maar de partner van je beste vriend? Terwijl de andere 'gewone' vrienden wel allemaal met partner zijn uit genodigd? Dat gaat er bij mij niet in.
En als het zulke goede vrienden zijn, had daar toch persoonlijk verteld kunnen worden, ipv wel persoonlijk bij anderen de uitnodigingen af geven en bij hun banketstaaf twee enveloppen in de bus gooien.

Dat ze het persoonlijk even hadden moeten vertellen ben ik volledig met je eens. Het blijft gewoon lastig, je wéét niet precies wat er zich achter de schermen afspeelt. En ik kan je vertellen dat je het als bruidspaar nooit goed doet, belachelijk eigenlijk :o.

Ach... als je er een beetje over nadenkt en verplaatst in de ander dan kom je al heel ver hoor.

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:03

Ik zou het hier bij laten en jezelf eroverheen zetten, hoe moeilijk dat ook is.. Je hebt het nu aangekaart bij het bruidspaar dus ze weten dat je er mee zit, meer kan je niet doen. Laat je vriend overdag gaan en ga s'avonds zelf. Laat jezelf niet gek maken!

Sees

Kinke schreef:
Lizzyy schreef:

|o

Nou Kinke, ik weet niet hoor maar lees zelf nog eens even wat TS tussen haakjes zet (ja want zo voel ik dat wel) :D

Anoniem

Ik zeg niet dat jij overal bij moet zijn, ik zeg dat het zo zal overkomen en mensen zo kunnen gaan denken..... het zou zo zonde zijn. Ik denk dat wat ik eerder zei, kop omhoog en op je allerbest de avond verschijnen, de allerbeste zet zou zijn nu.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:04

Wendy schreef:
Ach... als je er een beetje over nadenkt en verplaatst in de ander dan kom je al heel ver hoor.

Dat geldt dus beiden kanten op ;).

Diablo

Lizzyy schreef:
Dat is zeker mijn insteek niet en je instrueert dingen nu ook verkeerd. Ik hoef zeker niet overal bij te zijn en ik vraag me af hoe je daarbij komt? Een bruiloft is een prachtige dag en ja, ik vind het heel jammer dat ik het hele ceremonie gedeelte mis van hun omdat ik hun toch al 2,5 jaar ken.

Meid, trek het je niet aan. Maak je niet druk om mensen die zich ook niet druk om jou maken.
En dat je gemaild heb, joh, je bent ook maar een mens, ik weet zeker dat iedereen die zich hier nu als heilige voordoet, ook wel eens wat gedaan heeft wat achteraf niet zo slim was.

Franciska15

Ik heb even meegelezen en eerlijk gezegd vind ik het ronduit belachelijk.
Tafelschikking? Serieus.. Als je iemand er bij wilt dan kan er een stoel bij. Je weet hoeveel vrienden je hebt en je kan hierin geen onderscheid maken door stellen uit elkaar te halen. Helemaal niet als het maar bij een stel gebeurd.
Om het op geld of tafelschikking te gooien vind ik dan weer een slecht excuus. Die ene persoon kan er heus wel bij.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:05

Dat mag ze ook best voelen, ik heb alleen het idee dat ze dat niet uitgesproken heeft tegen haar vriend, maar dat kan ik mis hebben..

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:05

Anoniem schreef:
Ik zeg niet dat jij overal bij moet zijn, ik zeg dat het zo zal overkomen en mensen zo kunnen gaan denken..... het zou zo zonde zijn. Ik denk dat wat ik eerder zei, kop omhoog en op je allerbest de avond verschijnen, de allerbeste zet zou zijn nu.

Inderdaad, gebruik de middag om lekker te tutten en maak er nog wat van!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:06

Het is toch niet zo moeilijk te snappen. De ex vriendin is een goede vriendin van de bruid.en zij voelt zich ongemakkelijk bij ts. De bruid kiest ' voor haar vriendin ( de ex vriendin) de hele dag op haar bruiloft erbij te hebben en wil geen spanningen op deze dag tijdens intieme plechtigheid.
Dit is de keuze van de bruid. Haar dag.

Ts geeft zelf aan dat zij en de bruid oppervlakkige vriendinnen zijn. Niks erg. Prima toch.

Dring jezelf niet op. Deze dag gaat niet om jou.
Laat je vriend lekker genieten van deze dag met zijn beste vriend. Gun hem dat en maak er niet zo'n probleem van door hem te laten kiezen.

Straks op jouw trouwdag mag jij de gastenlijst maken en zul je ervaren met hoeveel gevoelens van zoveel mensen je rekening moet houden. Hele puzzel.

Anoniem

Diablo schreef:
Lizzyy schreef:

Meid, trek het je niet aan. Maak je niet druk om mensen die zich ook niet druk om jou maken.
En dat je gemaild heb, joh, je bent ook maar een mens, ik weet zeker dat iedereen die zich hier nu als heilige voordoet, ook wel eens wat gedaan heeft wat achteraf niet zo slim was.

De beste adviezen komen meestal van mensen die al fouten gemaakt hebben ;-)

Avelienvd

Nog wel even voor de mensen die zeggen: laat je vriend de hele dag gaan en schuif s avonds aan.
TS heeft verteld dat ze dan met een logistiek probleem zitten ivm auto/rijbewijs.
Zo makkelijk is dat dus niet.

Kan me voorstellen dat je je behoorlijk achtergesteld voelt ts.
Zou dus in jouw geval wsl helemaal niet gaan.
Maar het blijft een smet op de vriendschap.

Diablo

prugelpiet schreef:
Tot nu toe heb ik alleen meegelezen want ik ben wel heel benieuwd naar de afloop van dit verhaal, maaar TS, ik denk dat het misschien wel verstandig is om vanavond aan M uit te leggen wat je hebt gedaan en dat je zelf ook wel inziet dat het niet slim is geweest. Hierbij doel ik op het mailtje dat je gestuurd hebt. Grote kans dat dit bij het bruidspaar terecht komt, en dan is het voor hun niet heel moeilijk te raden wie dat is geweest ;)
Als je het even uitlegt, en daarbij verteld dat je zelf ook wel inziet dat het niet slim was, weten ze er in ieder geval van af. Dat ze het niet leuk vinden zit er dik in, maar beter dat je het zelf verteld dan dat ze er via de trouwlocatie achter komen dat je daarover hebt gemaild.

En ze nog meer munitie geven? Ik had mijn mond mooi dicht gehouden. Maar goed, voor mij zou de vriendschap toch al niet zo dik meer zijn.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:07

Franciska, alhoewel ik vermoed dat het in de situatie van TS niet per se aan de tafelschikking ligt (maar hopelijk hoort ze dat vanavond van M, kan het dus wel degelijk dat er geen enkele stoel meer bij kan, zoals bij ons, waarom is dat zo moeilijk te geloven?
Laatst bijgewerkt door Sees op 19-07-16 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Anoniem schreef:
petitparis schreef:
ongeacht wat er nog gezegd wordt vanavond, jouw partner is er de dupe van. Dit zegt meer over zijn vriendschap dan iets anders, beste vrienden zetten elkaar niet voor zo'n keuze...

partners ook niet....
Ik vind het contact opnemen met de locatie en zo er over doorgaan echt te ver gaan.
Dat je een keer vraagt hoe het zit, prima. Maar je hebt antwoord en nu is het toch klaar?
Je vriend laat jou niet in de steek als hij wel overdag gaat. Jij laat hem in de steek als jij van hem verwacht dat hij zijn beste vriend in de steek laat.
Wat wil je nu bereiken?
Hou je eer en fatsoen, ongeacht wat je denkt of vindt, en zet jezelf niet voor de rest van jullie tijd samen neer als "die vriendin van die perse overal bij moet zijn, anders drama trapt"

Meer dan eens met Tica. :j

Ik snap dat het moeilijk is als dit je zo kwetst maar probeer het los te laten. Waarom zou je nog bij de hele ceremonie wíllen zijn na deze actie? Kop omhoog en naar het feest gaan en klaar.

Als je nog wel het gesprek aangaat met de vriend in kwestie zou ik in jouw geval alleen je gevoel uitspreken. Daarover kun je namelijk niet in discussie gaan. Vertellen dat je het niet eens bent met hun beslissing vind ik nogal vreemd. Jij hoeft het namelijk helemaal niet eens te zijn met die beslissing, het bruidspaar hoeft aan niemand verantwoording af te leggen.

Kinke

En bovendien heeft ze al tig keer in dit topic gezegd dat ze de keuze volledig aan haar vriend laat, ze is dus niet aan het pushen dat hij niet moet gaan, zoals ook al meerdere keren geïnsinueerd door Bokkers.