Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:29

Het banketstaaf is, je betaald niet voor een zitplek maar voor het vervoer. >;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:39

Gloa schreef:
Ik ben gek op de mat64 *\o/* hele leuke trein om te rijden en erg betrouwbaar. Ben blij dat ze nog even blijven :o

Heb toch 1 keer ernstig moeten lachen met mat 64. Uiteraard, op weg terug naar huis viel het treintje helemaal dood toen de machinist wilde optrekken bij een station. Wat hij ook deed, geen leven meer in te blazen. De machinist had er goed de pest over is, hij had maar krap 12 uur tussen 2 diensten. Hij geeft van frustratie een schop opzij met zijn voet vanuit zijn stoel, niet eens hard dus, en het ding komt spontaan weer tot leven :oo :wow: _O- _O- . De 6 stops daarna gewoon probleemloos gemaakt, nergens een meldlampje wat brande, helemaal niks :? _O- _O- _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:04

liekec schreef:
Ik heb een hekel aan mensen met een maat of 4 meer in het OV. Dan houden ze twee stoelen bezet, en moet ik dus gaan staan. Volgens mij betalen zware mensen ook gewoon voor 1 kaartje? Als je dan te dik bent voor 1 stoeltje moet je maar gaan staan is mijn mening. Kunnen weer twee mensen wél zitten.

Ik ben dus zo'n dikkerd, maar als ik zit en naast me kijk zit ik nog netjes op de ene/'eigen' helft.
Alleen als degene naast me ook wat breder is of lekker breed gaat zitten (die heb je er ook), heb ik geen bewegingsruimte meer. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:05

liekec schreef:
Ik heb een hekel aan mensen met een maat of 4 meer in het OV. Dan houden ze twee stoelen bezet, en moet ik dus gaan staan. Volgens mij betalen zware mensen ook gewoon voor 1 kaartje? Als je dan te dik bent voor 1 stoeltje moet je maar gaan staan is mijn mening. Kunnen weer twee mensen wél zitten.

En jij denkt dat sommige mensen voor hun lol zo zijn?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:17

De meeste mensen met overgewicht zijn dat door te veel eten en te weinig bewegen. Ziektes natuurlijk uitgesloten.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:18

liekec schreef:

Je betaald voor je reis hoor, niet persé voor een zitplek. En als je er last van hebt kan je toch gaan staan? Ik word er ook niet blij van als iemand te breed is voor zijn/haar stoeltje, maar ik ben blij dat ik kan zitten en de persoon naast mij ook dus dan kruip ik zelf wel naar de zijkant toe zodat we allebei een beetje bewegingsvrijheid hebben. In een vliegtuig vind ik dit een ander verhaal overigens

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:21

purny schreef:
liekec schreef:

En jij denkt dat sommige mensen voor hun lol zo zijn?

Dat zeg ik toch nergens :')

En amburtjoz, ik heb het dus over de mensen waar je geeneens naast past. En dat er dan dus een leeg (halfleeg) stoeltje over blijft.

Lor, als jij nog op je eigen stoeltje past, val je niet in de groep waar ik het over heb hoor.

En in een vliegtuig vind ik het hetzelfde verhaal, want ik moet namelijk 4 uur op een dag reizen, wat ongeveer gelijk is aan een vlucht. Dus ja dan irriteer ik me daar wel aan. :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:07

Met verschil dat je in een vliegtuig volgens mij wel voor een stoel betaald (en meer als je zwaar bent) en de rest puur voor het vervoer

x_annelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:30

Mensen die bellen in een stilte coupé. :') Ik was dus een keer met mijn tante in een stilte coupé, begon een vrouw achter ons luidkeels te bellen, mijn tante dus alle vragen die ze stelde doodleuk beantwoorden. Zoals; Vrouw: Zou ik lopen of met de fiets gaan? Tante: Nee, ga vliegend joh. :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:37

Het aller ergste vind ik schreeuwende, jankende kinderen of kinderen die achter elkaar aan door de coupé heen rennen.
Hou je kind alsjeblieft bij je -O-.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:41

of mensen die meekijken op je telefoon.. *zucht*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:50

mensen die de hele tijd appen zodat je volcontinue dat deuntje weer hoort.
Zet. Verd*mme, Je. Ringtone. uit! _-:(

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:57

lor1_1984 schreef:

Of het geluid van het toetsenbord, ook irritant

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:01

Mensen die in de bus even een mandarijntje gaan pellen. :=

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:07

Flying_Angel schreef:
lor1_1984 schreef:

Of het geluid van het toetsenbord, ook irritant

hahaah omg die was ik vergeten. zat afgelopen week nog met zo eentje in de bus. die zijn pas echt irritand

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:04

x_annelies schreef:
Mensen die bellen in een stilte coupé. :') Ik was dus een keer met mijn tante in een stilte coupé, begon een vrouw achter ons luidkeels te bellen, mijn tante dus alle vragen die ze stelde doodleuk beantwoorden. Zoals; Vrouw: Zou ik lopen of met de fiets gaan? Tante: Nee, ga vliegend joh. :')

Dit doe ik ook :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:17

lor1_1984 schreef:
Ineke2 schreef:
Lor1: ik had omdat de trein toch bijna leeg was gewoon zelf opgestaan en weer een andere plek gezocht :') mits tenzij ;) ik veel bagage mee zou hebben dan.

Ging wat lastig, anders had ik dat natuurlijk ook gedaan. :)

Haha oeps moest inderdaad tenzij zijn of mits ik niet al te veel bagage bij mij zou hebben. Iets te snel getypt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:18

Ik ben met opzet dik om mensen als jij uit het OV te weren :j , ga maar lekker staan :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:33

Inoterry schreef:
Gloa schreef:
Ik ben gek op de mat64 *\o/* hele leuke trein om te rijden en erg betrouwbaar. Ben blij dat ze nog even blijven :o

Heb toch 1 keer ernstig moeten lachen met mat 64. Uiteraard, op weg terug naar huis viel het treintje helemaal dood toen de machinist wilde optrekken bij een station. Wat hij ook deed, geen leven meer in te blazen. De machinist had er goed de pest over is, hij had maar krap 12 uur tussen 2 diensten. Hij geeft van frustratie een schop opzij met zijn voet vanuit zijn stoel, niet eens hard dus, en het ding komt spontaan weer tot leven :oo :wow: _O- _O- . De 6 stops daarna gewoon probleemloos gemaakt, nergens een meldlampje wat brande, helemaal niks :? _O- _O- _O-

Het was echt Plan T :)) vond ik zo leuk om weer eens te zien :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:41

omg, ik zat laatst in de bus van Utrecht, naar mijn woonplaats terug (woonplaats is eindhalte.) en er waren genoeg plekken vrij, voor mij en naast mij, ik had mijn zware rugzak naast mij gezet, en oortjes in en muziek te luisteren. kwam er een jonge man, dus ik doe mijn oortjes uit, en hij zegt, mag ik naast je zitten? ik zeg er zijn nog genoeg plekken vrij toch? waarop de jonge man een beetje dreigend zegt maar ik wil naast jou zitten! ik zeg maar voor mij en naast mij zijn ook nog plekken vrij. hij begon steeds harder zijn stem te verheffen en zei nogmaals ik wil naast jou zitten! de buschauffeur keek al een aantal keer in zijn spiegel en stopte bij de eerst volgende halte, en vroeg of alles goed ging, ik zei daarop dat de jonge man persee naast mij wilde zitten terwijl er plaats genoeg was. de jonge man pakte met een chagerijnig hoofd zijn tas op en schreeuwde of die deur gvd open kon, zodat hij niet meer in de bus bij deze k*t ho*r (bedoelde hij mij mee.) hoefde te zitten.
ik dacht wat overkomt mij hier nou 8)7

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:55

Rebecca schreef:
Ik ben met opzet dik om mensen als jij uit het OV te weren :j , ga maar lekker staan :evaw:

Das ook vervelend als je jezelf zo beperkt voor die ene persoon die dan moet staan.

:')

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:27

savannah030x schreef:
omg, ik zat laatst in de bus van Utrecht, naar mijn woonplaats terug (woonplaats is eindhalte.) en er waren genoeg plekken vrij, voor mij en naast mij, ik had mijn zware rugzak naast mij gezet, en oortjes in en muziek te luisteren. kwam er een jonge man, dus ik doe mijn oortjes uit, en hij zegt, mag ik naast je zitten? ik zeg er zijn nog genoeg plekken vrij toch? waarop de jonge man een beetje dreigend zegt maar ik wil naast jou zitten! ik zeg maar voor mij en naast mij zijn ook nog plekken vrij. hij begon steeds harder zijn stem te verheffen en zei nogmaals ik wil naast jou zitten! de buschauffeur keek al een aantal keer in zijn spiegel en stopte bij de eerst volgende halte, en vroeg of alles goed ging, ik zei daarop dat de jonge man persee naast mij wilde zitten terwijl er plaats genoeg was. de jonge man pakte met een chagerijnig hoofd zijn tas op en schreeuwde of die deur gvd open kon, zodat hij niet meer in de bus bij deze k*t ho*r (bedoelde hij mij mee.) hoefde te zitten.
ik dacht wat overkomt mij hier nou 8)7

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat hier het probleem is, als hij toch op dat plekje naast jou wil zitten... boeien. ;) Ik zou zonder erbij na te denken mijn tas wegpakken, als hij daar blij van word :o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:29

Nouja, het is wel een beetje raar natuurlijk.. :')
Maar ik zou waarschijnlijk mijn tas op hebben gepakt en dan zelf ergens anders gaan zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:31

Ook zo'n irritant iets. Maar niet in de bus maar als je op de bus of tram moet wachten. Bedelende mensen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:31

Captain schreef:
Nouja, het is wel een beetje raar natuurlijk.. :')
Maar ik zou waarschijnlijk mijn tas op hebben gepakt en dan zelf ergens anders gaan zitten.

Dit idd. Ik was aan de overzijde gaan zitten ofzo _O-