Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 07:43

Nou ja een andere optie was dus om via pgd te doen. Dan bevruchten ze in een petrischaaltje, laten het delen tot 8 cellen. Nemen 1 cel weg om te testen op mijn gen en de gedeelde cellen die niet in bezit zijn van mijn gen komen in aanmerking om teruggeplaatst te worden in de hoop op zwangerschap. Dat traject wilden we in.. maar daarbij is bloed van mijn vader nodig om een betrouwbare gentest te kunnen maken.. en laat dat nou geen optie zijn :(

Dus blijft de vlokkentest met 12 weken over.. of niet testen met de kans dat er een kindje komt met dezelfde ziekte als ik (of een mutatie, met nog meer problemen). Die het vervolgens ook weer op zijn/haar nageslacht kan doorgeven enz enz enz.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:11

Dott heel veel sterkte, ben even je verhaal kwijt, maar het klinkt erg onzeker.

Ik ben vorige week op kraamvisite geweest bij een vriend van me. Ohmy wat was dat een leuk mannetje, het begon toen echt even onwijs te rammelen. Maar ook het besef dat het zo klein en kwetsbaar is. <3

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 21:21

Oh het programma 4 handen op een buik is weer begonnen en ook de vloggers die ik volg zijn bevallen of gaan bijna bevallen....ik heb nog steeds last van hetzelfde dus...en ook nog steeds volledig dezelfde situatie....

Dott

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:15

Mijn eierstokken klapperen echt volop de laatste weken. Mijn vriend heeft aangegeven "er nog niet klaar voor te zijn".

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 01:05

Ik ken precies dat gevoel, hahaha!
Echt zo van grrrr wil ik ook!!!

Wij moesten wachten omdat we nog geen grotere woning hadden gekocht.
Per 1 februari wonen we in een tussenwoning met 3 slaapkamers en eventueel kan er een 4e bij.
We willen vanaf dan ook gaan voor de 1ste als de omstandigheden dan nog net zo goed zijn als nu, anders wachten we gewoon nog even.

Het is gewoon zo belangrijk om alles op de rit te hebben voordat je aan kinderen begint.
En wat wil je met een kind zonder een woning, geld en partner? (Gescheiden ouders, of ouders die uit elkaar zijn gegaan daar gelaten)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:36

Typisch dat dit topic weer boven komt op de dag dat ik mijn spiraaltje ga laten vervangen :Y) de wens is er nog steeds, maar ik heb het even uitgesteld nog.
En ergens brengt het veel rust om nu een besluit te hebben genomen en even niet meer bezig te zijn met die belangrijke beslissing. Ik heb te horen gekregen dat mijn contract mogelijk niet verlengd wordt. En als dat zo is, dan wil ik graag weer gaan studeren. Nu kan het nog en over 3 jaar is het nog helemaal niet te laat voor kindjes.

Laatst zei iemand tegen mijn vriend (nav een vertrouwelijk gesprek), dat zij niemand kende die zo bewust met de toekomst bezig waren als wij, wat kinderen betreft.
Ik kan me daarentegen dan weer niet voorstellen dat je daar niet goed over na denkt?!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:45

Het leven is niet maakbaar, bepaalde dingen kun je niet plannen. Natuurlijk heb ik wel makkelijk praten want we hebben alles redelijk voor elkaar. Echter, er zijn nog steeds wel dingen die ik graag anders had gezien voor we aan kinderen begonnen, maar het liep nu eenmaal zo. Dus ja wij hebben er wel goed over nagedacht maar tevens zijn wij ook aanhangers van de 'ikziewelhoehetloopt' beweging.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:49

Was het leven maar maakbaar... :=
Ondertussen 27 hier en een sterke kinderwens die alleen maar sterker wordt maarja voor een kind heb je ook een vader (of zaad :Y) ) nodig. Ben wel benieuwd of er ook mensen hier zijn die eventueel nadenken over BAM? (Bewust Alleenstaande Moeder)
De gedachte is steeds meer bij mij aanwezig...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 11:04

Yonker schreef:
Was het leven maar maakbaar... :=
Ondertussen 27 hier en een sterke kinderwens die alleen maar sterker wordt maarja voor een kind heb je ook een vader (of zaad :Y) ) nodig. Ben wel benieuwd of er ook mensen hier zijn die eventueel nadenken over BAM? (Bewust Alleenstaande Moeder)
De gedachte is steeds meer bij mij aanwezig...

Ik heb echt precies hetzelfde, 26 jaar en nog steeds geen relatie (waar zijn die leuke mannen nou pff) maar ben er wel gewoon echt aan toe.
Ik zou het denk ik wel zelf gaan doen als ik zometeen 35 ben en nog steeds/op dat moment weer geen partner heb. Ik wil gewoon echt kinderen (als me dat ten minste ook nog gegund is) dus dan ga ik het tegen die tijd wel alleen doen denk ik. Maar ik heb nog even. ..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:32

Ja ik wil sowieso ook nog wachten hoor maar het spookt wel vaker door mijn hoofd.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:48

Als je alles kan bieden wat een kind nodig heeft, waarom niet. Alleen een vader kan je het dan niet bieden, maar als het een liefdevolle moeder heeft.. Ik zie daar niets op tegen! Ik zou daar denk ik zelf ook voor kiezen, mocht het nodig zijn.

Hier ook nog in dezelfde situatie. Mijn vriend hebben het er wel regelmatig over, maar dan komen we toch elke keer uit op 'nu nog even niet'. :))

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:55

Het kan soms heel snel gaan en op je 26e heb je tijd genoeg in theorie.
Op 23 jarige leeftijd beviel ik van mijn dochter, zwanger van toen al een ex, de man waarvan ik een jaar daarvoor dacht dat hij de perfecte vader en partner was (not even close btw).
10 jaar alleen geweest met dochterlief, is prima gegaan. Nieuwe relatie gekregen, vorig jaar augustus bevallen van mijn zoontje. Toen was ik bijna 35.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 13:22

Ja het kan inderdaad opeens super snel gaan, ik zou zomaar morgen mijn droomvent tegen kunnen komen en dan kan het allemaal zomaar snel gaan. Maarja dat is gewoon een kwestie van wachten haha.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:36

Hier een 20jarige die kinderen wil voor haar 30ste, maar dan meer omdat ik als bioloog weet dat de eicellen achteruit gaan na mijn 30ste.

Verder is de vaste vriend er ook al, alleen die heeft echt absoluut geen kinderwens. Ik wil trouwens eerst ook mijn studie afronden en op zijn minst moet mijn vriend een vaste baan worden. Ik zou het zelf helemaal niet erg vinden om eerst een huismoeke te worden en daarna als de kinderen groot zijn, weer aan het werk te gaan. Dan ben ik maar een hoog opgeleide huismoeder. Ik kan trouwens mijn andere hobby schrijven wel verwezenlijken als ik dan toch thuis zit bij de kinderen.

Ik heb trouwens niet het hele topic doorgelezen. Dat was niet te doen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:42

Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je rustig moet gaan schrijven als je kleine kinderen hebt :+ als ze naar school gaan misschien...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:03

Wilde net zeggen :')

Plus na een paar jaar huismoeke te zijn geweest een baan vinden zonder relevant cv is echt niet realistisch.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:19

Ik zou je daar ook niet op verkijken hoor huismoeke worden :D. Ik ben op mijn 23e bevallen van mijn eerste dochter en op mijn 26e bevallen van de tweede dochter. Voor de eerste geboren werd woonden we al een jaar in de boerderij die wij zouden kopen. Het bedrijf hadden we in de jaren daarvoor al overgenomen. Omdat mijn man erg veel en zeer onregelmatig werkt hebben we samen besloten dat ik ontslag zou nemen en thuis zou blijven. Ik sta nog steeds achter die beslissing want hoe heerlijk is het als er altijd iemand thuis is voor de kinderen, maar ik mis mijn werk wel degelijk. En dan woon ik nog in een groot huis waar ik mijn werk wel heb en op een boerderij waar ik buiten altijd wat te doen heb en de pony's te verzorgen. Op zich werd mijn wereldje niet kleiner, want ik kwam juist weer een hoop andere mensen tegen. Maar het werk dat je thuis doet is vaak zo onzichtbaar en toch wel wat ondankbaar.
Ook is het met een groot gat in je CV vaak moeilijk om terug aan het werk te gaan. Helemaal als je kort na je opleiding al stopt met werken en weinig ervaring hebt opgebouwd.
Ik merk dat het druk is met kleine kinderen thuis, maar zodra ze naar school gaan krijg je zwemles, afspreken en sporten. Ik vind het nu met schoolgaande kinderen van 6 en 9 drukker dan toen ze nog heel de dag thuis waren. Als ik niet buiten op ons eigen bedrijf zou kunnen werken, was ik er echt niet gelukkig van geworden om heel de dag thuis te zijn. Ik zou daar dus wel heel goed over nadenken!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:22

Ik ken iemand die huismoeder was (kids zijn nu groot), werkte niet omdat dat niet te combineren was met het werk van haar man en dat inkomen was toch meer dan genoeg. Maar die heeft de derde wel twee dagdelen naar het kinderdagverblijf gedaan. Om haar eigen hobby te doen :+

En idd... ook zij is hoogopgeleid, maar een baan op niveau vind je dan niet meer :)

Maar goed, verder juig ik het huismoeder zijn wel toe want ik vind het wel heel goed voor kinderen. Maar je moet het huismoederbestaan niet idylisseren tot theekransjes, tijd voor je eigen hobby's, veel tijd voor alles hebben want het is gewoon pittig.
Ik vind het rustiger als ik gewoon werk namelijk :') toen ik net bevallen was had ik mn ontslagbrief al klaar, maar na een half jaar verlof wilde ik heel graag weer werken :Y)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:29

Ik wilde inderdaad pas gaan schrijven enzo als de kinderen naar de basisschool zijn. Ik wil niet zo'n moeder worden die haar kinderen alleen in het weekend ziet of nog minder. Want als ik aan de slag ga met mijn studie kom ik voor langere periodes in het buitenland te zitten waarschijnlijk. Dus dan zie je je kind ff 3 maanden of langer niet. Verder trekken kinderen nu ook al enorm naar mij toe, kinderen van anderen vinden mij wel vrijwel altijd wel leuk. Ik ben ook voor een aantal gezinnen de vaste oppas. Maar ach het duurt sowieso nog 4-5 jaar voordat ik klaar ben met studeren.

Ik heb ook echt die ambitie niet om phd etc te gaan doen. In ieder geval op het moment niet. Dus ik wil een gewone onderzoeker worden, ipv iemand van het hogere segment.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:06

Hier ook hoogopgeleid en getwijfeld over een PhD. En ook voor mijn vakgebied moet je veel naar buitenland (romeinse en Egyptische archeologie).
Echter doordat ik hoogopgeleid ben en goed kan analyseren nu wel een hele leuke part-time functie gevonden. Ik zie mijn kind veel, maar ik kan wel af en toe even het hoofd leeg maken en zelf geld verdienen.
Overigens sluit ik niet uit te stoppen met werken als er meer kinderen komen. Maar het is niet dat dat het walhalla is.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:52

en je kunt ook prima je droomvent op de bank hebben zitten, en hij wil nog niet..

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:36

@Dott... Kon je 'm maar dwingen ~~}> grapje, dat is ook geen oplossing

@Lieveli; het leven is zeker niet maakbaar, maar het is geen slim plan (m.i.) om zwanger aan een studie te beginnen. En zeker als je, zoals in mijn geval, 23 bent: dan kun je nog best kiezen om eerst 3 jaar terug de schoolbanken in te gaan en pas dan kinders te maken. En als het kind zich om wat voor reden eerder aandient (lijkt me sterk met een spiraal), dan is het meer dan welkom. Maar nu er bewust voor kiezen; nee.
En ergens goed over nadenken wil niet zeggen dat je alles tot in de puntjes moet plannen. Er zijn altijd dingetjes niet perfect, als de grote zijn maar oké is (een dak boven je hoofd, veel liefde en een inkomen waar het gezin van kan eten).

Ik heb net 'Vier handen op een buik' terug gekeken...

Ik moet er nu eerlijk gezegd niet aan denken om te stoppen met werken. Gelukkig heeft mijn vriend kenbaar gemaakt dat hij juist wel graag voor de kids zou willen zorgen en minder willen gaan werken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:41

Bij mij is het ook weer toegeslagen.
Ik heb afgelopen week mijn laatste examens gehad van mijn algemene vakken. In Juni hoop ik mijn diploma te halen.
Dit zou hét moment zijn om mn spiraal te laten verwijderen.
Maarja, geen baan(uitzicht), woon niet samen, vriend heeft ook geen baan(afgekeurd), waar hij woont is ook niet ideaal...
Dus we blijven maar weer wachten..
Klasgenootje van me heeft een aantal weken geleden haar hormooninplantaat laten verwijderen, ik vermoed dat die voor het einde van het schooljaar ook zwanger is..

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:39

Lastig fleurtje. Ga vast eens op zoek met je vriend naar een huisje voor samen? Werken aan de toekomst is alvast weer een stap in de goede richting!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:52

Wat vervelend zeg!
Lijkt mij dat een baan eerst het meest handige is voordat er aan samenwonen word gedacht (nav reactie hier boven)

Hier nog steeds ook op het wachtbankje.
Heb het er de laatste tijd wel steeds meer over met mijn vriend en het zal ook geen jaren meer duren, eerder maanden. Maar toch zou ik het liefst nu al stoppen met de pil en gewoon kijken waar het schip strand. Mijn vriend moet alleen nog wennen aan het idee alleen al, dus die tijd geef ik hem uiteraard. Ik denk/hoop dat hij elk moment van gedachten kan veranderen. En tot die tijd probeer ik er niet te veel over te praten. Wil hem ook niet onder druk zetten.