Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:11

The_Cat schreef:
Inderdaad, zeer goede tip hierboven!

Nooit verwijtend overkomen, maar gewoon duidelijk maken wat voor je gevoel je krijgt in een situatie. Is meestal ook beter te begrijpen voor de tegenpersoon, en zo zorg je ervoor dat ze zich niet zo snel 'in hun gat gebeten' gaan voelen :)

Veel succes met gesprek!

Dit dus. En je kunt eventueel ook A vragen hoe zij een geode relatie ziet?

Ik krijg nu een beetje het gevoel dat je A en haar doen en laten wel heel erg onder een vergrootglas legt. Dat je door een hele moeilijke periode gaat (laten we wel wezen, puberteit is lastig en ouders die net gescheiden zijn is lastig en een nieuwe partner van een ouder (bevestiging dat een scheiding wel heel definitief is) is lastig en volgens mij ben je ook nog erg onzeker van jezelf, dus dubbel lastig allemaal). Maar heb ook het idee dat je daardoor sommige dingen misschien heel anders opvat dan zo bedoelt. Jouw ouders kennen je natuurlijk al je hele leven en weten hoe je kunt reageren. A kent jou natuurlijk niet of amper. En misschien houdt ze bewust een beetje afstand, omdat ze geen verkeerde dingen tegen je wil zeggen. En lees jij daar weer uit dat ze niet in jou geinteresseerd is (wat uiteraard mogelijk is, maar het hoeft niet perse)

Als ik op een feestje ben, dan praat ik ook amper met de kinderen van mijn vriend. Gewoon omdat ik op dat moment ook met een boel andere mensen kan praten, mensen die ik niet vaak zie. Niet omdat ik geen interesse heb in de kids.

Kijk ook eens hoe je zelf op A reageert. Als ze vraagt of je niets aan je haar hebt gedaan, is dat dan een open of gesloten vraag voor je?

Ik wil niet zeggen dat jij zo bent, maar ik ken ook mensen waar je gewoon echt geen gesprek mee kunt onderhouden. Voorbeeldje:
Ik: jemig, wat was het koud vanmorgen zeg, mijn tenen waren bevroren
die ander: ja
stilte....
Ik: heb jij nog wat kunnen doen met je paard met deze kou:
die ander: nee
stilte....
Ik: gaat het weer goed nu met je merrie dan? want die had toch een peesblessure?
die ander: gaat weer goed
stilte.

Snap je beetje wat ik bedoel?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:32

Yenni schreef:
Dankjewel. Ik vind dat weer heel spannend en eng ook omdat k niet word gelooft....

Yenni, of ze je geloven of niet, het is jouw beleving. En daar gaat het om. Ook al zeggen zij dat het niet waar is, neemt dat niet weg dat jij het wel zo voelt. Erkenning is belangrijk, zeker op jouw leeftijd en met je hooggevoeligheid maar probeer te onthouden dat wat jij voelt net zo waar is zonder dat zij dat erkennen.
En probeer je energie in positieve dingen te steken en niet in die nieuwe vriendin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:01

Coloured schreef:
Yenni schreef:
Dankjewel. Ik vind dat weer heel spannend en eng ook omdat k niet word gelooft....

Yenni, of ze je geloven of niet, het is jouw beleving. En daar gaat het om. Ook al zeggen zij dat het niet waar is, neemt dat niet weg dat jij het wel zo voelt. Erkenning is belangrijk, zeker op jouw leeftijd en met je hooggevoeligheid maar probeer te onthouden dat wat jij voelt net zo waar is zonder dat zij dat erkennen.
En probeer je energie in positieve dingen te steken en niet in die nieuwe vriendin.

Precies!

Yenni

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:13

Hallo ben ik weer...

Ik zit er echt door heen nu....

Ik ben vanmiddag meteen gegaan en gepraat. A schoot meteen in de verdedeging door te zeggen dat Zij niks fout deed. (En ja dit heeft ze echt zo gezegt.)
Ze heeft ook gezegt dat gister avond haar en mijn vaders avond verpest was/is. Ze snapt me niet en schoot alleen maar in de verdedeging en bleef maar zeggen dat ze niks fout doet. Papa onderbrak haar wel zo nu en dan en ging ook soms tegen dr in. Ik heb het gevoel dat papa me wat meer begrijpt.

Maar met andere woorden het ligt aan mij en ik moet het gaan aanpakken met de psygoloog. (Dit heeft A niet zo gezegt maar je kan dat er goed op uit maken vind ik.)

Ik heb alleen vanuit mezelf gesproken en geen aannames gemaakt. Ik ga er iig geen energie in steken, ik heb mijn plicht gedaan denk ik zo.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:16

Yenni, ik zou de komende tijd even niet naar je vader gaan, gewoon een week of 2. Want dan krijgen jullie allebei even rust en kun je daarna altijd nog eens praten met je vader. Jammer dat het zo gaat, je hebt je best gedaan.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:17

Als ik jou was zou ik tegen je vader zeggen dat als het niet gauw verbetert, jij niet meer mee gaat naar haar of bij je moeder gaat wonen. Zijn vriendin is niet jouw probleem en schijnbaar wordt dat het nu wel. Als A al die dingen zo zegt, doet ze heel dom en voelt ze zich vernederd of iets dergelijks? Heel apart.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:19

Ik vind dat persoonlijk een hele grote stap. Ik denk dat ik daar mentaal niet sterk genoeg voor ben...

----
Ja A voelde alsof zij alles opeens fout deed en het nooit goed bij mij kon doen en zij niet op haar tenen mocht lopen want zei is en blijft de volwassenen. (Zo zei A het..)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:20

Je kan het proberen toch? Je weet pas of je er mentaal (niet) sterk genoeg voor bent, zodra je het probeert. Je hoeft het ook niet uit het niets te doen, je kunt het wel gewoon overleggen met je ouders. Je vader zal begrijpen dat jij ook rust nodig hebt en dit je veel stress oplevert (kun je ook gewoon zo zeggen).

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:26

TS veel sterkte :(:)
Zoals ik al verwachte heb je aan A niet veel en helpt je vader ook niet echt.

Ik begrijp dat alle weken bij je moeder wonen je ook niet echt aanspreekt.
Ik weet niet wat daarvan de reden is maar als je dat echt niet wil kun je wel zeggen dat je in het weekend gewoon in het huis van je vader blijft en niet meegaat met A.
Je kunt best 2 daagjes alleen in een huis blijven, zeker als je kunt bellen als er iets mocht zijn en een pizza in de oven duwen lukt je vast wel.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:36

Ja... ik vind het vooral heel eng om de stap te zetten om bij mama te gaan wonen....

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:38

Dankjewel allemaal <3

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:38

Yenni schreef:
Ik vind dat persoonlijk een hele grote stap. Ik denk dat ik daar mentaal niet sterk genoeg voor ben...

----
Ja A voelde alsof zij alles opeens fout deed en het nooit goed bij mij kon doen en zij niet op haar tenen mocht lopen want zei is en blijft de volwassenen. (Zo zei A het..)

Ach nee, sterkte :(

Dus jij moet wel op je tenen lopen dan? -O-

Weet ja al wat je nu dan gaat doen? Nog een keer privé met je vader praten? Voorlopig naar je moeder? Of gewoon het laten zoals het is?

Ik vind het echt heel vervelend voor je...

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:39

het is misschien heel eng TS, maar ik denk dat je er heel veel rust voor terug gaat krijgen :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:39

Je hoeft niet per se bij haar permanent te gaan wonen :) Maar misschien wel dat je wat langer bij haar blijft, dus in plaats van de vaste twee weken, vier weken. Dan kan je ook een beetje bekoelen en je vader en A ook en misschien kunnen jullie daarna met een frisse start beginnen!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:57

Moet ik over nadenken... ik heb echt geen flauw idee wat te doen nu...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:58

Wat goed dat je gezegd hebt hoe je het ervaart.
Het kan zijn zijn dat de vriendin zich er niet van bewust was en ze door de schrik zo defensief reageerde. Het kan nog veranderen, als ze er over heeft kunnen nadenken.
Je hoeft niet op stel en sprong een beslissing te nemen.
Geef jezelf en anderen wat tijd om een goede oplossing te vinden.Je hebt een volgende stap gezet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 21:03

Vinden jullie dat ik mijn deel heb gedaan en A nu moet gaan nadenken? Of ben ik wat vergeten?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:05

Yenni, alle goedbedoelde afviezen even daargelaten.

Wat wil JIJ nu eigenlijk?

Wil je je vader blijven zien? Wil je A blijven zien? Wil je naar je vader als A er is? Of wil je niet naar je vader als A er is?
Wil je bij je moeder slapen als je vader bij A slaapt die za-zo-di? Of slaap je dan liever alleen in je vaders huis?

Kortom, wat wil JIJ?

Even een edit erbij:
Ik vind het heeeeeel knap van jou (onzeker meiske) dat zo het gesprek durft aan te gaan met volwassenen. ook al krijg je niet de gewenste antwoorden of kun je er niets of weinig mee. Je hebt het geprobeerd. Maar als ik heel eerlijk ben, wat wij vinden, is niet zo relevant. Kijk wat je zelf wilt, wat jij diep in je hart wilt, zonder anderen te pleasen.

Ik vermoed dat jullie allebei gewoon erg onzeker zijn en niet weten wat je met de situatie aanmoet. Ik zou eerst voor mezelf willen weten wat ik zelf wil (wat ik hierboven zei). En wil je beiden (a en papa) blijven zien, blijf dan gewoon vriendelijk tegen A, maar zoek geen goedkeuring (meer) bij haar. Niet doodzwijgen ofzo. Ook niet tussen je pa en haar in gaan staan. Maar gewoon netjes en zonder rancune "dag", "doei", "welterusten" of "hoe was jouw dag" / "ben je naar de kapper geweest. staat je leuk" (bij wijze van) zeggen en verder gewoon lekker je Eigen ding doen. Mijn bonusdochter is wat jonger dan jij bent, maar zij vermaakt zich prima op haar Eigen stekkie in huis. Zoekt daar de "rust" om met haar vrienden te chatten of filmpjes / series op haar foon te kijken. Prima. En als ze erbij komt zitten: ook prima. Ze gaat volwassen worden en maakt zich zo wat los van ons (de volwassenen).
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 04-01-16 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:07

Ik ben bang dat je er gewoon vanuit moet gaan dat jullie erg verschillende karakters hebben die elkaar niet begrijpen.

Die reactie van die vriendin doet vermoeden dat ze gewoon niet begrijpt wat jouw denkwijze is en jij begrijpt haar duidelijk ook niet.

Je hebt gedaan wat je kunt en dat is lovenswaardig :j
Ik zou het laten bezinken door een paar weken bij je moeder te blijven om dan daarna een nieuwe start te maken.
Probeer haar als een werk collega te zien ipv als een potentiele vriendin.

En inderdaad, wat wil jij precies?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:09

Wat stoer van je dat je dit gesprek bent aangegaan met A! Super dapper van je :j
Helaas dan dat het gesprek niet zo verlopen is als jij gehoopt had, jij hebt je best gedaan.

En als zij niet op haar tenen wilt lopen omdat zij volwassen is, moet jij dat maar doen terwijl jij je steeds al aanpast? Je gaat mee naar haar huis, schrijft een brief, opent het gesprek... Soms helpt het niet en moet je even afstand nemen.

En dat afstand nemen hoeft niet te betekenen dat je nooit meer terug kan. Zie het meer als een weekje vakantie van je pa en A. Misschien bevalt het en misschien wil je daarna terug. Maar het geeft jullie beide even rustig de tijd om te denken en het is dan niet zo een grote "verplichting" om te gaan. :j
Of de regeling veranderen dat je een paar dagen minder gaat per maand? Het hoeft geen grote stap te zijn natuurlijk. JIJ moet gaan kijken waar JIJ je goed bij voelt, wat JIJ wilt. Niet zij, maar JIJ.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:15

A moet niets, ze bepaalt zelf hoe ze hiermee om zal gaan.

Op zich vind ik dat ze niets fout heeft gedaan, ze ziet denk ik gewoon de dingen anders dan jij. Ze komt verkeerd over op jou en blijkbaar ook omgekeerd.

Ik zou het ook even laten bezinken en geen overhaaste beslissingen nemen.

Wel knap inderdaad dat je het gesprek bent aangegaan.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 21:16

Ik wil papa graag blijven zien en A mag gewoon komen en ik zal gewoom hoi zeggen maar ik weet niet goed wat ik niet wil.... mijn hoofd is heel vol op het moment......

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:20

Yenni schreef:
Ik wil papa graag blijven zien en A mag gewoon komen en ik zal gewoom hoi zeggen maar ik weet niet goed wat ik niet wil.... mijn hoofd is heel vol op het moment......

Kijk, zolang jij weet wat JIJ wilt, kun je dat (als je hoofd weer lekker leeg is) doen. Het gezellige praten kun je dan bijvoorbeeld met je vader doen. En inderdaad gewoon "hoi" naar A is netjes. Geeft jullie beiden misschien rust.

Je hebt een moeilijk en moedig gesprek gehad, dus geen wonder dat je hoofd vol is. Gewoon even lekker met een dekentje op de bank kruipen en even nietsdoen, Yenni-tijd.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 21:25

Awhh <3

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:26

En kan je niet naar je papa wanneer ze er niet is? Ze komt klaarblijkelijk ook naar je papa thuis, dus kan je dan geen moment zoeken om haar niet even te moeten zien?