Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij met iemand naar bed gaan waarvan je van te voren weet dat je er geen relatie mee wil

Ja
730 (59%)
Nee
503 (40%)

Totaal aantal stemmen: 1233

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:43

Doen en verbergen is meer een kromme redenering. Dat iemand die aangeeft dat ze het niet zou doen en wel begrijpt dat het verborgen wordt is in lijn met haar idee. Denk ik.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:44

Tuurlijk.

Als je allebei hetzelfde wil tenminste!

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:46

Geryon schreef:
Niet het verbergen zelf maar de reden om het te verbergen. Die is voor veel mensen verschillend bij het seks hebben met de partner en seks hebben met gewoon anderen. In mijn post staat DENK IK. En die reden van mij is iets met normen en waarden. Ik denk dat ik dat niet helemaal uit hoef te leggen?

Eigenlijk wel.... Want helemaal snappen doe ik het niet.

Het lijkt me logisch dat je je kinderen niet confronteert met je seksleven, of dat nu met de andere biologische ouder is of niet. Het lijkt me ook logisch dat je niet iedere week een "nieuwe" papa/mama aan ze voorstelt, dit omdat dat verwarring en verdriet kan veroorzaken. Dat je vanuit dat idee een wippertje niet bij je kinderen brengt lijkt me dus ook logisch.
Dat heeft naar mijn mening weinig te maken met dat je het toch stiekem als negatief ziet, als slecht voorbeeld ziet, maar meer dat je kinderen niets met jouw seksleven te maken hebben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:48

Goof schreef:
Geryon schreef:
Ik vind het zelf altijd een beetje raar, omdat ik dat geen goed voorbeeld (anderen weer wel, kwestie van verschillende normen en waarden) vind en een moeder dat wel moet geven. Je houdt het dan wel verborgen, maar precies de reden daarvoor is mijn reden om er negatief over te denken, denk ik.

Een kind krijgen betekent toch niet dat je sexleven ophoudt?
Ongeacht of je nou samen bent met de vader of niet?
>;)

*heeft nu al spijt van de niet bokt correcte post :') *

Ik zeg dat ook helemaal nergens.

Seks zonder relatie is uberhaupt al niet mijn opvatting van seks. Mag ik dat? Mag ik mijn mening hebben ookal is ie 'anders'?? In ieder geval, bij iemand met voorbeeldfunctie vind ik het nog minder. Vandaar.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:50

Bowen schreef:
Geryon schreef:
Niet het verbergen zelf maar de reden om het te verbergen. Die is voor veel mensen verschillend bij het seks hebben met de partner en seks hebben met gewoon anderen. In mijn post staat DENK IK. En die reden van mij is iets met normen en waarden. Ik denk dat ik dat niet helemaal uit hoef te leggen?

Het lijkt me logisch dat je je kinderen niet confronteert met je seksleven, of dat nu met de andere biologische ouder is of niet. Het lijkt me ook logisch dat je niet iedere week een "nieuwe" papa/mama aan ze voorstelt, dit omdat dat verwarring en verdriet kan veroorzaken. Dat je vanuit dat idee een wippertje niet bij je kinderen brengt lijkt me dus ook logisch.
Dat heeft naar mijn mening weinig te maken met dat je het toch stiekem als negatief ziet, als slecht voorbeeld ziet, maar meer dat je kinderen niets met jouw seksleven te maken hebben.

Ik weet van veel mensen dat ze het wel verbergen omdat ze het een slecht voorbeeld vinden voor hun kinderen.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:51

Geryon schreef:
Goof schreef:

Een kind krijgen betekent toch niet dat je sexleven ophoudt?
Ongeacht of je nou samen bent met de vader of niet?
>;)

*heeft nu al spijt van de niet bokt correcte post :') *

Ik zeg dat ook helemaal nergens.

Seks zonder relatie is uberhaupt al niet mijn opvatting van seks. Mag ik dat? Mag ik mijn mening hebben ookal is ie 'anders'?? In ieder geval, bij iemand met voorbeeldfunctie vind ik het nog minder. Vandaar.

Natuurlijk is het ok om een andere mening te hebben. Vraag me alleen af waar het waardeoordeel vandaan komt, want geen goed voorbeeld, moet je niet willen in een vb functie e.d. wijst er toch op dat je het als een zeer negatief iets ziet, als iets dat "schade" zou kunnen veroorzaken bij de kinderen onder iemands hoede.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:53

Geryon schreef:
Bowen schreef:

Ik weet van veel mensen dat ze het wel verbergen omdat ze het een slecht voorbeeld vinden voor hun kinderen.

Ik ken dan weer niemand die het daarom verbergt. Wel omdat ze het hun kinderen gunnen dat alleen mensen die ze vertrouwen en goed kennen met die kinderen in contact komen.
Ook mensen die degene met wie ze alleen maar seks hebben niet bij de kinderen willen om te voorkomen dat de kinderen denken dat dat een nieuwe partner gaat worden/is, om verwarring te voorkomen. Maar niet omdat het een slecht vb zou zijn, want wat is er dan een slecht vb aan?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:04

Bowen, Ik zie het niet als iets slechts, zeker niet. Ik vind seks met iemand waar je geen relatie mee hebt gewoon niet zo 'positief' als anderen dat vinden (foei geryon!). Zelf doe ik het dan ook niet. En ik zou eerlijk gezegd ook gewoon liever hebben dat mijn kinderen er zo over denken (net als bij andere opvattingen zoals wiet oid). Andere seks is dan "gewoon" een slecht voorbeeld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:16

Geryon schreef:
Niet het verbergen zelf maar de reden om het te verbergen.

Ik begrijp het toch niet helemaal, wat bedoel je precies?

Citaat:
En die reden van mij is iets met normen en waarden. Ik denk dat ik dat niet helemaal uit hoef te leggen?

Zoals je het nu schrijft komt het op mij over alsof je zegt dat mensen die seks hebben zonder een relatie toch minder goede normen en waarden hebben. Oftewel, als een hele indirecte versie van 'afgelikte boterham.' Waarbij je het overduidelijk niet zo openlijk wilt stellen, maar waarbij je toch wel de indruk wekt alsof je het met dat oordeel op zich wel eens bent.

Misschien begrijp ik het verkeerd en is dat niet wat je wilt suggereren. Maar in dat geval heb ik denk ik toch wat meer uitleg nodig om te begrijpen wat je wel wilt zeggen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:26

Nee geen mindere normen en waarden, maar ándere. Mijn laatste post maakt misschien wat duidelijker. :) Het oordeel van afgelikte boterham deel ik niet tenzij iemand alles en iedereen afneukt.

Denk dat het net zoiets is als met wiet roken (ik kan echt niets anders bedenken :')). Volkomen normaal hier, maar ik vind het minder en vind wiet roken dan ook een slecht voorbeeld.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:22

Ik ben het, ondanks de uitslag, nog steeds met TS stelling eens. Ik denk wel dat de stelling hier en daar anders is begrepen dat hoe ik hem begrijp.

No way dat ik naar bed zou gaan met iemand die geen relatieMATERIAAL zou zijn. Kijk, dat er na een ONS geen relatie uit voortvloeit, okee, dat kan. Of dat iemand op zich best relatiemateriaal is maar het is een onmogelijke relatie (te grote afstand, culturele achtergrond, te verschillende interesses oid), dat kan ook. Maar iemand die om welke reden dan ook helemaal niet in aanmerking zou (kunnen) komen voor een relatie (te lelijk, stinkt, rare opvattingen of wat dan ook); nee daar zou ik echt niet mee naar bed kunnen.

Een soort van (tijdelijke) verliefdheid lijkt me voor veel vrouwen toch echt een vereiste. Terwijl veel meer mannen (tenminste, mannen die ik ken) het best eens met iemand willen doen waar ze totáál niet op zouden kunnen vallen.

Misschien heb ik het mis hoor, ik redeneer ook maar vanuit mijn eigen referentiekader maar volgens mij stellen vrouwen toch meer eisen; ook als het om (achteraf) betekenisloze seks gaat.

Trouwens: OMG 'stoffige vleermuisgrot'; hoe kom je er op? :')

Tendance

Re: Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:46

Voor een ONS had ik een zekere vorm van gevoel van aantrekkingskracht nodig.
Dat was voldoende, maar is wel een heel ander gevoel dan verliefdheid.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:28

Uiteraard is er ergens die aantrekkingskracht nodig of die vonk . Om
Überhaupt een ONS te kunnen/ willen hebben .
Iets moet je aantrekken Al zijn het maar die mooie ogen , of de glimlach ...
Maar moet dat perse relatie MATERIAAL zijn , nee
No way ...
Dan had ik toch wel een beetje te veel gebroken relaties gehad .
Zou gaan denken dat er wat mis was met me

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:27

Zinzi_jewel schreef:
Uiteraard is er ergens die aantrekkingskracht nodig of die vonk . Om
Überhaupt een ONS te kunnen/ willen hebben .
Iets moet je aantrekken Al zijn het maar die mooie ogen , of de glimlach ...
Maar moet dat perse relatie MATERIAAL zijn , nee
No way ...
Dan had ik toch wel een beetje te veel gebroken relaties gehad .
Zou gaan denken dat er wat mis was met me

Hier ook. Kan zeker wel opgewonden raken van iemand die geen relatiemateriaal is. Maar dan is er wel iets wat ik heel aantrekkelijk aan diegene vind!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:31

Ja gestemd, maar diep van binnen wil ik het liefste een relatie. Ik tref vaak mannen die mij alleen maar voor de seks willen. Hoe dat komt weet ik niet...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:13

Nou ja, noem het Hoe je wilt. Bij mij is die aantrekkingskracht nou net de basis van verliefdheid. Bij mijn man heb ik ook nog een hele tijd volgehouden dat ik niet verliefd was... volgend jaar zijn we 10 jaar getrouwd dus stiekem was ik al lang hopeloos verloren. Iets met niet gekwetst durven worden en zo.

Voor de dames die zeggen dat aantrekkingskracht en verliefdheid 2 verschillende dingen zijn: wat is/was er dan 'mis met' de mannen die wel ONS materiaal maar dus geen relatiemateriaal zijn?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:58

Geryon schreef:
Dat lijkt me toch wel voor de hand liggend?

Nee.

Wat jij met ´geen goed voorbeeld´ defacto aangeeft is dat je dit het andere wel een goed voorbeeld vindt, beter vindt; defecto de hogere moraal.
Je programmeert die kinderen met een idee over de beste keuze, onthoudt ze defacto een vrríje keuze, de vrijheid om hun eigen waardes te ontwikkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:25

sallandval schreef:
Nou ja, noem het Hoe je wilt. Bij mij is die aantrekkingskracht nou net de basis van verliefdheid. Bij mijn man heb ik ook nog een hele tijd volgehouden dat ik niet verliefd was... volgend jaar zijn we 10 jaar getrouwd dus stiekem was ik al lang hopeloos verloren. Iets met niet gekwetst durven worden en zo.

Voor de dames die zeggen dat aantrekkingskracht en verliefdheid 2 verschillende dingen zijn: wat is/was er dan 'mis met' de mannen die wel ONS materiaal maar dus geen relatiemateriaal zijn?

Iemand kan woest aantrekkelijk en een beetje macho zijn, misschien zelfs een beetje een eikel :+, en dan kan ik zeker aangetrokken tot diegene zijn, als je ook nog een beetje een praatje met zo iemand kunt maken en met hem kunt lachen. Dan is dat prima als fwb of ONS.

Als ik een relatie met iemand heb dan wil ik toch wat meer diepgang en dan zou ik bijvoorbeeld ook het hebben van dezelfde soort opvattingen over het leven en dergelijke belangrijk vinden. En of iemand lief en zorgzaam is bijvoorbeeld, voor 1 nachtje vind ik het tegenovergestelde soms juist wel leuk.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:27

Huertecilla schreef:
Geryon schreef:
Dat lijkt me toch wel voor de hand liggend?

Nee.

Wat jij met ´geen goed voorbeeld´ defacto aangeeft is dat je dit het andere wel een goed voorbeeld vindt, beter vindt; defecto de hogere moraal.
Je programmeert die kinderen met een idee over de beste keuze, onthoudt ze defacto een vrríje keuze, de vrijheid om hun eigen waardes te ontwikkelen.

Jij doet net hetzelfde en niet een beetje hier op bokt en ook door je zoon aan te moedigen zoveel mogelijk te oefenen.
In wezen doen we dat allemaal, je geeft op één of andere manier door wat je zelf aan waarden en normen hebt. Als je de jouwe niet beter vindt, waarom kies je daar dan (onbewust) voor. Maar daarom vind je een ander persoon niet minderwaardig of hoef je niet negatief te reageren op zijn/haar waarden en normen. Wat jij stelselmatig wel doet trouwens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:53

Callisto04 schreef:
In wezen doen we dat allemaal, je geeft op één of andere manier door wat je zelf aan waarden en normen hebt.

Ja inderdaad.
Het is goed om je dat op je netvlies te houden. Bewúst en in woorden uitgedrukte daden aan te geven dat er meer is en alle keuzes even goed indien kéuze.

Nee ik moedig hem niet aan tot een bepaalde kéuze.
Wij geven duidelijk en in blokletters aan dat zoals wij leven níet de norm is. Dat heeft hij inmiddels helder op het netvlies.

Groot verschil met één moraal als ´goed voorbeeld´ op te houden. Dat doe ik beslist niet. Ja, ik moedig verkenning aan opdát hij een onderbouwde keuze maakt. Ik geef beslist niet aan dat eeen keuze beter of beste is.
Cruciaal verschil :)*

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:02

HC, quasi elke bokker die op jou reageert heeft het idee dat jij jouw manier van leven, met jouw waarden en normen, wil opleggen/opdringen, op zijn minst dat je je superieur voelt tov mensen die op seksueel vlak andere keuzes maken. Jij beweert van niet, dan is er duidelijk op zijn minst een probleem met hoe je communiceert, dus ik ben er vrij zeker van dat je jouw normen en waarden onbewust zeer sterk doorgeeft/als de beste optie communiceert aan jouw zoon. Of hij het er daarom mee eens zal zijn en eenzelfde keuze zal maken of zich er juist tegen zal afzetten is nog wat anders.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:06

Callisto04 schreef:
HC, quasi elke bokker die op jou reageert heeft het idee dat jij jouw manier van leven, met jouw waarden en normen, wil opleggen/opdringen, op zijn minst dat je je superieur voelt tov mensen die op seksueel vlak andere keuzes maken. Jij beweert van niet, dan is er duidelijk op zijn minst een probleem met hoe je communiceert, dus ik ben er vrij zeker van dat je jouw normen en waarden onbewust zeer sterk doorgeeft/als de beste optie communiceert aan jouw zoon. Of hij het er daarom mee eens zal zijn en eenzelfde keuze zal maken of zich er juist tegen zal afzetten is nog wat anders.

Ach ja, de ontvanger bepaalt tóch.
Jij leest wat je wíl lezen.
Maakt niet uit wat ik concreet in woorden zet.
Tant pis.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:07

Daarmee zet je jezelf wel in een erg makkelijke positie he HC.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:33

Ayasha schreef:
Daarmee zet je jezelf wel in een erg makkelijke positie he HC.

Ik ben helemaal van de makkelijke posities Ayasha :D :D

Take it or leave it want waar geen wil is, is toch geen weg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:35

De vraag is of het dan eerlijk is dat je discussies aan gaat.