Kinke schreef:palousa_boy schreef:Hier zie ik toch een ander patroon. Hier zijn ze veel meer van het "eigen" Franse product. Zoals thioro al zei, zijn daar heel veel labeltjes voor, maar de grootste die je vaak ziet is wel het "made in france". Mensen stiemuleren liever de economie van hun eigen land (lang verhaal met de revolutie etc) dan dat van het buitenland.
Annemiek, dat zou idd een goede stap zijn als iedereen z'n eigen stukje groente of vlees zou produceren, zoals dat vroeger ging. Echter heeft de huidige maatschappij daar geen tijd meer voor. We moeten werken werken werken. Het is bij sommige zo erg dat ze nieteens "tijd" hebben om boodschappen te doen.
Dat roep ik ook al heel lang, de Nederlandse consument moet veel chauvinistiser worden. Nederlandse boeren leveren topkwaliteit. En wat importeren we….vieze rotzooi uit het buitenland (iedereen moet nu toch inmiddels wel weten waar al die verboden legbatterij kooien naartoe zijn gegaan).
En eigen groente en vlees produceren, dat is toch totaal niet haalbaar. Alsof iedereen minstens een hectare heeft om een koe op te houden en plek voor een groentetuin
Het zou wel degelijk kunnen, desnoods collectief, maar dan moet niet elke m2 volgebouwd worden.
Tegenwoordig is de randstad gewoon 1 aaneengesloten gemeente. Het enige dat je op de weg nog tegenkomt zijn de borden welkom/ tot ziens in... Maar zie je echt verschil? Overal staan huizen.
Nog liever bouwen we flats want dan kunnen er meer mensen op die m2 wonen.

Ik hoorde afgelopen weekend nog dat er een aantal vergiftigde roofvogels waren gevonden. Het is belachelijk dat er roofdieren afgeschoten en vergiftigd worden terwijl de natuur zich prima zelf in stand kan houden. 
Dan maar een paar maanden hongerlijden of misschien verhongeren
Hoe vaak ik niet heb gelezen dat diegene geen kaas/eieren mag eten en geen leer mag dragen, want dat is hypocriet. Hier in het topic zelfs nog, zou je als vegetariër geen groente moeten eten want daar zijn ook dieren voor gestorven..