Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:42

Nou das inderdaad ook zo dom, je weet toch dat je die vraag gaat krijgen of niet soms.
En wil je nou van dat aquarium af ja of nee...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:03

Iemand die akkoord gaat met de vraagprijs en dan 'maar even moet zien wanneer ie in de buurt is' |o

JenW

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:26

Volgend weekend komt er al iemand kijken voor de kooi. Hoop dat het allemaal goed loopt. :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:50

Iets wat nieuw 300,- kostte, nu te koop voor 100,- . Krijg ik een bod van 30,- ..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:03

Hoppa! Heb weer wat leuks! Ik zoek drie boeken van harry potter, afzonderlijk van de rest van de serie. Iemand verkoopt de normale serie en die drie boeken dus ik stuur brutaal een mailtje of hij ze ook los verkocht. Ja dit deed ie, maar omdat ze nieuw waren, wou hij wel de nieuwprijs. Dat ga ik dus mooi niet doen.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:30

Wauw :') 10 euro voor een rambo vliegendeken. Leuk geprobeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:24

Eclair: Snap welke je bedoeld, die waren onlangs bij bol.com te koop met flinke korting!

€10 voor Rambo? Zou ik zelfs niet op reageren...

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:38

Helaas hier een mindere ervaring op marktplaats.

Wilde voor mijn vriend een spelletje kopen voor 20 euro. Het zag er best echt uit. Nou helemaal akkoord en hij zou het naar ons opsturen. Krijg ik precies een kwartier erna een mail van marktplaats dat zijn account is geblokkeerd wegens oplichting. -O-
Natuurlijk is mijn nummer ook geblokkeerd door hem. Alleen hij was zo dom geweest, om mij een onedrive link te sturen waar zijn echte naam in stond. Dus via mijn vriend zijn mobiel een sms gestuurd dat ik zijn echte naam weet en dat we aangifte gaan doen. En meteen reactie van, sorry ik was gisteren aan het werk en het pakketje is verstuurd. Heb hem gevraagd om 't bonnetje van de verzending. Had ie zogenaamd niet meer. 8)7
Lees nu net ook op internet dat hij iemand anders voor 100 euro heeft opgelicht.. Hij gebruikt het zelfde telefoon nummer maar wel een andere rekening nummer. Voelt zo naar dit. Week ervoor een hele fijne ervaring gehad via marktplaats en dan dit. Nou stelt 20 euro niks voor, maar het gaat om het principe. |o

Suikerspinda
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:22

Ah mnka, dat is wel heel zuur inderdaad. Niet zozeer het bedrag, maar toch het gevoel dat je belazerd bent. :(

Ik heb afgelopen december heel wat spullen verkocht via martkplaats, waaronder mijn Gameboy Advance SP. Kreeg er al vrij snel een bod op, gereageerd dat ik akkoord was. Hij woonde bij mij in de buurt en zou hem de dag erna op komen halen. Dag erna: niemand. Ik een mail gestuurd, of hij hem nog wilde of niet, maar ja, hij wilde hem heel graag hebben! De dag erna zou hij echt komen! Natuurlijk kwam hij niet. Heb ik vervolgens de advertentie weer van gereserveerd afgehaald, krijg ik een bod... van dezelfde gast. Kom op zeg, je hebt nu echt je kans verpest hoor.

Ook de telefoon (Samsung S5) van mijn vriend online gezet in diezelfde periode. Wat een drama om te verkopen, ik werd echt enorm chagrijnig van de hoeveelheid mailtjes. Met name omdat het geen fatsoenlijke emails waren, maar alleen maar '100,-' erin. Doei. Ik kreeg wel een aantal nette reacties, waaronder één van iemand uit dezelfde stad. Hij wilde hem diezelfde dag nog komen halen. Maar wacht! Nee, hij kon nu toch niet weg, of ik hem niet even kon komen brengen? Uhm... nee. Hij kwam niet uit een te beste buurt, daar ga ik niet een telefoon heen brengen. Als je hem graag wilt, kun je hem best komen halen. Was makkelijk te fietsen.

Uiteindelijk heb ik de telefoon aan mijn zus verkocht. :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:38

Dat laatste heb ik nu ook steeds. Berichten met alleen bedragen, en vd week iemand of ik hem naar dorp 25km verderop kon brengen.
Heb ook gereagerrd dat ik geen bezorgservice ben maar dat verzenden ook een optie is voor 6,95 meer.
Niks meer van gehoord natuurlijk

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:53

Nee, als ik zo'n vraag krijg en er komt een antwoord dat x geen bezorgservice zou ik ook afhaken. Dat kan ook op een meer fatsoenlijke manier gebracht worden als in sorry dat gaat niet lukken, maar voor 6,95 kan ik het met de post laten bezorgen.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:32

Even een vraagje hier. Ik heb dus een Rambo fly protect op Mp staan. Deken zelf is in zeer goede staat alleen de buiksingels moeten een keer opnieuw vast gezet worden. Dat is op zich zo klaar onder de naaimachine. Wat zou zo'n deken waard zijn?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:01

Koekeroekus schreef:
Even een vraagje hier. Ik heb dus een Rambo fly protect op Mp staan. Deken zelf is in zeer goede staat alleen de buiksingels moeten een keer opnieuw vast gezet worden. Dat is op zich zo klaar onder de naaimachine. Wat zou zo'n deken waard zijn?

Heb even bij je advertentie gespiekt, ik zou zelf een foto maken van datgene wat gerepareerd moet worden. Ook wat duidelijkere foto's (staan nu o.a. op z'n kop). Dat scheelt al een hele hoop. ik houd ongeveer dit aan qua berekening:

60 % van de nieuwprijs: bijna tot niet gebruikt
40% van de nieuwprijs: (langere tijd) gebruikt, maar wel netjes en niet beschadigd
minder dan 40% van de nieuwprijs: beschadigd

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:03

Kun je dat zelf niet bij een lokale naaier laten fixen? Dat verkoopt beter dan dat mensen het zelf moeten doen.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:31

Ja die foto's op zn kop komt door de ipad. Zelf laten maken heb ik idd ook al aan zitten denken.

Zal er vanavond eens even naar kijken dank jullie!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:23

Als ik het zelf zou moeten laten maken, zou ik er amper wat voor over hebben, sterker nog, ik zou verder zoeken naar eentje die wel heel is.
Wanneer hij netjes (!) gerepareerd is en verder niet stuk, dan zou ik best interesse hebben.
Als ik jou was, zou ik dan ook zelf de singels vast laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:52

Ik baal even :')

Zaterdag op een FB-groep een big square veelzijdigheid smaragd gevonden van eskadron, samen met de oortjes voor een schappelijke prijs (kaartjes hangen er nog aan). Heb ik net de betaling overgemaakt, is er een nieuwe melding van de groep. Hetzelfde kleur dekje maar dan dressuur, oortjes en bandages voor €5 minder dan de set die ik net heb gekocht. Damn :+ Maar deze set is wel gebruikt geweest, en dat zie je ook wel aardig.
Nouja, ben alsnog blij dat ik al een smaragd heb kunnen scoren waar je geen > €100 voor moet neertellen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:03

Mwa, vind 5 euro verschil dan wel erg meevallen hoor...
Maar je kan altijd een berichtje aan wagen natuurlijk...

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:25

wat is dat toch met de eskadron. Die boot heb ik echt gemist volgens mij! haha
Ik heb andere favo dekjes. inmiddels ook al een hele verzameling voor iemand die niet echt een eigen paard heeft. hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:30

Bij de set die ik heb gekocht is het enkel dekje en oortjes. De andere set is dekje, oortjes en bandages. Dus een item meer voor €5 minder in totaalprijs.

Ik had net het geld al overgemaakt. Zelfs als het geld nog niet is overgemaakt, als je wel al een akkoord hebt en alles hebt afgesproken hoe en wat omtrent betaling/verzending dan vind ik het niet netjes om alsnog af te haken op het allerlaatste nippertje. Het mag uiteraard, daar is iedereen vrij in, maar ik ga er niet moeilijk om doen.

@ Donna: op zich heb ik weinig met eskadron, maar dit dekje viel me onmiddellijk op toen het nog maar net uit was. Het is er ook in het blauw, en vond dat beide zo'n prachtige kleuren. Helaas viel de prijs me toen dik tegen en heb ik het daarom niet gekocht. Achteraf dik spijt van gehad, want toen ik het alsnog wou kopen bleek dat de collectie was uitverkocht en die kleur komt niet meer terug. Ben met periodes aan het zoeken maar die smaragd blijkt lang niet zo makkelijk om te vinden. Of je betaald er een immense prijs voor.
In de nieuwe collectie zit nu de kleur mango, ook zo'n kleur waarvan ik gelijk het gevoel had "wow, DIE is mooi en gaat goed passen". Dus die komt er binnenkort ook.
Ik heb 2 paarden in eigendom en sinds dit weekend eentje in lease van een vriendin. Ik heb 4 dressuurdekjes en 2 veelzijdigheids op dit moment en dan van elk nog een witte versie :+ Best weinig.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:41

Oke nouja ik ben niet zo goed in veel geld uit geven. Ofnouja. een hoog bedrag betalen voor 1 item hahaha
Kan prima geld uit geven. Aan heel veel artikelen.
Zo heb ik vorige week 70 euro uitgegeven bij de primark aan baby kleding. haha
Ik rij op een pension/handel stal en wel steeds mijn eigen project
Heb nu zo'n 8 verschillende kleuren HH pads. Hou van de kwaliteit, zweetopname en droogtijd. En ze liggen mooi onder mijn zadel. Maar heb voor niet 1 meer dan € 10,- betaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:44

Ik koop gewoon wat ik mooi vind als ik dat kan betalen :P Normaal ben ik ook niet het type om zoveel geld uit te geven aan een set, maar deze viel echt 100% in de smaak en helaas worden ze er tweedehands niet bepaald goedkoper op. Dus dat ik nu eentje heb gevonden voor een schappelijke prijs vind ik al een prestatie :))
Denk wel dat ik 'm ga houden als wedstrijdset, dat wel.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:47

Jaa als je zo lang gezocht hebt moet je er zuinig op zijn.
Ik ben nu langzaam hoofdstellen aant verzamelen. hahaha Maar ook deze moeten echt in een leuk prijsje vallen.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:14

Vanavond wordt een groot gedeelte van mijn inboedel opgehaald. De wasmachine is al opgehaald zonder problemen en iemand kwam een prullenbak halen en heeft direct nog 2 dingen meegenomen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:47

Ik had gisteren weer een fijne ervaring. Via MP op een kinderfiets gereageerd, mocht meteen komen en tegen de prijs overnemen van de hoogste bieder.die blijkbaar? Niks meer laten horen had. Leuke kinderfiets gescoord voor 15,- nou vond ik wel een goede deal