Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
fransje23 schreef:chanel1985 schreef:Maar je blijft de andere persoon bedonderen en bedriegen, dat ziek zijn veranderd er niets aan.
Dat ziek zijn veranderd er in zoverre wat aan dat de vrouw waarmee hij ooit getrouwd is in die hoedanigheid niet meer bestaat. Van een echtgenote is ze een patient geworden waarvoor hij met liefde, en uit plichtsbesef, goed zorgt.
Ergens in het ziekteproces is de relatie veranderd en gezien de diagnose is dat ook voorgoed.
chanel1985 schreef:Als de vrouw nu niet niet ziek was, is het dan ook niet erg om deze vrouw te bedonderen?
chanel1985 schreef:Dat hij goed voor haar zorgt, is een normale zaak en een evidentie niet iets waar hij respect mee afdwingt een excuus voor zijn vreemd gaan " want hij zorgt nog goed voor zijn vrouw".
fransje23 schreef:chanel1985 schreef:Dat hij goed voor haar zorgt, is een normale zaak en een evidentie niet iets waar hij respect mee afdwingt een excuus voor zijn vreemd gaan " want hij zorgt nog goed voor zijn vrouw".
Is een normale zaak?
Mijn ervaring is dat het toch niet zo normaal is.. Ken toch een aantal gevallen waarbij de partern met de noorderzon vertrok toen iemand ernstig ziek werd.
Daarbij is zorg in huis, zoals TS schrijft, ook nog intensiever dan iemand op laten nemen in een verpleeghuis en regelmatig bezoeken.
chanel1985 schreef:En het welzijn van de ongezonde betrokkene?
Sammie schreef:fransje23 schreef:Er wordt meerdere keren in dit topic aangehaald: eens een vreemdganger altijd een vreemganger etc.
Als deze man al jarenlang trouw en goed voor zijn ernstig zieke vrouw zorgt pleit dat juist voor hem.
Maar dat zijn allemaal aannames, we weten eigenlijk vrij weinig over die situatie.
Wel mag je me PB'en, misschien dat je de boel kwijt wil bij iemand die in hetzelfde schuitje zit. Wildgirl schreef:Ik heb het gehele topic gelezen.
Als er 1 ding duidelijk is dan is het wel dat er een hoop bokkers ooit bedrogen zijn of gewoon vreselijk onzeker in hun leven staan.
Jammer.
Wat ook heel jammer is, is dat men hier zo massaal aan het oordelen en bekritiseren is geslagen.
Sterker nog, men werkt TS naar de grond en stampt er met zijn allen nogmaals overheen.
Triest. Enorm triest. Misschien is het verstandig je eigen leven eens onder de loep te nemen om te kijken waaróm je zodanig fel reageert...
Anyway, van mij geen oordeel TS.
Ik heb diep respect voor jullie beiden, ik kan met het verscheurde gevoel heel goed voorstellen.
Ik kan je maar één advies geven en ik denk dat meer mensen dit ter harte zouden moeten nemen.
Gebruik je verstand maar, als het erop aankomt...volg dan je hart. Altijd.
Palmera schreef:En over wat wachttijd na overlijden betreft: toen mijn grote liefde overleed was ik kapot.
Huertecilla schreef:Die vrouw zou ook het fatsoen kunnen hebben die man ook wat levensplezier naast zelfopoffering te gunnen.
bruintje123 schreef:Maar als je dat niet kunt dan lijkt me bij elkaar blijven ook een hel.
Dan kun je toch beter stoppen met de relatie. Hoe moeilijk ook.
Kinke schreef:Huertecilla schreef:Die vrouw zou ook het fatsoen kunnen hebben die man ook wat levensplezier naast zelfopoffering te gunnen.
Tja, ik vind dat iemand die terminaal is eventueel zo 'egoïstisch' mag zijn dat ze haar partner gewoon voor zichzelf wil. En stel dat mijn man zo ernstig ziek zou zijn, dan zou ik hem met alle plezier dat 'egoïsme' gunnen, want dat is ook liefde.