Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Geryon schreef:Niet het verbergen zelf maar de reden om het te verbergen. Die is voor veel mensen verschillend bij het seks hebben met de partner en seks hebben met gewoon anderen. In mijn post staat DENK IK. En die reden van mij is iets met normen en waarden. Ik denk dat ik dat niet helemaal uit hoef te leggen?
Goof schreef:Geryon schreef:Ik vind het zelf altijd een beetje raar, omdat ik dat geen goed voorbeeld (anderen weer wel, kwestie van verschillende normen en waarden) vind en een moeder dat wel moet geven. Je houdt het dan wel verborgen, maar precies de reden daarvoor is mijn reden om er negatief over te denken, denk ik.
Een kind krijgen betekent toch niet dat je sexleven ophoudt?
Ongeacht of je nou samen bent met de vader of niet?
*Bowen schreef:Geryon schreef:Niet het verbergen zelf maar de reden om het te verbergen. Die is voor veel mensen verschillend bij het seks hebben met de partner en seks hebben met gewoon anderen. In mijn post staat DENK IK. En die reden van mij is iets met normen en waarden. Ik denk dat ik dat niet helemaal uit hoef te leggen?
Eigenlijk wel.... Want helemaal snappen doe ik het niet.
Het lijkt me logisch dat je je kinderen niet confronteert met je seksleven, of dat nu met de andere biologische ouder is of niet. Het lijkt me ook logisch dat je niet iedere week een "nieuwe" papa/mama aan ze voorstelt, dit omdat dat verwarring en verdriet kan veroorzaken. Dat je vanuit dat idee een wippertje niet bij je kinderen brengt lijkt me dus ook logisch.
Dat heeft naar mijn mening weinig te maken met dat je het toch stiekem als negatief ziet, als slecht voorbeeld ziet, maar meer dat je kinderen niets met jouw seksleven te maken hebben.
Geryon schreef:Goof schreef:
Een kind krijgen betekent toch niet dat je sexleven ophoudt?
Ongeacht of je nou samen bent met de vader of niet?
*heeft nu al spijt van de niet bokt correcte post*
Ik zeg dat ook helemaal nergens.
Seks zonder relatie is uberhaupt al niet mijn opvatting van seks. Mag ik dat? Mag ik mijn mening hebben ookal is ie 'anders'?? In ieder geval, bij iemand met voorbeeldfunctie vind ik het nog minder. Vandaar.
Geryon schreef:Bowen schreef:
Eigenlijk wel.... Want helemaal snappen doe ik het niet.
Het lijkt me logisch dat je je kinderen niet confronteert met je seksleven, of dat nu met de andere biologische ouder is of niet. Het lijkt me ook logisch dat je niet iedere week een "nieuwe" papa/mama aan ze voorstelt, dit omdat dat verwarring en verdriet kan veroorzaken. Dat je vanuit dat idee een wippertje niet bij je kinderen brengt lijkt me dus ook logisch.
Dat heeft naar mijn mening weinig te maken met dat je het toch stiekem als negatief ziet, als slecht voorbeeld ziet, maar meer dat je kinderen niets met jouw seksleven te maken hebben.
Ik weet van veel mensen dat ze het wel verbergen omdat ze het een slecht voorbeeld vinden voor hun kinderen.
Geryon schreef:Niet het verbergen zelf maar de reden om het te verbergen.
Citaat:En die reden van mij is iets met normen en waarden. Ik denk dat ik dat niet helemaal uit hoef te leggen?
Het oordeel van afgelikte boterham deel ik niet tenzij iemand alles en iedereen afneukt.
). Volkomen normaal hier, maar ik vind het minder en vind wiet roken dan ook een slecht voorbeeld.
Zinzi_jewel schreef:Uiteraard is er ergens die aantrekkingskracht nodig of die vonk . Om
Überhaupt een ONS te kunnen/ willen hebben .
Iets moet je aantrekken Al zijn het maar die mooie ogen , of de glimlach ...
Maar moet dat perse relatie MATERIAAL zijn , nee
No way ...
Dan had ik toch wel een beetje te veel gebroken relaties gehad .
Zou gaan denken dat er wat mis was met me
Geryon schreef:Dat lijkt me toch wel voor de hand liggend?
sallandval schreef:Nou ja, noem het Hoe je wilt. Bij mij is die aantrekkingskracht nou net de basis van verliefdheid. Bij mijn man heb ik ook nog een hele tijd volgehouden dat ik niet verliefd was... volgend jaar zijn we 10 jaar getrouwd dus stiekem was ik al lang hopeloos verloren. Iets met niet gekwetst durven worden en zo.
Voor de dames die zeggen dat aantrekkingskracht en verliefdheid 2 verschillende dingen zijn: wat is/was er dan 'mis met' de mannen die wel ONS materiaal maar dus geen relatiemateriaal zijn?
, en dan kan ik zeker aangetrokken tot diegene zijn, als je ook nog een beetje een praatje met zo iemand kunt maken en met hem kunt lachen. Dan is dat prima als fwb of ONS. Huertecilla schreef:Geryon schreef:Dat lijkt me toch wel voor de hand liggend?
Nee.
Wat jij met ´geen goed voorbeeld´ defacto aangeeft is dat je dit het andere wel een goed voorbeeld vindt, beter vindt; defecto de hogere moraal.
Je programmeert die kinderen met een idee over de beste keuze, onthoudt ze defacto een vrríje keuze, de vrijheid om hun eigen waardes te ontwikkelen.
Callisto04 schreef:In wezen doen we dat allemaal, je geeft op één of andere manier door wat je zelf aan waarden en normen hebt.
Callisto04 schreef:HC, quasi elke bokker die op jou reageert heeft het idee dat jij jouw manier van leven, met jouw waarden en normen, wil opleggen/opdringen, op zijn minst dat je je superieur voelt tov mensen die op seksueel vlak andere keuzes maken. Jij beweert van niet, dan is er duidelijk op zijn minst een probleem met hoe je communiceert, dus ik ben er vrij zeker van dat je jouw normen en waarden onbewust zeer sterk doorgeeft/als de beste optie communiceert aan jouw zoon. Of hij het er daarom mee eens zal zijn en eenzelfde keuze zal maken of zich er juist tegen zal afzetten is nog wat anders.