xxCYNNxx schreef:Lara_Silver schreef:Het overgrote deel van de moraalridders op bokt zullen sowieso nooit hun antwoord slechts om een 'ja' of een 'nee' formuleren. Ze zullen altijd en persé moeten benadrukken hoe terecht een straf is en hoe fout de jij, de ts wel niet bezig bent. Dat het overgrote deel zonder twijfel zelf wel eens iets heeft gedaan waar ze later zo hard over oordelen laten ze voor gemak buiten beschouwing of ontkennen het. Het is gewoon een feit waar alvorens men een topic opent rekening mee gehouden moet worden.... En laat je je dan ook nog kennen = reltopic.
nee hoor, deze zogenaamde moraalridder heeft in dr jonge jaren genoeg geflikt, als ik dat allemaal zou vertellen dat vallen de echte Bokt moraalridders spontaan flauw.
Verschil was wel dat als ik betrapt werd en een boete/straf kreeg ik daar niet over ging zeuren dat het onterecht was. Vond ik het leuk? Nee, natuurlijk niet, maar ik wist wel dat het terecht was, dus ik ging geen domme argumenten verzinnen om er onder uit te komen.
En dat punt is waar zo'n beetje iedereen hier over valt, dus laat die term moraalridders maar weg hoor, want dat is zo'n gigantische bullshit term die ook nog eens te pas en onpas incorrect wordt gebruikt. Maar begrijpend lezen is erg moeilijk.
Ach stel je niet zo aan! De term moraalridder is hier schitterend van toepassing! Daarbij ga ik echt geen 19 pagina's doorspitten waarvan de inhoud zich makkelijk laat raden. Als je mijn berichtgeschiedenis gelezen had, om even in te gaan op je 'begrijpend lezen'; dan zie je dat ik twee keer aanhaal dat als je onzin uithaalt, en je dat ook wéét, en dat consequenties heeft je je mond houdt en het aanvaard. Dat geld voor school, voor uitgaan, voor werk, voor alles. Daarom zeg ik ook dat ik het jammer vind dat ze de boete hier komt beklagen, nergens voor nodig.
Wat dan wel weer typisch is om te zien dat er een horde mensen (want 19 pagina's in een beetje tijd, daar zijn veel bokkers voor nodig) allemaal voor het gemak maar de bal vergeten en volledig op de persoon spelen, vanaf de eerste pagina al. Nergens meer nuance, nergens meer relativeren. En dat heeft noch nut, noch draagt het bij aan de sfeer van het forum. Want dit topic is een voorbeeld van velen, met zeer uiteenlopende onderwerpen. Dus inderdaad, moraalridders.