Winter has arrived!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:21

Restistance dat was gisteren idd.

Inmiddels ook code rood voor Friesland.
Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:22

Brainless schreef:
Foaly schreef:
Dat ligt toch nog niet eens 62 km uit elkaar? :+

Je hebt 2 zijden... links en recht... dus 2x 31 km :+

Ja okee :+

Anoniem

Re: Winter has arrived!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:27

Zal ik werk afbellen of? , kan voordeur niet uit , achterdeur wel tot een bepaald punt. Ik moet 10 km fietsen , maar neem de bus maar weet niet of die rijd :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:29

Nou, Noordlaren heeft weer z'n primeur met de ijsbaan. Hij is open!

Hopen dat het nog even duurt voor we de ijsbaan hier open kunnen gooien, want als die open gaat hebben we nog heel veel dagen dikke vorst nodig. En dat hoeft niet zo nodig.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:32

Resistance schreef:
Door de gladheid is er een strooiwagen van de weg geraakt :+

[ [url=m/82N4sR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moet je nagaan hoe erg die mannen 't hebben al deze dagen... Glibberen en glibberen en zij zijn de 'eersten' die eroverheen gaan.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:36

Ik heb al even op de straat geschaatst vandaag :D Hond uitlaten ging zo een stuk sneller. Hij over de sneeuw, ik over het ijs :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:36

Bij mijn vriend op stage heeft ook al een strooiwagen een lantaarnpaal geknuffeld. Was amper te doen zeiden ze..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:38

Haha ijsbaan in Noordlaren wordt eigenlijk normaal gesproken ook zo gemaakt. Is gewoon een skeelerbaan waar ze water op spuiten :+ de natuur heeft nu alleen een handje geholpen. Jammer er alleen dat er waarschijnlijk niemand kan komen :+

Enneh Assen Ommen is denk ik ongeveer 60km. Hele stuk tussen Hoogeveen en Zwolle (40km) stond vanmorgen ook vast. Feest hier!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:38

Broertje is net naar huis gestuurd vanuit zn werk... Hij werkt in Glimmen, moet nu weer terug naar Uithuizermeeden zien te komen. Heb m succes gewenst :+

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:40

Ben zojuist naar huis gestuurd door de baas. Hele provinciehuis moest maar naar huis voordat het echt onbegaanbaar werd. Al is dat natuurlijk al zo op sommige wegen -O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:41

Ik ga om 3 uur weer de weg op, ik moet om 4 uur aan het werk :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:42

Moet van 3 tot 7 werken , maar ik kan niet fietsen en de bus kan die wel rijden.. En hoe is de situatie om 7 uur , kom ik wel thuis met de bus?

Vragen en geen antwoorden :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:54

Collega(s) die met het openbaar vervoer zijn gekomen zijn ook al naar huis. De rest houdt de situatie nauwlettend in de gaten.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:58

miccamaaike schreef:
Winterbanden doen helemaal niks op ijs... dus hellinkjes kun je beter overslaan met dit weer. Enige waar je wat aan hebt zijn spikes, maar ja die hebben we niet in Nederland :+

Heb je ook weinig aan op ijs hoor! Op sneeuw zijn ze geweldig en kan je rijden zoals normaal (uiteraard extra voorzichtig bij bochten/rotondes), maar op ijs zijn het net schaatsen. Rijd er hier 7 maanden per jaar mee :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:59

[***] schreef:
Nope, station is niet mogelijk. Moet ik toch wel een uur voor lopen...

Dan zou ik een foto maken van de ijsbaan voor je huis (auto geen optie), bussen rijden niet (daar is vast een bericht over te vinden) en station is niet op loopafstand, dat kun je op Google maps vastleggen.
Te gek voor woorden natuurlijk dat je het moet bewijzen...

Ik heb net de hond uitgelaten met een paar oude sokken over mijn schoenen. Ik had zowaar een beetje grip terwijl mijn hond schaatste! :))

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:00

Foaly schreef:
F_Orumster schreef:

Tussen Assen en ommen heeft 62km gestaan :')

'
Ja, dat vroeg ik me ook al af, maar ze zullen de plaatsnamen misschien niet helemaal juist hebben? En nee was 1 kant op, want ANWB geeft aan in welke richting het is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:03

Pff, net de honden uitgelaten. Voor het eerst in hun leven mochten ze los mee over de weg omdat er toch amper een auto rijd. De stoep was niet te doen, daar gingen de honden zelfs op hun smoel.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:07

Ik begin m toch wel te knijpen.. heb begin vorige week nieuwe zakjes besteld voor mijn stoma, maar post kwam gister niet uiteraard, vandaag niet, ook logisch en heb nu nog maar 3 zakjes... oeps!!!! Hoop dat ik het ga redden. :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:09

F_Orumster schreef:
Tussen Assen en ommen heeft 62km gestaan :')

Ja, dat vroeg ik me ook al af, maar ze zullen de plaatsnamen misschien niet helemaal juist hebben? En nee was 1 kant op, want ANWB geeft aan in welke richting het is.

(sorry voor de quote verpesting)

Assen - Ommen is ongeveer 60km, dus kan prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:10

Ik ben afgebeld door de boer , ik ben ook ijsvrij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:21

Winterbanden doen idd weinig op ijs. Met vierwielaandrijving heb je al wat meer grip, maar daar geldt alsnog hetzelfde: als je gaat glijden, ga je gewoon glijden. Met Spikes kom je in ieder geval verder.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:37

Als je gaat glijden, rem en gas los, en laten rollen, als je die ruimte hebt. Kon het een paar jaar terug met de verijsde sneeuw goed uitproberen.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:44

Van mij mag dit weer wel even duren, mijn werkgever neemt geen enkel risico en houdt ook vandaag weer de winkel dicht. Deze extra vrije dagen zo na de decembermaand bevallen me prima. :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:49

Rawr schreef:
Van mij mag dit weer wel even duren, mijn werkgever neemt geen enkel risico en houdt ook vandaag weer de winkel dicht. Deze extra vrije dagen zo na de decembermaand bevallen me prima. :j

Ik wil naar mijn beesten kunnen, een dag om hulp vragen lukt nog, maar daarna voelt dat erg fout. Er wordt hier voor de deur geschaatst en ook de andere wegen zijn op verschillende plekken goed glad.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:53

Shadow0 schreef:
Als je gaat glijden, rem en gas los, en laten rollen, als je die ruimte hebt. Kon het een paar jaar terug met de verijsde sneeuw goed uitproberen.

Als je voorwielaandrijving hebt en je laat rem/gas los, rem je af op de motor.
Dat houdt in dat je alleen afremt op de voorwielen en breekt de achterzijde makkelijker uit.
(Tenzij je echt alleen maar rechtuit gaat, maar dat is helaas niet vaak het geval).

Met achterwielaandrijving werkt het wel.

Als je ABS hebt; vol remmen en blijven sturen en kijken naar de plek waar je heen wilt (dus niet kijken naar de boom/tegenligger, maar kijken naar een open plek).