Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paramuse schreef:Heel veel sterkte ts.
Wat ben jij een ontzettend sterke vrouw!
Is er nu met deze diagnose niet meer mogelijk wat betreft een opname of iets dergelijks?
Goof schreef:Belachelijk eigenlijk. Hij is nog niet wilsonbekwaam en bepaald dus heel simpel weg dat jij hem maar dag en nacht bedient en te hulp bent. Van wat ik begreep is hij volledig afhankelijk van jou/zorg met alles. Maar omdat zijn hoofd het nog doet mag jij slaafje blijven spelen. Overigens ziet hij dat niet zo, hij kan zich (zoals ik begreep) niet inleven in jou en dat jij tijd voor jezelf nodig hebt. Hoe ' bij de tijd' ben je dan eigenlijk nog?
Goof schreef:Belachelijk eigenlijk. Hij is nog niet wilsonbekwaam en bepaald dus heel simpel weg dat jij hem maar dag en nacht bedient en te hulp bent. Van wat ik begreep is hij volledig afhankelijk van jou/zorg met alles. Maar omdat zijn hoofd het nog doet mag jij slaafje blijven spelen. Overigens ziet hij dat niet zo, hij kan zich (zoals ik begreep) niet inleven in jou en dat jij tijd voor jezelf nodig hebt. Hoe ' bij de tijd' ben je dan eigenlijk nog?
leestmee schreef:Nee nog niet. Morgen komt ggz arts weer. Hopelijk brengt hij ook de uitslag neuro-psychologisch onderzoek mee.
En ik ga het sowieso weer hebben over de zorgboerderij.
RoyceMack schreef:Goof schreef:Belachelijk eigenlijk. Hij is nog niet wilsonbekwaam en bepaald dus heel simpel weg dat jij hem maar dag en nacht bedient en te hulp bent. Van wat ik begreep is hij volledig afhankelijk van jou/zorg met alles. Maar omdat zijn hoofd het nog doet mag jij slaafje blijven spelen. Overigens ziet hij dat niet zo, hij kan zich (zoals ik begreep) niet inleven in jou en dat jij tijd voor jezelf nodig hebt. Hoe ' bij de tijd' ben je dan eigenlijk nog?
Ho. Hij bepaalt niet of TS hem dag en nacht verplicht moet verzorgen. Mantelzorg is vrijwillig. Ondanks de sociale verplichting (dus wat men 'verwacht' van TS) is iedereen altijd vrij om wel of geen mantelzorg te bieden. Of dat ethisch gezien kan of niet zal niemand een zorg zijn... Feit is dat degene die eigenlijk niet wilsbekwaam is alleen over zichzelf kan beslissen. Omgeving gaat hier vaak in mee maar dat is dus vrijwillig
Charaz schreef:Heeft hij een CIZ indicatie of heb je geprobeerd om er een aan te vragen? Zover ik weet is een WMO voor huishoudelijke hulp en CIZ voor de verzorging.